Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 17:52
Riotgrrrl
Riotgrrrl is offline
Hoi/
Ik zit met een probleem.. Ik heb nu 7.5 maand met mijn vriend. Alles gaat wel goed, kan goed met hem praten 'etc'.
Maar de laatste tijd ga ik me ergeren aan hem. Bij bijvoorbeeld kleine dingetjes al. (we zien elkaar bijna elke dag op school en in het weekend ook meestal 1 hele dag)
De ene keer denk ik dat ik heeeel veel van hem houd en dat ik hem niet kwijt wil, maar een week daarna heb ik bijvoorbeeld dat ik denk: wat doe ik met jou? ik wil niet meer!

Nu is mijn vraag: is dit normaal? Herkenning misschien? Bestaat elke relatie uit 'ups en downs'?

Alvast bedankt voor het reageren!! xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 18:01
Co
Co is offline
Ik ken het gevoel

Ik heb een vriend die ik al vanaf de kleuterschool ken
Hij is altijd 1 van mijn beste maten geweest

Maar vanaf begin van dit jaar erger is me ook soms kapot aan hem. Hij is best onorigineel, doet alles wat 'de groep' doet, heeft geen echte mening en aapt mij vaak na...

Soms denk ik ook wel eens dat ik hem moet vertellen dat ik schijtziek van hem word... Maar dan zou er een breuk komen in de hele vriendengroep, en dat is het ook niet waard

Maar al met al is het wel een goeie kerel. Hij bedoel het allemaal goed, we hebben best veel meegemaakt

Ik denk dat je moet genieten van de keren dat je hem wél mag...
Want de situatie waar je nú in zit, lijkt me beter dan het knagende gevoel van spijt. Want als je hem nu dumpt, krijg je hem waarschijnlijk niet meer terug

Ben dus niet te impulsief, denk goed na!
Succes
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:09
Balance
Balance is offline
Je kan goed met hem praten, dus vertel hem waar je mee zit.
Op die manier kun je bijvoorbeeld samen beslissen om elkaar íets minder te zien. 6x per week (elke dag + 1 dag weekend) is vrij veel.
Als jij zomaar daarmee stopt zal hij verbaasd zijn, maar als je uitlegt wat er aan de hand is, dan zal hij vast wel willen helpen met uitzoeken hoe het nou zit met jouw gevoelens.
In ieder geval zou ik elkaar iets minder zien, want als je op elkaar lip zit ga je je sneller aan iemand ergeren.
Oud 23-01-2004, 18:27
ZerO
ZerO is offline
Denk goed na waarom je zijn gedrag irritant vind en praat met hem daarover.Zoek samen naar een goeie oplossing en hoe je het beste 't gevoel van irritatie kan voorkomen.
Spreek af om elkaar maar 3 keer in de week te zien en ga leuke dingen samen doen de dagen dat je mekaar ziet. Bij sommige koppels werkt dat beter mekaar niet al te vaak zien.
Als je stiekem denkt dat je gelukkiger zonder hem bent moet je dat niet ontkennen en dat ook eerlijk vertellen.
Oud 23-01-2004, 18:39
Some
Some is offline
Dit herken ik wel ja, dit had ik met mijn vorige relatie.
Ik ergerde me soms aan dr en zij aan mij.
We hadden toen ook afgesproken om elkaar misschien minder te zien (zodat we minder elkaar ergerde) Maar we zagen elkaar ALLEEN het weekend wegens afstand-relatie.
Wat ik wel weet als je te veel aan elkaar gaat ergeren krijg je ruzie en als je dat TE vaak krijgt gaat het de 'verkeerde' kant op.

Misschien gaat het niet meer lukken tussen jullie maar je moet niet opgeven. Zoals je zelf zegt je houdt soms heel veel vanhem... bespreek het met hem misschien kan hij erop letten en jij ook.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:56
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Some schreef op 23-01-2004 @ 19:39:
Zoals je zelf zegt je houdt soms heel veel vanhem... .
Ik vind dit niet kloppen. Hoe kan je nou soms heel veel van iemand houden? Je houd van iemand of je houd niet van degene.
Oud 23-01-2004, 20:19
Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
ZerO schreef op 23-01-2004 @ 19:56:
Ik vind dit niet kloppen. Hoe kan je nou soms heel veel van iemand houden? Je houd van iemand of je houd niet van degene.
De woordkeus is misschien wat ongelukkig, maar het gaat hier natuurlijk om liefdesopwellingen, hormonengolven, de bekende 'vlinders'. De ene keer denk je ontzettend op iemand verliefd te zijn, de andere keer weet je het eigenlijk niet zo. Ach ja, die goeie ouwe puberteit ook weer met al haar manieren om je onzeker te maken..

In ieder geval zou ik hem wat minder vaak gaan zien. Ook ikzelf heb ups en downs wat betreft mijn liefdesgevoelens. Ik had mijn vriendin vandaag al een dag of vijf niet gezien en toen ik haar vanavond weer zag vond ik haar weer geweldig. Elkaar minder vaak zien helpt dus wel degelijk. Dat is al een eerste manier om dit probleem aan te pakken. Ik ben er heilig van overtuigd dat het werkt.

Sowieso moet je ook de keren die je elkaar dan nog ziet iets leuks gaan doen. Ik denk dat jullie in een sleur zijn gekomen en dat je daardoor eigenlijk alles aan je verkering een beetje tot heel erg irritant vindt. Wakker die oude vlam weer aan zou ik zeggen.

En lukt het dan nog niet, dan zou ik dit met je vriend bespreken, met mogelijk de fatale uitkomst: het uitmaken.
Oud 23-01-2004, 20:23
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Dynamico schreef op 23-01-2004 @ 21:19:
De woordkeus is misschien wat ongelukkig, maar het gaat hier natuurlijk om liefdesopwellingen, hormonengolven, de bekende 'vlinders'. De ene keer denk je ontzettend op iemand verliefd te zijn, de andere keer weet je het eigenlijk niet zo. Ach ja, die goeie ouwe puberteit ook weer met al haar manieren om je onzeker te maken..

Ik snap
Oud 23-01-2004, 20:24
Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
ZerO schreef op 23-01-2004 @ 21:23:
Ik snap
Mooi.
Oud 23-01-2004, 22:59
Riotgrrrl
Riotgrrrl is offline
Allereerst dankjewel voor de reacties
Maar het is nogal moeilijk om hem niet elke dag te zien, want ik zie hem namelijk op school.. Het is flauw om hem dan te gaan ontlopen.
Ook heb ik het er al met hem over gehad, en hij zei dat hij dat ook wel eens gehad heeft. En dat het bij hem ook wel weer ver ging. Maar ik heb het de laatste tijd wel heel extreem.

Aan de andere kant als ik eraan denk dat het uit is, krijg ik zo'n rare kriebel in mijn buik (zo van dat ik het niet wil)
Maar uhm, hoe zijn jullie hier weer uitgekomen dan?
Miischien zijn we idd wel in een sleur geraakt. We ondernemen eigenlijk nooit iets.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:32
WeR
WeR is offline
Altijd lastig, en het is één van de redenen waarom mijn ex het heeft uitgemaakt.
Maar ja, da wil niet zeggen dat dat bij jou dan ook moet ofzo...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:16
Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Riotgrrrl schreef op 23-01-2004 @ 23:59:
Allereerst dankjewel voor de reacties
Maar het is nogal moeilijk om hem niet elke dag te zien, want ik zie hem namelijk op school.. Het is flauw om hem dan te gaan ontlopen.
Ook heb ik het er al met hem over gehad, en hij zei dat hij dat ook wel eens gehad heeft. En dat het bij hem ook wel weer ver ging. Maar ik heb het de laatste tijd wel heel extreem.

Aan de andere kant als ik eraan denk dat het uit is, krijg ik zo'n rare kriebel in mijn buik (zo van dat ik het niet wil)
Maar uhm, hoe zijn jullie hier weer uitgekomen dan?
Miischien zijn we idd wel in een sleur geraakt. We ondernemen eigenlijk nooit iets.
Tsja, schoolrelaties garanderen natuurlijk dat je elkaar vaak ziet, en door de stempel 'relatie' ben je ook min of meer gedwongen om elkaar op te zoeken. Je kunt hier misschien in overleg met je vriend wel iets vrijer in worden. Dat je bijvoorbeeld een paar pauzes niet bij hem gaat zitten maar met je vriendinnen gaat roddelen, ik zeg maar wat.

Als dit moeilijk gaat zou ik de nadruk van jullie verkering meer gaan leggen op lol en leuke dingen doen, om de sleur te verbreken. Bedenk wel dat jullie verkering waarschijnlijk ooit ontstaan is omdat jullie lol met elkaar konden maken.
Oud 24-01-2004, 14:11
amehoewla
amehoewla is offline
het kan misschien ook helpen om hem eens in een andere omgeving te zien.. ga eens een weekendje samen iets leuks doen ofzo, zodat jullie echt even helemaal samen zijn en echt tijd voor elkaar hebben.

als je nooit eens iets leuks doet kun je je gaan ergeren aan de dagelijkse dingetjes terwijl je, als je eens iets onderneemt samen, weer helemaal verliefd op elkaar kunt worden.

dit is mijn mening
Oud 24-01-2004, 14:33
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Riotgrrrl schreef op 23-01-2004 @ 18:52:
Ik zit met een probleem.
Ga staan.
Oud 24-01-2004, 14:36
Luna
Luna is offline
Twee jaar geledn heb ik ook iets met een jongen gehad wat zo ging. Ik ergerde me op een gegeven moment aan alles, elk klein stom dingetje vond ik wel irritand. Maar ik was aan de andere kant ook heel gek op m. Na vier maanden heb ik het uitgemaakt omdat het gewoon niet leuk meer was en ik heel onaardig voor hem was, waar ik achteraf ook veel spijt van heb gehad. Als ik dat nu zo bekijk dan denk ik dat ik op dat moment nog helemaal niet toe was aan een relatie en daarom dingen ging zoeken om boos te worden zodat het op een gegeven moment uit ging. Ik wil niet zeggen dat dat bij jou zo is maar denk er eens overna.. Misschien gaat het ook wel vanzelf over..
Oud 24-01-2004, 14:37
Luna
Luna is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 24-01-2004 @ 15:33:
Ga staan.
grapjas.
Oud 26-01-2004, 17:29
Coral
Coral is offline
*herkenning*

Ik heb een jaar een relatie gehad met iemand die heel veel irritante dingetjes had. Ik begon me er ook pas na een halfjaartje aan te ergeren, want daarvoor was ik gewoon superverliefd etc. Maar uiteindelijk kregen we door die ergenissen zoveel ruzie dat het echt niet meer ging. Maarjaah k ben toch wel, ondanks die irritaties, een hele tijd bij hem gebleven.

Ik denk dat het wel normaal is. Iedere relatie heeft zn ups en downs zolang de ups maar overheersen is het juist gezond! Maar ga wel goed na of je echt wel van hem houdt! Je zegt dat je de ene keer heel veel van hem houdt en de andere keer denk je dat je em liever kwijt dan rijk bent. Dat is erg lullig tegenover hem.

Najaah denk erover na etc maar onthoud dat de leuke kanten moeten overheersen en niet de irritante!

Succes!
Oud 26-01-2004, 19:37
*Madel*
*Madel* is offline
Een relatie heeft altijd wel last van ups en downs, maar dan moet er juist een lichtje gaan branden dat jij moet gaan bedenken wat je nu eigenlijk wilt. Wel of geen relatie...
Oud 27-01-2004, 11:43
Rubke18
Rubke18 is offline
Bij m'n vriendin en ik is het zo geweest dat we ook een hele tijd met elkaar gingen maar op het einde was het gewoon bijna iedere x ruzie en dat ging gewoon niet meer. Ze ontmoette onder tussen een "vriend" van mij, en daar werd ze verliefd op, zij zijn een tijdje met elkaar gegaan maar toen het uit was tussen die 2 en nog een paar vriendjes later is ze terug bij mij gekomen omdat we toch meer van elkaar houden (hielden) als we allebei dachten, dus ik denk dat als je echt van elkaar houd je toch wel weer bij elkaar komt
Reageren

Regels voor berichten