Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 19:31
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
veel mensen hebben het over bindingsangst,
ik heb juist meer verlatingsangst

ik ben daar heel veel mee bezig.. in de zin van..
steeds bang zijn dat hij je niet meer wil
dat hij opeens het licht ziet en je een verschrikkelijk lelijk mens vind

hebben nou meer mensen daar last van of is dat echt zo ongewoon, en op wat voor een manier heb je daar dan last van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 19:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb het ook. Nu minder erg dan een jaar geleden, maar dat komt door tijd en geduld.
IK ben altijd bang dat ik niet leuk genoeg ben en dat hij een ander tegen komt die veel leuker is. Als ik een dag niets liefs te horen krijg, kan ik al helemaal in de stress schieten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:34
Maarten
Maarten is offline
Je moet daarvoor niet bang zijn. Als je echt verliefd bent vindt je alles even mooi. Je accepteert iemand gewoon volledig.

Denk ik tenminste
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:49
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik heb er last van, denk ik
ik heb sinds 4 weken regelmatig nachtmerries: het is altijd dezelfde nachtmerrie, maar een andere versie ervan. en elke keer gaat hij vreemd met een ander meisje en laat hij me helemaal alleen achter
ik denk dat het komt omdat ik nogal belazerd ben vroeger door jongens, o.a. is er een vreemdgegaan. en omdat ik van mijn vriend meer houd dan van wie dan ook op het moment is het mijn grootste angst dat hij me gaat verlaten

maar goed, ik weet dus hoe je je voelt

Laatst gewijzigd op 19-01-2004 om 10:43.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:51
Maarten
Maarten is offline
Twijfel is een voedingsbodem voor paranoia...

Niet goed dus! :/
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:24
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-01-2004 @ 20:51:
Twijfel is een voedingsbodem voor paranoia...

Niet goed dus! :/
er is geen twijfel...ik heb het gewoon tegen mn wil in
Oud 18-01-2004, 20:49
Anaïs
Anaïs is offline
op het toppunt van intimiteit is de ene bang om verlaten te worden terwijl de ander juist overweldigd wordt

een citaat...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:39
Kadaver
Kadaver is offline
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt....Ik maak te vaak mee dat vrouwen van het ene moment op het andere opeens 180 graden kunnen draaien als het gaat om gevoel en handelingen

Wispelturigheid...om gek van te worden
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 18-01-2004 @ 20:49:
ik heb er last van, denk ik
ik heb sinds 4 weken regelmatig nachtmerries: het is altijd dezelfde nachtmerrie, maar een andere versie ervan. en elke keer gaat hij vreemd met een ander meisje en laat hij me helemaal alleen achter
ik denk dat het komt omdat ik nogal belazerd ben vroeger door jongens, o.a. is er een vreemdgegaan. en omdat ik van mijn vriend meer houd dan van wie dan ook op het moment is het mijn grootste angst dat hij me gaat verlaten

maar goed, ik weet dus hoe je je voelt
Had ik laatst ook, ik was toen zelfs met 'm op vakantie..
Ik droomde dat hij een smsje naar een meisje ging sturen en ik vroeg waarom en hij zei "ik wil gewoon graag contact met haar hebben". En daarna bleek dat hij zich heel erg tot haar aangetrokken voelde en sex met haar wou enzo. Daarna bleef het gevoel dat ik toen had nog een hele tijd hangen..

Het komt bij mij misschien ook wel doordat een ex me ineens in de steek liet voor iemand anders.. echt zomaar, binnen een week was hij ineens "verliefder dan hij ooit op mij was geweest."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:05
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik heb er helaas ook last van..
En het lijkt echt alleen maar erger te worden terwijl we nu 14 maanden bijna samen zijn en het echt gewoon helemaal goed is.
Ik ben bang hem wkijt te raken en daardoor ga ik ontzettend jaloers en gevoelig reageren op dingen.. damn i hate it..,
als iemand hier wat op weet.. pm ff.
Oud 19-01-2004, 12:32
leucomelas
leucomelas is offline
ja, heb ik ook heel erg veel last van... als ie alleen al naar een meisje kijkt denk ik al dat ie helemaal flieft is op haar, en haar mooier/beter/knapper en liever vind dan ik....ik ga daarom heel jaloers op hem reageren en word dus boos op hem zonder reden... ik heb er elke dag last van en denk ook vaak na over waarom hij nou bij mij is.... er zijn wel wat redenen, maar toch kan ik er altijd meer bedenken waarom hij juist met iemand anders zou moeten zijn, of iniedergeval niet bij mij.... ik word er zelf ook super onzeker van en het verpest veel voor me....
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:54
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 19-01-2004 @ 13:32:
ja, heb ik ook heel erg veel last van... als ie alleen al naar een meisje kijkt denk ik al dat ie helemaal flieft is op haar, en haar mooier/beter/knapper en liever vind dan ik....ik ga daarom heel jaloers op hem reageren en word dus boos op hem zonder reden... ik heb er elke dag last van en denk ook vaak na over waarom hij nou bij mij is.... er zijn wel wat redenen, maar toch kan ik er altijd meer bedenken waarom hij juist met iemand anders zou moeten zijn, of iniedergeval niet bij mij.... ik word er zelf ook super onzeker van en het verpest veel voor me....
zo herkenbaar..
damn..

zelf ga ik zelfs af en toe als ik niet lekker in mn vel zit zitten kijken of er in een film of clip of whutever geen mooie meisjes zitten die hij leuk kan vinden.,..
Oud 19-01-2004, 12:56
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=722134

Gaat ook wel een beetje over dit, misschien heb je er ook wat aan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:58
*underworld*
*underworld* is offline
Ik weet hoe het voelt, je bent de hele tijd bang dat hij je zat wordt etcetc... Dat werd alleen maar erger toen er een meisje verliefd op hem werd, ze zagen elkaar elke dag
Toen ik zag dat ze hem ook belde werd ik helemaal onzeker...
Ik was zoo bang dat hij haar leuker ging vinden als mij!!
Steeds dacht ik aan haar, ik wilde er zo graag vanaf van dat jaloerse gevoel! Het was echt vreselijk bij elk dingetje wat me vriend zei dacht ik dat er wat achter zat...
Ik zocht echt overal wat achter... Voor mijn gevoel is het daarom ook uit gegaan ik, doordat ik alleen maar bang was en daar begon hij zich denk ik ook aan te irriteren, ookal zegt hij van niet!
Ik begon haar langzaamaan gewoon te haten! ik kende haar verder niet maar voor mijn gevoel kwam het door haar dat het uit is, natuurlijk weet ik zelf wel beter! maar toch...

nu is het uit en ik haat haar nog steeds, ze belt hem weer, ze mailen etcetc Ik hoop niet dat hij verliefd op haar wordt!

Jaloezie is iets vreselijks, tot een bepaalde mate is het gezond, maar als het het een eigen leven gaat leiden, gaat het mis...
Oud 20-01-2004, 15:10
*underworld*
*underworld* is offline
misschien haat ik haar meer, niet om wie ze is en wat ze doet...
maar om iemand de schuld te kunnen geven dat het uit is...

weet eigenlijk ik, nu ik er langer over nadenk!

ennuh...
weet wel, dat ik nooit (meer) als ik verliefd ben op een jongen die een relatie heeft, dat ik dan geen contact met m ga zoeken, ik weet nu namelijk zelf hoe frustrerend dat is!!
Oud 20-01-2004, 15:24
Optima
Optima is offline
Citaat:
bLoeSeMs schreef op 18-01-2004 @ 20:31:

dat hij opeens het licht ziet en je een verschrikkelijk lelijk mens vind
dat heb ik ook, ik wacht zeg maar totdat hij tot inkeer komt en zich realiseert dat ik eigenlijk lelijk/vervelend/irritant etc ben. maar het punt is dat IK dat van mezelf denk, terwijl hij totaal het tegenovergestelde ( nouja..niet altijd) heeft.

Je kunt nooit in iemands geest kijken, en daarom moet je maar dingen op zijn woord aannemen.

En al komt er een dag dat hij je inderdaad niet meer ziet zitten, dan heb jij er ook geen lol meer aan dus kun je beter verdergaan met je leven.
Oud 20-01-2004, 15:58
Destiny18
Destiny18 is offline
Ja, als ik een vriend heb waar ik dus heel erg veel om geef dan ben ik ook wel eens bang dat hij mij verlaat. En dat gevoel is echt niet prettig. Ik moet zeggen dat ik daar best wel vaak last van heb in een relatie, terwijl het dus dan helemaal niet nodig is. Erg vervelend. Ik weet niet hoe je er vanaf kunt komen...
Oud 20-01-2004, 16:20
ZIJ
ZIJ is offline
Ik heb het ook... Maar dat komt omdat ik gewoon heel erg veel om hem geef. En ik absoluut niet zou weten hoe ik zou reageren als hij het uit zou maken. Maar ik denk dat het wel snel minder gaat worden, mhoah hij is zo lief. Hij bevestigd ook heel vaak dat hij veel om me geeft, en dat begint door te dringen.. Maar dat duurt even.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:21
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-01-2004 @ 20:33:
Ik heb het ook. Nu minder erg dan een jaar geleden, maar dat komt door tijd en geduld.
IK ben altijd bang dat ik niet leuk genoeg ben en dat hij een ander tegen komt die veel leuker is. Als ik een dag niets liefs te horen krijg, kan ik al helemaal in de stress schieten.
Dat laatste is voor mij ook zeer herkenbaar..
echt erg eigenlijk..
het is niet dat ik elke minuut wil horen dat ie me lief vind..
of dat ie van me houd..
maar gewoon het is zo'n gevoel...
En ik heb het al helemaal als hij bij vrienden is ofzo..
dat er dan allemaal leuke meisjes zijn..
en die vrienden zijn allemaal vrijgezel..
Net alsof ik hem niet vertrouw..
pff ik haat dat echt aan mezelf..
Oud 20-01-2004, 19:16
lieve
lieve is offline
Wel, ik denk dat ik het daar ook moeilijk mee heb... en daarom vaak mijn vriendjes laat zitten uit angst dat zij anders hetzelfde doen met mij.
En dat wil dan helemaal niet altijd zeggen, dat ik niet meer verliefd ben op hem, of verliefd ben op iemand anders...

Raar,maar ik denk dat het daarom is dat ik het nooit lang uithou met een jongen!
Oud 22-01-2004, 17:07
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
pjiew... gelukkig ben ik niet de enige!!!!!
zoveel dingen zijn herkenbaar. Zo heeft hij een meisje in zn klas zitten dat verliefd op 'm is/was, ze zit steeds in zijn agenda te schrijven en als ik langskom begint ze te lachen...

Eerlijk gezegd... ik kan dat mens der kop wel omdraaien

Mn vriend zegt wel dat hij me 'leuk' en 'lief'vind en dat hij van me houd.. Maar hij zegt nou nooit is spontaan: goh wat ben je mooi, of wat zie je er leuk uit.. of 'zou ik is niet zoals gewoon lijk naar mn vrienden gaan, maar is langer dan een uurtje bij mn vriendin zijn'
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 13:27
*underworld*
*underworld* is offline
Citaat:
*underworld* schreef op 19-01-2004 @ 13:58:

nu is het uit en ik haat haar nog steeds, ze belt hem weer, ze mailen etcetc Ik hoop niet dat hij verliefd op haar wordt!

Jaloezie is iets vreselijks, tot een bepaalde mate is het gezond, maar als het het een eigen leven gaat leiden, gaat het mis...
ze hebben gezoend
ik ben boos, verward en verdrietig gelijk...
hij zegt dat hij haar opeens zoende...
hij wilde het eigenlijk niet, want hij vind het helemaal niet leuk en ik absoluut niet verliefd op haar... dat heeft ie al 100 keer gezegd!
maar waarom zoent ie dan wel met haar
het lijkt er op dat alle jongens hetzelfde zijn.....
hij wist dat hij mij daar heel veel pijn mee zou doen... hij heeft dat laatste stukje nu ook afgepakt!
Ik weet niet of ik nog wel vrienden met hem wil zijn, maar ik wil het zo graag!!
Ik geef nog zoveel om hem......
Oud 25-01-2004, 13:33
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
ik heb het ook ja,
heeeeeel irritant!
En mijn vriend heeft bindingsangst,
de perfecte combinatie..
not!
Hij durft geen week verder te kijken, wat mij dus weer enorm kan bevestigen in mijn gevoel van
'zie je wel, hij wil mij niet, hij gaat toch weg etc etc'
heel frustrerend, gelukkig kunnen we het hier wel over hebben samen
Oud 25-01-2004, 13:41
Wawl
Wawl is offline
Je moet ook niet te ver vooruit willen kijken. Als het voorbij is dan gaat het toch wel voorbij, want dan kun jij daar al helemaal geen invloed meer op uitoefenen. Daarom kan je het beste gewoon genieten van wat jullie hebben, maar probeer niet teveel aan het negatieve gedeelte te denken. Hij is nu toch bij jou, waarom zou hij dan weggaan? En geloof me, wanneer hij je niet meer wil, dan merk jij dat echt wel.
Oud 26-01-2004, 14:54
Verwijderd
Dit is ook zo herkenbaar voor mij. Ik ben ook bang om hem kwijt te raken.. daardoor blijf ik jaloers en word ik steeds emotioneler. Zaterdagavond is hij naar zijn ex geweest in Amsterdam, gewoon even bijpraten, en ik vertrouw hem 100%, maar toch voelde ik mij zo klote! Hij was de deur net uit en ik moest al huilen.. De hele avond voelde ik mij zo rot... Om half 11 wilde ik slapen, maar tot half 2 was ik wakker (toen kwam hij weer) en ik was zooo ontzettend blij dat hij weer naast mij lag. Ik wil niet meer jaloers zijn en ik wil niet meer zo gevoelig reageren op alles. Maar het lukt me gewoon niet.. en dat haat ik..

Toch... de jaloersheid is al wel minder geworden dan de eerste paar maanden, sinds mijn vriend en ik sinds oktober samenwonen. Dat betekent namelijk erg veel voor mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten