Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2004, 15:33
Speedo
Speedo is offline
Serieuze vraag voor c(++) proggers en gebruikers van matlab-achtige programma's:

Het valt me namelijk op dat de input van MatLab en dergelijke programma's voor nogal wat wazige situaties zorgt. De omzetting van wiskundig-taalgebruik naar functie-achtige aanroepen is dan ook niet altijd even logisch. Zou het daarom niet een idee zijn om een programma te maken waarbij de gewone wiskunde-taal (vb. sigma-teken enz.) als input voor matlab zou kunnen gelden. Aangezien de architectuur van matlab t niet echt toelaat om een soort shell er omheen te bouwen zat ik eigenlijk aan het ontwikkelen van een nieuw programma te denken maar daarvan zou de functionaliteit waarschijnlijk veel te bepert zijn .

jullie meningen graag...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2004, 16:06
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik denk dat het gebruik van functie achtige dingen zoals bv D[](int mathematica) voor differienteren, of Sum[] voor Som. Het is immers veel makkelijker om Sum te typen, dan een toetscombinatie te onthouden voor de Sigma teken.

En daarnaast als je iemand nodig hebt om samen te werken ben ik wel geintereseerd
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 14:31
Verwijderd
afgezien van het nut van een dergelijke shell/nieuw programma, lijkt het me een onhaalbare zaak om ook maar in de buurt te komen van de functionaliteit die er al bestaat.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 16:42
Speedo
Speedo is offline
Bedankt voor jullie meningen. over de eerste reactie: middelen voor gebruikers-interfaces worden steeds rijker de laatste jaren (zowel hard als software). Ik denk dat er dus een punt komt (of al is geweest) waarbij het per saldo voordeliger is om via interface-middelen de input logischer te maken terwijl de gebruikte tijd korter wordt.
De al in gebruik zijnde functie-aanroepen die ik bedoel zijn alleen voor bepaalde kerntaken bedoeld, het lijkt me echter dat bij de onderlinge koppeling tussen verschillende wiskundige statements het met behulp van de standaard-wiskundige taal veel beter is om het tot een geheel te integreren (ok, dit klinkt een btje vaag) vb.

a=dv/dt=4x -> v=S a.dt=2x²+C (S=integraalteken)

in dit supersimpele voorbeeld is het wel duidelijk dat uit de d.v. een oplossing volgt.

En owja, met 6 jaar c-programmeerervaring en wat zelfvertrouwen krijgt 'onhaalbaarheid van bestaande functionaliteit' een wat andere dimensie .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten