Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 11:02
Convulsive
Convulsive is offline
Heerst het "striptaboe" nog steeds eigenlijk? De vooroordelen van dat je er niks van leert. De mensen die zeggen : " Lees toch een echt boek, man! "

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Oud 15-06-2001, 11:09
dystopia
dystopia is offline
Bij mij niet.

IMHO leer je er wel van. Ik vind comics, althans degene die ik lees, van hoge artistieke waarde. Niet alleen de tekeningen zelf, ook de verhalen zijn machtig goed. Ik ga overigens meer voor de plaatjes.

En nu heb ik het niet over Suske en Wiske
Oud 15-06-2001, 11:14
Convulsive
Convulsive is offline
Nee ken je ABC warriors of De Kiem van de waanzin? DIe "plaatjes" zijn echt BELACHELIJK gewoon, zo mooi. Wat jij al vermelde ... de verhalen zijn echt heel goed.
Oud 15-06-2001, 11:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Nee ken je ABC warriors of De Kiem van de waanzin? DIe "plaatjes" zijn echt BELACHELIJK gewoon, zo mooi. Wat jij al vermelde ... de verhalen zijn echt heel goed.
Nopes. Hier in Limboland heb je 'Atomic' daar heb je echt machtig veel strips. Ook Warhammer spul ed. heel mooi, maar duur. Heb een vakantiebaantje geregeld (oeh, dysie werkuh ) en daarna ga ik eens wat inkopen doen qua comics ed. (kom je gezellie mee? )
Oud 15-06-2001, 11:26
Convulsive
Convulsive is offline
Gaaf man, :-)
Ja maar mag Convulsie ook wel eerst even wat gaan sparen. Dit houden we warm ok? :-)
Oud 15-06-2001, 11:27
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Gaaf man, :-)
Ja maar mag Convulsie ook wel eerst even wat gaan sparen. Dit houden we warm ok? :-)
Is afgesproken

Ja van al dat kijken krijg je koophonger
zie je zo op ICQ
Oud 15-06-2001, 11:40
Isa
Isa is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Heerst het "striptaboe" nog steeds eigenlijk? De vooroordelen van dat je er niks van leert. De mensen die zeggen : " Lees toch een echt boek, man! "

daar erger ik me enorm aan.

Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 11:45
Cypher
Cypher is offline
Ik had vroeger hele jaargangen spidermans, x-man en spawn. Heb ze een paar jaar geleden allemaal op konninginedag verkocht
Oud 15-06-2001, 11:47
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
Cypher schreef:
Ik had vroeger hele jaargangen spidermans, x-man en spawn. Heb ze een paar jaar geleden allemaal op konninginedag verkocht
Stupid!!
:-)
Oud 15-06-2001, 11:57
Cypher
Cypher is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Stupid!!
:-)
Ja, zeker voor een paar kwartjes en guldens...
Oud 15-06-2001, 12:02
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
Cypher schreef:
Ja, zeker voor een paar kwartjes en guldens...
Hahahahahaha, ja zonde man. Ik heb al m'n Marvel comics op zolder gegooid.
Oud 15-06-2001, 17:53
Verwijderd
Mja.. kword nog steeds zo aangekeken van While you read your nice coloury woulery comicbookies we*ll read real books
Bah bah bah bah bah.. ok ik kan me voorstellen dat ze dat zeggen over een serie als GenerationX (thank god issie gekapt) maar een comic als Spawn heerst en een MaxiSerie als Rising Stars nog meer. Het is kunst. (lees PUNT)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 18:19
Cypher
Cypher is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Hahahahahaha, ja zonde man. Ik heb al m'n Marvel comics op zolder gegooid.

Ik had ook veel Marvel (ik heb spiderman echt lang gevolgd), maar Image was mn favoriet. Die tekeningen waren het mooist. Ik had ook nog een zooitje manga comics... waren ook wel cool.

[Dit bericht is aangepast door Cypher (15-06-2001).]
Oud 15-06-2001, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Cypher schreef:
Ik had ook veel Marvel (ik heb spiderman echt lang gevolgd), maar Image was mn favoriet. Die tekeningen waren het mooist. Ik had ook nog een zooitje manga comics... waren ook wel cool.

DOM! Image vind ik overigens vaak tegenvallen.. Behalve Greg Capullo (Spawn.. is weg ), die tekent Fantastisch. Overigens spaar ik ook nog gewoon de reguliere Nederlandse X-men serie, wat r de laatste tijd steeds beter uitziet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 18:39
Cypher
Cypher is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
DOM! Image vind ik overigens vaak tegenvallen.. Behalve Greg Capullo (Spawn.. is weg ), die tekent Fantastisch. Overigens spaar ik ook nog gewoon de reguliere Nederlandse X-men serie, wat r de laatste tijd steeds beter uitziet

Tsja, 't was in een vlaag van verstandsverbijstering...

Capullo was ook mijn favoriete tekenaar ja, samen met McFarlane. En de laatste tijd vind ik Image ook tegenvallen, maar ik ben er ook een beetje uit (X-men volg ik al tijden niet meer) X-men film suckte trouwens echt...

Oud 15-06-2001, 19:30
Verwijderd
Woohoo, andere comicgeeks!!! Ik koop alleen maar import, in vertalingen gaan vaak dingen verloren. Heb laatst Daredevilellow #1 gekocht. Goed verhaal van Jeph Loeb en mooie tekeningen(vooral de achtergronden, kwijl) van Tim Sale. Zeker een aanrader. Ook de Daredevil-arc van Brian Michael Bendis met David Mack is erg goed. Heeeeel erg mooie artwork van Mack. En om te laten zien dat ik geen DD-freak ben, ik spaar ook die dikke Akira-volumes.
Was jammer genoeg te laat om "Hellboy: conqueror worm #1" te kopen. Dan maar de tpb.

Iemand trouwens nog een goeie tip?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Convulsive schreef:

Woeps, was daarnet ff vergeten waar deze topic nou ECHT over ging. Een prachtig voorbeeld van een strip met echt veel inhoud en een mening is V for Vendetta van Alan Moore. In een totalitaire staat vergelijkbaar met Big Brother in 1984 is er een verzetsstrijder simpelweg genaamd V. Tis echt een prachtig verhaal over anarchie.
Andere bekendere voorbeelden zijn bijv. X-Men waarin discriminatie wordt behandeld en the Hulk over de gevaren van kernenergie.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 20:42
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Woeps, was daarnet ff vergeten waar deze topic nou ECHT over ging. Een prachtig voorbeeld van een strip met echt veel inhoud en een mening is V for Vendetta van Alan Moore. In een totalitaire staat vergelijkbaar met Big Brother in 1984 is er een verzetsstrijder simpelweg genaamd V. Tis echt een prachtig verhaal over anarchie.
Andere bekendere voorbeelden zijn bijv. X-Men waarin discriminatie wordt behandeld en the Hulk over de gevaren van kernenergie.
Vooral dat van die X-mannen is heel duidelijk aanwezig ja. Spiderman ging er altijd over dat je nooit op moet geven en dat alles verantwoording heeft.
Oud 15-06-2001, 21:21
Verwijderd
Citaat:
CycLoner schreef:
Rising Stars is een wat hedendaagser (nou ja) voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 21:43
Simon
Simon is offline
Ik vind strips op meerdere vlakken waarde hebben, maar als ik een strip koop, dan doe ik dat puur om te lachen.

Joop Klepzeiker roeleert. Fokke & Sukke zijn ook supervet.

De laatste geeft ook kritiek op bepaalde dingen, op een manier die mij erg aanstaat.
Oud 15-06-2001, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Phreshness schreef:
Rising Stars is een wat hedendaagser (nou ja) voorbeeld

Woops, vergeten

Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 21:49
Cypher
Cypher is offline
Citaat:
Simon schreef:
Ik vind strips op meerdere vlakken waarde hebben, maar als ik een strip koop, dan doe ik dat puur om te lachen.

Joop Klepzeiker roeleert. Fokke & Sukke zijn ook supervet.

De laatste geeft ook kritiek op bepaalde dingen, op een manier die mij erg aanstaat.
Qua humor vind ik Hein de kort en Gummbah erg goed. En Sigmund in de volkskrant.

Oud 18-06-2001, 15:13
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Cypher schreef:
Qua humor vind ik Hein de kort en Gummbah erg goed.
Ha, ja, geweldig!
Probeer ook eens the Far Side, mijn persoonlijke favoriet.

---------------------------
Song of the Day:
Air - Wonder Milky Bitch
Oud 18-06-2001, 15:20
p-chez
p-chez is offline
Todd Mc Farlaine is meesterlijk!!
Oud 22-06-2001, 10:37
stroopwafel
stroopwafel is offline
ik lees alleen de jan, jans en de kinderen
Oud 23-06-2001, 02:28
GRRR#666
GRRR#666 is offline
comics zijn vet. meestal kijk ik gewoon uren naar de plaatjes. verhaal is bijzaak. DC-comics artwork *kwijl*
Oud 23-06-2001, 02:37
rockyj
rockyj is offline
spawn is koel
Oud 05-01-2002, 12:12
dopehead
dopehead is offline
spawn is koel jah en verder verzamel ik alles van rataplan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 21:51
Convulsive
Convulsive is offline
Oude topic.
Oud 06-01-2002, 11:20
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Oude topic.

x

Oud 06-01-2002, 11:44
dopehead
dopehead is offline
nou en maakt toch nix uit als mensen er normale replays op kenne verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 14:51
Verwijderd
de meest droge strip ooit is Dirk Jan, zijn nu 5 albums van...echt hilarisch...voor de liefhebbers van hein de kort enzo ...flauw, maar echt subliem gevonden...

Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 12:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Wim Wok schreef:
de meest droge strip ooit is Dirk Jan, zijn nu 5 albums van...echt hilarisch...voor de liefhebbers van hein de kort enzo ...flauw, maar echt subliem gevonden...
Dairk Jan was wat minder geworden, maar het is nu weer wat beter....
Oud 09-01-2002, 15:32
Mars ILL
Mars ILL is offline
klees baudoin, salade niçoise is het beste voorbeeld van mn favoriete strip: donker, melancholisch, zee, eenzaamheid
Oud 10-01-2002, 09:10
Signy
Signy is offline
Poe man, ouwe topic
Oud 10-01-2002, 13:40
scala
scala is offline
Citaat:
Wim Wok schreef:
de meest droge strip ooit is Dirk Jan, zijn nu 5 albums van...echt hilarisch...

Jah dirkjan is eg koel=)) kvind het trouwens onzin dat striptaboe...alsof je geen boek leest als je strips leest ofzow..nah blaat. Strips zijn gwoon leuk, voor mij vooral om te lachen Manga dingetjes zijn onwijs mooi om naar te kijken...maar om de humor lees ik et liefst Dirkjan Sigmund, Fokke&Sukke, Dilbert, Sam en Sarah&Robin
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 13:42
scala
scala is offline
voorbeeldje=)
[img]http://communities.msn.nl/_Secure/0KgBlO!IOhjp*Wzr5t2UPb*IpS4tKUX1cu0ucIAxj9SWQFZ4ZIEkbM9TuGmW7BJOPNItq6 SH6qPI/dilbert.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 13:44
scala
scala is offline
[img]http://content.communities.msn.nl/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nHwAAADoIIl4hOiEv3vB*27g it6****BaDLX7TrmCinzhw*Rlkg9!xWc0isHehwU6[/img]
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 18:49
Convulsive
Convulsive is offline
Ik zie weinig reply's op de TOEN eigenlijke vraag. ;-)
Oud 11-01-2002, 20:29
Signy
Signy is offline
Citaat:
scala schreef:
[IMG]Fokke & Sukke[/IMG]

They rule

Reageren

Regels voor berichten