Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2004, 20:19
kosamlover
kosamlover is offline
Sinds een tijdje heb ik een hele leuke vriend van 22. Ik ben zelf 17. Sommige delen van mijn karakter zijn nogal jong/speels, maar sommige karakter'delen' zijn ook heel volwassen. M'n vriend heeft daar niet zoveel last van. Maar ik ben bang dat zijn vrienden me toch als een soort 'meisje'zien. En mijn vriendinnen zien mijn vriend ook als veel volwassenner. Ik en m'n vriend hebben hier zelf geen last van, maar onze omgeving laat het als het ware niet echt toe dat we iets hebben. Ik hou heel veel van hem en hij ook van mij. maar ik ben bang dat we op deze manier toch uit elkaar gaan. heeft iemand hier ook ervaring mee en heeft iemand misscchien nog tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 20:22
dutchguy
dutchguy is offline
Nee, ik heb er zelf geen ervaring mee. Alleen die mensen die je accepteren zijn je echte vrienden. Je relatie niet kapot laten maken door nepvrienden!
Oud 20-01-2004, 20:25
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik denk dat het er gewoon van af moet hange hoe er die 'tegendruk' van de omgeving is.
Als je zelf met die druk kunt leven, het samen goed kunt hebben, dat dan weer die omgeving kunt laten zien, waardoor die omgeving misschien wat positiever gaat reageren, tsja, dan is het geen probleem, maar misschien heb je wel met het tegenovergestelde te maken en dan wordt het lastig en bijna onmogelijk naar mijn idee.

Ik weet niet hoe lang jij en je vriend al bij elkaar zijn en hoe goed jullie elkaar dus kennen, maar het zou (sorry, beurt jou natuurlijk niet echt op) kunnen zijn dat jullie elkaar gewoon nog niet goed genoeg kennen, de vervelende kanten van elkaar nog niet goed genoeg meegemaakt hebben, of gewoon nog te verliedfd zijn om je van die negatieve kanten wat aan te trekken en dat het nu dus goed gaat, maar misschien over een tijdje toch stuk loopt.

Tjsa, ik heb hier (nog) geen ervaring mee, maar ik wens je wel heel veel sterkte, succes en alle geluk van de wereld!
Oud 20-01-2004, 20:31
Balance
Balance is offline
Vriendinnen hebben wel eens met jongens van 21 en 22 gehad en dat vond ik eigenlijk nooit raar.
Althans, op een gegeven moment ontmoet je die jongen en zie je dat ie goed past bij je vriendin. Dan is d'r niks aan de hand.
En je moet je niet te veel zorgen maken over vrienden van hem. Als jullie uitstralen dat jullie een leuk en gelukkig stelletje zijn, dan vinden die vrienden het waarschijnlijk ook snel zat best.
Oud 20-01-2004, 21:29
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb hier wel een beetje ervaring mee. Mijn vriend is 16, en ik ben 23. Inderdaad denken veel mensen meteen dat zoiets niet kan, omdat hij nog te jong is en ik veel te oud. Maar zodra ze ons gezien hebben, zien ze dat het heel goed gaat, en dat er niet veel verschil is! Dus, mijn tip is, neem je vriend gewoon zoveel mogelijk mee naar jou vrienden, dan zien ze vanzelf hoe goed jullie bijelkaar passen. Na een tijdje zullen ze dan ook niet echt meer tegen jou vriend opkijken als een volwassene.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 21:38
alpha
alpha is offline
Als het goed gaat gaat het goed, toch? Ik vind dit op zich nog niet eens zo'n groot verschil, ik ken er grotere.
Oud 21-01-2004, 12:29
Verwijderd
Als jouw vriendinnen denken 'Goh, hij is toch wel ouder dan wij', en zijn vrienden denken 'Goh, ze is toch wel jonger dan wij', dan lijkt mij dat er geen probleem is, want dat is toch ook zo?
Als ze zeggen 'Ik weet niet of dit wel verstandig is', dan lijkt mij dat ook geen probleem, want ja, dat weten ze toch ook niet?

Als ze zeggen 'Oooh wat belachelijk, je bent gek dat je dit doet, die jongen gebruikt je alleen maar / je gebruikt dat meisje alleen maar etc etc', dan zou ik eens boos op ze worden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:34
Verwijderd
Volwassener worden. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich níet ergert aan een kleine blaag, dus gewoon even gedragen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:40
Verwijderd
Misschien lijkt het op het eerste gezicht zo dat jij je veel "jonger" gedraagt en hij zich veel "ouder" gedraagt.

Maar jullie kunnen het toch prima met elkaar vinden? Zo lang dat iig goed blijft gaan en jullie elkaar niet te jong/oud vinden komt het denk ik wel goed.

Als zijn vrienden jou beter leren kennen en jouw vriendinnen hem, dan komen ze misschien tot de conclusie dat het allemaal wel mee valt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-01-2004 @ 13:40:
Als zijn vrienden jou beter leren kennen en jouw vriendinnen hem, dan komen ze misschien tot de conclusie dat het allemaal wel mee valt.
Misschien kennen die vrienden haar al wel heel goed, en zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze kinderlijk is, dat het niet kan werken, maar leven zij en haar vriendje in een soort fantasiewereld buiten de realiteit. Het kan maar zo, je wéet maar nooit
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:19
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
gewoon aanhouden op een gegeven moment accepteerd iedereen het...
Oud 22-01-2004, 15:59
Martine1986
Martine1986 is offline
het gaat toch niet om wat anderen denken?
Oud 22-01-2004, 16:32
Sjoerd
Sjoerd is offline
het zijn geen goede vrienden, als ze het jou niet gunnen om met je vriend verkering te hebben, zoek dan lekker échte vriedne op!...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:46
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 22-01-2004 @ 16:59:
het gaat toch niet om wat anderen denken?
mwa...het lijkt me wel onwijs kut als je steeds maar weer moet gaan uitleggen waarom je zo'n oudere of jongere partner hebt. Dat bepaalde mensen je voor gek verklaren moet je idd gewoon niks van aantrekken. Maar ja, ik weet nie. Het lijkt me gewoon lastig met een hoop dingen.

Ik heb er ook geen ervaring mee maar ik zou zoals andere al gezegd hebben je vriend zoveel mogelijk betrekken in dingen die je samen met je vriendinnen doet en vraag of je vriend het zelfde voor jou wil doen. Kijk dat een tijdje aan en maak dan nog is een nieuw beeld van de situatie.
Oud 23-01-2004, 21:22
Coral
Coral is offline
Hmmm mijn vriendje is 22, k ben zelf ook 17. Zijn vorige vriendin, waarmee hij anderhalf jaar een relatie heeft gehad, was 3 jaar ouder dan hem en had al een kind. Daarnaast studeert hij, en ik doe mbo, toch hebben we het gevoel dat we redelijk op 1 lijn zitten.

Hij heeft ook veel oudere vrienden en dergelijke.. Alhoewel, gister bij anathema concert was da meisje da er ook was 17 Ik heb z'n vrienden nog nie ontmoet. Maar hij zei wel een keertje: Jouw vrienden zijn zeker 16/17 jarige jonkies?? Najaah, ach... boeie

Najaah als jij volwassen genoeg bent, en jullie ongeveer op dezelfde golflengte zitten, dan moet het goedkomen!

Veel succes in iedergeval!
Reageren

Regels voor berichten