herkenbaar.
gisteren met mn ouders "rond de tafel" gezeten.
ze zeiden dat ik vaak boven op mn kamer zat, te weinig bij hen zat. als mijn vriend op bezoek is (dat mag maar 3 avonden per week meer niet) dan moeten we per se beneden blijven zitten, bij mn ouders.
nu heb ik geen hekel aan mn ouders....nouja ik had geen hekel aan ze. maar telkens als ik een stap in de huiskamer zet begint mn moeder te schreeuwen dat ik dit en dat moet opruimen. als ze t gewoon zegt doe ik het ook, dus t is niet dat ik niet luister. ook help ik in de huishouding mee, dek sochtends vroeg de tafel voordat iedereen wakker is, doe klusjes etc.
dus ik zeg "als je niet meteen schreeuwt als ik bij jullie ben, dan wil ik best vaker beneden zitten"
met mn pa viel gelukkig te praten, mn moeder is dus gewoon overspannen, zei ze uiteindelijk. maar ik snap toch echt niet waar dat mens het lef vandaan haalt om mij dan uit te schelden en te schreeuwen. echt schreeuwen, dus niet streng praten ofzo.
gelukkig heb ik een onwijs lieve vriend waar ik steun aan heb (mn pa is wel oke hoor, die schreeuwt niet en slaat ook niet, me ma wel trouwens)
hopelijk heb jij ook zo iemand, waar je bij terecht kunt. ik heb ook een paar aardige klasgenoten die ervan weten.
verder zit ik elke ochtends (heb alleen smiddags school) bij mn vriend, zodat ik hem toch nog genoeg zie

en thuis zitten is niet uit te houden natuurlijk.