Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 17:11
Eend
Eend is offline
In dit geva gaat het dus om mn cavia. Het hooi wat ik extra geef, eet ze op samen met mijn oudere cavia, als ik een klein nestje maak waar ze lekker warm in kan gaan zitten laat ze het links liggen.
Op schoot doe ik haar telkens in een washandje, dan gaat ze ook lekker slapen, maar zodra ik haar met t washandje in haar hok zet, loopt ze er uit.

zo blijft ze koud de kooi kan ik niet naast de verwarming zetten, want dat is niet goed voor mn andere cavia.

Owja, ze is al naar de Dierenarts geweest en ze heeft anti biotica, dus dat zit al goed.

Ze blijft alleen zo koud en kan haar moeilijk 24/7 bij me houden
Oud 17-02-2004, 17:18
Verwijderd
24/7 bij je houden zou wel dé oplossing zijn, maar ik begrijp dat dat niet kan. Je zou haar ook extra zaagsel kunnen geven, dat eten ze iets minder gauw op dan hooi (want het is minder lekker) en het is ook warm.
Tja, ik denk dat het ook moeilijk is om de andere cavia te vragen of die haar misschien warm wil houden .

Heb je niet iets dat je als tijdelijke ziekenboeg kunt gebruiken? Dan voorkom je meteen dat ze de andere cavia besmet (ik weet niet of dat mogelijk is). Een klein kratje ofzo (dan wel met niet te veel openingen en ook geen krat voor flessen natuurlijk), en daar dan gewoon kranten en hooi en alles in... en dan zet je dat gewoon naast de verwarming. Als je er een ovenrooster op legt en dat vastbindt, dan is er ruim voldoende frisse lucht en kan ze er niet uit (hoewel, ze is nog erg jong he? Dus dan is ze ook nog erg klein... hm... misschien een ovenrooster waar je wat touwtjes doorheen rijgt)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:32
faan
faan is offline
omg mijn cavia's rennen nu buiten (ook de baby'tjes). Ze hebben het echt niet koud hoor
Oud 17-02-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
faen schreef op 17-02-2004 @ 18:32:
omg mijn cavia's rennen nu buiten (ook de baby'tjes). Ze hebben het echt niet koud hoor
haar cavia heeft longontsteking
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:39
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zou hem stroo geven in plaats van hooi erbij. Dit eten ze niet op en maken ze wel een nestje van als het goed is. Het geeft in elk geval wel meer warmte af.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 18:35
faan
faan is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-02-2004 @ 18:33:
haar cavia heeft longontsteking
kan ze ook even melden
weet ik veel waarvoor iemand zn cavia antibiotica geeft..
Oud 17-02-2004, 19:31
Silver rain
Silver rain is offline
Een handdoek om de kooi leggen zodat er geen wind waait (langlopen etc)? Misschien scheelt dat al iets
Oud 17-02-2004, 20:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
zelfde als bij mensen, zilverpapier...maarja of ze dat leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 21:19
DutchGirl
DutchGirl is offline
kruiken erbij?
Oud 18-02-2004, 13:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zo'n kersenpitkussentje en zoiets lijkt me ook wel geschikt om in de kooi te leggen, dat is niet zo heet als een kruik dus je cavia kan zich er niet aan verbranden en als het vies wordt kan je het wassen in de wasmachine. Toen de kat van mn tante onderkoeld was hadden ze die bij de dierenarts in zo'n kooi gelegd waarvan ze de bodem helemaal bedekt hadden met van die warmtekussentjes.
Oud 18-02-2004, 14:34
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
faen schreef op 17-02-2004 @ 19:35:
kan ze ook even melden
weet ik veel waarvoor iemand zn cavia antibiotica geeft..
Je leest het allemaal hier

Ontopic: Misschien heb je een extra kooitje? dan zet je die bij de verwarming..Of je legt er speciale dierenwatten in, ik weet niet 100% zeker of cavia's die ook mogen though..Maar ik denk niet dat je andere cavia die ook opeet
succes!
Reageren

Regels voor berichten