Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2004, 17:37
ridderke
ridderke is offline
hallo beste forumleden
ik had graag jullie mening geweten over de monarchie en de republiek
wat vinden jullie het beste systeem en waarom?
als vlaams-nationalist ben ik uiteraard voor de republiek.
ik vind het democratischer als het volk zijn staatshoofd kiest.
verder vind ik de monarchie veel te duur.
Advertentie
Oud 07-02-2004, 17:43
Verwijderd
Ik wil niet meteen zover gaan om om een republiek te roepen, maar ik ben wel van mening dat vele koningklijke bevoegdheden uit de grondwet verwijdert dienen te worden, en dat het koningshuis stukken minder geld moet krijgen. Het is brood en spel voor het volk om het maar zo te noemen

Persoonlijk geef ik niets om het koningshuis.
Oud 07-02-2004, 17:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-02-2004 @ 18:43:
Ik wil niet meteen zover gaan om om een republiek te roepen, maar ik ben wel van mening dat vele koningklijke bevoegdheden uit de grondwet verwijdert dienen te worden, en dat het koningshuis stukken minder geld moet krijgen. Het is brood en spel voor het volk om het maar zo te noemen

Word Up.
Oud 07-02-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-02-2004 @ 18:43:

Eens....
Oud 07-02-2004, 18:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
*Oranje boven, Oranje boven, Leve de koningin!!*

Laten wij maar lekker een monarchie blijven. En néé, ik ga niet wéér in discussie, want dat is hier, op Nieuws&Achtergronden, al tíg keer gedaan. Gebruik de zoekfunctie maar.
Oud 07-02-2004, 18:18
NN
NN is offline
Ik wil graag een republiek.

Waarom heb ik al vaak genoeg verkondigd, ik heb nu even geen tijd om dat weer uit te leggen.
Oud 07-02-2004, 18:23
Ieke
Ieke is offline
Ik ben voor een Monargie, omdat ik iedere 4 jaar een nieuwe clown die alleen maar macht wil hebben minder handig vind. De bevolking is goed in het kiezen van kneuzen die charismatisch zijn. Een monargie is constant. Als ik kijk naar de vs en hoe het daar gaat gaan bij mij de haren recht overeind staan.
Dat de monargie duur is vind ik een flutargument, een precident is uiteindelijk minstens zo duur.
Wat een andere discussie is is de macht die een koning of koningin moet hebben. Ik denk dat dat nu aan de ruime kant is, maar dat heeft op dit moment niet veel te maken met wel of geen koningshuis.
Oud 07-02-2004, 18:23
ridderke
ridderke is offline
Voor mij mag die hele santekraam opgedoekt worden of als het niet anders kan, zweeds model, en verantwoording afleggen aan ons, maar nog liever een republiek met ONZE voorwaarden , dus niks nog jaren onderhoud aan vorige presidenten, einde baan , ga maar wat anders doen , iets in die trant.
Oud 07-02-2004, 18:25
Verwijderd
Niet weer. En al helemaal niet met dezelfde non-argumenten.
Oud 07-02-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 07-02-2004 @ 19:23:
Ik ben voor een Monargie, omdat ik iedere 4 jaar een nieuwe clown die alleen maar macht wil hebben minder handig vind. De bevolking is goed in het kiezen van kneuzen die charismatisch zijn. Een monargie is constant. Als ik kijk naar de vs en hoe het daar gaat gaan bij mij de haren recht overeind staan.
Dat de monargie duur is vind ik een flutargument, een precident is uiteindelijk minstens zo duur.
Wat een andere discussie is is de macht die een koning of koningin moet hebben. Ik denk dat dat nu aan de ruime kant is, maar dat heeft op dit moment niet veel te maken met wel of geen koningshuis.
Een president krijgt echt geen 10 000 000, en zijn familie ontvangt ook niet nog eens miljoenen. Verder kun je wel stellen dat het koningshuis eigenlijk niets doet.
Oud 07-02-2004, 19:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-02-2004 @ 19:32:
Een president krijgt echt geen 10 000 000, en zijn familie ontvangt ook niet nog eens miljoenen. Verder kun je wel stellen dat het koningshuis eigenlijk niets doet.
Moet je kijken wat die campanje kost en de beveiliging. Verder is het de vraag hoeveel mensen een uitkering moeten krijgen, niet allemaal lijkt mij zo. We hebben het niet alleen over het salaris van een precident, maar ook de zaken eromheen.
Oud 07-02-2004, 19:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-02-2004 @ 19:25:
Niet weer. En al helemaal niet met dezelfde non-argumenten.
Says it all.

Zie bijvoorbeeld:

http://forum.scholieren.com/showthre...ight=monarchie

En nee, die hoeft ook niet geupt, over 2 of 3 maanden mogen jullie weer een keer.

Regels voor berichten