Dit is mijn eerste poging tot het schrijven van een verhaal, ben er zelf nog niet uit hoe het gaat heten.
-----------------------------------------------------------------------
Haar naaldhakken weerklinken in de met stilte overgoten parkeergarage. Ze is zenuwachtig, een emotie die ze straks niet mag tonen. Straks, de rillingen lopen haar over de rug met het vooruitzicht zich te moeten scharen onder lugubere types, louter terugdeinzend voor de dood. Dit had ze zich een half jaar geleden niet voor kunnen stellen. Haar studie criminologie had ze afgebroken, en dat naar aanleiding van slechts een enkel telefoontje.
‘ Tring!’ Gwen staat op, en zoekt even naar haar mobiel, waarschijnlijk ergens neergegooid in een moment van haast. Weer gaat de telefoon over. ‘Ja, ik kom al!’ Daar heeft ze hem. ‘Hallo, met wie spreek ik?’ Ze klinkt geïrriteerd. ‘Kom naar 62street’, een zware mannenstem,’begeef je richting de bank, onderweg nemen we contact met je op.’ Een klik, ingehaakt. Na een verbijsterd ogenblik legt Gwen de telefoon neer. Zeker weer zo’n aan schizofrenie lijdende zwerver die zich in een wereld van topcriminelen en geheim agenten waant.
----------------------------------------------------------------------
Doorgaan of niet. c+c welkom
|