Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2002, 18:50
janneke16
janneke16 is offline
Heej
ik snij mezelf zo af en toe, waarom ik dat doe weet ik eigenlijk niet.
Maar is het wel normaal dat ik mezelf snij, en wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Oud 29-04-2002, 18:51
hoeva
hoeva is offline
kijk hier maar es rond op het forum
er zijn er zow veel

en neej, het is niet normaal
Oud 29-04-2002, 19:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k wil niet bot zijn, maar deze kan wel gesloten worden... er is al een topic gaande over precies hetzelfde onderwerp... kijk daar zou ik zeggen...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
janneke16 schreef:
Heej
Maar is het wel normaal dat ik mezelf snij, en wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Laat ik om te beginnen vertellen dat jezelf snijden niet normaal is en dat het schadelijk voor je is omdat je jezelf daarmee lichamelijk letsel toebrengt.
Ik heb zelf het idee dat mensen zich snijden doordat ze zo met zichzelf in de knoop zitten dat ze niet goed weten wat ze met zichzelf aanmoeten. In die zin kun je snijden als een soort wanhoopsdaad opvatten.
Je geeft aan dat je niet weet waarom je jezelf snijdt. Heb je misschien iets meegemaakt wat traumatisch voor je was en wat je niet hebt kunnen verwerken omdat je je bijvoorbeeld schaamde om er met iemand over te praten? Misschien is dit erg ver gezocht, maar ik neem aan dat er een reden moet zijn dat je je snijdt, ook al ben je je er zelf misschien niet van bewust wat die reden dan is.
Ik kan alleen maar zeggen wat ik hier op het forum al vaker heb gezegd: snijden lost je probleem niet op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen. Mijn advies aan jou is om contact op te nemen met je huisarts en met hem of haar een alternatief voor het snijden te vinden wat niet schadelijk voor je is. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 29-04-2002, 19:34
Verwijderd
achja tis in he? iedereen doet het

oft normaal is?
je weet toch wel waar je mee bezig bent?
je doet net alsof je een kussensloop hebt gevonden waar spek mee bonen in zit en alsof je wil wete of da normaal is
je weet wel waar je mee bezig bent, hoe je er bij komt
het is niet uit de lucht komen valle
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
achja tis in he? iedereen doet het

oft normaal is?
je weet toch wel waar je mee bezig bent?
je doet net alsof je een kussensloop hebt gevonden waar spek mee bonen in zit en alsof je wil wete of da normaal is
je weet wel waar je mee bezig bent, hoe je er bij komt
het is niet uit de lucht komen valle
Ik denk niet dat je kunt stellen dat snijden "in" is. Dat klinkt alsof het een soort modeverschijnsel is. Dat is het echter niet en dat mag het wat mij betreft ook nooit worden. Dat iedereen het doet is ook overdreven. Het is wel opvallend (en naar mijn mening ook zeer verontrustend) dat er diverse topics op dit forum te vinden zijn waarin snijden aan de orde komt.
Ik kan alleen maar herhalen wat ik al eerder gezegd heb en wat ik, zolang ik dat noodzakelijk acht, zal blijven zeggen: snijden lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen. Ik kan iedereen hier op het forum, die zichzelf om wat voor reden dan ook snijdt, alleen maar aanraden om de huisarts te raadplegen en samen met hem of haar een alternatief voor het snijden te zoeken wat niet schadelijk is.
Oud 30-04-2002, 10:00
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Ik denk niet dat je kunt stellen dat snijden "in" is. Dat klinkt alsof het een soort modeverschijnsel is. Dat is het echter niet en dat mag het wat mij betreft ook nooit worden. Dat iedereen het doet is ook overdreven. Het is wel opvallend (en naar mijn mening ook zeer verontrustend) dat er diverse topics op dit forum te vinden zijn waarin snijden aan de orde komt.
Ik kan alleen maar herhalen wat ik al eerder gezegd heb en wat ik, zolang ik dat noodzakelijk acht, zal blijven zeggen: snijden lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen. Ik kan iedereen hier op het forum, die zichzelf om wat voor reden dan ook snijdt, alleen maar aanraden om de huisarts te raadplegen en samen met hem of haar een alternatief voor het snijden te zoeken wat niet schadelijk is.
Nee natuurlijk is het niet in! Maar iedereen lijkt het opeens te gaan doen! Hoeveel topics heb ik al wel niet gezien " Ik snijd mezelf " En hoeveel reacties van mensen die het ooook doen?!

FAR TOO MUCH!

Wat is hier aan de hand man? Is het stoer ofzo? Hoor je er dan bij? WAAROM doet iedereen het? Was dat 5 jaar geleden ook?!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 10:23
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
janneke16 schreef:
Heej
Jezelf pijn doen is nooit normaal.
Oud 30-04-2002, 13:23
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:

Was dat 5 jaar geleden ook?!
Ja ik denk het wel. Maar dit is een forum, een psychologieforum wel te verstaan. Je bezit een zekere anonimiteit en je vertelt sneller iets persoonlijks. 5 jaar geleden had bijna niemand nog internet, volgens mij bestond s.com toen nog niet eens. Nu komt het meer in het openbaar, maar het is er altijd al geweest.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 22:10
Kat
Kat is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Was dat 5 jaar geleden ook?!
5 jaar geleden waarschijnlijk al wel, maar als je nou eens verder terug kijkt, 50 jaar geleden kwamen dit soort aandoeningen (ik denk dat het toch een soort van aandoening is, als dat niet zo is, of als jullie dat anders zien, alvast sorry,) toch niet of iig veel minder voor.
Oud 01-05-2002, 08:32
Verwijderd
Dus het is wel iets van deze tijd!

En WAAROM dan? Is dat DE oplossing voor problemen op te lossen? DE oplossing voor pure aandacht?!

Ik begrijp het niet!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 08:37
Verwijderd
Zou je een sigaret roken als je niet wist wat het is? Het is heel simpel, ze willen op de 1 of andere manier hun opgekropte gevoelens kwijt, maar ze weten niet hoe. Op een gegeven moment komen ze in aanraking met snijden, ze zien het op TV, of van anderen .. en guess what? Juist, ze gaan het ook proberen..

Het is dus in mijn optiek een samenwerking van factoren.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 08:39
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
DE oplossing voor pure aandacht?!
Heeft niks met aandacht te maken, ze schamen zich er meestal voor en verbergen hun littekens.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 09:44
bambykill
bambykill is offline
Citaat:
nouky schreef:
kijk hier maar es rond op het forum
er zijn er zow veel

en neej, het is niet normaal
Idd.

Jezelf snijden is ontzettend stom en ik heb moeite om het te snappen. Zelfkwelling Zo verschrikkelijk is het leven niet. Kijk eens naar uitgehongerde Afrikaantjes die elkaar voor een broodkruimel de nek om draaien. In Nederland zit het overgrote deel van de bevolking te zaniken over hun psychische problemen. Zo hoeft het helemaal niet te gaan.

Het is onvermeidelijk dat je je af en toe kanker voeld maar snijden...Doe normaal..
Oud 01-05-2002, 10:46
Quintus
Quintus is offline
Citaat:
bambykill schreef:
Zo verschrikkelijk is het leven niet. Kijk eens naar uitgehongerde Afrikaantjes die elkaar voor een broodkruimel de nek om draaien. In Nederland zit het overgrote deel van de bevolking te zaniken over hun psychische problemen. Zo hoeft het helemaal niet te gaan.

Het is onvermeidelijk dat je je af en toe kanker voeld maar snijden...Doe normaal..
Oh, dus omdat die mensen in Afrika het slechter hebben dan ik (niet in psychisch opzicht) mag ik me niet slecht voelen? Ik moet dan maar gewoon denken aan die mensen daar en blij zijn dat ik hier woon? Doe normaal...
Oud 01-05-2002, 10:59
BlackMystery
BlackMystery is offline
denk da ongeveer de helft van het forum hier ervaring mee heeft
denk dat je eerst eens moet nadenken wanneer je er met bent begonnen
zo is het makkelijker na te gaan waarom je eigenlijk snijd
meestal is het door een gebrek aan zelfrespect en aan het niet kunnen uiten van gevoelens dat je het doet
majah
ik raad je wel aan
als je het kan er met stoppen
want opdenduur word het een soort verslaving en ga je het bezien als het enigste middel waarmee je je kan uiten
en voor je het weet snij je steeds dieper en op gevaarlijkere plaatsten
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:28
lady_x
lady_x is offline

Waarom jezelf pijnigen, is het om bloed te zien, om zelfmedelijden op te wekken?
Dit kan ik niet slikken en dit is absoluut niet normaal, een wanhoopsdaad inderdaad...
En dat er zovelen zijn die dit doen?? ...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 12:31
Verwijderd
HET IS NIET NORMAAL!
ik heb het ook gedaan, en toen zat ik in een zware depressie.(maar dat is geen excuse), maar ik weet wel hoe moeilijk het is om niet te snijden.
je kan er alleen mee stoppen als je het echt wil. en ik hoop dat je dat wil.
mijn armen zitten helemaal vol met littekens en ik heb geen zin om uit te leggen hoe dat nou komt, maar je doet het jezelf aan!
en wat schiet je er mee op?
niet veel.
je moet er mee stoppen, want serieus, dit is niet normaal.
toen ik op deze site kwam er zag hoeveel mensen snijden ofzo, schrok ik gewoon! het is echt niet meer normaal!
kijk uit wat je doet en hang in there!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:10
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Waarom jezelf pijnigen, is het om bloed te zien, om zelfmedelijden op te wekken?
Dit kan ik niet slikken en dit is absoluut niet normaal, een wanhoopsdaad inderdaad...
bij mij is het soms omdat ik bloed wil zien.. maar soms omda'k mezelf wil 'straffen' door me eigen pijn te doen..

mesgien kan je er nu nog mee stoppen en dan zou'k 't ook zeker doen. want als het op een gegeven moment meer een 'gewoonte' is gworden, dan ben je nog verder van huis...
Oud 02-05-2002, 02:40
miep
miep is offline
Citaat:
janneke16 schreef:
Heej
hee meis,
ik snijd ook en waarom? omdat ik me zo verrot voel en ik op die momenten gewoon echt zoiets omet doen....
sterkte
sorry ik heb ook niks zinnigs te zeggen
Oud 02-05-2002, 07:03
Verwijderd
Ja het kan van allerlei redenen hebben om jezelf te snijden

Maar ik vind het SLECHT om ons te gaan vergelijken met de arme mensjes in Afrika. Dat vind ik echt SLECHT!
Waarom zijn er hier zoveel mensen depressief? Wij hebben toch alles? Ja misschien, maar die mensen in Afrika worden ook niet deprissief als ze weer is een broertje hebben verloren. Of als hun vriendin het uitmaakt.
Die zijn juist helemaal niet deprissief. Die weten dat ze het kut hebben maar daardoor gaan ze niet een beetje depri liggen wezen. Die gaan proberen te overleven, er alles aan doen om toch nog wat eten te krijgen..

Zo zou het hier ook moeten gaan
Vechten om te overleven
Vechten tegen je depressie
Er alles aan doen om beter te worden
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 07:31
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
lady_x schreef:

erm, denk ni dat het is om medelijden te wekken
denk zelfs dat de meeste het zo goed mogelijk verbergen
dus om medelijde te wekken is het zeker al niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten