Advertentie | |
|
![]() |
|
1. Ben je voor of tegen euthanasie?
Voor 2. Waarom ben je er voor/tegen? Omdat ik vind dat je mensen dat laatste stukje lijden mag gesparen. Echt vreselijk is dat laatste stukje voor een aantal mensen en ik kan me goed voorstellen dat je dat niet meer wil. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Niet heel precies, maar mijn vader is huisarts dus heb ik er wel wat van gehoort. Het is nu dacht in niet meteen strafbaar, maar je moet je gegevens aan een soort van commisie ofzo geven en als die vinden dat je een fout hebt gemaakt gaat het alsnog naar justitie (vroeger moest een arts zich melden bij justitie) moeten 2 artsen toestemming geven en de patiënt moet een wilsverklaring hebben. Verder moet er sprake zijn van ondragelijk en uitzichtloos lijden. Zijn nog wel meer regels ect, maar die weet ik niet allemaal precies. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? Ik heb wel verhalen van mijn ouders gehoort, maar ik kende die mensen niet persoonlijk. Zo goed?
|
![]() |
1. Ben je voor of tegen euthanasie?voor
2. Waarom ben je er voor/tegen? als mensen ondraaglijk lijden en de situatie uitzichtloos is, met niet tot nauwelijks kans op herstel, dan vind ik het goed 3. Weet je hoe het in de wet staat? nee, niet precies 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? nee |
![]() |
|
Voor 2. Waarom ben je er voor/tegen? Omdat het mij verschrikkelijk lijkt maar te moeten blijven lijden als je eigenlijk dood wilt, en mensen die keuze zelf moeten maken. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Nee 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? Nee |
![]() |
|
![]() |
Voor, de keuze moet aan de persoon in kwestie gelaten worden. 2. Waarom ben je er voor/tegen? Omdat ik vind dat de verantwoordelijkheid altijd bij de persoon met het probleem moet liggen en niet bij een wet die verklaart dat euthenasie niet toegestaan is. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Niet precies, maar ik zou het kunnen uitzoeken. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? Nee, in mijn omgeving niet. Dat ik weet.
|
Voor. 2. Waarom ben je er voor/tegen? Ik vind dat je zelf mag beslissen over je eigen leven. Als ik ongeneeslijk ziek zou zijn en de euthanasie regeling zou zijn zoals het nu is in Nederland, dan zou ik het wel weten. Als de mogelijkheid bestaat om eerder uit mn lijden verlost te worden op een redelijk waardige manier dan vind ik dit de perfecte oplossing. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Ja. Ik heb vorig jaar een soort van presentatie hierover gedaan. Ik weet hoe het zit met t verschil tussen actieve en passieve euthanasie, ik weet de wetgeving, ik weet dat er een derde persoon bij moet zijn om te checken of alles goed gaat en ik weet dat de arts deze onnatuurlijke dood moet melden bij een of andere gemeentelijke instantie. en de dingen die ik nu vergeet, weet ik ook. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? Ja. Het is heel erg persoonlijk en ga dr verder niet over uitweiden.
|
Verwijderd
|
voor 2. Waarom ben je er voor/tegen? omdat ik vind dat mensen die ernstig ziek zijn of zo bejaard dat leven voor hun niet mogelijk is zonder heel veel pijn ze mogen beslissen of ze door willen leven of niet en dan dus euthanasie (plegen?) 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) nee, niet precies, maar dat zou ik wel kunnen nakijken hoor. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? Nee, niet in mijn directe omgeving, mijn vader kent wel iemand die dat gedaan heeft. Maar dat weet ik allemaal niet precies hoor. |
![]() |
|
Ik ben er voor 2. Waarom ben je er voor/tegen? Omdat ik vind dat als je weet dat je dood gaat, maar niet weer hoe lang dat gaat duren en je weet wel dat je veel pijn gaat leiden, moet kunnen kiezen of je dat allemaal wil doorstaan. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Ik heb geen idee hoe het in de wet staat. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? Nee, ik ken niemand bij wie dat gebeurt is.
|
![]() |
1. Ben je voor of tegen euthanasie? Voor
2. Waarom ben je er voor/tegen? Omdat mensen het zelf mogen kunnen bepalen of ze verder willen leven of niet, als ze veel en contstante pijn hebben. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Hmm, nee niet echt. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Nee |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor. 2. Waarom ben je er voor/tegen? Ieder mens moet kunnen beslissen over z'n eigen leven, een ander heeft daar niets over te vertellen. Door euthanasie te verbieden ontneem je mensen de beschikking over hun eigen leven. Het leven is eigenlijk het enige dat echt van jou is. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Niet exact, maar het is wel een strenge procedure die gevolgd dient te worden. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Nee. Het is maar een korte, als er nog ideeën zijn van "je kunt er deze vraag nog bij stoppen" zou ik het helemaal geweldig vinden ![]() Misschien kan je nog vragen hoe men denkt over euthanasie bij ernstig psychisch lijden. Moet iemand die geestelijk lijdt ook de kans hebben op een humane wijze te sterven? Ik ben persoonlijk voorstander, om dezelfde reden als dat ik voorstander ben bij euthanasie bij lichamelijk lijden. |
![]() |
|
![]() |
2. Waarom ben je er voor/tegen? 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? 1. Voor op bepaalde voorwaarden. 2. Omdat er ook mensen zijn die depressief zijn en daar dan gebruik van kunnen maken? Te simpel 3. Ja volgens mij alleen als er 2 dokters zijn, en als je niet depressief bent zoiets.. 4. Nee alleen mijn hondje net ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. Absoluut voor
2. Omdat het zelfbeschikkingsrecht voor mij zwaar weegt. Men moet zelf kunnen beslissen over zijn of haar leven, en dus ook de kans krijgen om uit het leven te stappen als deze ongeneeslijke pijn en/of een ongeneeslijke ziekte heeft zonder hoop op verbetering. 3. Ik geloof dat het is toegestaan onder strikte voorwaarden. 4. Nee |
![]() |
|
![]() |
Voor 2. Waarom ben je er voor/tegen? Ik vind dat je zelf het recht hebt om het eind van je leven te bepalen 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Nee. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Nee. Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? Nvt. |
![]() |
|
Als de situatie zo is dat er geen kans is op verbetering terwijl de patient veel pijn lijdt en nog zodanig bij zinnen is om die beslissing te nemen, voor. 2. Waarom ben je er voor/tegen? Omdat ik vind dat mensen de kans moeten hebben hun leven te be'eindigen als er geen kans meer is op een redelijk leven. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) ehm, ik wist het wel..maar ik kan er niet meer opkomen..in ieder geval iets over de arts die overtuigd moet zijn van de uitzichtloosheid en de redelijkheid van het verzoek. Dacht ik. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Nee, gelukkig niet..
|
![]() |
|
![]() |
Voor 2. Waarom ben je er voor/tegen? Omdat ik vind dat mensen het recht zouden moeten hebben om te beslissen of ze willen blijven leven. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Nee niet precies, volgens mij mag het als er ondraaglijk geleden wordt, en het door meerdere artsen goedgekeurd is. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Ja Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? Ik heb het in mijn familie meegemaakt, verder wil ik er niets over kwijt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
2. Waarom ben je er voor/tegen? 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? 1. Ik ben er niet 'voor'. Ik vind wel dat het mogelijk moet zijn als de omstandigheden zo klemmend zijn dat je niet meer van iemand kunt verwachten dat hij in leven wil blijven. 2. Zie bovenstaand antwoord. Het is voor mij een uitvloeisel van het zelfbeschikkingsrecht. Niemand mag mij verbieden mezelf van kant te maken. Als ik niet meer in staat ben mezelf van kant te maken omdat ik teveel pijn heb, dan moet de ander die me daarmee helpt ook niet strafbaar zijn. 3. Ja, ik weet hoe het in de wet staat. Artikel 293 Wetboek van Strafrecht. De hoofdregel is lid 1: strafbaar is hij die het leven van een ander op diens uitdrukkelijk en ernstig verlangen beëindigt. Lid 2 geeft de 'doktersuitzondering': hij is niet strafbaar wanneer voldaan is aan bepaalde zorgvuldigheidseisen en melding maakt aan de gemeentelijke lijkschouwer. 4. Ja, meegemaakt. Een oma van mij was oud en in een zodanige toestand geraakt dat ze waarschijnlijk niet meer zou ontwaken uit de narcose van een operatie (die echter wel noodzakelijk was om een andere complicatie te behandelen). De operatie zou tot de dood leiden, maar niet opereren zou ook binnen afzienbare tijd tot de dood hebben geleid. In overleg met de artsen zijn de medische voorzieningen stopgezet. Het was beter zo. Iedereen wist dat het afgelopen was (ze was 83 en al tijden in slechte toestand) en dat het triester en harder zou zijn geweest om haar maar een 'natuurlijke dood' ( ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Voor. 2. Waarom ben je er voor/tegen? Omdat ik vind dat als er goed naar gekeken is, iemand mag worden evrlost uit 'ondragelijk lijden'. 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Deels, ik weet dat er meerdere artsen achter moeten staan maar het fijne wete ik er niet van. 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Nee. |
![]() |
|
2. Waarom ben je er voor/tegen? 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? 1. Absoluut voor 2. Omdat als er geen goed vooruitzicht (=een niet draaglijke sitatie) is mensen de keus moeten krijgen om eruit te stappen.. 3. Ik weet dat er door 2 artsen 'gekeurd' moet worden en je geestelijke toestand dusdanig moet zijn dat je bij je volle verstand de beslissing neemt. 4. Ja, nou ja, van verhalen. De moeder van mijn vriend had botkanker en was al jaren héél erg ziek. UIteindelijk heeft ze voor euthanasie gekozen.
|
Verwijderd
|
2. Waarom ben je er voor/tegen? 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? 1. Heel erg voor euthanasie 2. ik ben voor omdat ik vind dat wanneer mensen zelf zeggen dat ze niet meer willen/kunnen en er is een echte reden toe dat de regering de eigen keuze van iemand niet mag tegenhouden. 3. ik weetniet hoe het in de wet staat. misschien alleen bij uiterste gevallen ofzo? 4. ik ken geen mensen die er mee te maken hebben (gehad). het valt me op dat er tot nu toe nog maar 1 iemand is die tegen is. ik dacht dat dit wel iets was waar veel mensen tegen zouden zijn. Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 17:56. |
![]() |
|
voor, wel natuurlijk aan voorwaardens verbonden 2. Waarom ben je er voor/tegen? -iedereen heeft een bepaalde vrijheid, goedkoper voor de samenleving 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) -er moeten eerst 10 tallen forumulieren worden ingevuld 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Zo ja, wat is er met die persoon gebeurd? -bij me opa is 'passieve'euthanasie toegepast
||
Citaat:
|
![]() |
|
Tegen 2. Waarom ben je er voor/tegen? Mensen kunne zelf niet beslissen wanneer ze willen sterven 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) Nee, niet echt 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? Nee.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
voor 2. Waarom ben je er voor/tegen? mensen moeten kunnen beslissen over hun eigen leven 3. Weet je hoe het in de wet staat?(Verklaar je ja antwoord) niet echt 4. Ken je mensen die er mee te maken hebben gehad? nee
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() we zullen er maar over stoppen want ik krijg jouw toch niet overtuigd en jij mij ook niet ![]() anders krijgen we dadelijk vast en cker ruzie (en dat mag niet volgens dat handboekje , de bijbel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
euthanasie enquete m16607199 | 10 | 25-04-2011 21:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zelfdoding - Enquête llnopschool | 18 | 23-03-2011 16:25 | |
De Kantine |
Enquete voor profielwerkstuk Tiersie | 17 | 19-11-2009 22:14 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen? Syzygy | 128 | 21-06-2005 17:02 | |
Algemene schoolzaken |
enquete voor school Anke1987 | 31 | 10-10-2003 16:06 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
enquete over euthanasie AlopiA | 8 | 15-04-2003 20:09 |