Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
F*cked up omgeving waarin dat kind opgroeit - was het eerste wat i dacht.
Dus ja, structurele achtergrond (vader die aan een overdosis is overleden; nou fantastisch) en waar krijgt dit kind dat rare idee vandaan dat hij/zij zijn/haar vader heeft vermoord ![]() Vage uitspraken en gedachten van zo'n jong kind. Vroeger (nouja, dat gebeurt nu ook nog wel) zouden ze denken dat ie bezeten was door de duivel ![]() Anyway; ik vind t echt wel vaag dat ie zulke uitspraken en gedachtens kan hebben (en dat ie deze dan ook nog in daden omzet). Of het kind te redden valt? Wellicht door voortdurende brainwashing van lieve dingen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Benfatto, ik moet je toch eventjes corrigeren, als het gaat om TV-programma's. Dat computerspelletjes niet aan de orde is, lijkt me duidelijk bij een kind van 5 (al speelde ik op m'n 5e ook al computerspelletjes, dus het is niet uit te sluiten)...
Maar TV-programma's... Een kind waarvan de ouders veel weg zijn of waarvan de ouders het druk hebben zouden wel eens enorm veel voor de TV kunnen zitten. En als dat kind dan net op het verkeerde knopje drukt, krijgt hij op erg jonge leeftijd dus al aardig wat geweld mee. Ik ken genoeg gezinnen waar de kinderen niet naar de "Fox Kids" programma's mogen kijken en ik moet zeggen, ik had vroeger ook een hekel aan dat soort programma's, dat terzijde. Er zit wel wat in. Tekenfilms zijn vrij toegankelijk en als daar veel geweld in voorkomt, gaat een kind dat soort dingen overnemen. Jah, het ligt absoluut aan de maatschappij waar we nu in leven, kinderen krijgen te weinig sturing op jonge leeftijd en veel van de ons bekende waarden zullen dus sterk verdraaid worden naarmate de generaties vorderen. Moeilijk om aan te geven waar het allemaal aan kan liggen. Misschien klink ik wel heel CDA zo, maar ik denk dat in dit geval het probleem terug te vinden is in de gezinssituatie. En daar ligt wel de basis, want niet voor niets kennen wij de vraag "heb je een moeilijke jeugd gehad?" als een standaard bij psychische problemen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
En op een gegeven moment zal er op de een of andere manier iets aan gedaan worden en dan komt het wel weer goed. Ik ben geen voorstander van een politiestaat, maar het is wel een middel waar je in een extreem geval naar kunt grijpen! Maar niet voor te lang, uiteraard.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat de ouders opdraaien voor de fouten van hun kind, de straf is voor het kind zelf, maar de ouders moeten absoluut terecht gewezen worden. Dan haal je de spiraal weer wat omhoog.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als je goed had gelezen (sorry, moest ik echt even zeggen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wens je succes met het uitwerken, ik ga naar bed ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
hier dan, onderzoek van: Meyers,-Kelly-Stephen: Louisiana State U And Agricultural and Mechanical Coll., (2003)
The present research examined the combined effects of violent video games and violent TV programs on third and sixth-grade boys' thoughts and behavior. In individual sessions, demographic information about the children's television viewing and video game playing habits was collected. Participants were exposed to one of six following media conditions for 15 minutes; (a) watch a violent (wrestling) or a non-violent video segment (basketball), (b) play a violent or a non-violent game, or (c) watch a violent or non-violent video segment and then play a video game containing the same characters and content. The potential for violent media to prime aggression was examined by utilizing two cognitive (word-stem completion task and normative beliefs about aggression questionnaire) and one behavioral measure (Bobo doll interaction). Exposure to violent media was expected to lead to increased aggressive thoughts and behaviors in both younger and older children. Younger children were expected to be more strongly influenced by violent media than older children. However, older boys were expected to demonstrate greater priming on the word-completion task. Finally, consistent with Huesmann's (1986) social developmental theory, the combination of violent video games and violent television content was expected influence children more strongly than either video games or television alone. Key findings of the present research were as follows: (1) Children exposed to violent media content endorsed higher levels of aggressive behavior than did children exposed to non-violent content. (2) Children exposed to violence in the combined media condition endorsed significantly higher levels of aggressive behavior than did those in the non-violent media condition. (3) Sixth-grade boys endorsed higher levels of aggressive behavior and produced more aggressive words on the word-stem completion task than did third-grade boys. (4) Third-grade boys were more aggressive toward the Bobo doll than were sixth-grade boys. (PsycINFO Database Record (c) 2004 APA, all rights reserved) en ook onderzoek van Vidal,-Miguel-Angel; Clemente,-Miguel; Espinosa,-Pablo (2003), Huesmann,-L-Rowell; Skoric,-Marko-M (2003), en Huesmann,-L-Rowell; Moise-Titus,-Jessica; Podolski,-Cheryl-Lynn; Eron,-Leonard-D (2003) toont dit aan. NB. dit zijn gewoon de eerste onderzoeken over dit onderwerp die ik vond toen ik 'violence' en 'television' bij het zoeksysteem van psychologie intoetste. btw, ik kreeg 633 resultaten, niet allemaal even relevant, maar alle relevante onderzoeken hadden eenzelfde uitkomst: geweld op tv heeft wel degelijk invloed op gedrag van kinderen en pubers. (maarja, aangezien wetenschappelijk onderzoek ook aangetoond heeft dat mensen hun eigen ideeen en 'ervaringen' zwaarder laten wegen dan wetenschappelijk onderzoek, dus ik betwijfel of iedereen nu overtuigd is...)
||
Citaat:
Een kind van 5 zeg ![]() Je moet er niet altijd vanuit gaan dat iemand van 5 maar een kind is. Nee dat mag niet, klaar. Er moet ook aan dat kind uitgelegd worden waarom dat niet mag, en waarom dat slecht is. |
![]() |
||
Citaat:
ga de vader maar straffen, beetje jammer is wel dat hij dood is gegaan aan een overdosis... deze situatie is nogal extreem, ik denk niet dat je jou neefje kunt vergelijken met die kleuter...
||
Citaat:
Dat kind had vast wel een moeder, en anders een voogd ofzo die hem opvoedde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik stel ook de dood van die vader als oorzaak voor het gebrek aan interactie en ook dat ligt aan de basis voor eigen waarden opvatten dmv. bijvoorbeeld TV. De moeder heeft het kind blijkbaar te weinig meegegeven en de oorzaak zou bij de dood van de vader kunnen liggen. Maar dat praat het niet goed!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De vraag was niet op jou gericht, meer een soort retorische vraag naar het Amerikaanse volk dan ![]()
|
Het kan toch ook zijn dat het om een hyperintelligent kind gaat? Ik zag laatst ook iets over een kind met een IQ van 295(!) die op z'n 7e ofzo de universiteit had afgemaakt (-->die kon overigens niet normaal met mensen omgaan, zat alleen met zichzelf bezig te zijn).
Het kan dus zijn dat de kleuter heel goed beseft wat hij gedaan heeft. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|