Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 17:18
.krz
.krz is offline
kreeg ineens een ingeving, weet niet zo goed wat ik er zelf van vind.
-------------------------------
Je kan het negatief benaderen. Je dood ergeren aan het gebrek aan algemene ontwikkeling. Slag bij Nieuwpoort 1700, heel goed, en D-day is met die dominosteentjes. De krant? Die lees je niet, want dat is saai. Het acht uur journaal is al helemaal uit den boze, want dan is er GTST. Misschien dan maar actienieuws om nog een beetje op de hoogte te blijven. Het is in elk geval iets. Dan weet je tenminste dat de kat van de familie Jansen uit Hoorn door een auto-ongeluk één pootje mist en dat de dader is doorgereden. Men verzoekt een opsporing.
Je kan het negatief benaderen. Je dood ergeren aan het gebrek aan normen laat staan waarden. Men staat niet meer op voor het omaatje dat in de bus stap, jij ook niet. Waarom zou je? Maar zelf zijn ze ook erg. Sta je in de rij voor de kassa, bedenk je je dat je de suiker bent vergeten. Toch maar even halen, want bij de buurvrouw kun je niet meer aankomen voor een kopje. Kom je terug, jammer dan, zegt het opaatje. Weggaan is plaats vergaan. Die jeugd van tegenwoordig.
Je kan het negatief benaderen. Je dood ergeren aan het gebrek aan luxe. Alleen deze zomer op vakantie? Belachelijk! In de winter wil je skiën en in de krokus toch minstens naar de Canarische eilanden. Daarnaast moet je ook een dvd-speler, een breedbeeld tv en een plasma scherm voor je pentium 8. En die playstation? Ach, die krijg je dan wel voor sinterklaas.
Je kan het positief benaderen. Tevreden zijn. Ja, ik denk dat ik dat maar doe.
Oud 02-02-2004, 17:22
firelizzard
firelizzard is offline
Geweldig! In welke krant sta je? Nee serieus ik vind het wel keej....
Oud 02-02-2004, 19:23
Charlottetje
Charlottetje is offline
Leuk stukje. Al vind ik dat je net 1 keer te veel 'je kunt het negatief benaderen' hebt gebruikt.
Ik weet dat je dat doet om het begin van een voorbeeld aan te duiden, maar toch..
Verder erg leuk!
Oud 02-02-2004, 22:34
Flshman
Flshman is offline
Ik ben het met je eens

Leuk stukje, sommige dingen hadden wel wat beter gemogen - dank, Charlottetje voor het uitschrijven hiervan - vind ik. Maar, over het algemeen: Leuk!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 09:11
Rareman2
Rareman2 is offline
Goed stukje! Alleen vind ik dat laatste (pentium 8, plasmascherm) een beetje overdreven. Waarschijnlijk was dat ook de bedoeling, maar als je dat wat realistischer had gemaakt, had ik het wel nog wat beter gevonden. Maar dat komt waarschijnlijk door de 'nerd' in mij
Oud 03-02-2004, 15:20
Verwijderd
ben het eens met Rareman2
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:33
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
idd, goed, en

Citaat:
Alleen vind ik dat laatste (pentium 8, plasmascherm) een beetje overdreven.
ander voorbeeld lijkt mij ook kick, waarvor heb je dit geschreven?
ik zou wat meer structuur aanbrengen, het leest nu een beetje door elkaar, overlappend ofzo (of zeg ik het nu helemaalk raar)

maar het is flip!
Oud 03-02-2004, 17:30
.krz
.krz is offline
Bedankt voor commentaar. Heb stukje echt naar een ingeving geschreven, dus was niet ergens voor. Jullie hebben ook allemaal hetzelfde kritiek punt geleverd.
Citaat:
Alleen vind ik dat laatste (pentium 8, plasmascherm) een beetje overdreven.
Dat was misschien idd een beetje over the top. Is eigenlijk helemaal niet nodig. En @Tha#1ChiLL; wat bedoel je met dat overlappen? Want dat zie ik zelf niet helemaal.
Oud 03-02-2004, 17:35
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
Citaat:
.krz schreef op 03-02-2004 @ 18:30:
En @Tha#1ChiLL; wat bedoel je met dat overlappen? Want dat zie ik zelf niet helemaal.
het heeft mer te maken met wat een ander ook al zei, je beginr heel vaak met exacpt hetzelfde, wat wel mooi en goed is, maar bij mij (persoonlijk, dus je kan je er ook niks van aantrekken) een idee geeft dat het allemaal door elkaar loopt, maar dat gevoel krijgnik ook omdat je per alines, zeg maar,geen regelwit laat

sjeezus vandaag heb ik het echt nergens over...
Oud 03-02-2004, 17:50
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ja Flashman, ik dacht, ik schrijf ook meteen namens jou, dat scheelt weer tikwerk niet waar?
Reageren

Regels voor berichten