Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 18:40
Verwijderd
Ik weet niet goed wat ik met dit topic wil, wat ik ermee wil bereiken, maar ik wil het gewoon een keer vertellen.

In juni vorig jaar begon ik met chatten bij msnchat. Ik had meteen een leuke chatbox begonnen bij leeftijdsgenoten ofzo. Daar kwam ik steeds vaker en ik had n vaste chatgroep. Op een gegeven moment werd het grappig om met elkaar te trouwen (als een spelletje.. we waren echt een grote familie, ik was nicht van die, en zus van die, en nog ergens had ik *buitenechtelijke relaties met mn overoverovergrootvader*, dat dus). Ik wist gelijk met wie ik zou willen *trouwen*: Dennis... Hij was me al vaker op gevallen en ik vond het n leuke jongen. Hij kwam uit een boerendorpje dichtbij Tilburg en Breda. Bijna 120 km van mij vandaan. Goed en fijn.. wij trouwen, volgens mij hadden we nog n dochter geaddopteerd ergens, maar dat weet ik niet presies meer.

Na een halve maand ofzo voegde ik hem toe op MSN en praatten we ook daar over dingen die er gebeuren en over de mensen op de chat. Hij ging op vakantie.. Iets van 2 weken. Toen hij terug kwam hadden we n best wel serieus gesprek. Hij zei dat hij me erg had gemist en ik hem ook. Na lang msn-gepraat kwamen we er achter dat we best wel verliefd op elkaar waren. Dat was halverwege juli.

Snel daarna ging ik op kamp. Die hele week keek ik uit naar weer op msn praten met Dennis. Zo ging dat een aantal maanden goed. Tot mijn herfstvakantie. Ik had hem gezegt dat het niet meer ging.. We woonden immers bijna 120 km uit elkaar! Ik zei dat tegen hem en we kregen een dikke ruzie. Na een week veel ruzie maakten we het weer goed. 3 weken later hadden we toch weer wat. Zo begin november was dat. En zo ging het verder.. SMSjes.. emailtjes.. MSN.. dat was onze relatie. Niet veel meer.. Maar wat we tegen elkaar zeiden was gemeend: ik hield echt van hem (hij hopenlijk ook van mij).

Tot december.. We hadden allebei al n vriendin/vriendje tussendoor gehad (in oktober waar het fout ging). Hij ging weg op vakantie. Ik wachten en wachten totdat hij weer terug zou zijn. En hij kwam terug. Maar.. hij had zijn ex teruggenomen. Nog voor dat hij op vakantie ging!! Dat was het eerste moment waarop ik huilde. Ik was boos en wist niet meer wat ik ervan moest denken. Hij was echt verliefd geworden op zijn ex. Niet lan daarna kwam ik mijn huidige vriendje tegen, waar ik nog steeds mee heb.

Maar.. Om nu even het punt van dit stukje te brengen: ik hou nog steeds zoveel van hem, hij is echt een goeie vriend van me geworden. Hij weet veel van mij en ik veel van hem. We gaan elkaar nooit zien, dat weten we nu wel. Ik praat nog dagelijks met hem op msn en sms nog wel n eens n keertje. Ik kan hem gewoon niet vergeten (overigens: ik hou nog veel meer van mn eigen vriendje, maar hij is gewoon... ánders..).

Naja.. nu nog maar 2 vragen: wat vinden jullie ervan en wat moet ik doen?

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 19:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 18:49
Drez
Drez is offline
als jij je kut voelt hierover en echt voor je huidige vriend wil gaan denkik dat je meer afstand moet nemen van die jongen.
als je er verder geen problemen mee hebt om een hele goede vriend te hebben en je ´echte´ vriend, maakt het niet uit toch?
(je zegt dat je nog veel van hem houdt, is dat meer vriendschap of liefde?)
Oud 11-02-2004, 18:51
siegjeuh
siegjeuh is offline
je houdt meer van je huidige vriend zeg je.. en jullie zullen elkaar nooit zien, dus je moet hem zien als een goede vriend en meer zeker niet. en verder.. tja als je verliefd op m bent, zou ik wat meer afstand nemen tot je er weer aan toe bent, kijken wat je wilt
Oud 11-02-2004, 18:56
elledc
elledc is offline
Je hebt hem dus eigenlijk nog nooit gezien? Noch gehoord?

Anyway, als het zo zit, zou ik eerst eens een afspraakje met hem maken, dan is of de spanning eraf of de zekerheid er dat je met hem verder wil of niet.

Verder begrijp ik echt niks van zo'n 'relaties', hoe kan je nou houden van iemand zonder hem ooit gezien of gehoord te hebben?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 11-02-2004 @ 19:56:
Je hebt hem dus eigenlijk nog nooit gezien? Noch gehoord?

Anyway, als het zo zit, zou ik eerst eens een afspraakje met hem maken, dan is of de spanning eraf of de zekerheid er dat je met hem verder wil of niet.

Verder begrijp ik echt niks van zo'n 'relaties', hoe kan je nou houden van iemand zonder hem ooit gezien of gehoord te hebben?
Dat willen we niet, we willen elkaar niet zien. Ik wil hem juist vergeten, weg, out of my mind!!

We hebben wel gebeld.. maar niet echt lang en niet echt spannend ofzo.

Je kan wel van iemand houden op zo'n afstand. Dennis is n lieve, leuke, spontane en gewoon echt mijn type jongen. Ik ben gevallen voor zijn karakter, niet voor hoe hij eruit ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:11
elledc
elledc is offline
Citaat:
Pientjeuh schreef op 11-02-2004 @ 20:00:

Je kan wel van iemand houden op zo'n afstand. Dennis is n lieve, leuke, spontane en gewoon echt mijn type jongen. Ik ben gevallen voor zijn karakter, niet voor hoe hij eruit ziet.
Geloof me, er is een wereld van verschil tussen iemand kennen via chat en iemand kennen in real life. Het gaat niet enkel om het uiterlijk, maar om het fysiek contact, het elkaar aanvoelen (letterlijk en figuurlijk), het elkaar aankijken, en zoveel meer.
De reden waarom je houdt van Dennis is omdat het spannend is ook omwille van de lange afstand. Je zou echt eens moeten proberen af te spreken, dan heb je pas zekerheid en dan zal de vlam misschien geheel doven.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:31
Susanne
Susanne is offline
Wat ík ervan vind doet er niet echt toe, lijkt me.. Ik wil alleen eventjes mededelen dat een relatie op afstand wel moeilijk is, kan met er iets bij voorstellen namelijk, maar het is zeker niet onmogelijk. Ik heb veel vrienden die dit jaar jammer genoeg zijn gaan studeren en die zie ik nog best regelmatig, niet erg vaak maar zo'n relatie op afstand zou best kunnen als je beiden graag wilt.

Maargoed wat ik nu zou doen als ik jou was, is verder gaan met je huidige vriendje, lijkt me veel beter voor jou EN voor hem aangezien hij ook weer een vriendinnetje heeft, oké alles kan natuurlijk stuk maar dat zou ik niet doen over zo'n grote afstand, je bent nu toch ook blij met je huidige vriendje, en hij heeft nog meer pro's dan Dennis ook nog nu ik ze zo in m'n hoofd een beetje naast elkaar zet..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten