Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien bapaalt dan eindelijk niet een half-blinde, aandachtsgeile, machtsmisbruiker die zich scheids noemt de uitslag van een wedstrijd, maar de teams. Spelverdelers in de NFL hebben al lang een oortje in hun helm, en dat werkt ideaal. Ze spelen beter, leiden hun team beter en dat komt het spel alleen maar ten goede. De veiligheid voor de keeper vind ik wel een goed punt, ik hoop dat ze dat goed getest hebben. Ik zie eigenlijk geen bezwaren.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zit er eigenlijk niet zo mee.
Al zie ik er eigenlijk weinig nut in, zo veel zal het toch niet helpen? Ik ben er zeker voor als de scheidsrechter dit krijgt. En hier dan maar eens een regel waar ik het geheel mee eens ben. Ik geloof dat Van Basten deze had bedacht. : De scheidsrechter krijgt een microfoontje zodat het hele stadion kan horen, hoezo een vrije trap is gegeven. En zo zijn er nog een paar dingen die je daar mee kunt verhelpen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ben ook niet zo voor dat oortje. lijkt me idd op't eerste zicht nogal onveilig en zoals al gezegd, voetbal moet instinctief blijven. als alle 22 spelers met zo'n geval in hun oor lopen, kun je evengoed robotjes tegen elkaar laten shotten. dan krijg je gewoon wedstrijden tussen 2 trainers, of tussen het bestuur van beide ploegen.
![]() maar dat dat oortje toegepast wordt bij de scheidsrechters vinnek wel goed. of zo'n apparaatje dat een trilling geeft als de lijnrechter z'n vlag omhoog beweegt. dan hoeft de scheids enkel en alleen naar het spel te kijken.. ![]()
|
voetbal dat zit tussen je oren of bij sommige in hun voeten dat dingetje mag echt weg voetbal speel je op zo'n hoog niveau omdat je het kunt en niet door ene radio in je oor waarmee je naar sky radio kan gaan luisteren als je als keeper niks te doen hebt
![]()
||
Citaat:
En microfoons, dat is wel heel modern en dus ben ik tegen. ![]()
||
Citaat:
Dat een oud-voetballer dat verdomme in z'n hoofd kan halen zo'n belachelijk idee.
|
![]() |
"IK ZIE NUT NIET VAN OORTJE IN VOETBAL"
_______________________________________ Van bondsvoorzitter Jan Peeters mag RC Genk-doelman Jan Moons zijn oortje blijven gebruiken. "Er staat niks over in het reglement en ik ben ook niet van plan dat te wijzigen", zei hij in HBvL. "Het moest er eens van komen", meent Peeters. "Je ziet het bijna in alle sporten. Al ben ik niet overtuigd van het nut van een oortje in het voetbal." "HET BEGIN VAN EEN NIEUW TIJDPERK" _______________________________________ Bondscoach Aimé Anthuenis is gewonnen voor het oortje: "Als de Fifa het niet verbiedt, wil ik het ook gebruiken." "Genk kan zonder het te beseffen een ongelooflijke trend gezet hebben in het voetbal. Het systeem kan binnen de kortste keren zijn intrede doen over de hele wereld", zegt Anthuenis in HLN. "Voor de trainer is dit een fantastisch hulpmiddel. Dikwijls wil je ingrijpen, maar is het te laat. Met zo'n oortje kun je sneller bepaalde richtlijnen geven. Ik wil het ook gebruiken bij de Rode Duivels. Het kan het begin van een nieuw tijdperk in het voetbal zijn."
||
Citaat:
![]() (ask the L1) Maar ik ben er dus wel voor. Van Basten had dus een hele lijst met verbeteringen, bijvoorbeeld ook dat een gele kaart een tijdstraf word van 10 minuten. Zodat de tegenstander van de gene die een gele kaart krijgt er profijt van zal hebben en niet de tegenstander over een paar weken (?) als'ie er inmiddels 3 heeft. Ik wete niet of ik et daar mee eens ben. Maar goed, die regel dus met het microfoontje voor de scheids kwam dus ook van Van Basten al weet ik dat niet 100% zeker. Het kwam iig van een oud-voetballer of een bobo. |
![]() |
||
Citaat:
Zullen vast goeie ideen tussen zitten maar speeltijd inkorten verneukt het hele spel. Een echte voetbal liefhebber wil het zo houden als het nu is lijkt me. Dat het bij American Football wel gebeurt kun je niet met voetbal vergelijken natuurlijk.
||
Citaat:
En ik vind ook wel zo dat de echte voetballiefhebber het niet wil veranderen. (ik wil et ook grotendeel zo laten) En op zich, als het bij Am. Football wel goed werkt dan zou je dat ook hier kunnen testen. Veel dingen zijn immers vergelijkbaar: Goot veld + stadion, supporters...(het voetbaltechnische gedeelte zal hier weinig mee te maken hebben lijkt me: de scheids is alleen nu ook te horen voor mensen die niet zelf het spelletje spelen.) Wat ik trouwens ook vreselijk vond: Toen de FIFA/KNVB* een jaar of twee terug een vriendschappelijk wedstrijdje aflaste tussen Heracles (?) en een amateur team. Ze zouden kijken hoe het was om zonder buitenspel te spelen. De FIFA/KNVB had het verboden en dreigde zelfs met disciplinaire straffen als ze het wel zouden spelen. Maar het was toch gewoon vriendschappelijk? Je kan het toch gewoon proberen... Ik vond niet dat de FIFA/KNVB dit kon maken. *Ik zeg ''FIFA/KNVB'' omdat ik niet meer weet welk van de 2 het verbood.'' |
![]() |
|
Dat speeltijd inkorten was ook een idee van van Basten.
AF is geen voetbal, ik heb het idee dat AF veel tacktischer is nog dan voetbal en veel meer "pauzes" tussendoor tijdens de wedstrijd. Ik denk dat de voetbal sfeer wordt verziekt als je de speakers zo hard zet dat de scheids te verstaan is, dat hoort niet bij voetbal en er zullen ook als dat wel door zou gaan veel, heel veel protesten komen van supporters denk ik. (vooral van de wat fanatiekere) Dat was de FIFA als ik me het goed herinner ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Kijk, technische hulpmiddelijn lijken me opzich wel goed maar niet verder dan een 4de scheids achter een tv'tje die een microfoontje heeft die in contact staat met de veldscheidsrechter zodat die snel beslissingen kan maken.
Vind dat het publiek geen verschil moet kunnen merken tijdens een wedstrijd.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|