Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, ik heb 2 echt goede vriendinnen en dan nog wel een paar anderen, maar daar ben ik dan wat minder bevriend mee dan de 2 beste vriendinnen
![]() Ik ben echt heel blij met ze, zonder hun (in het speciaal M) was ik niet over het feit heengekomen dat ik mijn maatje kwijt ben wat dus de derde beste vriend was (mijn vriend)...
|
Verwijderd
|
Ik heb 2 echte vriendinnen en 3 echte vrienden. Wel redelijk veel. En het zijn echte vrienden omdat ik ze echt kan vertrouwen en ze dat ook van mij kunnen zeggen. Ik ben niet het type dat genoeg heeft aan 1 goeie vriend: ik vind iedereen wel aardig. Ik heb nog veel meer vrienden, maar dit zijn m'n echt goede. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik voor 'emoties' meer naar m'n 2 vriendinnen ga, maar dat spreekt eigenlijk voor zich
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb mensen waarvan ik weet dat ik altijd naar hun toe kan komen als ik het moeilijk heb, of die ik altijd kan aanspreken voor een gesprek enzo.
En die personen beschouw ik wel als echte vrienden, ookal ga ik op school mss niet zo veel met ze om, en op msn ed ook niet echt, maar ik weet gewoon dat ik altijd bij hun terecht kan.... maar soms heb ik ook wel eens het gevoel dat ik niet echte echte vrienden heb....iemand waar bij je echt alles kwijt kan, maar ook mee kan lachen, die jou echt door en door kent....ik had zo iemand..en hij was ook mijn vriendje...maar nu niet meer...en onze beste vrienden is daarmee eigenlijk in een hele rare situatie gekomen...
|
Ik geloof dat je pas in een situatie waarin je je vrienden écht nodig hebt, merkt of iemand een echte vriend is of meer een kennis met wie je alleen positieve dingen wil en kan delen.
Ik heb wel een aantal vrienden met wie ik alles zou kunnen delen, ware het niet dat ik enigszins introvert ben en veel dingen liever voor mezelf wil houden. Ik vraag me wel eens af of m'n beste vrienden onvervangbaar zijn, maar het antwoord daarop weet ik nog steeds niet... merk ik vanzelf wel denk ik
|
Verwijderd
|
Ja
![]() Sommige mensen die ik al jaren ken, vanaf de middelbare school, die ik soms maandenlang, een halfjaar niet spreek omdat ze in andere steden studeren, sommige in het buitenland zitten, etc. maar waarmee het altijd weer meteen gezellig als vanouds is, alsof ze nooit zijn weggeweest, wanneer ik ze weer zie ![]() |
![]() |
|
JA
![]() Ik ben eracheter gekomen dat ik mezelf echt gelukkig mag prijzen met mijn mini-maatschappij. Mijn vriendengroep is al jaaaren een vriendengroep en hoevaak iemand ook verhuist, naar andere scholen gaat of naar de andere kant van de wereld, het is nog steeds diezelfde vriendengroep, waarbij iedereen voor elkaar klaarstaat, lol heeft etc. etc. Mensen daarbuiten noemen ons ook een mini-maatschappij, vandaar. In de vriendengroep zelf heb ik nu 3 beste vrienden, maar veel onderscheid zit er eigenlijk ook niet tussen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat zijn voor mij échte vrienden en die heb ik gevonden *blij is daarom* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan kom je soms bedrogen, en soms verassend uit. Ik heb 2 echte vriendinnen en 1 echte vriend. En verder een heleboel vriendschappen zo oppervlakkig als een frisbee. Mijn beste vrienden zijn echt onvervangbaar. De ene keer is het lachen, gieren, brullen, de andere x zitten we uuuren serieus te praten. Ja, echt onvervangbaar die 3 ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Nee ik heb geen echte vrienden: de vrienden die ik heb (ik heb er in totaal maar 4) zijn mensen die ik maar hooguit 3 a 4x per jaar zie -sommigen spreek ik voorderest ook nog eens bijna nooit- en 2 ervan vind ik echt mijn type niet: het is eerder het soort type mens waar ik me aan kan irriteren, maarja omdat ik niks anders heb (heb verder geen/weinig kennissen, dit is mn enige sociale leven) noem ik ze maar mn vrienden.
Als ik ooit in mijn leven nog mensen tegenkom die mijn vrienden worden dan laat ik er van mijn vrienden zeker 2 degraderen tot kennissen (zijn ze nu eigenlijk ook al wel maar ik noem ze toch vrienden om toch maar WAT vrienden te hebben). Maarja ik heb er weinig hoop op dat ik in dit leven nog meer vrienden zal krijgen, ik denk dat het alleen maar minder gaat worden. Tja en dan heb ik nog mijn vriend natuurlijk. |
![]() |
|
ik heb veel vrienden..maar zelfs mijn beste vrienden zijn geen echte vrienden..allemaal gemaakt..soms is dat heel duidelijk,zoms niet..en toch hou ik van ze, omdat ik weet dat ze voor me klaarstaan..ach wat zijn nou echte vrienden? ikw eet het niet meer..
![]() ![]()
|
![]() |
Ik heb veel 'vrienden', maar of dat échte vriendschap is betwijfel ik. Het zijn meer mensen om mee uit te gaan en een beetje rond te hangen, dan mensen waarmee ik mijn meest persoonlijke dingen zou vertellen. Als ik erover nadenk, weten ze weinig van mij, enkel oppervlakkige dingen.
Échte vrienden, daar heb ik er maar eentje van, en ik zou me geen leven zonder haar kunnen voorstellen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder is er één meisje die ik een keer of 3/4 per jaar zie (met verjaardagen bv) en we mailen heel af en toe. En dan nog een paar mensen van het forum, maar dat houdt ook op bij schrijven, mailen, smsen en heel soms (één keer per jaar ofzo) afspreken. Ach, ik kan er over het algemeen wel mee leven. ![]() Laatst gewijzigd op 28-12-2003 om 09:55. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb een paar echte goede vrienden, waar ik alles mee kan delen en 100% mezelf kan zijn, en een aantal mensen die wel vrienden genoemd kunnen worden omdat ik vrij veel met ze doe; ik ga meer en closer met ze om dan met kennissen...
Echt heel veel vrienden heb ik niet, maar ik ben tevreden met de situatie zo; ik ben van mezelf uit ook niet zo'n sociaal ingesteld mens, ik ben graag op mezelf. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Is het btw ook niet zo dat ieder mens heel andere eisen stellen aan vrienden en aan echte vrienden? De één zal nooit echte vrienden hebben, omdat zijn eisen zo zijn, dat dat nooit zal kunnen. En de 'vrienden' van die persoon, zouden voor een ander waarschijnlijk tot zijn of haar allerbeste vrienden behoren.
Niet zo nuttig, maar ik bedacht het me gewoon (al wel eerder, maar goed ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
In de steek gelaten,of niet? Zertab | 9 | 18-10-2012 08:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem. CSN | 244 | 09-07-2006 17:20 | |
Psychologie |
Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.') Lucky Duck | 125 | 13-06-2004 08:35 | |
Psychologie |
Automutilatie miekmuis | 64 | 26-09-2002 16:56 | |
Seksualiteit |
Wie komt met ideeën? Je partner of jij? Flipje het Kipje | 20 | 15-06-2002 19:01 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |