Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 11:45
Verwijderd
Ik zoek een lichtkrant die door de PC aangestuurd kan worden, maar kan er geen vinden..
Weet iemand er een te koop voor een betaalbare prijs?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2004, 10:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat versta je onder een lichtkrant? Casemodding-achtig?

En *spank* gebruik een tag.
Oud 28-01-2004, 11:01
Flshman
Flshman is offline
Iets als dit?

Conrad heeft er 3, maar zo te zien niet computer gestuurd. Geen idee of ze er zijn...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Flashman schreef op 28-01-2004 @ 12:01:
Iets als dit?
[afbeelding]

Conrad heeft er 3, maar zo te zien niet computer gestuurd. Geen idee of ze er zijn...
Ja, dat soort dingen bedoel ik..
Ik ahd ze ook al gezien, ze hebben bijna overal dezelfde als bij Conrad (bijv. bij de Wehkamp )..
Maar die kunnen dus niet wat ik wil

Zelfbouwen kan wel, maar dat is zo'n teringwerk :/
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:27
Verwijderd
Op http://www.lampshop.nl staan 3 lichtkranten met de benodigde functies

16 KLEUREN.
E 579,-

26 kleuren
E 1.599,-

E 129,-

Nou, de eerste 2 zijn dus al heel erg duur.
En die 3e vind ik ook te duur
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 17:25
Flshman
Flshman is offline
Sjees Dat is zeker duur!

Haal je gereedschap maar uit de kast!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 17:37
Puta
Puta is offline
wat wil je er precies mee?
Oud 28-01-2004, 23:02
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Put@ schreef op 28-01-2004 @ 18:37:
wat wil je er precies mee?
Ja idd, dat vraag ik me ook af. Ik neem aan dat je hem niet voor de sier boven je bed ofzo wil hangen .
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 08:40
Verwijderd
Ik wil er voornamelijk op kwijt wat mijn WinAmp afspeelt..
Soms game ik, dan is het leuk voor de frags, en dat soort dingen..

EN als ik me verveel reclame

Het is vooral leuk voor LAN's, maar gewoon ook voor de heb enzo
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 15:29
Krekker
Krekker is offline
Het is denk ik wel een hele klus om bv. je frags op een lichtkrant te laten zien aangezien het me best moeilijk lijkt om gegevens in-game naar een applicatie erbuiten te verplaatsen (zonder over te typen natuurlijk ). Hetzelfde geldt ook voor winamp. En om nou puur om reclame op te lezen een kuub geld uit te geven aan een lichtkrant lijkt me ook niet zo slim
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:57
]{ing
]{ing is offline
je zou het zelf in elkaar moeten kunnen solderen, het probleem is dat je iets nodig hebt om het zaakje aan te sturen.. op zich moet een bouwplan daarvoor gewoon te vinden zijn. lijkt me zelf wel een interessant project.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 30-01-2004 @ 16:29:
Het is denk ik wel een hele klus om bv. je frags op een lichtkrant te laten zien aangezien het me best moeilijk lijkt om gegevens in-game naar een applicatie erbuiten te verplaatsen (zonder over te typen natuurlijk ). Hetzelfde geldt ook voor winamp. En om nou puur om reclame op te lezen een kuub geld uit te geven aan een lichtkrant lijkt me ook niet zo slim
Games zal lastig worden, voor winamp zal d'r vást een plug in zijn die dat soort dingen doet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 11:40
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 30-01-2004 @ 16:29:
Is helemaal niet zo lastig,
zijn gewoon programmatjes..

Er zijn voor LCD schermpjes waar dat ook op kan..
En anders een mooie uitdaging om het zelf te maken

En zoals ik al zei, bovenstaand zijn allemaal te duur..
Ik wil niet zo;n dure, het moet leuk blijven

Citaat:
]{ing schreef op 30-01-2004 @ 17:57:
je zou het zelf in elkaar moeten kunnen solderen, het probleem is dat je iets nodig hebt om het zaakje aan te sturen.. op zich moet een bouwplan daarvoor gewoon te vinden zijn. lijkt me zelf wel een interessant project.
Zelf solderen naar gekeken, maar dat gaat niet werken..
Via de compoort zou je er max 144 aan kunnen sturen..
Als een letter 8*5 ledjes nodig heeft kun je net 3,5 letter maken..
Je hebt wel chipjes waarmee je er meer zou kunnen doen, maar die schijnen duur te zijn en lastig te maken...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:09
Krekker
Krekker is offline
Ik denk dat je dat hele idee beter gewoon kunt vergeten. Het resultaat zal of duur, of krak of erg arbeidvereisend zijn. Aangezien jij geen van deze drie dingen wilt hebben, kun je het beter niet doen.

Tip: koop een tweede beeldscherm (als je een tweede beeldscheraansluiting hebt anders moet je er ook ff een radeon 9800 bij kopen, heb je ook iets aan bij het gamen) en maak daarop een softwarematige lichtkrant.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:09
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 31-01-2004 @ 14:09:
Ik denk dat je dat hele idee beter gewoon kunt vergeten. Het resultaat zal of duur, of krak of erg arbeidvereisend zijn. Aangezien jij geen van deze drie dingen wilt hebben, kun je het beter niet doen.

Tip: koop een tweede beeldscherm (als je een tweede beeldscheraansluiting hebt anders moet je er ook ff een radeon 9800 bij kopen, heb je ook iets aan bij het gamen) en maak daarop een softwarematige lichtkrant.
haha man wat moet je nou weer met een radeon 9800?? en het gaat om een lichtkrant, niet om een videokaart of een tweede monitor

ontopic: bij www.velleman.be zijn een aantal onderdelen die misschien inspiratie kunnen bieden
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 31-01-2004 @ 14:09:

als ik een Radeon 9800 XT koop is het nog steeds goedkoper een Lichtkrant te kopen... (Bij wijze van..)
En niet altijd alles is duur, er zijn ook nog 2e hands oplossingen...
En wtf is krak

Wat heb ik daar nou weer aan??
Mijn Radeon 8500 kan ook 2 monitoren aan,
en dan kan ik altijd nog een PCI videokaart met 2mb geheugen kopen voor zoiets..
Maar dat is totaal niet wat ik wil..
Dan kan ik van mij part de Windows screensaver Lichtkrant gebruiken...

Citaat:
]{ing schreef op 31-01-2004 @ 15:09:
haha man wat moet je nou weer met een radeon 9800?? en het gaat om een lichtkrant, niet om een videokaart of een tweede monitor

ontopic: bij www.velleman.be zijn een aantal onderdelen die misschien inspiratie kunnen bieden
Ohwjah, aan velleman had ik nog niet gedacht, zal eens kijken..
Ze hebben weleens oplossingen, maar meer voor de wat kleinere simpele dingen..

Zo'n ding kost 4.44 (Bij conrad) op zich niet duur, maar als je nadenkt dat het pas bij 15 leuk word zit je al aan de 65,-
Ik heb een 2e hands lichtkrant ding gezien voor 80,-
Dan zou ik beter voor 15,- meer een kant en klaar ding kopen.

Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 23:20
Verwijderd
Is een LCD niet veel mooier/leuker? Bij de inkoopacties van
http://www.inkoopacties.net/ia/g5h8ql73 stonden ze wel redelijk goedkoop...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 01-02-2004 @ 00:20:
Is een LCD niet veel mooier/leuker? Bij de inkoopacties van
http://www.inkoopacties.net/ia/g5h8ql73 stonden ze wel redelijk goedkoop...
Heb jij ooit een LCD gezien dat zo groot is en zo goed opvalt van afstand?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
********** schreef op 01-02-2004 @ 22:30:
Heb jij ooit een LCD gezien dat zo groot is en zo goed opvalt van afstand?
Screen size 57inch (144cm) diagonal(1,252.8mm x 704.7mm)
Contrast ratio 1000:1 or higher
Power consumption 350W at maximum brightness
Module size 1,323mm wide x 765mm long
Module thickness 4.75cm
Weight 21.5kg

Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 01-02-2004 @ 22:59:
Screen size 57inch (144cm) diagonal(1,252.8mm x 704.7mm)
Contrast ratio 1000:1 or higher
Power consumption 350W at maximum brightness
Module size 1,323mm wide x 765mm long
Module thickness 4.75cm
Weight 21.5kg

Euh, ja ok even niet ana dat soort dingen gedacht
Maar je snapt vast wel dat dat ver buiten bereik van deze arme student ligt

Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 22:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
********** schreef op 01-02-2004 @ 23:10:
Euh, ja ok even niet ana dat soort dingen gedacht
Maar je snapt vast wel dat dat ver buiten bereik van deze arme student ligt
klopt. maar eigenlijk is die lichtkrant best ingewikkeld om te maken, en zo'n 700 euro lijkt me wat veel voor een paar honderd ledjes en aansturing. heb zelf maar een lcd gekocht bij inkoopacties (12 inch touchscreen svga tft), een aanrader, ookal is het niet bepaald een lichtkrant. een touchscreen voor die prijs is gewoon een buitenkansje
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 23:22
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 01-02-2004 @ 23:19:
klopt. maar eigenlijk is die lichtkrant best ingewikkeld om te maken, en zo'n 700 euro lijkt me wat veel voor een paar honderd ledjes en aansturing. heb zelf maar een lcd gekocht bij inkoopacties (12 inch touchscreen svga tft), een aanrader, ookal is het niet bepaald een lichtkrant. een touchscreen voor die prijs is gewoon een buitenkansje
Ik hebbem ezien en is idd erg goedkoop..
Maar waarom zou ik 'm kopen als ik niet weet wat ik ermee moet
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
********** schreef op 02-02-2004 @ 00:22:
Ik hebbem ezien en is idd erg goedkoop..
Maar waarom zou ik 'm kopen als ik niet weet wat ik ermee moet
Tja.. ik heb em nu als 2e monitor op mijn bureau met Winamp library. Ik ga em in een holle wand monteren, met als afwerking een mooie rvs lijst. De pc erachter heb ik gisteren geinstalleerd;
celeron 2 566@808
440bx mobo
10gb hdd
quad speed cdrom
128mb cl2
wireless lan pci
sb64 gold isa
oude 3com isa kaart

Indrukwekkend is het niet, maar het werkt. Het geheel draait op windows xp media center, via wireless lan kan ik mp3, foto en video van andere pc's uit het netwerk streamen zonder een muis of toetsenbord aan te raken. Heb de antec psu uitgezogen met de stofzuiger, we willen geen fik in de tent deze pc staat achter een holle wand in mijn garderobe, en ik wil het zaakje wel graag online houden.. als alles werkt komt er een 120gb hd in die mijn pc gaat afstaan. Ik kan nog zoveel andere applicaties bedenken voor zo'n scherm, oa home automation, home theater pc, car pc, koffermod.. het ding weegt 2 kilo, tel daar nog een harddisk en een via epia moederbord bij en het geheel is niet zwaarder dan een laptop.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 31-01-2004 @ 12:40:
Zelf solderen naar gekeken, maar dat gaat niet werken..
Via de compoort zou je er max 144 aan kunnen sturen..
Als een letter 8*5 ledjes nodig heeft kun je net 3,5 letter maken..
Je hebt wel chipjes waarmee je er meer zou kunnen doen, maar die schijnen duur te zijn en lastig te maken...
Je moet ook niet ieder ledje individueel willen aansturen.
Als je een gewone lichtkrant koopt, dan zit daar ook een invoermechanisme op, een toetsenbord of iets anders (hoewel ik de laatste nog nooit gezien heb). Zoek uit in wat voor soort protocol dat toetsenbord gegevens naar de lichtkrant stuurt, dan kun je dat laten vervangen door iets op je compoort. Dat is volgensmij nog best te doen... het overgrote deel daarvan kan softwarematig.
Zelf al die ledjes knutselen duurt zo lang dat als je zou gaan werken in die tijd, als in werken voor een baas, je sneller zo'n ding kunt kopen dan je m in elkaar hebt gezet in je garage...

Btw ik heb wel een grote bek maar of het echt kan weet ik niet zeker; dit was het eerste dat in me opkwam en misschien heb je er iets aan...

Laatst gewijzigd op 03-02-2004 om 12:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten