Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2003, 21:11
rijk_v
rijk_v is offline
Weet je eigenlijk wel of je vrienden echt zijn? ik heb niet zoveel vrienden maar ik denk wel dat het echte vrienden zijn....
Advertentie
Oud 26-12-2003, 21:13
sublime
sublime is offline
ik vind t altijd heel moeilijk om mensen te vertrouwen en durf vrienden dus ook niet zomaar echte vrienden te noemen omdat ik dat ergens verwaand vind en ergens niet aandurf..

maar toch heb ik deze dagen van enkele mensen wel het gevoel dat ze echte vrienden zijn
Oud 26-12-2003, 21:16
Verwijderd
juah.
Oud 26-12-2003, 21:18
rijk_v
rijk_v is offline
ik beschouw mensen eigenlijk pas als vrienden als ik heel close met ze ben, waardoor ik heel weinig vrienden heb en eigenlijk meer kennissen, van die half-half vrienden weetjewel?
Oud 26-12-2003, 21:18
miss-suus
miss-suus is offline
kheb wel echt vrienden maja of ze me nu echt zullen begrijpen vanwege me probleem, maar ze proberen wel altijd te helpen als ze merken dat er iets met me zal of is
Oud 26-12-2003, 21:21
synclinorium
synclinorium is offline
ja, I have
Oud 26-12-2003, 21:24
Verwijderd
Wie zei dat nou ooit zo mooi? Dat echte vrienden juist de mensen zijn die je niet altijd begrijpen, maar die er wel altijd voor je zijn juist op de momenten dat ze je niet begrijpen. Ik denk dat dat waar is.

Ik denk dat ik wel een paar echte vrienden heb, iig mensen die er voor me zijn als ik ze nodig heb en die voor mij veel betekenen.
Oud 26-12-2003, 21:30
Fog
Fog is offline
ik heb nu best een rot tijd...merk wel wie mn echte vrienden zijn.

heel anders dan ik dacht. maar ik heb er toch zeker echt wel een paar.
Oud 26-12-2003, 21:31
Quiana
Quiana is offline
Echte vrienden zijn zeldzaam.

Ik denk dat ik gezegend ben met het feit dat ik kan zeggen
dat ik een paar echte vrienden heb... Of iig mensen die meer
voor me betekenen dan 'gewone' vrienden.
Oud 26-12-2003, 21:31
Mindfields
Mindfields is offline
Mja, een paar.
Oud 26-12-2003, 22:32
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Ik heb 2 echte vrienden die in de buurt wonen. Met deze 2 speel ik ook al vanaf 1997 samen in een band, en dat zijn we nog vele jaren van plan. We kunnen elkaar alles vertellen, we weten ook precies hoe de eenander in elkaar zit.

Buiten de gemeente, meer richting helmond en eindhoven, heb ik ook nog wat vrienden wonen. Ze zijn niet allemaal even makkelijk, maar het zijn wel mijn vrienden. Met 2 daarvan ben ik ook nog heel erg close. We kunnen elkaar alles zeggen, dus da's mooi meegenomen.
Oud 26-12-2003, 23:55
Verwijderd
vrienden genoeg , en een beste vriend mag ik ook tot mijn beschikking hebben .

maar : er zijn genoeg mensen die dit niet hebben , geen vrienden noch familie...
en vooral rond deze tijd , kan dat hard aankomen .
Oud 27-12-2003, 00:37
Gerrit de Slak
Gerrit de Slak is offline
Vrienden; ja. Echte vrienden, ik denk het wel. Maar ze zijn zeker niet onvervangbaar.
Oud 27-12-2003, 01:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
sublime schreef op 26-12-2003 @ 22:13:
ik vind t altijd heel moeilijk om mensen te vertrouwen en durf vrienden dus ook niet zomaar echte vrienden te noemen omdat ik dat ergens verwaand vind en ergens niet aandurf..

maar toch heb ik deze dagen van enkele mensen wel het gevoel dat ze echte vrienden zijn
Dat heb ik dus ook. Maar dat komt omdat ik vroeger wel eens door "vriendinnen" aan de kant ben gezet.
Oud 27-12-2003, 01:13
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-12-2003 @ 22:24:
Wie zei dat nou ooit zo mooi? Dat echte vrienden juist de mensen zijn die je niet altijd begrijpen, maar die er wel altijd voor je zijn juist op de momenten dat ze je niet begrijpen. Ik denk dat dat waar is.

Ik denk dat ik wel een paar echte vrienden heb, iig mensen die er voor me zijn als ik ze nodig heb en die voor mij veel betekenen.
Mooi gezegd hoor
Oud 27-12-2003, 01:16
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Quiana schreef op 26-12-2003 @ 22:31:
Echte vrienden zijn zeldzaam.

Ik denk dat ik gezegend ben met het feit dat ik kan zeggen
dat ik een paar echte vrienden heb... Of iig mensen die meer
voor me betekenen dan 'gewone' vrienden.
Oud 27-12-2003, 06:40
infamous
infamous is offline
gelukkig wel
Oud 27-12-2003, 07:06
Verwijderd
Eerst 3... Vanaf Oktober 2... Nu nog 1...sort of...zeg maar ½
Oud 27-12-2003, 08:29
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ja, die heb ik, en ik ben blij dat ik kan zeggen dat ik échte vrienden heb
Oud 27-12-2003, 09:24
Snellius
Snellius is offline
Citaat:
Gerrit de Slak schreef op 27-12-2003 @ 01:37:
Vrienden; ja. Echte vrienden, ik denk het wel. Maar ze zijn zeker niet onvervangbaar.
Heel mooi gezegd.
Oud 27-12-2003, 09:59
Verwijderd
Zijn echte vrienden mensen aan wie je alles kan vertellen, bij wie je steun zoekt, bij wie je uit kan huilen? Zo ja, dan denk ik dat ik mijn beste vrienden een jaar geleden "verloren heb". Nieuwe opleidingen, andere levens, zo gaat het meestal.
Oud 27-12-2003, 10:57
Redhair
Redhair is offline
Ja, ik heb er 2. Ze zijn onvervangbaar en met 1 heb ik vaak ruzie. maar toch, soms twijfel ik wel aan haar. maar aan die ander, tja...geweldig.
Oud 27-12-2003, 11:55
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Nee.. ik denk niet dat ik kan zeggen dat ik ook maar 1 echte vriend heb, buiten mijn vriend. Maar dat zal nog wel komen denk ik.
Oud 27-12-2003, 11:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ja, ik heb 2 echt goede vriendinnen en dan nog wel een paar anderen, maar daar ben ik dan wat minder bevriend mee dan de 2 beste vriendinnen

Ik ben echt heel blij met ze, zonder hun (in het speciaal M) was ik niet over het feit heengekomen dat ik mijn maatje kwijt ben wat dus de derde beste vriend was (mijn vriend)...
Oud 27-12-2003, 12:01
Verwijderd
Ik heb 2 echte vriendinnen en 3 echte vrienden. Wel redelijk veel. En het zijn echte vrienden omdat ik ze echt kan vertrouwen en ze dat ook van mij kunnen zeggen. Ik ben niet het type dat genoeg heeft aan 1 goeie vriend: ik vind iedereen wel aardig. Ik heb nog veel meer vrienden, maar dit zijn m'n echt goede. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik voor 'emoties' meer naar m'n 2 vriendinnen ga, maar dat spreekt eigenlijk voor zich
Advertentie
Oud 27-12-2003, 12:09
ironflower
ironflower is offline
ik heb mensen waarvan ik weet dat ik altijd naar hun toe kan komen als ik het moeilijk heb, of die ik altijd kan aanspreken voor een gesprek enzo.
En die personen beschouw ik wel als echte vrienden, ookal ga ik op school mss niet zo veel met ze om, en op msn ed ook niet echt, maar ik weet gewoon dat ik altijd bij hun terecht kan....

maar soms heb ik ook wel eens het gevoel dat ik niet echte echte vrienden heb....iemand waar bij je echt alles kwijt kan, maar ook mee kan lachen, die jou echt door en door kent....ik had zo iemand..en hij was ook mijn vriendje...maar nu niet meer...en onze beste vrienden is daarmee eigenlijk in een hele rare situatie gekomen...
Oud 27-12-2003, 12:10
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik geloof dat je pas in een situatie waarin je je vrienden écht nodig hebt, merkt of iemand een echte vriend is of meer een kennis met wie je alleen positieve dingen wil en kan delen.
Ik heb wel een aantal vrienden met wie ik alles zou kunnen delen, ware het niet dat ik enigszins introvert ben en veel dingen liever voor mezelf wil houden.
Ik vraag me wel eens af of m'n beste vrienden onvervangbaar zijn, maar het antwoord daarop weet ik nog steeds niet... merk ik vanzelf wel denk ik
Oud 27-12-2003, 12:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 27-12-2003 @ 09:29:
Ja, die heb ik, en ik ben blij dat ik kan zeggen dat ik échte vrienden heb
Oud 27-12-2003, 12:26
Verwijderd
ik heb 25 halve vrienden

meer kan ik er niet van maken

en wat i-net vrienden waar ik zeg maar wat dieper mee praat

erg ben ik
Oud 27-12-2003, 12:32
Verwijderd
Ja

Sommige mensen die ik al jaren ken, vanaf de middelbare school, die ik soms maandenlang, een halfjaar niet spreek omdat ze in andere steden studeren, sommige in het buitenland zitten, etc. maar waarmee het altijd weer meteen gezellig als vanouds is, alsof ze nooit zijn weggeweest, wanneer ik ze weer zie
Oud 27-12-2003, 12:36
zeep007
zeep007 is offline
JA

Ik ben eracheter gekomen dat ik mezelf echt gelukkig mag prijzen met mijn mini-maatschappij.
Mijn vriendengroep is al jaaaren een vriendengroep en hoevaak iemand ook verhuist, naar andere scholen gaat of naar de andere kant van de wereld, het is nog steeds diezelfde vriendengroep, waarbij iedereen voor elkaar klaarstaat, lol heeft etc. etc.

Mensen daarbuiten noemen ons ook een mini-maatschappij, vandaar. In de vriendengroep zelf heb ik nu 3 beste vrienden, maar veel onderscheid zit er eigenlijk ook niet tussen.
Oud 27-12-2003, 13:12
Dory
Dory is offline
Citaat:
Parallel schreef op 26-12-2003 @ 22:31:
Mja, een paar.

Is inderdaad heel moeilijk, maar als ik het goed heb nu toch wel
Oud 27-12-2003, 13:30
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ik heb noch echte noch niet-echte vrienden. Gewoon geen vrienden dus. En das...best.
Oud 27-12-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 26-12-2003 @ 22:31:
Mja, een paar.
Ik ook. Ik heb eindelijk mensen gevonden die ik kan vertrouwen, waar ik ontzettend veel lol mee kan hebben en om wie ik geef. Die mij ook niet snel zullen laten vallen. In voor- en tegenspoed bij wijze van spreke
Dat zijn voor mij échte vrienden en die heb ik gevonden *blij is daarom*
Oud 27-12-2003, 15:17
extinction
extinction is offline
ik heb er 2, maar die worden steeds minder echt. Ligt ook aan mij.
Oud 27-12-2003, 15:22
Silver rain
Silver rain is offline
2 echte vrienden. De rest weet ik niet zeker en beschouw daarom meer als kennissen
Oud 27-12-2003, 15:37
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 27-12-2003 @ 13:10:
Ik geloof dat je pas in een situatie waarin je je vrienden écht nodig hebt, merkt of iemand een echte vriend is of meer een kennis met wie je alleen positieve dingen wil en kan delen.
Hier ga ik in mee.
En dan kom je soms bedrogen, en soms verassend uit.
Ik heb 2 echte vriendinnen en 1 echte vriend. En verder een heleboel vriendschappen zo oppervlakkig als een frisbee.
Mijn beste vrienden zijn echt onvervangbaar. De ene keer is het lachen, gieren, brullen, de andere x zitten we uuuren serieus te praten.

Ja, echt onvervangbaar die 3
Oud 27-12-2003, 15:40
superdikkeknuf
superdikkeknuf is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 26-12-2003 @ 22:30:
ik heb nu best een rot tijd...merk wel wie mn echte vrienden zijn.

heel anders dan ik dacht. maar ik heb er toch zeker echt wel een paar.
Niet dat ik nu nog een rottijd heb , maar ik ben het voor de rest wel met je eens dat je echte vrienden meestal de mensen zijn van wie je het niet echt verwachtte. En omgekeerd...
Oud 27-12-2003, 17:12
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 27-12-2003 @ 16:22:
2 echte vrienden. De rest weet ik niet zeker en beschouw daarom meer als kennissen
idem
Oud 27-12-2003, 17:20
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
een paar.
maar ik moet ze niet te vaak zien,
dan word ik gek.
Oud 27-12-2003, 17:42
AlopiA
AlopiA is offline
ik heb 3/4 vrienden die ik als echte vrienden beschouw.
maar echte vrienden heb je niet zomaar..
Oud 27-12-2003, 21:35
Verwijderd
Geen enkele, ben ik ook niet treurig om. Hoef ik tenminste alleen maar met mezelf rekening te houden.
Oud 27-12-2003, 21:52
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Nee ik heb geen echte vrienden: de vrienden die ik heb (ik heb er in totaal maar 4) zijn mensen die ik maar hooguit 3 a 4x per jaar zie -sommigen spreek ik voorderest ook nog eens bijna nooit- en 2 ervan vind ik echt mijn type niet: het is eerder het soort type mens waar ik me aan kan irriteren, maarja omdat ik niks anders heb (heb verder geen/weinig kennissen, dit is mn enige sociale leven) noem ik ze maar mn vrienden.
Als ik ooit in mijn leven nog mensen tegenkom die mijn vrienden worden dan laat ik er van mijn vrienden zeker 2 degraderen tot kennissen (zijn ze nu eigenlijk ook al wel maar ik noem ze toch vrienden om toch maar WAT vrienden te hebben).
Maarja ik heb er weinig hoop op dat ik in dit leven nog meer vrienden zal krijgen, ik denk dat het alleen maar minder gaat worden.

Tja en dan heb ik nog mijn vriend natuurlijk.
Oud 27-12-2003, 23:23
staindrulez
staindrulez is offline
ik heb veel vrienden..maar zelfs mijn beste vrienden zijn geen echte vrienden..allemaal gemaakt..soms is dat heel duidelijk,zoms niet..en toch hou ik van ze, omdat ik weet dat ze voor me klaarstaan..ach wat zijn nou echte vrienden? ikw eet het niet meer..
Oud 28-12-2003, 01:04
artless
artless is offline
Ik heb veel 'vrienden', maar of dat échte vriendschap is betwijfel ik. Het zijn meer mensen om mee uit te gaan en een beetje rond te hangen, dan mensen waarmee ik mijn meest persoonlijke dingen zou vertellen. Als ik erover nadenk, weten ze weinig van mij, enkel oppervlakkige dingen.

Échte vrienden, daar heb ik er maar eentje van, en ik zou me geen leven zonder haar kunnen voorstellen.
Oud 28-12-2003, 01:07
SanderThomas
SanderThomas is offline
Ja zeker weten ze zit hier op et forum
Oud 28-12-2003, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 27-12-2003 @ 22:52:
*tekst*
Dit is ook een beetje 'mijn situatie'...maar ik heb een vriend en mijn vriend is behalve mijn vriend toch ook zeker wel een echte vriend. Ik heb dus iig één echte vriend.

Verder is er één meisje die ik een keer of 3/4 per jaar zie (met verjaardagen bv) en we mailen heel af en toe. En dan nog een paar mensen van het forum, maar dat houdt ook op bij schrijven, mailen, smsen en heel soms (één keer per jaar ofzo) afspreken.

Ach, ik kan er over het algemeen wel mee leven.

Laatst gewijzigd op 28-12-2003 om 09:55.
Oud 28-12-2003, 09:50
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 27-12-2003 @ 22:52:
Nee ik heb geen echte vrienden: de vrienden die ik heb (ik heb er in totaal maar 4) zijn mensen die ik maar hooguit 3 a 4x per jaar zie -sommigen spreek ik voorderest ook nog eens bijna nooit- en 2 ervan vind ik echt mijn type niet: het is eerder het soort type mens waar ik me aan kan irriteren, maarja omdat ik niks anders heb (heb verder geen/weinig kennissen, dit is mn enige sociale leven) noem ik ze maar mn vrienden.
Als ik ooit in mijn leven nog mensen tegenkom die mijn vrienden worden dan laat ik er van mijn vrienden zeker 2 degraderen tot kennissen (zijn ze nu eigenlijk ook al wel maar ik noem ze toch vrienden om toch maar WAT vrienden te hebben).
Maarja ik heb er weinig hoop op dat ik in dit leven nog meer vrienden zal krijgen, ik denk dat het alleen maar minder gaat worden.

Tja en dan heb ik nog mijn vriend natuurlijk.
Oud 28-12-2003, 10:03
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een paar echte goede vrienden, waar ik alles mee kan delen en 100% mezelf kan zijn, en een aantal mensen die wel vrienden genoemd kunnen worden omdat ik vrij veel met ze doe; ik ga meer en closer met ze om dan met kennissen...
Echt heel veel vrienden heb ik niet, maar ik ben tevreden met de situatie zo; ik ben van mezelf uit ook niet zo'n sociaal ingesteld mens, ik ben graag op mezelf.
Oud 28-12-2003, 10:09
Verwijderd
Is het btw ook niet zo dat ieder mens heel andere eisen stellen aan vrienden en aan echte vrienden? De één zal nooit echte vrienden hebben, omdat zijn eisen zo zijn, dat dat nooit zal kunnen. En de 'vrienden' van die persoon, zouden voor een ander waarschijnlijk tot zijn of haar allerbeste vrienden behoren.

Niet zo nuttig, maar ik bedacht het me gewoon (al wel eerder, maar goed ).
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten