Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ja zo vaak, omdat ik het niet meer volhield in die lessen, dan moest ik gewoon weg. en de schoolleiding had dat door en daar spraken ze ook wel over met mijn ouders, maar door omstandigheden werd het allemaal een beetje door de vingers gezien, ik heb er nooit straf voor gehad.
|
![]() |
|
Ja, ik ben heus wel uren weggebleven, soms een hele dag.
Ik weet nog wel een keer in de zomer, moesten een vriendin eigenlijk naar school, maar zijn we gaan zonnebaden op een grasveld...Daar moesten we allebei voor nakomen... En ach, soms ga ik wat eerder naar huis, als ik er echt geen zin meer in heb. Meestal is dit de vrijdag...
||
![]() |
Citaat:
Uhm, nou ik moest toen ipv 12 gsu uren per 2 weken, er 15 doen. Terwijl ik totaal [wat nog openstond] iets van 10 uur was. dus ik had nog beter.. [en ik had een stempelgeval, dus hoefde ik geeneens die uren te maken ![]() |
![]() |
||
Ja, vrij veel ook. Waarom? Omdat ik het niet meer redde ivm omstandigheden. Sowieso werd je vrijwel altijd opgeschreven
door de docent waarbij je niet aanwezig was, maar ik heb (later) zelf wel aangegeven dat ik het niet meer redde en waarom. In het begin kreeg ik wel straf (uren inhalen), toen ik heb aangegeven waarom het was niet meer. Citaat:
met de leerplichtambtenaar enz, iig niet na één uur spijbelen oid. Je moet het wel heel bont maken, wil je zover komen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Meestal als ik het 5e of 6e uur een tussenuur heb ga ik naar huis. Want om op school te blijven voor een les die toch heel makkelijk is en waar je alleen maar zelfstandig zit te werken (kan je net zo goied thuis doen...) Nee, nog nooit gepakt. Wel een keer dat ik me moest melden, maar dat deed ik niet en later was mijn naam opeens weg van het prikbord ![]() Het systeem zuigt echt bij ons op school. Leraren schrijven aan het begin van de les op wie er niet zijn, dat briefje geven ze aan de concierge en die doet er vervolgens niks mee.
|
Ik spijbel best veel. Vooral sinds ik 18 ben en dus m'n eigen briefjes mag schrijven. (Hanneke is ziek geweest
![]() Ze komen er dus ook nooit achter, omdat ik altijd wel briefjes inlever. Klig trouwens wel nog achter, maar dan ga ik ff bij de concierge langs, vraag ik om een lijst met de datums die nog niet 'afgehandeld' zijn en dan is alles zo weer goed ![]()
|
Ja, ik spijbel zo nu en dan...
![]() Soms tijdens lessen van leraren die zo suf zijn dat ze bwzv niet eens merken als er van de 30 leerlingen maar 10 zijn... Nu is dat bij ons op school best gemakkelijk...want je kan achteraf altijd zeggen dat je in de mediatheek zat of naar de decaan was ofzo... Ik ga ook weleens niet naar Gym of andere zinloze vakken het laatste uur... dan laat ik mn moeder een briefje ondertekenen of maak ik er zelf een... ![]() ![]()
|
Hmm, ik spijbel heel af en toen, maar dat is dan alleen onder gym of beeldende vorming, toch niet echt nuttig.
Bij ons worden in de 1e en 2e bijna geen straffen uitgedeeld. Na 3 keer krijg je 1 uurtje corvee. Vanaf de 3e krijg je na 1 keer al 2 uur corvee! ![]() En we hebben strenge afdelingsleiders ![]() Maar lang leven de ortho!!! ![]() Als je naar de ortho moet hoef je namelijk geen briefje van je ouders te hebben + handtekening, maar alleen je orthokaartje. Kan je zo even de datums veranderen, geen concierge die t merkt! ![]() |
![]() |
|
Ja ik spijbel. Veel, ach ik vind het wel meevallen. Skip het eerste uur, of ff een uurtje tussendoor om koffie te gaan drinken. En ik skip echt stanaard mijn keuzevaklessen. En dat is zo'n 2/3 uur per week. En vorig jaar werd ik er nog weleens voor gepakt. Want bij ons op school werken ze met het zwarte lijsten systeem. Alle absenten werden op 1 lijst uitgeprint en die wekr dan dagelijks opgehangen in de hal. Als je eropstond moest je je vrijwillig gaan melden bij de conrector en anders werd de straf verdubbeld. En die conrector was nogal overijverig en dus ging hij alle klas rond als je verzuimde om te komen. Dit jaar is de lijst er nog wel, maar zijn er nu 2 andere mensen waar je naartoe moet als je er op staat en die zijn niet zo ijverig. Dus als je niet komt is er niets aan de hand.
|
Ik deed vroeger niet anders op school
![]() ![]() Of ik wel eens gepakt ben? Ja, vaak zat, het ergste was toch wel 9 uur nakomen (gelukkig nog geen schorsing)
|
Ja, omdat ik me lerares niet meer uit kon staan die ik dat uur zou hebben. Heb t uur erna ook gespijbeld. Ik had t helemaal gehad op school. Heb er in totaal 4 uur voor na moeten komen, wat op zich wel goed uit kwam, ik had veel leerwerk, en heb ik dus op school kunnen leren.
Nu spijbel ik niet meer....
||
Citaat:
![]() ik spijbel de laatste tijd erg veel, komt omdat ik veel vrienden heb die zijn blivjen zitten dus veel tussenuren hebben. En heleboel leraren doen er niets aan, ben dit jaar nog nooit gepakt, afgelopen jaren misschien 2x gepakt en dat is dan in een lokaal zitten.
|
ik spijbel de laatste wel vaak, maar geen keer wordt gepakt.
Omdat ik wel weet waar en wanneer moet ik spijbelen. Bij frans, duits en Gs 1(en soms bij LO)spijbel ik en niet bij scheikunde of natuurkunde want het zal niet zo best zijn(voor mijn s.o.)weet je wel ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Spijbelen SPOED Reinz | 3 | 23-02-2009 23:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Spijbelen dmv rechter landelijk aangepakt nieuwszicht | 47 | 11-11-2005 09:57 | |
Algemene schoolzaken |
De Tweede Fase bevordert het spijbelen Femic | 92 | 04-02-2005 15:25 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen spaarvarken | 84 | 14-03-2004 18:54 | |
Algemene schoolzaken |
spijbelen punkyfish | 78 | 11-07-2002 19:35 | |
Algemene schoolzaken |
Spijbelen... Een problematiek om aan te pakken? Frida | 29 | 30-04-2002 15:43 |