Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf het idee dat mensen zich snijden doordat ze zo met zichzelf in de knoop zitten dat ze niet goed weten wat ze met zichzelf aanmoeten. In die zin kun je snijden als een soort wanhoopsdaad opvatten. Je geeft aan dat je niet weet waarom je jezelf snijdt. Heb je misschien iets meegemaakt wat traumatisch voor je was en wat je niet hebt kunnen verwerken omdat je je bijvoorbeeld schaamde om er met iemand over te praten? Misschien is dit erg ver gezocht, maar ik neem aan dat er een reden moet zijn dat je je snijdt, ook al ben je je er zelf misschien niet van bewust wat die reden dan is. Ik kan alleen maar zeggen wat ik hier op het forum al vaker heb gezegd: snijden lost je probleem niet op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen. Mijn advies aan jou is om contact op te nemen met je huisarts en met hem of haar een alternatief voor het snijden te vinden wat niet schadelijk voor je is. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
Verwijderd
|
Citaat:
FAR TOO MUCH! Wat is hier aan de hand man? Is het stoer ofzo? Hoor je er dan bij? WAAROM doet iedereen het? Was dat 5 jaar geleden ook?! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Zou je een sigaret roken als je niet wist wat het is? Het is heel simpel, ze willen op de 1 of andere manier hun opgekropte gevoelens kwijt, maar ze weten niet hoe. Op een gegeven moment komen ze in aanraking met snijden, ze zien het op TV, of van anderen .. en guess what? Juist, ze gaan het ook proberen..
Het is dus in mijn optiek een samenwerking van factoren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jezelf snijden is ontzettend stom en ik heb moeite om het te snappen. Zelfkwelling ![]() Het is onvermeidelijk dat je je af en toe kanker voeld maar snijden...Doe normaal..
||
Citaat:
|
denk da ongeveer de helft van het forum hier ervaring mee heeft
denk dat je eerst eens moet nadenken wanneer je er met bent begonnen zo is het makkelijker na te gaan waarom je eigenlijk snijd meestal is het door een gebrek aan zelfrespect en aan het niet kunnen uiten van gevoelens dat je het doet majah ik raad je wel aan als je het kan er met stoppen want opdenduur word het een soort verslaving en ga je het bezien als het enigste middel waarmee je je kan uiten en voor je het weet snij je steeds dieper en op gevaarlijkere plaatsten |
![]() |
|
Verwijderd
|
HET IS NIET NORMAAL!
ik heb het ook gedaan, en toen zat ik in een zware depressie.(maar dat is geen excuse), maar ik weet wel hoe moeilijk het is om niet te snijden. je kan er alleen mee stoppen als je het echt wil. en ik hoop dat je dat wil. mijn armen zitten helemaal vol met littekens en ik heb geen zin om uit te leggen hoe dat nou komt, maar je doet het jezelf aan! en wat schiet je er mee op? niet veel. je moet er mee stoppen, want serieus, dit is niet normaal. toen ik op deze site kwam er zag hoeveel mensen snijden ofzo, schrok ik gewoon! het is echt niet meer normaal! kijk uit wat je doet en hang in there! |
![]() |
||
Citaat:
mesgien kan je er nu nog mee stoppen en dan zou'k 't ook zeker doen. want als het op een gegeven moment meer een 'gewoonte' is gworden, dan ben je nog verder van huis...
||
Citaat:
ik snijd ook en waarom? omdat ik me zo verrot voel en ik op die momenten gewoon echt zoiets omet doen.... sterkte ![]() sorry ik heb ook niks zinnigs te zeggen
|
Verwijderd
|
Ja het kan van allerlei redenen hebben om jezelf te snijden
Maar ik vind het SLECHT om ons te gaan vergelijken met de arme mensjes in Afrika. Dat vind ik echt SLECHT! Waarom zijn er hier zoveel mensen depressief? Wij hebben toch alles? Ja misschien, maar die mensen in Afrika worden ook niet deprissief als ze weer is een broertje hebben verloren. Of als hun vriendin het uitmaakt. Die zijn juist helemaal niet deprissief. Die weten dat ze het kut hebben maar daardoor gaan ze niet een beetje depri liggen wezen. Die gaan proberen te overleven, er alles aan doen om toch nog wat eten te krijgen.. Zo zou het hier ook moeten gaan Vechten om te overleven Vechten tegen je depressie Er alles aan doen om beter te worden |
![]() |
||
Citaat:
denk zelfs dat de meeste het zo goed mogelijk verbergen dus om medelijde te wekken is het zeker al niet |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Wedstrijd] Carla was een heel normaal meisje flyaway | 0 | 16-06-2011 17:05 | |
Algemene schoolzaken |
Ben jij NORMAAL? Onderzoek naar normaliteit ClauRiss | 3 | 02-04-2006 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat voor een persoon is de 'normale' mens? lovetear | 22 | 07-10-2003 15:05 | |
Psychologie |
normaal gedrag 7-jarigen anoniem17 | 26 | 12-01-2003 15:05 | |
Psychologie |
Wil jij normaal zijn? Rerisen Phoenix | 31 | 09-10-2002 04:26 | |
Verhalen & Gedichten |
normaal =! vreemd de wijze jodokus | 2 | 01-09-2001 17:10 |