Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 19:17
merijn
merijn is offline
Volgend jaar wil ik graag naar het buitenland om daar vrijwilligerswerk te doen. Er is hier in Nederland een organisatie die mensen uitzendt en nu moet ik een motivatiebrief schrijven die zo algemeen is dat hij naar allerlei projecten toegestuurd kan worden. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik eraan moet beginnen. Wie heeft er ideetjes??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 20:09
marieke_temp
marieke_temp is offline
waarom wil je gaan? ervaring opdoen? de wereld verbeteren? een jaar weg van hier? waarom naar het buitenland? welke landen trekken je wel en juist niet? wat voor werk zou je willen doen?
lastig dat het een algemene brief moet zijn, maar er zullen allicht dingen zijn die bij alle projecten hetzelfde zijn.
welke organisatie is het trouwens?
Oud 01-02-2004, 20:52
merijn
merijn is offline
Ik weet wel waarom ik wil en als ik eenmaal begin te schijven dan lukt het ook wel. Het begin is alleen zo moeilijk.

De organisatie die mij helpt is Tof enzo. Het project is onderdeel van Programma Jeugd van de europese unie. Als je er meer over wil weten kun je kijken op http://www.europa-in.nl

KNUF!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:56
merijn
merijn is offline
Hallo allemaal, hieronder staat een motivatiebrief om een jaar vrijwilligerswerk te doen via het EVS programma in een land binnen Europa. Het moest een algemene brief worden die naar allerlei projecten gestuurd kan worden. Er staan dus geen projectdetails in. Willen jullie misschien wat kritiek geven??

Dear Sir/Madam,

My name is Merijn Nuijten and I’m an 18-year-old girl from the Netherlands. I would like to work as a volunteer in the EVS project for one year.

I finished high school in May of last year and before I want to go to college, I would like to spend some time in a foreign country. I have always been very interested in different cultures, languages and religions and I think this would be a great experience; to get to know a country as a member of the community and not as a tourist.

For the people in your country, I think it is also very nice to get to know my country. I would be very pleased to tell you about my culture and about all the things which are specific for the Netherlands. Maybe I can even teach you a bit of my language.

I am especially interested in your project, because there are children and young people involved. I have always wanted to work with children and as you can see in my resume, I have some experience in working with them. Maybe you can give me the opportunity to learn about working with children and young people in your country.

I am a very energetic and hard working person. I like working with other people, but also work well independently. I consider myself an open-minded person with good communication skills. I have a strong sense of responsibility. I don’t give up very quick, but that also means that I ask a lot of myself and the people I am working with.

I hope to hear form you soon.

Yours faithfully,

Merijn Nuijten

Enclosure: personal data resume
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 10:48
Ingemar
Ingemar is offline
volgens mij is het goed, ik kan alleen neit zo goed engels, dus over de gramma moet je niets vragen! Maar de motivaties vind ik goed.
Een dingetjes, er staat 'I hope to hear form you soon' De r van from staat dus niet goed.
Oud 02-02-2004, 10:53
hansjuh
hansjuh is offline
Hey dat lijkt me wel interessant! de laatste tijd ben ik me ook aan het bedenken dat ik wel weer eens een tijdje naar afrika wil. ontwikkelingswerk doen lijkt me dan echt wel leuk en goed. En ja die motiveringsbrief is vast wel belangrijk.
Hmmm daar ga ik nog eens een nachtje over slapen
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 11:24
ekki
ekki is offline
Ik heb de topics even samengevoegd, omdat het me een beetje onzin leek om 2 topics over hetzelfde onderwerp te openen.
Oud 02-02-2004, 11:37
merijn
merijn is offline
Even voor de duidelijkheid:
dit programma van de Europese Unie geldt alleen voor projecten binnen Europa. Als je hier interesse in hebt kan ik je verder op weg helpen en dan worden alle kosten gedekt door de EU.

Als je bijvoorbeeld naar Afrika wil, dan moet je zelf een project zoeken en negen van de tien keer ook zelf betalen. Hierbij moet je dus denken aan de reis, inentingen, visum en alle verblijfkosten.

KNUF! Merijn
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 13:19
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
hansjuh schreef op 02-02-2004 @ 11:53:
Hey dat lijkt me wel interessant! de laatste tijd ben ik me ook aan het bedenken dat ik wel weer eens een tijdje naar afrika wil. ontwikkelingswerk doen lijkt me dan echt wel leuk en goed. En ja die motiveringsbrief is vast wel belangrijk.
Hmmm daar ga ik nog eens een nachtje over slapen
misschien is stichting yoff (www.yoff.nl ) wat voor jou, projecten in senegal.
Reageren

Regels voor berichten