Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2004, 09:45
boostart
boostart is offline
Dit is mijn eerste poging tot het schrijven van een verhaal, ben er zelf nog niet uit hoe het gaat heten.
-----------------------------------------------------------------------

Haar naaldhakken weerklinken in de met stilte overgoten parkeergarage. Ze is zenuwachtig, een emotie die ze straks niet mag tonen. Straks, de rillingen lopen haar over de rug met het vooruitzicht zich te moeten scharen onder lugubere types, louter terugdeinzend voor de dood. Dit had ze zich een half jaar geleden niet voor kunnen stellen. Haar studie criminologie had ze afgebroken, en dat naar aanleiding van slechts een enkel telefoontje.

‘ Tring!’ Gwen staat op, en zoekt even naar haar mobiel, waarschijnlijk ergens neergegooid in een moment van haast. Weer gaat de telefoon over. ‘Ja, ik kom al!’ Daar heeft ze hem. ‘Hallo, met wie spreek ik?’ Ze klinkt geïrriteerd. ‘Kom naar 62street’, een zware mannenstem,’begeef je richting de bank, onderweg nemen we contact met je op.’ Een klik, ingehaakt. Na een verbijsterd ogenblik legt Gwen de telefoon neer. Zeker weer zo’n aan schizofrenie lijdende zwerver die zich in een wereld van topcriminelen en geheim agenten waant.
----------------------------------------------------------------------
Doorgaan of niet. c+c welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 11:41
firelizzard
firelizzard is offline
Wanneer laat je het uitgeven bij een uitgever Hij (of moet ik zij zeggen? Hoe oud is de hoofdrolspeelster ) is OK, ik ben benieuwd naar het vervolg.........

Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:12
Verwijderd
Ik vind het eerlijk gezegd niet goed.

Je gebruikt te moeilijke woorden ("louter") en je weet je geen raad met beschrijvingen van situaties. Ook zijn sommige zinnen krom opgebouwd en lelijk (zoals "waarschijnlijk ergens neergegooid in een moment van haast.")

Nee, het zou mij niet boeien, vermoed ik.

Probeer eens te kijken naar wat je eigenlijk schrijft. Is het goed genoeg? Schrijven is ook werk weet je, ondoordachte zinnen kun je beter niet opschrijven, en helaas bestaat een groot deel van het onderstaande stukje uit ondoordachte zinnen. Herschrijf het eens, met het verschil dat je er dan bij nadenkt...

Overigens heb je geen slechte schrijfstijl verder, je moet alleen goed oefenen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 12:58
boostart
boostart is offline
ben bezig met de bewerking, 't kan even duren maar dan heb je ook wat
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 13:19
Verwijderd
Citaat:
boostart schreef op 30-01-2004 @ 13:58:
ben bezig met de bewerking, 't kan even duren maar dan heb je ook wat
bewerking is goed