Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 09:29
Anijs
Anijs is offline
Zo af en toe, een keer in de zoveel tijd, krijg ik heel erg last van mijn huid.
Zo erg dat ik thuis blijf omdat ik me op school dan toch niet op mijn gemak voel.
Nu heb ik dat weer, maar het is nu zo ongelofelijk schraal, dat heb ik nog nooit meegemaakt.. Heel mijn gezicht is gewoon helemaal schraal, droog..
Het trekt van alle kanten..

Weten jullie misschien een heel goed middel tegen schraalheid, of denken jullie gewoon dat ik dit ff over me heen moet laten komen en dat het daarna dan weer weg is?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 11:46
Verwijderd
Je kunt er gewoon antirimpelcreme op smeren, en dat hoeft echt geen chique dure creme te zijn. De belangrijkste werking van antirimpelcreme is namelijk dat het je huid minder droog maakt, dus dat helpt hiertegen ook . Je kunt op zich ook gewoon vaseline gebruiken, maar dan ga je wel heel eng glimmen.

Maar hoe je het zou kunnen voorkomen weet ik niet, daarmee zou je misschien eens naar de dokter kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:03
Balance
Balance is offline
Ga naar de dokter en laat hem d'r naar kijken. Ik had (heb) dat ook en ben heel lang van alles zelf gaan proberen. Op een gegeven moment smeerde ik er zelfs pure vaseline op! Bij de dokter bleek dat het een vorm van eczeem is en hij heeft een crème ervoor gegeven. Als die niet had gewerkt had hij nog andere crèmes die ik allemaal mocht uitproberen, net zo lang tot iets hielp. Gelukkig was de eerste al goed, maar er zijn dus zat dingen daartegen.
Oud 11-02-2004, 12:29
Anijs
Anijs is offline
Het is ook een vorm van eczeem ja, ik heb al heel mijn leven lang last van eczeem. Ik heb ook al heel mijn leven lang last van schraalheid, maar het is nog nooit zo extreem geweest. Ent klinkt misschien raar, maar ik heb zowat alles al geprobeerd voor eczeem en schraalheid, maar niets helpt. Zo'n zalfje van de dokter helpt inderdaad wel ja, maar dat is maar tijdelijk, bij mij komt het dan later altijd weer terug. En bovendien maken die zalfjes je huid veel dunner. En al smeer ik er iets op (zoiets als anti-rimpelcreme) dan helpt dat eventjes, voelt ook lekker, niet zo strak, maar daarna wordt het weer gewoon even schraal.

Ik ben nu bij een homephaat bezig, en we gaan op mijn eten letten.. Maar dat helpt niet op de snelle duur..

K zal maar afwachten dan, het is iig al beter als gisteren

Maar bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:34
Balance
Balance is offline
Bij mij is het ook in extreme vorm geweest. Letterlijk stonden de vellen op m'n gezicht en ik bleef thuis van school omdat ik zo verschrikkelijk veel pijn had: m'n huid droogde gewoon echt uit!
Wij hebben toen ook een vochtapparaat gekocht. Mijn huid is namelijk in de zomer niet zo droog: dan zit er genoeg vocht in de lucht. In de winter daarentegen is het super droog. Dit vochtapparaat zorgt ervoor dat er meer vocht op m'n kamer is en die zetten we dus 's nachts aan. Verder allemaal natte handdoeken over m'n verwarming, dat helpt ook.
En als je je gezicht reinigt: alleen met water ; geen andere middeltjes als Clearasil enzo.
Misschien kan je dit soort dingetjes proberen als je dat nog niet gedaan hebt.

En het zalfje van de dokter is idd maar tijdelijk, dus het probleem verhelpen doet het niet. Maar het zorgt er wel voor dat ik geen pijn heb, dus ik neem het maar voor lief.
Oud 11-02-2004, 13:47
Anijs
Anijs is offline
Ik heb niet alleen last van schraalheid maar ook van eczeem. Als ik last heb van eczeem en ik stap onder de douche dan krijg ik zo'n jeuk, dat komt omdat ik dan in aanraking kom met vocht. Als ik last heb van eczeem kan ik echt niet tegen vocht.. Krijg ik ontzettende jeuk, word het heel rood enz. Dus zo'n vochtapparaat is denk ik niet echt iets voor mij... Maar zomers hebk ik er inderdaad ook geen last van, heerlijk Ik heb nu alweer zin in de zomer

Heb jij ooit Aloe Vera geprobeerd? Ik ben er nu mee bezig, maar bij mij helpt het niet echt..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 11-02-2004 @ 14:47:
Ik heb niet alleen last van schraalheid maar ook van eczeem. Als ik last heb van eczeem en ik stap onder de douche dan krijg ik zo'n jeuk, dat komt omdat ik dan in aanraking kom met vocht. Als ik last heb van eczeem kan ik echt niet tegen vocht.. Krijg ik ontzettende jeuk, word het heel rood enz. Dus zo'n vochtapparaat is denk ik niet echt iets voor mij... Maar zomers hebk ik er inderdaad ook geen last van, heerlijk Ik heb nu alweer zin in de zomer

Heb jij ooit Aloe Vera geprobeerd? Ik ben er nu mee bezig, maar bij mij helpt het niet echt..
Aloe Vera heb ik eerder wel eens op m'n huid gehad en toen ging het ontzettend irriteren. Op m'n gezicht heb ik het nog nooit geprobeerd, maar gezien mijn voorgaande ervaringen durf ik dat toch echt niet aan.
En met een vochtapparaat krijg je niet letterlijk vocht tegen je aan. De ruimte waarin je je bevind is gewoon wat vochtiger. Maar aangezien zo'n ding best duur is snap ik dat je die niet zomaar aanschaft als je denkt dat je er niet tegen kan. Je kan wel eens dat met die natte handdoeken proberen. Dan zie je meteen of je d'r tegen kan.
Ik krijg overigens ook jeuk van vocht, maar nádat ik m'n huid nat heb gemaakt (dus als ik uit de douche kom), niet als ik d'r in sta. En zodra ik die crème d'r op smeer gaat de jeuk over.
Oud 11-02-2004, 14:58
Verwijderd
insmeren met olie, babyolie ofzo en hydraterende creme pakken
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 07:21
*Madel*
*Madel* is offline
Zelf heb ik daar ook veel last van. Er is nu een nieuwe zalf op de markt genaamd Elidel en die werkt echt kei goed. Je kan hem alleen via een doktersrecept krijgen en kost ongeveer 30 euro maar is zeker de moeite waard. Je kunt dan 's avonds je gezicht met elidel insmeren en 's morgens een gewone vette creme gebruiken (kun je zo bij je apotheek laten maken). Geloof me, het is echt het proberen waard!

Regels voor berichten