Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2002, 17:55
Verwijderd
Beste mensen.

Ik heb nu dus mijn comp bijna af en heb nog een softwarematige vraag...

Op mijn vorige had ik 98se lopen, maar ik vond het niet stabiel. Vaak fouten e.d, het liep gewoon niet echt lekker.

Nu wil ik dus eigenlijk iets anders end an heb, volgens mij 3 opties:

1 Win 2000

2 Win XP

3 Linux

Mijn argumenten waarom de een of de ander (graag verbeteren bij foute beargumentering)

1 Lijkt mij zeer stabiel, althands bij vrienden enzo is dat het geval, alleen kan je er, van horen en zeggen, er weinig software van de 98se dingen op draaien, vooral de spellen dan! Nu ben ik niet zo'n enorme spelletjes freak, maar CS, Quake en UT vind ik erg leuk. Ook wil ik graag de tycoonspellen blijven kunnen spelen.

2 Vind ik qua look nix (zal geen reden zijn, maar jah) en is mij veels te veel voorbereid. Alles zit er al in, alles wordt bepaald voor je en dat lijkt me allemaal nix. Ik wil zelf kunnen kiezen en doen, en niet van Microsoft afhangen e.d (of heb ik het helemaal verkeerd en is dat niet het geval ??????)

3 Nou, ik heb heeeeeeel veel microsoft applicaties, kan wel wat op de comp, maar ben geen talent, dus lijkt mijn Linux veeeeeeeeels te gecompliceerd !!!!!!!!

Ik ga een van die 3 op deze comp draaien:

PIV 1,2 Ghz
256 Mb
1 x 20 gig
1 x 40 gig

Dat is dus geen probleem, maar zou ik met deze specificaties ook kunnen denken aan een dualboot van Win 98SE en Win 2000 ???? Wat zijn daar de voor en na delen van ????

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 18:04
Koen
Koen is offline
3 valt sowieso af omdat je kennelijk veel Microsoft applicaties draaien wilt en dat op Linux praktisch niet gaat.

In dat geval zou ik voor Windows XP gaan. Stabiel, en er wordt helemaal niet zoveel voor je belist als jij zegt. De layout kan volledig aangepast worden aan je eissen. Windows XP is gewoon een erg fijn OS om in te werken, en heeft een aantal mogelijkheden meer dan Windows 2000.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 18:07
M@rco
M@rco is offline
Spellen draaien prima op Win2000... geen idee wie dat ooit heeft bedacht, maar 't is gewoon NT dus spellen draaien er net zo goed op als op XP.

Verder... ik denk dat ik voor XP zou gaan, als je wilt kun je die hele XP interface uitschakelen. En het valt allemaal best wel mee met dat voorbereide, met een beetje zoeken kun je de meeste dingen er wel uit slopen en dan hou je gewoon een mooi, snel en stabiel OS over. Nog een voordeel wat XP over 2000 heeft is dat het echt een heel stuk sneller opstart en zoals ik al zei, ziet er echt een heel stuk beter uit.

Een dualboot met 98 zou natuurlijk prima kunnen, maar ik zie er echt het nut niet van in. Als je eenmaal aan NT (2000/XP) bent gewend wil je echt geen Win9x meer.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 18:19
Verwijderd
Maar jah, wat draait dan dus niet op win 2000 wat op 98SE wel draait ???????/
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 18:21
Orion
Orion is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Maar jah, wat draait dan dus niet op win 2000 wat op 98SE wel draait ???????/
Oude spellen

en heel veel rips van spellen (maar ja, dat mag toch niet )
Oud 29-04-2002, 18:51
-Octavius-
-Octavius- is offline
alle spellen (die ik heb) draaien op win2000, tis wel zo dat je XP volledig kan aanpassen, maar als je iets 'oudere' spellen (rollercoaster tycoon.?) speelt dan had ik zeker gekozen voor 2000, want in XP heb je gedonder met patches.. (ik heb XP en 2000 draaien, en mijn voorkeur ligt op 2000 !
Oud 29-04-2002, 18:51
Verwijderd
Dus ik kan al mijn back-ups wel shacken op 2000 ???? Als dat het geval is zuigt 2000 natuurlijk behoorlijk!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 18:53
Verwijderd
bij WinXP heb je dat gezeik met drivers; bij Win2k niet.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 20:26
Verwijderd
Ja, dit is allemaal leuke info maar, begrijp me niet verkeerd hoor, kan iemand me vertellen wat dan precies de voor en nadelen tussen 98SE, 2000 en XP zijn!???

En dan vooral de voor en na delen tussen 2000 en XP qua stabiliteit en toepasbaarheid met spelletjes en software van 98se e.d !!!

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:12
M@rco
M@rco is offline
2000 & XP zijn allebei ontzettend stabiel (mits goed geconfigureerd, geen rotte drivers enzo). Spellen draaien er ook prima op, behalve als je veel oude DOS spellen speelt, in dat geval is 98SE wel handig. Voor de rest zou ik echt geen voordelen t.o.v. 98 kunnen noemen...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:16
Koen
Koen is offline
Citaat:
eddie schreef:
bij WinXP heb je dat gezeik met drivers; bij Win2k niet.
Ben ik het niet mee eens. Voor praktisch alle hardware is wel een Windows XP driver te vinden. Zoniet, dan werkt een Win2k driver over 't algemeen ook prima.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:24
Verwijderd
Ok, allemaal hartstikke bedankt !

greetz van mij!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 02:24
dystopia
dystopia is offline
Nou ik moet toch zeggen dat RTCW bij mij wel redelijk vaak crashed. Eens in de 6 uur oid. Had ik bij Windows ME nooit last van. Okay, die crashde wel om andere redenen maar RTCW draaide er stabiel op. Ook met de laatste updates nog last van.

Ik zou iig voor XP gaan en aangezien je toch zat space hebt kun je daarnaast best nog wat anders erop gooien zoals 2000, ME, Linux, wat je wilt.

Backups kun je bewaren, gewoon niet formateren. Kan alleen als je XP niet in MSDOS mode installeert. Eh, pikant detail want bij mij formateerde ie heel lief alles en voor zover ik me kon herinneren was dat met 1 enter en een onduidelijke boodschap waarbij ik iets had van: hopelijk doet dat ding niet iets dat ik niet wil. Was overigens wel grotendeels gerecovered.

Oude spellen speel ik gewoon op een oude PC zonder frutselfratsels erop en eraan. Dan heb je ook niet dat gezeur dat het spel te snel gaat. Hoewel Classic Wolfenstein voor Windows uiteraard fatsoenlijk draaide op Windows ME en XP.
Oud 30-04-2002, 13:43
Verwijderd
dus, alles even sammenvattend, is voor mij deze keuze dan het beste win 2000?

Ik wil erop kunnen doen:

1 spelletje, cker de nieuwste (quake, UT, CS enz.) maar ook Rolller coaster Tycoon en alle andere tycoons

2 veel microsoft applicaties laten lopen e.d

3 Internetten en downen

4 Twillight cd-roms (die het doen op 98SE) ook op 2000 kunnen gebruiken

5 het belangrijkste, een stabiel systeem van maken!!!!!

nog een paar laatste reacties, want is echt een belangrijke keuze voor mij !!!

Dus, als die spelletjes het allemaal niet kunnen doen op 2000 dan is het dus gewoon En is win 2000 dus nioet echt voor de consument bedoeld! >??

pleazs nog wat reacties!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 16:39
Koen
Koen is offline
Citaat:
Ikedea schreef:

Dus, als die spelletjes het allemaal niet kunnen doen op 2000 dan is het dus gewoon En is win 2000 dus nioet echt voor de consument bedoeld! >??

pleazs nog wat reacties!
Win2k is wél voor de consument bedoeld, maar tegenwoordig bruikzamer als je alleen office applicaties gebruikt en weinig / geen spellen speelt.

Speel je die wel, dan is WinXP handiger. Ik had ooit eens een Cd die een setup bevatte die alleen in Win98 werkte, en die kan je dan met Windows XP wel draaien door te emuleren, en dat gaat in Win2k niet.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 17:15
Verwijderd
emuleren, ????

Is dat wat XP van zichzelf kan of heb je dan weer aparte prg. nodig ???
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 19:41
Verwijderd
????
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 19:46
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ik had ooit eens een Cd die een setup bevatte die alleen in Win98 werkte, en die kan je dan met Windows XP wel draaien door te emuleren, en dat gaat in Win2k niet.
Jawel hoor... wel als je SP2 hebt geinstalleerd, dan is die optie wel aanwezig.
Citaat:
emuleren, ????

Is dat wat XP van zichzelf kan of heb je dan weer aparte prg. nodig ???
Zit dus standaard in XP...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Spellen draaien prima op Win2000... geen idee wie dat ooit heeft bedacht, maar 't is gewoon NT dus spellen draaien er net zo goed op als op XP.
Niet mee eens.

Windows 2000 heeft een andere 'feel' met spellen als Unreal Tournament dan Windows XP/9x.

Het draait wel, maar niet zo lekker is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 00:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Windows 2000 heeft een andere 'feel' met spellen als Unreal Tournament dan Windows XP/9x.

Het draait wel, maar niet zo lekker is mijn ervaring.
Dat gevoel heb ik nou precies ook bij RTCW @ ME en RTCW @ XP...
Oud 01-05-2002, 04:38
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Dat gevoel heb ik nou precies ook bij RTCW @ ME en RTCW @ XP...
Laten we wel wezen, ME is súperslecht op álle fronten. Laten we 't maar niet hebben over dat enorme geheugenlek :/

Enfin, voordat 't ál te off-topic gaat, vraagsteller is m.i. het beste uit met Windows XP. Ik heb ook Windows XP, en kijk eens hoe dat er uit ziet. Weinig Sesamstraat-gevoel, me dunkt. Retestabiel, heerlijke DirectX-support, geweldige compatibiliteitsopties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten