Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 15:45
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ik heb nu al bijna een maand last van hevige oorpijn.
Echt blijvend pijn die NIET minder wordt, alleen maar erger.
Toen ik 6 jaar was ben ik geopereerd, toen had ik mastoiditus (of hoe je dat ook schrijft ) bijna hersenvliesontsteking...
Ben toen met spoed naar het ziekenhuis gemoeten..
Dat was aan mijn linkeroor, waar ik nu weer veel last van hem..
De dokter heeft een anti biotica gegeven, maar dat had geen resultaat, ik heb nu een paar weken al oordruppels, die de pijn zouden moeten verzachten maar ook daar merk ik niets van. Ik begin ook steeds slechter te horen..
Als ik mijn oor aanraak van binnen, de buitenkant, alles erom heen doet pijn, heel diep in mijn oor doet het ook heel erg pijn.
De dokter kan zover niet in mijn oor kijken denk ik dan..
en ik dacht om me door te laten verwijzen,
maar het nadeel weer je komt bij de KNO-arts en die kijkt er in en dan is het oke en kun je weer gaan, was een jaar geleden hetzelfde. Nu is alleen de pijn erger maar ik ben bang dat er weer niets uitkomt.
Zou een kijkoperatie dan misschien iets zijn? Of heeft iemand andere ideeën, of mogelijk ervaring hiermee?
Alvast bedankt
Groetjes Inge
Oud 26-01-2004, 16:18
Miracle
Miracle is offline
Volgens mij kun je geen kijkoperatie ondergaan in je oor. (dat zou betekenen dat ze je oor open snijden om erin te kijken en dat lijkt me niet)

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan, dat is altijd beter dan het alleen hier posten. Leg hem je probleem voor.
Oud 26-01-2004, 16:26
phensicske
phensicske is offline
Ik heb als baby/peuter ook regelmatig oorontstekingen gehad, met gevolg dat er nu gaatjes in mijn trommelvlies zitten. Dus eigenlijk is mijn trommelvlies minder sterk, daar komt het op neer.
Ik heb nog steeds (ieder jaar enkele keren) oorontstekingen en ik mag niet onder water zwemmen. Als ik dit wel doe, doet het verschrikkelijk veel pijn. (nl de druk)
Ik ben ook al naar een KNO arts geweest en die zag enkel de gaatjes in mijn trommelvlies en die zouden kunnen geopereerd worden. Volgens mij hoor ik niet al te best, maar volgens die arts was mijn gehoor goed, buiten een paar lagere tonen of zo...

Dus ja, om een verhaal kort te maken, de gewone huisarts zag niets, de KNO al iets, maar niet veel. Dus je kan misschien beter een grondig onderzoek laten uitvoeren. Misschien is het wel iets bij je oor dat de pijn veroorzaakt??

Veel succes ermee, hopelijk ben je vlug van de pijn af.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:35
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
dreen schreef op 26-01-2004 @ 17:18:
Volgens mij kun je geen kijkoperatie ondergaan in je oor. (dat zou betekenen dat ze je oor open snijden om erin te kijken en dat lijkt me niet)

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan, dat is altijd beter dan het alleen hier posten. Leg hem je probleem voor.
zoals ik hierboven al in had gezegd
ben ik al tig keer geweest
maar die weet het ook niet
Oud 26-01-2004, 16:37
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
phensicske schreef op 26-01-2004 @ 17:26:
Ik heb als baby/peuter ook regelmatig oorontstekingen gehad, met gevolg dat er nu gaatjes in mijn trommelvlies zitten. Dus eigenlijk is mijn trommelvlies minder sterk, daar komt het op neer.
Ik heb nog steeds (ieder jaar enkele keren) oorontstekingen en ik mag niet onder water zwemmen. Als ik dit wel doe, doet het verschrikkelijk veel pijn. (nl de druk)
Ik ben ook al naar een KNO arts geweest en die zag enkel de gaatjes in mijn trommelvlies en die zouden kunnen geopereerd worden. Volgens mij hoor ik niet al te best, maar volgens die arts was mijn gehoor goed, buiten een paar lagere tonen of zo...

Dus ja, om een verhaal kort te maken, de gewone huisarts zag niets, de KNO al iets, maar niet veel. Dus je kan misschien beter een grondig onderzoek laten uitvoeren. Misschien is het wel iets bij je oor dat de pijn veroorzaakt??

Veel succes ermee, hopelijk ben je vlug van de pijn af.

mjah.. het is niet iets bij mijn oor
ik heb al vanaf jongs af aan veel oorpijn gehad
maar toen waren het ontstekingen..
maar nu dus niet.. oorzaak is gewoon onbekend..
dus ik denk idd grondig onderzoek maar de KNO arts vond een tijd terug al niets dus.. we proberen het nog maar een x.
en wat zwemmen betreft
ik heb dat al jaren niet gedaan, krijg dan ook oorpijn enz.. dus doe het ook niet meer..
thnx voorberichtje xxx
Oud 26-01-2004, 17:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 26-01-2004 @ 17:35:
zoals ik hierboven al in had gezegd
ben ik al tig keer geweest
maar die weet het ook niet
dat staat nergens hoor

Nogmaals, ik denk niet dat wij jou kunnen helpen. Kun je niet met je arts overleggen of het een goed idee is om je weer door te laten verwijzen?
Als je denkt dat je huisarts niet goed is kun je naar een andere huisarts gaan (hoe dat gaat weet ik niet precies, maar het kan wel).
Oud 26-01-2004, 19:03
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
dreen schreef op 26-01-2004 @ 18:02:
dat staat nergens hoor

Nogmaals, ik denk niet dat wij jou kunnen helpen. Kun je niet met je arts overleggen of het een goed idee is om je weer door te laten verwijzen?
Als je denkt dat je huisarts niet goed is kun je naar een andere huisarts gaan (hoe dat gaat weet ik niet precies, maar het kan wel).
jaaa klopt
maar goed bedankt
ik zal het er over hebben xxx

Regels voor berichten