Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 14:54
Verwijderd
Een nieuwe drug zou zijn intoch gaan maken in Europa. De drug heet Ya Ba. Het artikel hierover staat in de nieuwe revu.
Ya Ba is een amfetamine net als speed. Alleen duurt de werking niet 4/ 8 uur maar wel 24 uur!
Het komt in oranje pil vorm en word verkuimelt, op zilverfolie gelegd, dan verhit en met een buisje word de rook naar binnen gezogen.
In Europa is het amper nog bekend, in Thailand heeft de regering al de oorlog verklaart tegen Ya Ba. Ya Ba blijkt een van de sterkste drugs ooit te zijn. Volgens het artikel zou smack en crack er niks bij zijn. Ya Ba blijkt je alles te geven wat je wilt. Energie, euforie, eigenlijk een perfecte roes van 24 uur. Sommige mensen gebruiken eht dagen achter elkaar zodner te slapen.
Het blijkt je ook te belazeren, na ongeveer een week zijn de meeste afwenningsverschijnselen verdwenen als je stopt, maar na die week begin ja al te denken, ag ik kan het best nog een keer gebruiken.
Ook is Ya Ba niet duur, de prijzen in Thailand verschillen tussen 20 eurocent en 20 euro. Afhangent van je connecties en hoeveel er in de omgeving is.
Het probleem is alleen dat Thailand overschotten van Ya Ba heeft en dat er nuz eer hoge straffen op staan. Daarom zoekt Thailand een nieuwe markt en heeft de connecties met Europa al gelegd.
Nu stond er ook in het artikel dat Ya Ba al een beetje bekendheid heeft in Nederland, alleen dat die Ya Ba lang niet de sterkte heeft van Ya Ba in Thailand. Je raakt er heel snel aan verslaafd.
Nu was mijn vraag na dit lange verhaal, kent iemand al wat over Ya Ba? Zo ja wat zijn de schadelijke gevoglen,d at stond er namelijk niet bij. Op erowid staat er voglens mij niks over en wat denken jullie ervan? Gaan jullie het proberen ( ik in ieder geval niet ) en denken jullie dat het echt zo ernstig is. Een drug die je een roes geeft van 24 uur, dit is antuurlijk onwijs lang en als het echt zo goddelijk is kan ik me wel voorstellen dat veel mensen er aan verslaafd raken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 14:59
Verwijderd
Nog niks over gehoord. Niet geïnteresseerd ook
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:00
psilo
psilo is offline
is dat niet methamphetamine ofzo ?
Oud 15-01-2004, 15:01
Verwijderd
Zou ook kunnen voglens het stuk een soort amfetamine als speed, vaak zit er in de pillen ook nog wat heroine verwerkt enzo. Het effect werd ook vergeleken met een speedbal ( coke en heroine ) alleen dan nog sterker.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:02
psilo
psilo is offline
ja ik heb er ooit eens een documentaire over gezien op tv... volgens mij is het meth
Oud 15-01-2004, 15:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
psilo schreef op 15-01-2004 @ 16:02:
ja ik heb er ooit eens een documentaire over gezien op tv... volgens mij is het meth
Lijp
Oud 15-01-2004, 15:08
Verwijderd
Zou wel kunnen ja, maar als de drug echt zo sterk is als daar beschreven word, lijkt het me wel ernsitg. Op een gegeven moment moet je zodra je wakker word meteen ya ba gebruiken voor je je uberhaupt hebt uitgekleed staat er ook.
Maar kben benieuwd wat uyt doet als het hier zijn intreden doet, dadelijk word het bijvoorbeeld ook verkocht als XTC aangezien het ook pillen zijn ( howel ze anders gebruikt worden denk ik dat slikken ook werkt ). En het is ook zo goedkoop, als dadelijk jonge net beginnende gebruikers het gaan gebruiken, dan wil ik niet weten wat er met ze gebeurt. En het is nog onbekend hier, dus ja als nieuwsgierige jonge gebruikers ut gaan doen........
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Robo schreef op 15-01-2004 @ 16:01:
Zou ook kunnen voglens het stuk een soort amfetamine als speed, vaak zit er in de pillen ook nog wat heroine verwerkt enzo.
Het komt wel vaker voor de er heroine in pillen wordt verwerkt...
Oud 15-01-2004, 15:16
Verwijderd
Klopt, bij Ya Ba zit er ook vaak ander opiaten bij enzo, amar het is tog de Ya Ba die het voornaamste effect geeft. Maar ik heb echt nog nooit van zo'n sterke drug gehoord. En in Thailand zijn er zoveel pillen dat de heel bevolking er daar 12 ( zou dus voor Nl 192 miljoen pillen betekenen ) per jaar zou kunnen nemen. En ze willen het nu dus naar Europa gaan brengen, kben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:18
Mafheid
Mafheid is offline
Meth is niet zoveel sterker.
Oud 15-01-2004, 15:20
Verwijderd
Maar er word dus gezegd dat Ya Ba dus veel sterker nog is dan meth. Ik gebruik zelf geen meth ofzo, maar dit blijkt echt onwijs sterk te zijn. En ik heb nog nooit van een drug gehoord waar als je er pas 1 neemt je al 24 uur lekker bezig bent. Of is dit met meth ook ut geval?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:25
Verwijderd
hmmmz interesting

ja woonde ik nog maar in thailand (ooit gewoont en idd al die rare middeltjes daar )

Nou als het zoooo heftig is als er staat, ga ik vast van me stokkie, dus doe maar niet. En het 24 effect vind ik ook te lang, bij pep heb ik soms als iets van "het mag wel weer uitwerken, ik wil slapen". ALs ik 24 uur wakker ben, ga ik namelijk al een beetje trippen (organismes van het leven he chaos ) ennuh dan wil ik slapen, want das niet chill...maar dat lukt dan neit

nouja ik denk het dus niet, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van andere als het hier straks in NL komt!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:29
Verwijderd
Juist, ik wel de ervaringen ook wel weten . En kben benieuwd of ut gaat aanslaan of nie in NL.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:32
Footprint
Footprint is offline
nog nooit van gehoord, ook niet echt mijn kop thee denk ik
Oud 15-01-2004, 15:48
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Robo schreef op 15-01-2004 @ 16:29:
Juist, ik wel de ervaringen ook wel weten . En kben benieuwd of ut gaat aanslaan of nie in NL.
Volgens mij is t voornamelijk een sensatie-verhaaltje.
Oud 15-01-2004, 15:59
Verwijderd
meth-amfetamine, ergo: yabba
dat zijn rode pilletjes voornamelijk te vinden in landen als Laos, Birma, Vietnam en thailand.
Deze pillen hebben een zwaar psychotische bijwerking, waardoor je overal gevaar ziet en ook erg agressief wordt.

het is even verslavend als heroïne, zowel lichamelijk als geestelijk

De drugs is makkelijk te onderscheiden van xtc..

kenmerken yaba:

pil smaakt zoet/bitter
is 9/10 keer rood
de pil is "vettig" maar brokkelt makkelijk, waardoor maar weinig pillen niet kapot gaan

Het geeft een gevoel van totale overheersing. Je bent de sterkste. Maar door de zwaar paranoia bijwerkingen, slaat deze grootsheid om in agressie en angst. Daarnaast schuimbek je zo'n beetje standaard van één pil.

Er was 2 maanden terug een documentaire over te zien op sbs6 geloof ik...
Dat was echt vet eng om te zien, die lui worden er echt helemaal gestoord van. De regering kan het niet uitbannen omdat veel guerilla groeperingen deze zooi maken en verhandelen in het diepst van de jungle..

[stond op fok ergens]
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:01
Verwijderd
The newest thing to hit the underground club scene in
California is a sweet, colorful little pill that can keep someone
dancing all night long.
But what may seem as harmless as candy is a new form of
methamphetamine called ya ba, a Thai name meaning "crazy drug." It is
said to be significantly more powerful ---- and dangerous ---- than
the current club drug of choice, Ecstasy.

More recently, however, unidentified meth tablets have begun to show
up at raves. They could be ya ba pills, although they
were simply categorized as methamphetamines.
"The scary thing about these is that they are adding color to them
and adding flavor, which could give the perception that these drugs
are less dangerous than they really are," he said.

A potent mix of methamphetamine and caffeine, ya ba allows its users
to stay awake for days. This meth high also brings hallucinogenic
effects, during which users sometimes believe they have bugs crawling
under their skin and scratch themselves violently to get them out.
Many addicts have been reported to kill themselves while on the drug.
Other common side effects include increased heart rate, dehydration,
paranoia and depression.
-----
Ya-Ba is an extremely pure form of methamphetamine. Ya-Ba is Thai for crazy medicine. The flavored and brightly colored tiny pills are produced in Thailand; it is manufactured to look like candy. Many of the pills have a logo and are sometimes mistaken for ecstasy. Ya-Ba is also called Nazi Speed referring to its origin, German scientists created it during WWII to increase the endurance of their soldiers.

[google]

@ mafheid: lijkt me dus niet echt een sensatieverhaal
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:02
aansteker
aansteker is offline
Hey,

heb er een reportage van gezien op het prgramma "Reportage " van sbs 6

Die gasten die dat gebruikte zagen er echt vertijft uit, en flink wat mensen werden helemaal gestoord en zagen demonen enzo.

Nouja toen ik dat allemaal zag was het echt een drug die ik nooit van me leven zal gebruiken. Het was trouwens wel heel makkelijk om aan die pillen te komen daar. Ze hadden er in no time een paar, maar vaak zat er ook nog andere rotzooi in..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:33
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
omajunk schreef op 15-01-2004 @ 17:01:
The newest thing to hit the underground club scene in
California is a sweet, colorful little pill that can keep someone
dancing all night long.
But what may seem as harmless as candy is a new form of
methamphetamine called ya ba, a Thai name meaning "crazy drug." It is
said to be significantly more powerful ---- and dangerous ---- than
the current club drug of choice, Ecstasy.

More recently, however, unidentified meth tablets have begun to show
up at raves. They could be ya ba pills, although they
were simply categorized as methamphetamines.
"The scary thing about these is that they are adding color to them
and adding flavor, which could give the perception that these drugs
are less dangerous than they really are," he said.

A potent mix of methamphetamine and caffeine, ya ba allows its users
to stay awake for days. This meth high also brings hallucinogenic
effects, during which users sometimes believe they have bugs crawling
under their skin and scratch themselves violently to get them out.
Many addicts have been reported to kill themselves while on the drug.
Other common side effects include increased heart rate, dehydration,
paranoia and depression.
-----
Ya-Ba is an extremely pure form of methamphetamine. Ya-Ba is Thai for crazy medicine. The flavored and brightly colored tiny pills are produced in Thailand; it is manufactured to look like candy. Many of the pills have a logo and are sometimes mistaken for ecstasy. Ya-Ba is also called Nazi Speed referring to its origin, German scientists created it during WWII to increase the endurance of their soldiers.

[google]

@ mafheid: lijkt me dus niet echt een sensatieverhaal
Al die bij-effecten zijn niet echt nieuw ofzo, als je drie dagen wakker blijft van de speed krijg je wel zoiets ja (paranoia, hallucinaties etc).. Beetje heroine erbij en je hebt je gebruikers idd gehookt.
Dat er dus andere drugs bijgegooid worden zegt voor mij al genoeg, tIs gewoon een coctailtje, en dat vind ik niet echt iets nieuws of noemenswaardig. Het verklaart wel waarom t zulke ernstige effecten heeft, sommige drugs werken niet zo goed samen, en op bijvoorbeeld heroine kun je echt naar fout gaan.
Verder moet je wel heel veel zoetstoffen enzo er bij gooien wil je niet overmand worden door de ontiegelijke gore smaak van de meth, dus ook dat lijkt me een beetje onzin. Verder brand speed (Dus ook meth, want dat is niet veel anders, en de kans is groot dat de speed die je snuift gewoon meth is, als we erowid mogen geloven) als de nete dus ik denk ook niet dat je er zo graag op zou willen sabbelen. Het verhaal van google klopt dus gewoon van geen kant, als je t mij vraagt.
Als ik er uiteindelijk naast zit mag je me er op wijzen, maar ik geloof zoiets pas als t daadwerkelijk is opgekomen en ik t zelf heb ondervonden.

Hier trouwens info over methamphetamine van erowid: http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth.shtml
En dat werkt dus niet veel langer dan 8 uur.

Ik moet je er trouwens op wijzen dat er wel een speedvariant is die 24 uur werkt, die vrienden hebben gebruikt, maar dat was waarschijnlijk dit: http://www.erowid.org/pharms/bupropi...n_basics.shtml
En hoewel de betreffende personen er niet echt jofel uitzagen onder invloed van dit middel, was t echt niet zo erg als wat er wordt gezegd over dat yaba, en zeker niet kwa verslaving, want ze hebben t niet veel meer gebruikt.

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:47
Verwijderd
Ya Ba of jaba, ook wel crystal meth of Ice genoemd, in italië noemen ze het ice iig. Dit spul is zwaar dodelijk, omdat er in Thailand al vele mensen psychotisch werden van de drug.
Het is verslavender dan heroïne en heeft het daarom al in die landen heroïne van de eerste plek verdreven.
Komt nog eens bij dat er zelfs acute schizofrenie kan optreden bij gebruik van teveel van dit goedje en dat kan makkelijk, omdat je steeds meer ervan gaat gebruiken.
Geen aanrader dus, tenzij je echt naar de klote wilt.

volgens mij heet de werkzame stof methylamfetamine, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:30
C r Y p S
C r Y p S is offline
En over de prijs: in Thailand mag het dan heel goedkoop zijn, dat wil nog niet zeggen dat dat in Nederland ook zo zal zijn. Er staat immers bij dat er in Thailand een overschot van dat spul is >> logisch dus dat het daar niet veel kost.
Zolang er in Nl. geen overschot is, zal het nooit zó goedkoop zijn.
Oud 15-01-2004, 19:32
Verwijderd
20 eurocent per pil. Vervoer je ut naar Nl, doorverkopen enzo, op ze hoogst genomen 10 euro per pil. En dat voor een trip van 24 uur, is nog steeds goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:38
zeehond23
zeehond23 is offline
beete te veel an het goede lijkt me
Oud 15-01-2004, 21:08
Verwijderd
^Cker ja.
Maar iedereen die het hier vergelijkt met emth, als je op erowid staat zie je dat meth 8 uur werkt. Deze meth werkt dus 24 uur. Das tog mooi 3x zo lang.
Want Ya Ba bestaat al langer alleen de laatste jaren is ut in Thailand dus veel sterker geworden en ook niet de Ya Ba meer zoals we het hier kennen.

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 21:16
Verwijderd
3 x 8 = 24
hehe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 21:21
Verwijderd
Shit, zelfs wiet en bier tasten me hersenen al aan. Laat ik maar geen Ya Ba doen .
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 22:40
coecie
coecie is offline
yaba's dat is van die uberspeed
net zoals dat white cristal huppelepup uit amerika. crank ofzo
Oud 15-01-2004, 23:36
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Robo schreef op 15-01-2004 @ 20:32:
20 eurocent per pil. Vervoer je ut naar Nl, doorverkopen enzo, op ze hoogst genomen 10 euro per pil. En dat voor een trip van 24 uur, is nog steeds goedkoop.
Zo simpel werkt economie niet. Er is ook nog zoiets als vraag en aanbod, dus als er weinig pillen worden geïmporteerd en er veel vraag naar is, zal die pil zo duur worden als de aanbieder goed dunkt. Dat kan dus best een flink bedrag worden.
Oud 16-01-2004, 01:14
coecie
coecie is offline
nee
yaba's zijn er in principe nu al
kost maar een beetje

ik zei het al, crank
da's net zoiets
Oud 16-01-2004, 11:28
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ah.

Oud 16-01-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef op 16-01-2004 @ 02:14:
nee
yaba's zijn er in principe nu al
kost maar een beetje

ik zei het al, crank
da's net zoiets
Klopt, Ya Ba is al bekend in NL maar zoals ik al zei. Deze Ya Ba blijkt anders te zijn, veel sterker.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:59
Mafheid
Mafheid is offline
Kijk hoe jullie er zelf over praten.. Denken jullie nou echt dat t hier ooit werkelijk zal aanslaan (als t zo werkt als ze zeggen)?
Oud 16-01-2004, 21:08
zeehond23
zeehond23 is offline
ben het met mafheid eens
Oud 23-01-2004, 20:13
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik zal het in elk geval nooit proberen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 01:09
Verwijderd
bnee stel je voor dan benj echecht een bitch

damn adat doet de deur dicht

joa hoooooooi ik bend ruk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:41
Griller
Griller is offline
lijkt me best leuk om een keertje te proberen eigenlijk.
Oud 24-01-2004, 13:35
zlatani9
zlatani9 is offline
Heb het ook in de Revu gelezen.. Schijnt echt zwaaar bizar spul te zijn
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:11
shifty
shifty is offline
Citaat:
Griller schreef op 24-01-2004 @ 13:41:
lijkt me best leuk om een keertje te proberen eigenlijk.
mij ook wel
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:25
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
omajunk schreef op 24-01-2004 @ 02:09:
bnee stel je voor dan benj echecht een bitch

damn adat doet de deur dicht

joa hoooooooi ik bend ruk
tegen wie heb jij t in godsnaam en leer typen damn!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:43
Verwijderd
jij bent zeker vergeten of wat voor forum je hier bent

Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 17:55
Griller
Griller is offline
Citaat:
omajunk schreef op 26-01-2004 @ 18:43:
jij bent zeker vergeten of wat voor forum je hier bent

Jij moet niet teveel onder invloed posten
Oud 26-01-2004, 21:48
Verwijderd
juhwel das chill
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 22:24
FDL
FDL is offline
Tis al erg oud
Ontworpen door de nazi's, de soldaten slikten het nml ook.
Staat wel bekend als Hitlersdrugs, crazy medicine etc
Was idd een x reportage over op sbs en nu dus in de Revu.
Is een zeer veradelijk goedje
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 17:31
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik wist dat speed uit de orlog kwam maar yaba
yabadabadoo
Oud 28-01-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 28-01-2004 @ 18:31:
Ik wist dat speed uit de orlog kwam maar yaba
yabadabadoo
yaba komt ook niet uit de oorlog, FDL haalt 2 dingen door elkaar, amfetamine komt uit de oorlog, yaba is 10x zo erg...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 19:31
zeehond23
zeehond23 is offline
amfetamine komt al van ver voor de oorlog (2e wereld hebk het over), hetgeen wat hitler zijn soldaten gaf, in oa afrika, heet HORSE, en nee, dit is geen heroine. Er zijn soldaten doorgerend op die shit, terwijl ze 26 kogelgaten ofzo hadden.... waarvan 3 door het hart...... ERG ziek
Oud 28-01-2004, 20:19
Verwijderd
kikke, kwil ook HORSE!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 21:10
Griller
Griller is offline
De zombie drug
Oud 28-01-2004, 21:57
Artemis
Artemis is offline
Citaat:
Footprint schreef op 15-01-2004 @ 16:32:
nog nooit van gehoord, ook niet echt mijn kop thee denk ik
prachtige woordspeling

thee heerst echt trouwens, je moet echt es brainstorm halen
Oud 28-01-2004, 22:54
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 28-01-2004 @ 20:31:
amfetamine komt al van ver voor de oorlog (2e wereld hebk het over), hetgeen wat hitler zijn soldaten gaf, in oa afrika, heet HORSE, en nee, dit is geen heroine. Er zijn soldaten doorgerend op die shit, terwijl ze 26 kogelgaten ofzo hadden.... waarvan 3 door het hart...... ERG ziek
Was dat niet ook zo'n cocktailtje?
Reageren

Regels voor berichten