Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 13:10
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ga in mei met mijn vriendje op vakantie naar Turkije, maar nu is mijn vraag moeten we daar injecties voor hebben of niet? Ik probeer al een half uur de huisarts te bellen maar de telefoon is de hele tijd bezet en ik ben even heel erg nieuwsgierig..

Dus iemand die dat toevallig wel weet? En zoja, hoe lang van tevoren moet je die halen?
Oud 05-02-2004, 13:15
Verwijderd
Wij zijn een paar jaar geleden naar Turkije geweest en we moesten wel vaccinaties halen.. Ik geloof een week van tevoren, maar dat weet ik absoluut niet zeker meer

Van travelclinic.com:

Turkije

Verplichte vaccinaties
Voor uw bestemming zijn geen gele koorts vaccinatie verplicht.

Aangeraden worden
Vaccinatie tegen DTP, dat is difterie, tetanus en polio.
Vaccinatie tegen buiktyfus bij een verblijf langer dan 3 maanden.
En vaccinatie tegen hepatitis A oftewel besmettelijke geelzucht.

Malaria profylaxe
In dit land of delen van dit land kan met anti muggen maatregelen worden volstaan. De kans op malaria en andere door muggen overgebrachte infectieziekten wordt verminderd door het gebruik van middelen die muggensteken kunnen voorkomen. De meest effectieve middelen bevatten DEET. Malariamuggen steken voornamelijk ‘s avonds, ‘s nachts en in de zeer vroege ochtend. Ook het gebruik van een muskietennet, al dan niet geïmpregneerd met een speciale insectenverdelgende stof is aan te bevelen. ‘s Avonds is het verstandig armen en benen te bedekken door kleding met lange mouwen en broekspijpen.

Geplukt van hier

Ik kan alleen niets vinden over hoe lang van tevoren je vaccinaties moet halen.. Moet je toch ff je dokter bellen denk ik
Oud 05-02-2004, 13:24
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 05-02-2004 @ 14:15:
Ik kan alleen niets vinden over hoe lang van tevoren je vaccinaties moet halen.. Moet je toch ff je dokter bellen denk ik
De GGD weet het ook. (staan wel in het telefoonboek)
Oud 05-02-2004, 13:51
Verwijderd
Ben vorig jaar ook in Turkije geweest en het werd ons wel aangeraden door het reisbureau, maar het was niet verplicht. Aangezien ik te lui was een afspraak te maken met de GGD heb ik het dus ook niet gedaan...
Oud 05-02-2004, 14:19
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ander land, andere ziektes...lijkt me wel verstandig.

ikzelf ben op vroege leeftijd al gevaccineert, k weet niet op wat voor manier, maar ik heb er nog een enorm litteken van in mijn linker arm
Oud 05-02-2004, 14:43
mario
mario is offline
DTP hebben de meeste mensen al wel. Het is niet verplicht maar het word inderdaad wel aangeraden. Ik zou het dus voor de zekerheid maar doen
Oud 05-02-2004, 17:33
da leentjuh
da leentjuh is offline
Zal dr ook wel aan liggen waar je in turkije heengaat en wanneer lijkt me zo.. Kweet nie hoe dat zit als je in mei gaat.
Oud 06-02-2004, 10:39
Miss Helena
Miss Helena is offline
Word aangeraden het wel te doen, wij hebben t gedaan.
Oud 06-02-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-02-2004 @ 18:33:
Zal dr ook wel aan liggen waar je in turkije heengaat .
Volgens mij wel, ja. En aan de hygiëne.
Oud 06-02-2004, 14:23
appelsientje
appelsientje is offline
Hm toen ik naar Turkije ging hebben we geen vaccinatie gehad of iets, maar dus toen we terug kwamen was mijn zus eerst heel ziek, en een paar dagen later ik ook. We hadden dus wel een virus, dus als je veel moet overgeven ed.. Bij de apotheek zijn wel pilletjes ervoor te halen die meteen werken, maar anders cola en bruin brood (hoorden we van een kennis die dus ook dat virus had gehad van Turkije).
Oud 06-02-2004, 15:57
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
cola en bruin brood ?
Oud 06-02-2004, 16:02
Yolcu
Yolcu is offline
Het wordt inderdaad wel aangeraden, maar het is niet verplicht. Ik heb vorig jaar geen vaccinaties gehaald en ik ben de hele vakantie gezond gebleven. Dit jaar laat ik me dus ook niet vaccineren. Let op met het eten van voedsel dat in de buitenlucht geprepareerd is en met het eten van ijs; daar worden veel mensen ziek van.
Oud 06-02-2004, 21:13
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
ik ga dit jaar voor de 6de keer naar turkije, heb nog nooit een vaccinatie gehaald voor turkije, en nog nooit iets opgelopen...Maar ja als je je daardoor veilig voelt moet je het doen.
Oud 07-02-2004, 07:52
Balance
Balance is offline
Het is niet verplicht, maar wel sterk aan te raden.
Ik zelf heb vorig jaar ook een prik gehaald, aangezien ik het jaar d'r voor super ziek was geworden en dus weet hoe snel je iets op loopt.
De feiten die de GGD opnoemde waren trouwens echt hoog! Ik weet niet meer precies hoe het zat met het aantal mensen dat ziek wordt, maar ik weet wel dat het er super veel zijn.
Oud 11-02-2004, 11:22
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
hmmja ik wil dus van de zomer ook naar turkije ..

als ik 't goed lees hoef ik dus maar 1 prik.. ( hepatitis A )
rest heb ik lekker al gehad.
hmmja valt weer mee .. dacht eerst dat je er een paar moest .. eentje is wel te doen ..
(vind prikken altijd 'n beetje eng )

weet iemand of die hepatitis prik erg gemeen is ?
Oud 11-02-2004, 12:51
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 11-02-2004 @ 12:22:
weet iemand of die hepatitis prik erg gemeen is ?
Volgens mij valt t wel mee, mn zusje heeft hem ook gehad toen ze naar thailand ging (weet niet of het nou A of B was) en ze heeft van de prik geen last gehad. Een vriendin van haar wel, maar dat was binnen een paar uur weer over.
Oud 11-02-2004, 14:01
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik weet dat t word aangeraden maar ik ben als de dood voor prikken
enne denk dat ik het dit jaar (net als de andere 5jaar) toch niet doe...
Oud 11-02-2004, 14:45
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 11-02-2004 @ 15:01:
ik weet dat t word aangeraden maar ik ben als de dood voor prikken
enne denk dat ik het dit jaar (net als de andere 5jaar) toch niet doe...
hmmja ik vin't ook niet geweldig nee..
voor de kerst vakantie heeft 'n aardigen jongen van de GGD me wel 'n beetje van m'n ergste prikangst af geholpen . maar 't is nog steeds niet m'n hobby nee..
maareh .. waar moet je die eigenlijk halen .. gewoon bij je huisarts , bij de GGD , of weer ergens anders ?
Oud 11-02-2004, 14:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 11-02-2004 @ 15:45:
hmmja ik vin't ook niet geweldig nee..
voor de kerst vakantie heeft 'n aardigen jongen van de GGD me wel 'n beetje van m'n ergste prikangst af geholpen . maar 't is nog steeds niet m'n hobby nee..
maareh .. waar moet je die eigenlijk halen .. gewoon bij je huisarts , bij de GGD , of weer ergens anders ?
Ik heb hem vorig jaar bij de GGD gehaald.
En ik vond hem niet gemeen ofzo. Tuurlijk, het is ff een prikje, maar ik ben d'r niet ziek van geworden of wat dan ook. Alleen 1 dag last gehad van een wat stijve arm.
Oud 11-02-2004, 15:27
popzz'
popzz' is offline
Hallo,
ik ben 2 jaar geleden en 3 jaar geleden naar turkije geweest.
Beide keren geen vaccinatie gehad
Ook nergens last van gehad....
Oud 11-02-2004, 17:48
halilo
halilo is offline
ik ben wel 10 keer naar turkije geweest en ik heb geen 1 keer last gekeregn, alleen vorige jaar . de eerste week toen we daar waren werd ik echt missleijk, maar toen werd het beter. ik ga dit jaar ook naar turkije
Oud 13-02-2004, 09:32
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2004 @ 15:57:
Ik heb hem vorig jaar bij de GGD gehaald.
En ik vond hem niet gemeen ofzo. Tuurlijk, het is ff een prikje, maar ik ben d'r niet ziek van geworden of wat dan ook. Alleen 1 dag last gehad van een wat stijve arm.
ow da's dan makkelijk ,
wel jammer dat die jongen er niet meer werkt
toen die 'm zette de laatste keer voelde ik bijna nix,
nu ja heel klein kriebelprikje deed geen zeer
hmmja maar hopen dat die anderen er ook wat van kunnen

stijve arm had ik toen ook maar volgens hem krijg je dat bij elke prik die in een spier gaat. maar daar zit ik niet zo mee
Oud 13-02-2004, 09:58
Verwijderd
Als jij van plan bent om verder niet uit je hotel/resort te komen en alleen bij het zwembad of strand gaat liggen, hoef je geen vaccinaties te halen hoor.
Oud 13-02-2004, 11:09
miro
miro is offline
Je kunt het beter wel doen.
Oud 13-02-2004, 12:17
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
stefano schreef op 13-02-2004 @ 10:58:
Als jij van plan bent om verder niet uit je hotel/resort te komen en alleen bij het zwembad of strand gaat liggen, hoef je geen vaccinaties te halen hoor.

hmmmmmmmm als jij me ma wil overtuigen
Advertentie

Regels voor berichten