Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 21:13
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
hey,
Ik heb het 2, bijna 3weken geleden uitgemaakt met m'n vriend. Hij was er hartgebroken van, maar voor mij ging het al een tijdje niet meer goed, en voelde ik er me niet meer goed bij. Heel kort nadien heb ik iemand terug ontmoet die ik al heel lang niet meer gezien had, ik had er altijd al een zwak voor, nu weet ik dat als ik wil, ik iets met hem kan beginnen. En dat wil ik echt wel want ik ben ommetussen echt wel verliefd op hem geworden. Maar aan de andere kant vind ik het zo erg voor m'n ex, die er nu nog altijd kapot van is. Waarschijnlijk zal dat voor grote ruzie zorgen tussen ons, en ben ik hem helemaal kwijt en dat wil ik ook niet...
Dus wanneer vinden jullie dat het pas weer kan om een nieuwe relatie te beginnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2004, 21:25
Verwijderd
Heel theorethisch gezien kun je natuurlijk na 10 minuten alweer een nieuwe relatie beginnen. Het is uit, je hebt niets meer uit te leggen aan je ex.
Verder moet je er natuurlijk zelf al wel aan toe zijn en het niet doen om vervanging te krijgen (hoewel je dat natuurlijk ook nog altijd zelf moet weten, al heb je alleen jezelf er maar mee uiteindelijk).
Dat vind ik persoonlijk het belangrijkste. Natuurlijk is het wel zo respectvol dat je niet de volgende dag alweer met iemand anders in bed ligt, maar dat is toch echt allemaal je eigen keuze.

En natuurlijk, het is altijd lullig als hij er nog zo erg mee zit, maar daar kun je niet voor altijd rekening mee gaan houden. Voor hetzelfde geld vindt ie je over een half jaar nog steeds fantastisch. Een beetje rekening houden met je ex is natuurlijk nooit weg, maar het stopt wel een keer.

Persoonlijk zou ik het niet na een week al kunnen, maar dat is niet alleen omdat ik het respectloos vind, dat komt ook omdat ik daar niet zo snel in ben. Maar als ik dat wel zou zijn, dan is dat jammer. Het is uit, dan heeft hij een probleem en niet ik..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:31
colors
colors is offline
Natuurlijk mag je dat zelf beslissen, het is immers uit. Maar het is wel netjes om gewoon even vrijgezel te blijven. Houd rekening met je expartner, is wel zo aardig.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang jullie samen zijn geweest. Een weekje verkering geldt imo niet
Oud 29-01-2004, 21:50
Martine1986
Martine1986 is offline
in feite moet je het zelf weten, maar zou je het fijn vinden als hij een week nadat het uit is tussen jullie al een nieuwe vriendin heeft?
Oud 29-01-2004, 22:51
poezewoefke
poezewoefke is offline
Wanneer je een nieuwe relatie begint, dat kies je natuurlijk zelf.
Ikzelf zou pas herbeginnen als ik me er 100 % klaar voor voel en anders niet. Dit omdat ik anders mezelf en mijn partner daarmee kan pijn doen, de eerste dagen is alles goed en de volgende maak ik het uit omdat ik me niet goed voel
Oud 29-01-2004, 23:42
miro
miro is offline
Als je helemaal over je ex heen bent en weer opnieuw verliefd bent op iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:23
Verwijderd
pfff... waarom zou je het eigenlijk uitmaken met je vriendje als je binnen een paar weken weer een ander hebt? ik zou dan eventjes mooi profiteren van het vrijgezellenleven
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 01:04
coecie
coecie is offline
als het goed voelt dan kan het
Oud 30-01-2004, 06:04
*Madel*
*Madel* is offline
Je moet een nieuwe relatie beginnen als het goed voelt voor jezelf en dat doet het. So why not?

Wat dat betreft moet je ook niet teveel meer aan je ex denken, want je moet toch verder met je leven hoe hard het ook is. Ook hij zal dat doen, maar pas als hij eraan toe is.
Oud 30-01-2004, 06:20
Rubke18
Rubke18 is offline
Of als je voor 300% zeker bent dat dit degene is waarmee je oud wil worden
Oud 30-01-2004, 06:24
Quiana
Quiana is offline
Als jij er aan toe bent en het wil omdat je met die andere
persoon verder wilt (en dus niet om bijv de leegte van je
ex op te vullen, of een andere reden die niet helemaal pluis is),
vind ik dat een nieuwe relatie moet kunnen.

Wanneer je eraan toe bent, dat verschilt per persoon & situatie lijkt me. De één is sneller over dingen heen dan de ander,
ik denk dat je dat niet echt kunt vergelijken...

Ik zou het niet kunnen denk ik, na 2, 3 weken een nieuwe
relatie beginnen. Maar als jij er écht aan toe bent (en dus idd
over je ex heen bent ed), en écht verliefd bent... Waarom niet?
Oud 30-01-2004, 07:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zoiets valt niet van te voren te melden. Je vóelt of het tijd is voor een nieuwe relatie. Zoiets weet je pas als je de persoon in kwestie ontmoet hebt of je moet al tijden vrijgezel zijn en dat echt zat zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 11:25
Coral
Coral is offline
Toen het ongv 4 maanden geleden uit ging tussen mij en mn ex (na een relatie van ongv een jaar) heb ik besloten om maar een tijdje vrijgezel te zijn. Ik wilde gewoon even niet vast zitten, maar lekker genieten van mn vrijheid.. Maar 2 maanden later werd ik verliefd op iemand en t was (en is nog steeds) wederzijds, met hetzelfde probleem... Maarjah, t voelt zo goed en fijn en buiten dat, ik heb nog steeds mn vrijheid.. (en dan bedoel ik nie andere jongens aflebberen, maar meer in de zin van: we MOETEN niets, we doen gewoon datgene waar we zin in hebben!

Toch blij dat ik eraan begonnen ben!
Oud 30-01-2004, 11:38
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef op 30-01-2004 @ 02:04:
als het goed voelt dan kan het
wijze woorden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:29
AngelLena
AngelLena is offline
Tegen de tijd dat je er klaar voor bent en zeker weet dat je verliefd bent op die persoon en niet op het gevoel van verliefd zijn en iemand hebben, dan kan het van mijn part
Oud 30-01-2004, 16:59
Roos
Roos is offline
Je kunt toch na 1 week wel weer daten met iemand anders.. boeiend het is toch uit.
Maar ik zou me niet gelijk in een volgende relatie storten.. juist lekker vrijgezellen zoals bertbart zei
Reageren

Regels voor berichten