Ik heb gelezen dat tot 16 dagen overtijd het weghalen van een embryo een overtijdbehandeling heet (en dus nog geen 'abortus').
Als je geen pil gebruikt heb je je vruchtbare periode ongeveer 14 dagen na je menstruatie en 14 dagen voor je nieuwe menstruatie...wanneer je erachter komt dat je overtijd+zwanger bent ligt de leeftijd van het embryo dus rond de 15 dagen.
Echter: ik slik de pil. Op de 1e dag van de strip heb ik een kans opgelopen op zwangerschap door diarree. Voor een zwangerschapstest moet ik echter tot wachten tot mijn (uitblijvende) menstruatie.
Als IK erachter kom dat ik overtijd+zwanger ben, is het embryo ongeveer 25 dagen oud (21 dagen pil en na het stoppen duurt het nog 3 dagen voor mn menstruatie normaliter komt).
Geldt dan wel hetzelfde criteria van die 16 dagen overtijd=nog geen abortus? Maakt het dus, m.a.w, niet uit hoe oud het embryo is (dat het ouder is dan bij een bevruchting zonder pil het geval zou zijn omdat de bevruchting dus eerder plaatsvond nu ik de pil slik)? Het lijkt mij toch dat het juist om de leeftijd van het embryo gaat.....kan iemand mij vertellen hoe dit zit???
|