![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom wil je er niet over praten? Dit is toch ook niet fijn? Heb je zelf een idee wat je dan wilt? Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 15:19. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb volgens mij ook last van microgynon 30, maar overstappen naar een andere pil... ik weet het niet hoor. Ik had namelijk gehoord dat de Diane-pil minder goed beschermd tegen zwangerschap - zal wel een fabeltje zijn
![]() Anders ga ik toch maar eens met mijn huisarts praten, denk ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik weet niet eens zeker of het aan de pil ligt. Maar als ik hier zo alle reply's lees... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik hoor net van een vriendin van mij dat ze een tijdje hetzelfde had als ik: veel emotioneler, onzeker, jaloers, huilen, bijna constant down etc. En dat terwijl ze ook de zgn. lichte pil had. Maar haar huisarts zei dat het er niet aan lag of hij wel of niet licht is, maar aan de hormoonverhoudingen. Dus bijv. 70% van hormoon A en 30% van hormoon B. Nu heeft ze een pil met de omgekeerde verhoudingen en nergens last meer van.
Ben benieuwd of die vrouw die ik aan de lijn had en voor arts door moest gaan, wel eens hiervan gehoord heeft. Misschien kan ze zich beter ff verdiepen in haar vak ipv mij een psychisch iets aan te praten. Dus ik ga denk ik maar naar mn eigen huisarts en vertel hem dat ik van pil wil switchen. ![]()
|
![]() |
is er niet iets verandert in je lichaam of omgeving?
Ben je verhuist/nieuwe studie/nieuwe baan/nieuwe vrienden enz. Veranderingen kunnen je onzeker maken. Misschien is het ook wel je vriendje. Dat hij je erg onzekermaakt, dat schrijf je zelf ook. Heb je hiervoor wel eens een vriendje gehad? ALs dat niet zo is of als deze jongen totaal anders is dan daarvoor kan het zijn dat je daar erg onzeker van wordt. Je weet niet goed hoe je met je gevoelens om moet gaan en praat er eigenlijk niet over. DIe slechte gevoelens stapelen zich steeds maar op en op gegeven moment moeten ze er echt uit en dan krijg je zo'n huilbui. Het heeft er niet zo veel mee te maken of je op dat moment aan je vriendje denkt of of er op dat moment iets aan de hand is. Soms is een mooi liedje al een aanleiding voor zo'n huilbui en soms niks. Door dat huilen voel je je opgelucht en ben je die onzekere gevoelens tijdelijk kwijd. Zo kan je natuurljik niet doorgaan!! Je moet over dingen praten, maakt neit zoveel uit met wie. Praat over je onzekerheden en wees eerlijk. Dit kan heel erg moeilijk zijn, vooral als je nooit eerder zo over jezelf praat. Toch moet je hier aan werken, hoeft niet gelijk kan ook langsaamaan. Tot die tijd helpt het misschien ook om in een dagboek te schrijven. Dan schrijf je je gevoelens op papier en kom je er eigenlijk beter achter wat je nou eigenlijk voelt! Succes!! Carlie |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Kan dat trouwens midden in een strip als je vorige nacht nog geslachts gemeenschap hebt gehad waarbij het condoom is gescheurd? Waarschijnlijk niet aangezien sperma 3dagen blijft leven, maar kan het dan wel na drie dagen??
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overstappen kan ook helpen, zou je iig kunnen proberen. Of je nu zomaar kunt stoppen, zou ik niet weten. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
hoi hoi
![]() ik gebruik dezelfde pil en ben sindsdien ook wat gevoeliger, terwijl ik eerst altijd heel nuchter was en wel eens het gevoel had dat ik 'te weinig' gevoelens had of ze niet kon uiten. Ik had sinds ik een vriend had ook veel meer last van emotionele buien, gewoon omdat ik die gevoelens nog niet gewend was en hij mijn 1e echte vriend was. Vandaag heb ik ook weer zo'n huilbui, alhoewel het nu wel een reden heeft denk ik, maar dan zou ik normaal nog niet zo snel huilen. Van die huilbuien word ik ook helemaal gek, omdat ik soms niet weet wat er aan de hand is ![]() ![]() De laatste weken had ik hier weer minder last van, maar nu dus wel weer dus na deze strip ga ik dus denk ik ook maar ff van pil wisselen... Ik heb hierover bij het piltopic laatst wat over gepost, btje met dezelde vraag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou ook van pil wisselen. Ik ben al jaren aan de Meliane en dat gaat prima, maar toen ik in Londen woonde heb ik noodgedwongen 3 maanden een andere gebruikt. Volgens de arts daar zat er precies hetzelfde in, maar ik heb me toch 3 maanden ellendig gevoelt! Ik was echt een hormonaal wrak, depressief, moest overal om huilen... Uiteindelijk had ik echt zoiets van "wat is er met me gebeurd? Zo was ik vroeger niet?" en heb ik m'n arts thuis opgebeld. Die zocht de pil die ik gebruikte op en het bleek inderdaad een andere hormoonverhouding te zijn, dus toen hebben m'n ouders schielijk weer Meliane opgestuurt. En binnen twee weken was ik echt 10x beter. Moraal: een andere pil kan gigantisch verschil maken! Ik zou naar je huisarts gaan en gewoon uitleggen hoe het zit en vragen of hij je wat andere pillen wil laten gebruiken. Ze werken echt allemaal even goed, en het kan het verschil betekenen tussen een wrak en een gelukkig leven.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 23:24. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer honderdenvijftig! Roosje | 500 | 28-10-2009 17:20 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #101 Verwijderd | 498 | 30-06-2007 19:16 | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Liefde & Relatie |
Vriend in leger, xXxEvaxXx | 137 | 23-09-2006 21:56 | |
Liefde & Relatie |
Uit omdat........Terug nemeN? HelpMePlease | 68 | 21-03-2004 19:53 | |
Psychologie |
niet kunnen huilen, kwaad, opgeven gothicje | 27 | 17-01-2003 13:58 |