Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2004, 14:40
Griller
Griller is offline
Wat is de normale dosis hiervan om je een beetje fijn te voelen?
Oud 08-02-2004, 15:07
Verwijderd
wat is het?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:56
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
bedoel je codeïne?
Oud 08-02-2004, 16:02
Prudentulo
Prudentulo is offline
Verdovend middeltje dat verwand is aan morfine.. Ik gebruikte het vroeger wel eens om te kunnen slapen als ik zo'n irritant kriebelhoestje had .. Check anders gewoon erowid;
Citaat:
The best dose to start at is the 30mg - 60mg dosage.
Imho niet echt een relaxe drug om je fijn van te gaan voelen, maar goed..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:29
coopergirl
coopergirl is offline
Ikzelf heb codeïne als combinatiepreparaat (met paracetamol). Daar zit 10mg codeïne per tablet in verwerkt. Wanneer ik er daar 5 van neem, voel ik me een beetje (Als je er een blow bij rookt, versterkt dat het effect)
Citaat:
Het misbruik van codeine en meer recent morfine neemt toe. In principe kan er onderscheid worden gemaakt om het recent gebruik van drie belangrijke opiaten - heroine, codeine en dihydrocodeine. Na heroine gebruik, wordt in het algemeen alleen morfine aangetoond in de urine; 6-monoacetyl morfine (6-MAM) en codeine zouden na releatief recent heroine gebruik ook kunnen worden aangetoond. Na codeine gebruik, wordt een kleine hoeveelheid gemetaboliseerd tot morfine. Deze minor metaboliet kan worden aangetoond in urine. Het is daarom moielijk ondersvceid te maken tussen het misbruik van codeine-plus-heroine, en het misbruik van codeine alleen, wanneer 1 of 2 dagen zijn verstreken sinds inname. Na gebruik van dihydrocodeine, zal alleen dihydrocodeine worden aangetoond. Dihydrocodeine wordt niet omgezet tot morfine. Recente inname van grote hoeveelheden maanzaad via het voedsel kan problemen veroorzaken bij de interpretatie, omdat zowel morfine als codeine kunnen worden aangetoond na het nuttigen van maanzaad bevattende voedsel producten. De immunoassay screening op urine reageert op opiumalkaloiden.
Oud 08-02-2004, 23:18
Verwijderd
Ook met paracetamol (of dafalgan), en het helpt enorm tegen stress en koppijn. Ik word er helemaal kal en relaxed van, meestal heb ik aan 2 wel genoeg. Of hoesttabletten met codeïne als mijn longen weer eens protesteren tegen het zitten in mijn lijf, wat van die dingen en ik slaap als een roos.
Zelf uitproberen, met weinig beginnen, als je na een uur nog niet ontspannen bent, een erbij.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:31
Verwijderd
je meot echt oppassen met paracetamol. je kan er verslaafd aan raken en op dat moment heb je een probleem(zonder paracetamol of andere pijnstillers heb je gewoon hoofdpijn, en echt KNALLENDE hoofdpijn).
als je denkt dat je er nu aan verslaafd bent, moet je ff 5 dagen pijn lijden en daarna gaat het wel weer beter. paracetamol is niet echt een hele agressieve pijnstiller, maar goed voor je is het natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:01
Griller
Griller is offline
Ik heb pure Codeine tot mijn beschikking dus ik hoef die andere troep niet.
Oud 09-02-2004, 17:43
slender_fungus
slender_fungus is offline
kun je dat alleen maar op recept krijgen?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:48
Griller
Griller is offline
Citaat:
slender_fungus schreef op 09-02-2004 @ 18:43:
kun je dat alleen maar op recept krijgen?

Jupz
Oud 09-02-2004, 17:54
slender_fungus
slender_fungus is offline
o :/
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:28
Blenderhead
Blenderhead is offline
toen ik nog veel last van longontstekingen/slijmklierontstekingen had kreeg ik er zo'n 3 tot 4 per dag á 15 mg toegeschreven...

en reken maar dat Sjoerd in de les z'n slaap inhaalde van het weekend
Oud 10-02-2004, 14:45
Verwijderd
Heu ik heb er een paar op

beetje relaxed, eerder sloom, zwaar en moe maarja hij mot nog beter werken, ik ga toch niet in slaap vallen? hoe snel werkt ut eigenlijk, de hele bijsluiter is weg duz....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 15:15
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
deadlock schreef op 09-02-2004 @ 16:31:
je meot echt oppassen met paracetamol. je kan er verslaafd aan raken en op dat moment heb je een probleem(zonder paracetamol of andere pijnstillers heb je gewoon hoofdpijn, en echt KNALLENDE hoofdpijn).
als je denkt dat je er nu aan verslaafd bent, moet je ff 5 dagen pijn lijden en daarna gaat het wel weer beter. paracetamol is niet echt een hele agressieve pijnstiller, maar goed voor je is het natuurlijk niet.
Wordt hier uit ervaring gesproken?
Oud 10-02-2004, 18:19
Verwijderd
erm. hehe. ik heb alleen het begin meegemaakt van de 'verslaving'.
maar nu slik ik praktisch geen pijnstillers meer, mijn migraine wordt wel wekelijks erger
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:20
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
deadlock schreef op 10-02-2004 @ 19:19:
erm. hehe. ik heb alleen het begin meegemaakt van de 'verslaving'.
maar nu slik ik praktisch geen pijnstillers meer, mijn migraine wordt wel wekelijks erger
Caffeïne is, geloof ik, ook niet zo bevorderend om koppijn tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:59
Verwijderd
o jawel hoor, cola was vroeger een middeltje tegen de hoofdpijn, door de cafeïne
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:00
Verwijderd
sommige mensen zeggen van wel, anderen zeggen van niet. Omdat je er meer gespannen van wordt. Maar ik heb er niet echt last van en kan prima slapen op een tray golden power
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 05:14
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
phensicske schreef op 10-02-2004 @ 21:20:
Caffeïne is, geloof ik, ook niet zo bevorderend om koppijn tegen te gaan.
een beetje werkt prima, maar chronisch veel, dan krijg je knallende koppijn als je ermee ophoudt.

Offtopic: de beste manier om koffie verslaving tegen te gaan, is om van >3 liter sterke koffie per dag direct naar 0 te gaan. dan leer je 't wel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:58
Verwijderd
inderdaad. probleem is alleen dat ik best veel dingen wil opgeven, BEHALVE sex en koffie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten