Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Ten eerste, wanneer men praat is het beter om ' ' te gebruiken ipv " ".
Ten tweede, je dialogen eindigen niet, kijk maar: Citaat:
Verder vind ik je beschrijvingen niet echt bijzonder, had wel wat meer detail in mogen zitten. O ja je schrijfstijl vind ik ook niks.
||
Citaat:
detail? zoals? en dat je me schrijfstijl nix vind...tja, jouw mening. Blij dat je eerlijk bent
||
![]() |
Citaat:
Haastig neemt een blond meisje haar mobieltje op. "Hallo? Hallo! Anne! Ik ben er bijna hoez...Nee! Echt waaar! DE SLET! Wat heeft ze gedaan?! Niet gezoend maar wel dat? gatver, als ik haar tegenkom denk ik echt: HOER weet je. Ja, klopt ook. Ik ben er bijna. Ik zie je! HOI! JA HOIHOI! JA IK ZIE JE!" En elkaar nog bellend omhelzen ze elkaar. Ik zou graag meer detail willen zien, bv: Er is een blond meisje, hoe ziet ze deruit? Haar leeftijd geschat? Dik/dun/normaal figuur? Waar in de bus zit ze? Naast wie? Wat voor mobieltje heeft ze? Zulk soort dingetjes, natuurlijk hoef je niet te overdrijven, door ook het profiel van haar zool te beschrijven, maar meer detail zorgt er vaak voor dat we ons de situatie beter in kunnen denken en mee kunnen leven. Je zou ook wat meer persoonlijke gedachtes kunnen geven.
|
Ghe, wel grappig
![]() Khad ook nog een aanmerking: Een opa neemt op. Ten eerste klink het een beetje eh..onbeleefd ![]()
||
Citaat:
Thanks voor de tips.
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind het erg grappig... Ik d8 er ook wel eens over van die gesprekken in een verhaal te verwerken maar tot nu toe niet gebeurd. Vooral dat eerste stukje is typerend voor de algemene Br33zAh slet
![]()
||
![]() |
Citaat:
Piet en Pim lopen over straat. 'Hoi', riep Piet. ' Hoi', zei Pim terug. 'Weet je wat ik heb gehoord', zei Pim vol enthouisasme, 'Kim is een slet! Ze zei het zelf! Ze zei:"Pim, ik ben een slet!", kun je dit nu geloven?' Snappie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oftewel: het maakt geen fuck uit. ![]() |
![]() |
|
mensen, als je in de bus zit een een meisje neemt de tel op met, ooh nee die slet etcetc, dan ga je gewoon niet kijken heeft dat mesn blauwe ogen etc
ik vind het zo waarheidsgetrouwer en tuurlijk kan het beter maar je hebt het net ff verzonnen erg leuk
||
Citaat:
Piep..Piep...Piep Vergeleken met zijn leeftijds genoten was de jongen vrij lang. Hij had hoge jukbeenderen, die niet pasten bij zijn blauwe ogen. Zijn hanekam was rood gespoten en paste precies bij het rode mobieltje wat hij uit zijn zak haalde. Als hij zijn sms-inbox heeft geopend, begint een minuten lang durende slappe lach. Blijkbaar een flauwe mop van een of andere sukkel. Wat een engerd... Een paar haltjes later staat hanekam op en verlaten nog giegelend als een schoolmeisje de bus, nagekeken door verbaasde reizigers. Even over de " en de '. In mijn eigen verhaal gebruik ik voor de dialogen gewoon ". Bij bijvoorbeeld een uitdrukking of als ik op iets na druk wil leggen, doe ik '. Dus: "Jan, je moet echt je fiets maken." En: Een hoge, van houten palen gemaakte wand scheidde de Duitse bevolking van de ‘onarische’ Amerikanen. De poort ging open en de truck waar ik in zat reed de ‘sluis’ in.
|||
![]() |
Citaat:
"Handiger" vind ik bijzonder subjectief in dit geval. Het is al gezegd: hier zijn geen regels voor. Je kunt van alles gebruiken: "...", '...', >>....<<, -...-, cursief wordt soms zelfs toegepast. Wat je maar wilt. En iedereen vindt een bepaalde manier weer het handigst. Het maakt geen ruk uit welke manier je toepast, als je het maar wel consequent toepast. Dan vind ik het allemaal best. Citaat:
Waar je verhaal verder al een stuk beter van zou worden, is volgens mij om alle waardeoordelen eruit te halen. Oftewel: show us, don't tell us. Bijvoorbeeld deze twee zinnen: Hij heeft de slappe lach gekregen van een of andere flauwe mop die hij per sms op zijn mobiel kreeg. Bah, engerd. In plaats van ons vertellen dat jij het een engerd vindt, kun je het ook beschrijven, Wij weten nl. alleen maar dat hij een hanekam heeft, en dat vind ik nog niet per definitie het bewijs van "een engerd". Het voorbeeld van verbetering zoals hiervoor werd gegeven, komt al meer in de richting, maar die "engerd" zit er nog in en dat is helemaal niet nodig. Die conclusie trekken wij zelf wel. Dus mijn tip: al je eigen meningen die er letterlijk in staan, schrappen. En vervangen voor beschrijvingen. Dan gaat het verhaal leven en zie je minder de schrijver van het stuk erdoorheen.
|
![]() |
Oh ja:
Om niet alleen maar negatief te zijn: ik vind het wel knap dat je al zo ver bent gekomen. Want de basis voor een goed stuk heb je zeker neergezet! Dat mag ook gezegd worden. Klasse!
|
Ik zal mijn mening eerlijk geven, je hebt ook niets aan verkrampte overenthousiaste reacties en dan kan je wat verbeteren of de volgende keer anders doen.
Je verhaal gaat niet echt ergens over (heeft ook geen begin, plot en slot enz.), het lijkt net of je een stukje uit een soap of boek hebt geknipt (niet alsof je het niet zelf bedacht hebt, maar alsof het een klein stukje uit een groot verhaal is). Ik vind het ook niet zo boeiend eigenlijk. Op zich hoeft er natuurlijk geen plot o.i.d. te zijn, maar er zit ook geen boodschap achter or whatever. |
![]() |
|
sorry, maar echt orgineel vind ik het niet. De volkskrant heeft zelfs een collum voor dit soort telefoongesprekken.
daarnaast hadden je karakters wat beter uitgewerkt gekunt, maar ik denk dat je dit verhaal gewoon hebt geschreven en gepost(dus niet veel aandacht) en dan maakt het niet veel uit, je kan het altijd nog proberen te verbeteren en opnieuw posten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De voorbijganger. Aletta Jacobs | 3 | 20-05-2012 21:52 | |
Liefde & Relatie |
een erg vervelend probleem .. problemenenzo | 16 | 10-04-2010 20:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
iets raars aan tepel vosje16 | 7 | 01-07-2006 15:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waar komt het kwaad vandaan als God er niet zou zijn? GeritoDM | 22 | 01-03-2004 14:13 |