![]() |
|
![]() |
Arrestant sterft in Tilburgse politiecel
Uitgegeven: 4 februari 2004 21:33 TILBURG - Een 20-jarige man uit Oisterwijk is woensdagmorgen overleden in een politiecel in Tilburg. De politie had hem rond half een 's nachts in Tilburg aangehouden voor mishandeling van een agent, meldde het Openbaar Ministerie (OM) in Breda woensdag. De Rijksrecherche onderzoekt de zaak. Sectie moet duidelijk maken waaraan de man overleed. Volgens het OM trof de politie de man in de nacht van dinsdag op woensdag ''volledig buiten zinnen'' aan bij het Sint Elisabethziekenhuis in Tilburg. Pogingen om hem met pepperspray in bedwang te houden, mislukten. Observatiecel De politie verzorgde de man op het bureau aan de Ringbaan West om de pepperspray uit zijn ogen te krijgen. Omdat de arrestant in de war was, onderzocht een arts hem. Daarna zette de politie hem in een observatiecel. Kort na vier uur vonden arrestantenbewaarders de man dood in de cel. Familie van de man zegt dat hij naar het ziekenhuis ging om zijn maag leeg te laten pompen na een mislukte zelfmoordpoging. Bij het ziekenhuis kwam hij niet verder dan de portier, die de politie waarschuwde, aldus de familie. Geen commentaar Een woordvoerder van het OM in Breda wil geen reactie geven op de lezing van de familie. De Rijksrecherche onderzoekt het incident. ''Zolang het onderzoek loopt, geven wij geen commentaar'', aldus de woordvoerder. http://nu.nl/news.jsp?n=272177&c=14 |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Hoeveel mensen zijn nu in politiecellen overleden afgelopen jaar?
Kwam gisteren ook al dit bericht tegen: AANGIFTE MISHANDELING DOOR POLITIE Een 20-jarige man uit Amsterdam heeft maandag aangifte gedaan van mishandeling door politieagenten in Zaandam. Dit zegt de advocaat van de man. De man zegt in de nacht van vrijdag op zaterdag door twee politiemannen te zijn mishandeld in een politiecel, terwijl twee agenten buiten de wacht hielden. Hij zou klappen hebben gekregen, waardoor hij gewond raakte aan zijn rechteroog, de rechterzijde van zijn gezicht en delen van zijn lichaam. Ook zouden twee tanden uit zijn mond zijn geslagen. Daarnaast zou de Marokkaanse man racistische opmerkingen naar zijn hoofd hebben gekregen. www.at5.nl ------- Nu heb ik geen zin om te gaan speculeren over de rol van de politie in de andere gevallen, maar ik vind t wel verdacht. Zeker omdat het niet slechts 1 geval betrof op een lange periode. Maar goed in het geval wat Fleet beschreef, kan ik me wel voorstellen dat de politie zich geen raad weet met een paniekerige man en had de arts gefaald. Als we de politie mogen geloven.
Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 21:04. |
![]() |
|
Ik denk dat ik het in dit geval liever op machteloosheid gooi. Aannemelijk is dat de man de politie overlast bezorgde en dus werd de man met alle mogelijke middelen gekalmeerd. Als een arts niet weet waar hij naar moet zoeken, is het onwaarschijnlijk dat hij iets vindt. Een paar standaardvergiftigingen zullen misschien gecontroleerd worden (bijvoorbeeld alcoholvergiftiging), maar als de man niets verteld heeft, kan de arts ook niets vinden.
Grote kans dat de man dusdanig verward was dat hij z'n verhaal niet kon vertellen. Maar dit is puur een aannemelijke speculatie, ik kan natuurlijk niet vertellen wat er echt gebeurd is, daar is de berichtgeving te onduidelijk voor. Maarre... Zoveel discussiewaarde heeft het volgens mij niet, en als FA al stelt "daarover is geen discussie mogelijk", zeg ik: -> "Tiswah"...
|
ik zou zeggen eigenschuld die familie laat die gast alleen naar het ziekenhuis gaan naar een zelfmoord poging dan gebeuren er natuurlijk ongelukken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dat was een staatsgreep, met terreur van de SA knokploegen, die op straat heftig strijd leverde tegen onwelgevallige andersdenkenden. De SA was niet officieel, dus ze hadden hun martelkwartieren veel in cafe's ingericht. Veel mensen werden er vermoord, verdwenen of werden erna afgevoerd naar de cellen van de SD en de Gestapo. Die kwamen na een tijd wel weer vrij, maar de behandeling was niet best. Of ze kregen alsnog de doodstraf.
We zijn er nog geweest, er is een permanente openluchttentoonstelling: Spuren des Terrors. Je kunt er door de laatste resten kelders lopen, waar de cellen waren. Heel raar, want de zon schijnt en het is overwoekerd met onkruid en heel stil en vredig. Het is het laatste braakliggend stukje Berlijn, lag vlak naast de Muur, dus is nooit bebouwd. Nu laten ze het zo, als herinnering. Je denkt dat de machtsovername van de NSDAP politiek was, na de verkiezingsoverwinning in 1933, maar het was pure staatsterreur die in het geheim uitgevoerd werd. Mensen verdwenen, of werden vermoord teruggevonden. Doodseskaders, dat hebben ze echt niet in Zuid Amerika uitgevonden. Het verrekt daar ook van de gevluchte oud Nazi's daar. |
![]() |
|
|