Advertentie | |
|
![]() |
|
'Alsof ik je niet zie': Inhoudelijk geweldig, die eerste en laatste strofe; het beeld vind ik sowieso al erg sterk, en de inhoud ervan echt geweldig, dat zette me wel even aan het denken. Negeer/begeer; leuk gevonden, geeft het gedicht wat meer structuur mijns inziens, vooral leuk omdat de laatste strofe een herhaling van de eerste is, met een kleine, maar constante verandering dus
![]() ![]() De tweede en derde strofe spreken me wat minder aan; deze vind ik eerlijk gezegd niet zoveel toevoegen, waardoor ik niet echt 'enthousiast' wordt om verder te lezen zeg maar. Mijn zee bestaat uit tranen: Leuk, het gebruik van de gebiedende wijs in de eerste zin; dat 'trekt' de lezer echt in het gedicht. 'mijn hart klopt niet in jouw handen' vind ik leuk gevonden; een sterke variatie op de doorgaanse uitdrukkingen met 'hand' (de zaak in de hand hebben/iemand naar zijn hand zetten/mijn lot licht in jouw handen ed.); maar waarschijnlijk was dat niet eens zo bedoeld misschien ![]() De tweede strofe vind ik wat minder, omdat ik deze qua inhoud toch wat te veel vind lijken op de eerste; daar verzwakt het krachtige een beetje. De laatste strofe vind ik wel weer sterk, vooral de herhaling van de titel in de laatste zin; een mooie afsluiter!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Haar verbrijzeld/verbrand mediaROCKS | 3 | 05-11-2014 18:08 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] I will do this for you, Soph. heartattxck | 10 | 13-07-2011 18:43 | |
Verhalen & Gedichten |
En Fin Noinin | 3 | 27-03-2010 16:16 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stel dat "god" vandaag of morgen besluit, voet te zetten op de aarde Verwijderd | 95 | 15-04-2009 15:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Belle - Roos Nijn* | 10 | 23-04-2005 12:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De wind, vermengd met de zee, suisde in onze oren. Verwijderd | 0 | 03-06-2004 20:40 |