Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2004, 16:35
Atje85
Atje85 is offline
Hoi, ik heb dus een AMD Athlon XP 2000+ met zo een standaard boxed koeler erop en nog 1 koeler in mn kast.(Aopen H600M)
Maar ik vind eigenlijk niet zo stil, is diegene die t meeste geluid maakt die van de processor of die van de kast??

En dan nog iets, mijn CPU wordt nooit kouder dan 70 graden en zit nu zelfs op 78/79(pc staat 6 uur aan)

Maar nu wil ik dus een nieuwe koeler(s?) nemen...maar hoeveel geluid maakt deze standaard amd koeler eigenlijk? Want ik wi lniet al te veel geld uitgeven en heb wel een paar koelers gezien van 25dB, is dat minder dan deze standaard AMDkoeler?

En mn kast-cooler, hoeveel geluid zal die maken? Of staat dat wel op t ding zelf, of kan ik dat wel opzoeken?

Beetje veel vragen, alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2004, 20:18
Verwijderd
Dat lijkt me een uitlezingsfout. Als jouw CPU werkelijk tegen de tachtig graden zou zijn, zou je PC niet stabiel zijn.

Het lawaai van een koeler wordt geproduceerd door de ventilator. De beste manier om een stille koeler te krijgen is de ventilator minder toeren te laten maken. Als je een grote ventilator hebt, hoeft hij weinig toeren te maken. Ga op zoek naar een ventilator van 80x80mm met bijbehorende koeler, maar geen al te dure. Een superdeluxe Zalman ZM-6000CU ofzo is een beetje (financiële) overkill voor een simpele 2000+.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-02-2004 @ 21:18:
Dat lijkt me een uitlezingsfout. Als jouw CPU werkelijk tegen de tachtig graden zou zijn, zou je PC niet stabiel zijn.

Het lawaai van een koeler wordt geproduceerd door de ventilator. De beste manier om een stille koeler te krijgen is de ventilator minder toeren te laten maken. Als je een grote ventilator hebt, hoeft hij weinig toeren te maken. Ga op zoek naar een ventilator van 80x80mm met bijbehorende koeler, maar geen al te dure. Een superdeluxe Zalman ZM-6000CU ofzo is een beetje (financiële) overkill voor een simpele 2000+.
De BIOS en t MSIprogje geven t echt aan..toch issie gewoon stabiel

Jep, maar moet ik dan een CPUkoeler nemen of een Systeemkoeler? (want welke van de 2 produceert nou dat lawaai?)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 12:20
M@rco
M@rco is offline
80 graden? Daar klopt iets niet...

Ik hoor wel vaker dat die standaard koelers troep zijn, maar hier klopt toch echt iets niet. Toevallig heb ik laatst ook een systeem met een XP2000+ voor iemand in elkaar gezet, en met een koelertje van welgeteld €6,69 en in een baggerkast zonder ventilatie werd die ongeveer half zo warm als de jouwe.
Citaat:
Jep, maar moet ik dan een CPUkoeler nemen of een Systeemkoeler? (want welke van de 2 produceert nou dat lawaai?)
Welke dat lawaai produceert is zo niet te zeggen... een 80mm casefan kan ook behoorlijk veel herrie maken. Maar als ik jou was zou ik iig de huidige CPU koeler er eens opnieuw opzetten, mss dat daar iets niet goed is gegaan (te veel/te weinig koelpasta?).
Oud 08-02-2004, 13:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
BIOS van een comp van me geeft 5V aan voor de 12V lijn en -14 graden voor case temp. een seconde later zou mn case opeens 39 graden zijn, dan 56 graden en dan weer -7. Gewoon brakke sensors dus.

Maar Palomino 2000+ is gewoon een hele hete proc. Je doet er verstandig aan om of een nieuwe proc te kopen, of zorgen voor goede fijne koeling. Dat houdt in een goed koelblok met koper en dan een luchttunnel maken van buiten je kast met een fan die dus direkt lucht van buiten je kast tegen de heatsink blaast.
Oud 08-02-2004, 15:42
Atje85
Atje85 is offline
is 25db redelijk stil?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 08-02-2004 @ 13:20:
Ik hoor wel vaker dat die standaard koelers troep zijn, maar hier klopt toch echt iets niet.
Die boxed coolers zijn niet echt verkeerd, hoor. Ik gebruik een 2400+ op 2325 MHz geklokt met de standaardcooler van een 1700+ en het geval wordt nog geen 50 graden, stressed, met kast dicht. Dus er is echt iets mis in de uitlezig.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-02-2004 @ 16:42:
is 25db redelijk stil?
25dBA is prima stil yep.
Reageren

Regels voor berichten