![]() |
|
Als je niet langer dan 5 minuten een bloedneus hebt gehad, kan je echt niet flauwvallen... de oorzaak moet eerder gezocht worden in bloedarmoede of anderszins minder 'goede samenstelling' van je bleod. Inderdaad even naar de huisarts gaan en bloed laten prikken...
||
Citaat:
En je zei eerst dat je rustig hebt zitten lezen, dan zal je toch hebben moeten opstaan uit je stoel, al dan niet snel. In combinatie met wat ik al eerder zei kan het dus zijn dat je flauwvalt.. Snappie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Waarom denk je dan dat het aan je bloed ligt?
Klinkt alsof het niet hematologisch is, maar iets anders. Wat, dat weet ik niet. Maar je bent verder gezond, normale bloeddruk... Waar ik wel aan denk is een stollingsstoornis? Beetje vergezocht (ik ben geen hematoloog), maar misschien zou het kunnen dat er in jouw bloed zich een stof bevind die bij contact met de lucht een reactie geeft waarop jij met flauwvallen reageert. Vergelijkbaar met een longembolie bij een massieve veneuze bloeding: buitenlucht die je bloedbaan binnendringt. Vergezocht, maar het zou kunnen. (Of klets ik onzin?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel weet ik dat ik soms, vooral toen ik te weinig woog, voor ik ongesteld werd flauw viel. Misschien heb jij daar nu een beetje last van, Saar? Mijn moeder vertelde dat dat vaker voorkomt bij meisjes... Maar ja, je bent wel aan de pil, toch? Dus misschien kan het dat dan al niet meer zijn... Maar goed, ga maar fijn naar de dokter en laat het ons (mij!) weten ![]() |
![]() |
|
Het kan echt onmogelijk door een lichte bloedneus of een wondje op je knie komen.
115 over 60 is wat laag hoor, tenminste de onderdruk zeker wel. De streefwaarde van de onderdruk is 80, dat scheelt 20 mmHg en dat is toch wel noemenswaardig. Als je bloeddruk dan in bepaalde omstandigheden ietsje zakt (door onbekende oorzaak nu), dan wordt hij misschien te laag > de bloedstroom naar de hersenen neemt af >> je valt flauw. Heeft je bloeddruk altijd deze waarde? Of schommelt hij, voor zover je weet? Nou ja ik ben benieuwd, hopelijk is het niets noemenswaardigs verder ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder denk ik dat je onzin kletst. Wat Roos ook al zegt: je bloeddruk is wat aan de lage kant, dit in combinatie met bijv. warmte of snel opstaan ed. kan leiden tot flauwvallen. Tuurlijk kunnen er ook nog andere oorzaken zijn maar daarvoor zal je naar de huisarts moeten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je denkt dat ze flauwvalt op het moment dat "haar bloed in contact met de buitenlucht komt". Dat is dus niet zo, ze valt niet flauw op het moment dat ze een wondje heeft. Je hebt het dus verkeerd begrepen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
FA, zoals AS al zei, ik viel niet flauw op het moment van de bloedneus of het ontstaan van de wond maar 2 dagen ná de laatste bloedneus en ook 2 dagen ná de wond.
En Roos, ik weet niet of mijn bloeddruk altijd deze waarde heeft want hij is voor zo ver ik me kan herinneren maar 2 keer gemeten en bij de eerste keer wou de huisarts niet zeggen wat de waarde was (waarschijnlijk met een 'ach, zo'n klein meisje snapt dat toch niet'-idee, het is ook al tweeënhalf jaar geleden). De laatste keer, die een paar weken terug was (bij een practicum erover), was het dus 115 over 60, ongeveer. En ja, vóór ik de pil gebruikte viel ik wel vaker flauw, zo eens in de vier maanden denk ik, en elke keer als ik ongesteld moest worden of het net was. Maar toen ik de pil ging gebruiken was dat over, en ben ik dus twee jaar achtereen bij bewustzijn geweest ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik val sinds ik aan de pil ben helemaal niet meer flauw, maar misschien heb jij er gewoon net wat meer last van zodat het soms alsnog wél gebeurd. Ik ben benieuwd wat de dokter zegt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk... tja... toch maar naar de huisarts? ![]() |
![]() |
|
Je kunt ook op een andere manier flauwvallen, door een bloedneus.
Sommige mensen vallen ook flauw bij bloedprikken, of als ze een wond hebben. Of als ze bloed zien bij andere mensen. Dat heet een 'vasovagale syncope'. Bepaalde zenuwbanen worden dan teveel geprikkeld waardoor je flauw valt. Daar heb ik zelf last van, echt heel vervelend (vooral als je geneeskunde studeert ![]() Maar in dit geval klopt het niet, want je bent niet flauwgevallen, terwijl je een bloedneus had ![]() Maar bij mi$$y zou het wel kunnen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben vanochtend naar de dokter geweest, en die stuurde me naar het lab om bloed te laten prikken. Daar ben ik dus naar toe gegaan, ik krijg een 'volledig bloedonderzoek' wat inhoudt dat ze van alle soorten cellen gaan tellen hoe veel ik er in verhouding heb, ze gaan kijken naar glucose (suiker) en ferretine (ik denk ijzer?), en ook naar 'ASAT, ALAT, y-GT' en naar 'TSH, indien afwezig FT4'. Weet iemand wat die laatste twee zijn?
Hij mat trouwens een bloeddruk van 140/75, maar ik was ook superzenuwachtig want het was niet mijn eigen dokter, ik had deze man nooit eerder ontmoet. Mijn pols was ook ruim 80, normaal is die iets van 60-64. |
![]() |
|
![]() |
Eerlijk gezegd zie ik niet zo in waarom je je zorgen moet maken als je een keer flauwvalt. Ik heb het ook een tijdje gehad dat ik zonder aanleiding flauwviel. Uiteindelijk bleek het gewoon stress te zijn (naja, iig dus meer psychisch).
Een keer flauwvallen is menselijk. Het is gewoon een reactie van je lichaam op iets wat op dat moment niet in evenwicht is. Als het vaker zonder aanleiding gebeurt, dan is t natuurlijk een ander verhaal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar wat voelde je precies toen je flauwviel? Werd je ook eerst heel misselijk en kreeg je zo'n irritante piep in je oren?? Dat heb k nml en vraag me af of dat zo hoort zeg maar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kan ook dat ze het andersom bedoelen, dus dat ze eerst FT4 gaan meten en als dat afwezig is TSH.. ik snap de zin nl niet helemaal.. Iig is het om naar de functie van je schildklier te kijken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Deel verhaal] Schaduw van de Nacht - Het gebroken Land Raxia | 5 | 08-06-2004 16:55 |