Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 21:56
Gatara
Gatara is offline
Rutte: ex-student niet meer in bijstand

Van onze verslaggever

DEN HAAG - Als het aan staatssecretaris Rutte (VVD) van Sociale Zaken ligt, krijgen studenten na hun afstuderen niet meer automatisch een bijstandsuitkering. Rutte wil dat zij zich beschikbaar stellen voor 'elke baan aan de onderkant van de arbeidsmarkt'.

Hij gaat daarover afspraken maken met de wethouders van sociale zaken van de dertien grote studentensteden in Nederland. Dit maakte hij dinsdagavond duidelijk tijdens een overleg met de Tweede Kamer. 'Een baan als pompbediende is beter dan een uitkering', aldus Rutte.

De bijstandsuitkeringen aan ex-studenten drukken zwaar op de financiën van de dertien grote studentensteden. Tot nog toe is het gebruikelijk dat afgestudeerden vanuit een bijstandsuitkering solliciteren naar een passende baan. Rutte kan de gemeenten niet dwingen dat beleid te wijzigen, maar hij stelt dat hij in contacten met de stadsbesturen begrepen heeft dat ze veel voelen voor de nieuwe aanpak.

Ruttes voorstel was een verrassing tijdens een debat over de toelating van werknemers uit nieuwe EU-landen (voornamelijk Polen). Dat debat had een opmerkelijke uitkomst: CDA, VVD, LPF en SP blijven zich namelijk verzetten tegen het plan van het kabinet om jaarlijks maximaal 22 duizend nieuwe werknemers op de Nederlandse arbeidsmarkt toe te laten. De partijen willen dat de huidige strenge toelatingseisen blijven. Een aanvraag voor een arbeidsvergunning moet uitvoerig worden beargumenteerd.

Rutte is daar ongelukkig mee. Hij heeft het voorstel van de VVD, waar CDA, LPF en SP zich achter scharen, krachtig ontraden en moet nu terug naar het kabinet om te overleggen of de wens kan worden ingewilligd. Nederland heeft volgens Rutte bij de nieuwe landen, en vooral bij Polen, verwachtingen gewekt over vrij verkeer van werknemers. Die zouden dan niet kunnen worden ingelost.

De partijen nemen dat voor lief. Zij vrezen dat de werknemers uit de nieuwe EU-landen het Nederlandse werklozen nog moeilijker maken een baan te vinden.

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1075788337704.html
-----

En ooo wat blijven studenten lang in de bijstand zitten
als je gaat werken heb je bijna geen tijd om te solliciteren. Wanneer moet je op sollicitatie gesprek komen en je orienteren?
Oud 04-02-2004, 22:06
Verwijderd
Kansloos plan van een kansloze partij. Degenen die denken dat de VVD een studentenpartij is moeten zich laten nakijken.

Trouwens, die bullshit over het niet toelaten van Poolse werknemers slaat ook als een tang op een varken. Het zijn gewoon EG-ingezetenen. Dan kunnen CDA/VVD c.s. nog wel zo stoer lullen over 'niet inlossen van de belofte van vrij verkeer' maar er hoeft maar éen zo'n Pool naar het HvJEG te stappen en Nederland is de sjaak.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wat een onzin!

De huidige regeling moet gewoon blijven, dat lijkt me vanzelfsprekend.

Als afgestudeerd advocaat / taalwetenschapper / filosoof / journalist / arts of whatever ga je toch niet als pompbediende aan de slag!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:11
Skyrise
Skyrise is offline
VVD OLE OLE OLE OLE!!!!! They are the champions they are the champions, VVD OLE OLE OLE OLE!!!!!!

jaja... SCHITTEREND!!!! geweldig, WAT EEN PLAN!!!

Ik stel voor dat iedere Nederlandse student die niet gelijk aan het werk komt in eigen land vanaf nu gewoon naar het buitenland gaat, daar werken, daar wonen, daar trouwen, om noooooit meer terug te komen.

dat lijkt me een veel beter plan.

totdat Nederland in de financiele put zit.. en de VVD zich afvraagt waar toch al die studenten zijn gebleven
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2004 @ 23:06:
maar er hoeft maar éen zo'n Pool naar het HvJEG te stappen en Nederland is de sjaak.
Oud 04-02-2004, 22:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 04-02-2004 @ 23:11:
Ik stel voor dat iedere Nederlandse student die niet gelijk aan het werk komt in eigen land vanaf nu gewoon naar het buitenland gaat, daar werken, daar wonen, daar trouwen, om noooooit meer terug te komen.
Dat ga ik vóór m'n studie al doen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:17
Friedman
Friedman is offline
Ik vind het een prima plan. Je kan gewoon tijdelijk een uitzendbaan nemen terwijl je naar een baan zoekt. De gemeenschap hoeft niet op te draaien voor jou wachten op die perfecte functie. Er is werk zat.

En ik ken zat werkgevers die iemand die 6 maanden in de bijstand gaat zitten niet als erg ondernemend zien en eerder de "vakkenvuller" zullen nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Friedman schreef op 04-02-2004 @ 23:17:
Je kan gewoon tijdelijk een uitzendbaan nemen terwijl je naar een baan zoekt.
Kun je van een uitzendbaan leven (geen volle uren, he)? (huur, voedsel, kleding)
Kun je de volle pond qua uren (anders kun je je huur e.d. niet betalen) combineren met het zoeken en solliciteren naar werk?
Oud 04-02-2004, 22:24
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 04-02-2004 @ 23:17:
Dat ga ik vóór m'n studie al doen.
Nee man!!! Je moet natuurlijk eerst op ONZE belastingcenten hier studeren!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:34
Verwijderd
Tss, ik vind wel dat de studenten een bepaalde tijd moeten krijgen om een baan te vinden, mocht het na die tijd nog niet zijn gelukt moeten ze wel eens kijken of ze niet wat anders kunnen vinden
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:37
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 04-02-2004 @ 23:06:
Als afgestudeerd advocaat / taalwetenschapper / filosoof / journalist / arts of whatever ga je toch niet als pompbediende aan de slag!
Als er niks anders is ga je dat inderdaad doen. Ik voel er weinig voor om een uitkering te betalen voor iemand die blijkbaar geen zin heeft om te werken. Dat je nog een bepaalde tijd de kans krijgt om een zogenaamde passende baan te vinden is voor mij nog acceptabel, maar er komt gewoon een moment dat je maar aanneemt wat er je aangeboden wordt.
Oud 04-02-2004, 22:40
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 22:56:
als je gaat werken heb je bijna geen tijd om te solliciteren. Wanneer moet je op sollicitatie gesprek komen en je orienteren?
Als je fulltime werkt heb je genoeg vrije dagen om te kunnen solliciteren. Het Orienteren kan je makkelijk in het weekend doen, dan staan namelijk toch de meeste personeelsadvertenties in de krant.
Oud 04-02-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 23:21:
Kun je van een uitzendbaan leven (geen volle uren, he)? (huur, voedsel, kleding)
Kun je de volle pond qua uren (anders kun je je huur e.d. niet betalen) combineren met het zoeken en solliciteren naar werk?
Waarom niet? Je hebt 's avonds de tijd de kranten en het internet af te speuren naar banen. En de meeste studenten zijn wel gewend van een laag inkomen rond te komen, dus dat zal het grote probleem ook niet zijn.
Echter, ik vind het onzin om een net-afgestudeerde te verplichten direct zo'n baantje aan te nemen. Als het langer dan een jaar duurt voordat je als afgestudeerde een baan gevonden hebt moet je maar wat buiten je sector gaan zoeken, net als iedereen. Ik zie niet in waarom hoogopgeleiden daarop een uitzondering zouden moeten vormen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:42
Verwijderd
waar is de tijd gebleven dat de studentenstand nog voorrechten had
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-02-2004 @ 23:42:
waar is de tijd gebleven dat de studentenstand nog voorrechten had
Toen ze nog allemaal een dubbele voor- en achternaam hadden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wat er nog eens bij komt is dat de overheid wegens het tekort aan studentenhuizen wil dat ex-studenten zo snel mogelijk uit studentenhuisvestingen vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 04-02-2004 @ 23:34:
Tss, ik vind wel dat de studenten een bepaalde tijd moeten krijgen om een baan te vinden, mocht het na die tijd nog niet zijn gelukt moeten ze wel eens kijken of ze niet wat anders kunnen vinden
dat lijkt me iid een beter plan.
Oud 04-02-2004, 23:13
Verwijderd
Rutte is gestoord.......

Wat heb ik eraan om als afgestudeerd muzikant bij een bakker te werken, dan heb ik geen tijd meer voor muziek bij te houden, en zal ik er nooit meer aan de bak komen. Resultaat: studie + geld weggesmeten
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 01:25
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 04-02-2004 @ 23:47:
Wat er nog eens bij komt is dat de overheid wegens het tekort aan studentenhuizen wil dat ex-studenten zo snel mogelijk uit studentenhuisvestingen vertrekken.
ow ja... wie is er ook alweer verantwoordelijk voor de huisvesting van mensen? Jaja.. nee nee de overheid heeft het te druk... als Jij een huis wilt, moet iemand anders maar op straat leven.. jaja... hmmm
Trouwens, nu we het er toch over hebben: waarom wonen die ex-studenten trouwens in studentenhuisvestingen?..... wat? geen aansluitende woonruimte zoals eensgezinswoningen en huurhuizen? lange wachtlijsten voor de woningbouw?... ach... ja natuurlijk is ook een probleem van de burger,.. nee nee, kunnen we als overheid niet aan beginnen joh, ga maar op straat wonen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 01:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 05-02-2004 @ 02:25:
ow ja... wie is er ook alweer verantwoordelijk voor de huisvesting van mensen? Jaja.. nee nee de overheid heeft het te druk... als Jij een huis wilt, moet iemand anders maar op straat leven.. jaja... hmmm
Trouwens, nu we het er toch over hebben: waarom wonen die ex-studenten trouwens in studentenhuisvestingen?..... wat? geen aansluitende woonruimte zoals eensgezinswoningen en huurhuizen? lange wachtlijsten voor de woningbouw?... ach... ja natuurlijk is ook een probleem van de burger,.. nee nee, kunnen we als overheid niet aan beginnen joh, ga maar op straat wonen.
erm. was dit een aanvulling of commentaar?

Ik houd t op t eerste gezien Fleets opmerking:
"Wat er nog eens bij komt...."
Oud 05-02-2004, 08:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ja. Ik werk zelf 40 uur per week en daar heb je absoluut tijd voor.

Ik vind het plan op zich niet zo slecht. Je kunt als student best een 'studentenbaantje' nemen terwijl je op zoek gaat naar een 'echte' baan. Staat sowieso goed op je CV, dat je meteen aan de slag bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-02-2004 @ 09:55:
Staat sowieso goed op je CV, dat je meteen aan de slag bent gegaan.
Niet in het geval van trumpetlover! Om maar een voorbeeld te noemen.

ALs je te lang verwijderd bent van de kennis van je studie is dat helemaal niet goed voor je CV.

(ja, wel als je baantje in de buurt komt van waarvoor je gestudeerd hebt)
Oud 05-02-2004, 09:49
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
Ja dat kun je prima. Een uitkering levert rond de 800 euro op en dat kan je ook prima verdienen met data-entry. En aangezien mensen ook daarvoor prima rondkwamen met 225 euro is er dus geen probleem.

Citaat:
Wat heb ik eraan om als afgestudeerd muzikant bij een bakker te werken, dan heb ik geen tijd meer voor muziek bij te houden, en zal ik er nooit meer aan de bak komen. Resultaat: studie + geld weggesmeten
Dat is je eigen risico, en dat hoef je niet op de samenleving af te wentelen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Friedman schreef op 05-02-2004 @ 10:49:
Ja dat kun je prima. Een uitkering levert rond de 800 euro op en dat kan je ook prima verdienen met data-entry. En aangezien mensen ook daarvoor prima rondkwamen met 225 euro is er dus geen probleem.

Haha. Ik kom niet rond met 225 euro hoor. Aangezien mijn huur 205 euro is. En dat is nog goedkoop voor waar ik woon.
Oud 05-02-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:

Dat is je eigen risico, en dat hoef je niet op de samenleving af te wentelen.
Och ik denk niet zozeer aan mezelf, maar meer aan het feit dat ik dan een studie heb gedaan waar niemand wat aan heeft, maar waar de maatschappij wel voor heeft meebetaald, dus die gedachte is nogal kortzichtig, en bovendien, inmiddels kan ik als freelancer redelijk goed voor mezelf zorgen, er zijn mensen die daar helaas de kans niet voor hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Whahaha, waar haal je die onzin vandaan
Jij bent vast zo'n 15 jarig ventje die denkt te weten hoe de wereld in elkaar steekt. Dat geld ben je alleen al kwijt voor de huur, dan moet jeje nog verzekeren, eten, stroom en gas als het niet bij de huur in begrepen, etc.

Met 225 euro ben je nergens, een student heeft gemiddeld ook rond de 700 euro nodig per maand
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 05-02-2004 @ 11:39:
Jij bent vast zo'n 15 jarig ventje die denkt te weten hoe de wereld in elkaar steekt. Dat geld ben je alleen al kwijt voor de huur, dan moet jeje nog verzekeren, eten, stroom en gas als het niet bij de huur in begrepen, etc.

Met 225 euro ben je nergens, een student heeft gemiddeld ook rond de 700 euro nodig per maand
700!?!?!?!

Sorrie, maar dat is wel een beetje overdreven, zoveel drink je toch niet??

Zelf is dat idd wel het bedrag wat ik te besteden heb, ex stufi, want dat heb ik stop gezet, kan nu goddank zonder..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 05-02-2004 @ 11:42:
700!?!?!?!

Zelf is dat idd wel het bedrag wat ik te besteden heb, ex stufi, want dat heb ik stop gezet, kan nu goddank zonder..
boeken
collegegeld
huur
eten
verzekering

Kijk hoe de IB groep rekent:
http://www.ib-groep.nl/studiepunt/Sh...04678&sID=3340
Oud 05-02-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 05-02-2004 @ 11:42:
700!?!?!?!

Je hebt gelijk, daar moet 180 af voor college geld en boeken die je dna niet meer betaald, maar er moet ook weer een flinke hap bij omdat je geen goedkope studenten verzekering meer hebt.

En het is niet echt overdreven
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:09
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-02-2004 @ 11:39:

Niet zo dom blaten, ik ben zelf bijna afgestudeerd. En jij zit wat, in 6 VWO?

En dan blijf je toch gezellig bij paps en mams wonen als je het geld niet hebt........

Citaat:
Och ik denk niet zozeer aan mezelf, maar meer aan het feit dat ik dan een studie heb gedaan waar niemand wat aan heeft, maar waar de maatschappij wel voor heeft meebetaald, dus die gedachte is nogal kortzichtig, en bovendien, inmiddels kan ik als freelancer redelijk goed voor mezelf zorgen, er zijn mensen die daar helaas de kans niet voor hebben
Dus, omdat de maatschappij jou in staat gesteld heeft een nutteloze studie te volgen, moet diezelfde maatschappij jou nou ook maar gaan onderhouden
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Friedman schreef op 05-02-2004 @ 13:09:

Dus, omdat de maatschappij jou in staat gesteld heeft een nutteloze studie te volgen, moet diezelfde maatschappij jou nou ook maar gaan onderhouden
tuurlijk jongen, zoals je al eerder hebt kunnen lezen ik ben goed in staat om mezelf te onderhouden, en nee mijn studie is niet nutteloos, het merendeel van jou replies helaas wel, ga maar gauw naar school om te leren lezen en goed te argumenteren
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Je woont in een fietshok dat je rond kan komen met 225 euro/mnd?
Oud 05-02-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik dacht dat één van de doeleinden van studeren een academische vorming was? Ik las laatst dat docenten en hoogleraren zich ergeren aan het gebrek aan academische interesse bij de studenten, ze zijn te praktijkgericht. Jij bevestigt dat beeld middels deze post, begrijp ik.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2004 @ 13:12:
Je woont in een fietshok dat je rond kan komen met 225 euro/mnd?
Volgens mij gaf Friedman slechts een voorbeeld om z'n woorden kracht bij te zetten.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:28
Verwijderd
O en Friedman, ik heb nergens beweert dat mijn studie nutteloos is, dat zijn jouw woorden, en ik krijg het idee dat je niet weet waar je over aan het ouwehoeren bent, dus zou je misschien je bek willen houden over zaken waar je geen verstand van hebt??
Dan lijkt het in elk geval alsof je meer verstand hebt als en gemiddelde mongool
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:

En dan blijf je toch gezellig bij paps en mams wonen als je het geld niet hebt........
Bijna afgestudeerd, een MBO opleiding zeker
En, nee ik zit niet in VWO 6. Maar als jij roept dat men voor 225 euro kan leven dan weet jij niet hoe de wereld in elkaar steekt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-02-2004 @ 11:48:
Je hebt gelijk, daar moet 180 af voor college geld en boeken die je dna niet meer betaald, maar er moet ook weer een flinke hap bij omdat je geen goedkope studenten verzekering meer hebt.
En jij beschuldigd iemand anders van wereldvreemd zijn? Je 'verzekering' is verre van een echte kostenpost, je betaalt vooral veel aan huur e.d.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 05-02-2004 @ 13:15:
Oh, ik dacht dat één van de doeleinden van studeren een academische vorming was? Ik las laatst dat docenten en hoogleraren zich ergeren aan het gebrek aan academische interesse bij de studenten, ze zijn te praktijkgericht.
Ah. En daarom moeten studenten jaren op de zak van de staat blijven teren?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-02-2004 @ 14:33:
Ah. En daarom moeten studenten jaren op de zak van de staat blijven teren?
Heb ik ergens gezegd dat ze dat ''jaren'' moeten doen?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 05-02-2004 @ 14:34:
Heb ik ergens gezegd dat ze dat ''jaren'' moeten doen?
Dat is het probleem dus, niet dat studenten er een paar maand over doen om een baan te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:47
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Wat een onzin!

De huidige regeling moet gewoon blijven, dat lijkt me vanzelfsprekend.

ik vind het wel een goed idee...als je een fatsoenlijke studie hebt gedaan (zoals een technische of andere exacte(, rechten, management oid, een taal of medicijnen) vind je toch wel een baan, dus voor hen is het geen probleem

echter, de antropologen, filosofen en andere interessante doch minder zinvolle (in de zin dat je minder snel een baan vind) afgestudeerde zullen hierdoor wel gedwongen worden om lagere banen te accepteren, waardoor ze niet langer in de bijstand kunnen blijven omdat er nou eenmaal niet zoveel vraag is naar ze. lijkt me wel ok, had je die studie maar niet moeten kiezen lijkt me.

zoals al gezegd, de staat hoeft niet te gaan betalen voor de gevolgen van het doen van een kansloze opleiding
Oud 05-02-2004, 14:18
Zaina
Zaina is offline
Hij heeft gelijk. Maar wat is nou eigenlijk het verschil met nu? Nu is het toch ook gewoon zo dat je banen beneden je niveau moet accepteren, anders stoppen ze je uitkering. Wat natuurlijk terecht is. Lijkt me logisch.

Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:11
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Waarom niet? Werken is beter dan werkeloos zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:20
Tio
Tio is offline
Citaat:
little nemo schreef op 05-02-2004 @ 14:47:
echter, de antropologen, filosofen en andere interessante doch minder zinvolle (in de zin dat je minder snel een baan vind) afgestudeerde zullen hierdoor wel gedwongen worden om lagere banen te accepteren, waardoor ze niet langer in de bijstand kunnen blijven omdat er nou eenmaal niet zoveel vraag is naar ze. lijkt me wel ok, had je die studie maar niet moeten kiezen lijkt me.
Het feit dat er minder, of slechter betaalde banen zijn voor mensen die dat soort studies hebben gedaan, zegt nog niet meteen dat die studies geen nut/waarde hebben.
Als we op deze manier alleen nog maar studies aantrekkelijk maken, omdat je een baan kan vinden, die goed verdient, waar zijn we dan mee bezig? Naar mijn mening leidt dat tot een verarming van kennis in Nederland, behalve dan op die vlakken waar wel geld te halen valt.

Opzich denk ik wel, dat je na een bepaalde tijd een uitkering voor studenten stop moet zetten, als ze maar geen baan (kunnen) vinden. Ik vind alleen niet dat je dat meteen na het afstuderen moet doen. Verder vraag ik me bij deze regeling, net zoals bij vele anderen aangaande werkloosheid, af, waarom we juist in tijden van groeiende werkloosheid, iedereen gaan verplichten om een baan te nemen.
Oud 05-02-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-02-2004 @ 14:32:
En jij beschuldigd iemand anders van wereldvreemd zijn? Je 'verzekering' is verre van een echte kostenpost, je betaalt vooral veel aan huur e.d.
Misschien wil jij wel niet deugdelijk verzekerd zijn, maar ik wel, en als jeje goed gaat verzekeren is dat toch een flinke kosten post per maand, vooral als je maar 225 euro zou hebben
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:03
Friedman
Friedman is offline
Trumpet lover:

Citaat:
Och ik denk niet zozeer aan mezelf, maar meer aan het feit dat ik dan een studie heb gedaan waar niemand wat aan heeft,
Lijkt mij nutteloos, maar wellicht zie jij dat anders.

En ik houd zeker mijn "bek" niet. Als jij graag muziek wilt maken moet je dat ook zeker doen. Maar als je er geen brood mee kan verdienen hoef je geen handje te gaan ophouden bij de sociale dienst.

Gauloises:

Citaat:
Bijna afgestudeerd, een MBO opleiding zeker
Tja, geloof wat je zelf wilt.

Socialiste:

Argumentatie ad hominem. Je zou toch moeten weten dat dat soort argumentatie niet geldig is. Beetje jammer. En dit geldt ook voor Trumpetlover en Gauloises, die ook op deze wijze denken een discussie te moeten voeren.

Laten we die uitkeringen maar behouden voor die mensen die echt niet kunnen werken. Zij die het wel kunnen gaan maar naar het uitzendbureau.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Friedman schreef op 05-02-2004 @ 19:03:
Tja, geloof wat je zelf wilt.

Socialiste:

Argumentatie ad hominem. Je zou toch moeten weten dat dat soort argumentatie niet geldig is. Beetje jammer. En dit geldt ook voor Trumpetlover en Gauloises, die ook op deze wijze denken een discussie te moeten voeren.

Laten we die uitkeringen maar behouden voor die mensen die echt niet kunnen werken. Zij die het wel kunnen gaan maar naar het uitzendbureau.
Lullo, het gaat om het feit dat geen mens zelfstandig kan leven van 225 euro in de maand zoals jij roept
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:14
NN
NN is offline
Ik studeer. Dat kost de Nederlandse samenleving een hoop geld. Gelukkig kan ik daarom over een paar jaar de maatschappij gaan verblijden met deze kennis. Of niet? Zal ik maar gaan vakken vullen, vuilnis ophalen, bollen pellen, o.i.d.. Dat lijkt me toch wel zonde van die dure studie, of niet Marc?

Moet die man weer met een klassiek ondoordacht VVD-standpunt komen om zijn mogelijke 'linksigheid' kwijt te raken ofzo?
Oud 05-02-2004, 18:36
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-02-2004 @ 19:07:
Lullo, het gaat om het feit dat geen mens zelfstandig kan leven van 225 euro in de maand zoals jij roept
Nee, dus of je werkt erbij, of je leent, of je ouders springen bij. Maar als je tijdens je studie kon rondkomen kan je dat ook prima na je studie met een uitzendbaan.

En doe eens niet zo infantiel.

Citaat:
Ik studeer. Dat kost de Nederlandse samenleving een hoop geld. Gelukkig kan ik daarom over een paar jaar de maatschappij gaan verblijden met deze kennis. Of niet? Zal ik maar gaan vakken vullen, vuilnis ophalen, bollen pellen, o.i.d.. Dat lijkt me toch wel zonde van die dure studie, of niet Marc?
Dat zegt hij toch niet. Maar laten we voor studenten een uitzondering maken. Blijf lekker thuis zitten op de bank voor een half jaar tot die ene goede baan langs komt.

En wat is er mis met die beroepen? Voel je je daar als student te goed voor? De traineeships liggen nou eenmaal niet echt voor het oprapen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:38
NN
NN is offline
Citaat:
Friedman schreef op 05-02-2004 @ 19:36:
Dat zegt hij toch niet. Maar laten we voor studenten een uitzondering maken. Blijf lekker thuis zitten op de bank voor een half jaar tot die ene goede baan langs komt.

En wat is er mis met die beroepen? Voel je je daar als student te goed voor? De traineeships liggen nou eenmaal niet echt voor het oprapen.
Er is niets mis met die beroepen. Maar als ik een dergelijk vak ga uitoefenen, heb ik voor niets ten koste van de staat een dure studie gedan en kaap ik de baantjes voor de neus van mensen weg die sowieso niet iets anders kunnen krijgen.
Reageren

Regels voor berichten