Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 12:22
Fleur
Fleur is offline
Is er bij jullie op school een aanwezigheidsregeling?
Bij ons mag je bijvoorbeeld niet meer dan 25% van de lessen afwezig zijn, is dat wel zo dan krijg je verlenging van je opleiding (en eventueel stage).
Heb geen idee hoe streng ze op dat gebied zijn, maar ik loop nu iig de kans op een verlenging.

Hoe wordt er bij jullie op school mee omgegaan en watvoor opleiding doe je? (ik doe MBO)
Oud 02-02-2004, 12:38
Wawl
Wawl is offline
HBO.

Aanwezigheid is verplicht tijdens trainingen BCV (Bedrijfs Communicative Vaardigheden) en Engels. Ook zijn de werkgroepen verplicht, want daar wordt altijd de presentie opgenomen.

Anderen stofinhoudelijke trainingen en college's zijn facultatief.
Oud 02-02-2004, 13:51
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik doe mbo... wij moeten geloof ik 80 % aanwezig zijn... maar ik heb er eigelijk niet echt iets over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:26
Liss
Liss is offline
Bij ons is dat niet, ik ben een half jaar ziek geweest en er nu nog af en toe niet en kan nu nog gewoon slagen.
Maar ik zit nog op de midelbare school
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 23:09
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
WO

Per vak (een vak duurt een kwart of een half jaar, 16 of 32 colleges) maximaal 2x niet aanwezig zijn. Deze 2 colleges zijn gereserveerd voor ziektes / bijzondere aangelegenheden / vertragingen / natuurrampen etc. Wanneer je KAN, dan doe je er bij ons dan ook slim aan om te komen.

Ben je vaker dan 2x afwezig, dan mag je geen tentamens volgen voor het desbetreffende vak.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 23:39
battlestar
battlestar is offline
wo

bij sommige werkgroepen is een aanwezigheidsplicht
bij hoorcolleges vrijwel nooit aanwezigheidsplicht/regeling

wel wordt er bij sommige werkgroepen toch een lijst bijgehouden ook al is er geen aanwezigheidsplicht, kan in je voordeel werken als je net op het randje je tentamen niet gehaald hebt
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 08:31
martijn1985
martijn1985 is offline
hoorcolleges zijn facultatief. werkcolleges/practica zijn meestal verplicht (WO, psychologie, RuG)
Oud 04-02-2004, 10:49
NN
NN is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 04-02-2004 @ 00:09:
WO

Per vak (een vak duurt een kwart of een half jaar, 16 of 32 colleges) maximaal 2x niet aanwezig zijn. Deze 2 colleges zijn gereserveerd voor ziektes / bijzondere aangelegenheden / vertragingen / natuurrampen etc. Wanneer je KAN, dan doe je er bij ons dan ook slim aan om te komen.

Ben je vaker dan 2x afwezig, dan mag je geen tentamens volgen voor het desbetreffende vak.
Wat streng... Utrecht zeker.
Oud 04-02-2004, 10:50
NN
NN is offline
WO (Rechten, RUG)

Bijna alles geheel facultatief. (Gelukkig maar...)
Oud 04-02-2004, 11:01
Snufje
Snufje is offline
WO (Utwente)

Eigenlijk zijn alle hoorcolleges zowiezo facultatief, sommige docenten willen werkcolleges nog wel eens verplicht stellen (en het bedrijfsbezoek aan Grolsch voor het project is verplicht, maar dat is wel logisch, aangezien er gereserveerd is enzo), maar dit trimester is er verder helemaal niets verplicht...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 11:32
Verwijderd
WO Universiteit Maastricht

Bij onderwijsgroepen geldt meestal een aanwezigheid van 85%, wat betekent dat je van de 10 of 11 onderwijsgroepen die je hebt, je er eentje mag missen. Als je er 2 of 3 mist, moet je een inhaalopdracht maken, en dan kan je blok nog afgetekend worden.
Practica zijn 100% verplicht, en colleges helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:57
frizzle
frizzle is offline
Ik zit op Havo maar als je bij ons een les mist kan je vrijdagmiddag van 15.30u tot 17.30u nakomen
Oud 04-02-2004, 18:01
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
frizzle schreef op 04-02-2004 @ 18:57:
Ik zit op Havo maar als je bij ons een les mist kan je vrijdagmiddag van 15.30u tot 17.30u nakomen
op de middelbare school vind ik een aanwezigheidsplicht ook niet meer dan logisch.. Ik neem aan dat als jij met een geldige reden afwezig bent, je niet hoeft na te komen..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:13
Str0nk
Str0nk is offline
Bij mij op school is er wel een aanwezigheidsregeling, maar ben vaak afwezig en heb daar nog nooit een opmerking over gehoord. Volgens mij heb ik er iets over getekend maar wat ?
Oud 05-02-2004, 20:44
korfballer
korfballer is offline
bij ons mag je per semester 10 % van de uren afwezig zijn. Ben je meer dan dit afwezig door welke reden dan ook ben je een herkansing kwijt. Per semester krijg je twee herkansingen waar je er dus een van kwijt kan raken....
tsja als je ziek ben ben je flink de lul...
Reageren

Regels voor berichten