Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 19:56
Rik de Kikker
Rik de Kikker is offline
wederom een potloodtekening.
zelf ben ik niet echt tevreden over het 'slachtoffer' en ben ik vergeten de touwtjes aan de haken te doen om het marionet-idee te krijgen... how foolish...
en de achtergrond is kwalitatief gezien ver onder niveau vergeleken met het monster, ook jammer.

maar goed wat vinden jullie ervan? Graag kritisch commentaar

ciao,
Rik

Oud 22-01-2004, 20:09
Hornyboy
Hornyboy is offline
Zou hem graag wat groter willen zien.. weinig detail zo he.
Maarre zoals ik het nu zie vind ik hem niet superslecht, hij is wel geinig
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 20:10
Nijpjes
Nijpjes is offline
Hmmm, nee, kvond je eerste tekening toch mooier...
Ik kan de link ook niet leggen met de tekening en de titel. Zoals je zelf al zegt is de achtergrond kwalitatief een stuk slechter dan het monster, maar ik vind het monster al erg matig...die achtergrond is eigenlijk gewoon wel vreselijk, streperig inge"kleurd" en saai. Ook die letters zijn te onopvallend en te dun.
Wel mooi vind ik de hand van het monster over het gezicht van het slachtoffer en de eenvoud van het vuur op de achtergrond.
Oud 22-01-2004, 20:38
freak on a leash
freak on a leash is offline
Citaat:
Hornyboy schreef op 22-01-2004 @ 21:09:
Zou hem graag wat groter willen zien.. weinig detail zo he.
idem, net zoals je vorige tekening veel te klein ingescand, moet je ff beter doen rik!!
Oud 23-01-2004, 10:26
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Hmz, ziet op opzich vrij maatig uit, als ik jou was zou ik wat meer lijnen en schaduw gebruiken,

of beter nog, gooi je tekensetje weg.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 11:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik vind het nix omdat

- het onderwerp vrij saai is, het is niet een spectaculair monster en ook niet echt vernieuwend, verder is zijn pose ook vrij saai. dit is weliswaar de makkelijkste manier om iets te tekenen(in deze houding) maar ook wel een vrij saaie. Toch zou ik ook zo blijven oefenen omdat je eerst dit goed onder de knie moet hebben voor je moeilijke dingen gaat doen.

- het monster is slecht uitgevoerd, er zit geen diepte in, het zijn enkel een omlijning en een paar lijntjes daar binnen. Probeer te werken met schaduw en meer detail (vooral int lichaam) verder zijn de lijnen ook niet goed volgens mij, de lijnen om zijn tietspieren en zijn nekpezen aan te geven kloppen niet (denk ik). Verder zitten er driehoekjes met bloedstroompjes over zijn lichaam (geen id wat het zijn, maar vast iets typisch monsters) Die dingetjes zijn allemaal het zelfde en zijn niet random geplaatst, omdat ik niet weet wat het zijn weet ik niet of dit moet of niet. Je zou ze een beetje verschillend kunnen maken en iets spannender. Het is ook niet echt een angstaanjagend monster, probeer wat vernieuwends(of kijk gewoon goed naar anderen) en tejken meer detail en diepte

- het geheel is slecht uitgevoerd, op wat voor papier en met wat voor potlood heb je t gemaakt? goed materiaal is het halve werk, gebruik mooi dik papier en geen printpapier, dan kan je beter schaduwen maken en krijg je minder snel dat streperige. Als je een hele achtergrond donker wil kleuren, gebruik dan een zacht potlood en geen hb of h want dan heb je ook minder kans op strepen. Het geheel is erg vlekkerig, let op dat je met je hand niet contant allesw uitveegd als je tekent enzo. De letters zijn slordig, als je moeite hebt met letters recht en netjes tekenen kun je ze bijv. ook eerst op een ander papiertje tekenen waar je naar hartelust een lineaal ed kan gebruiken en dan ze overtrekken. Je vlammen vind ik overigens wel mooi vormgegeven.

ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes en plezier
Oud 23-01-2004, 16:39
ShaHh
ShaHh is offline
Hmmm, ik krijg nie echt hey "wauw"-gevoel... ik vindt het hoofd niet zo, en te weinig detail..
Oud 24-01-2004, 20:50
funky!
funky! is offline
Als je nou eens met photoshop de achtergrond helemaal zwart deed, de flammen met fel geel en roed inkleurde en het monster ook een mooi kleurtje geeft, heeft dat denkik wel een mooi effect
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten