Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
*legt het vast niet goed uit omdat ze moe en suf is* ![]() ![]() ![]() Ripper
||
Verwijderd
|
Citaat:
En met 'deftige' woorden gebruiken kun je dat misschien doen, alleen bij jou staat het zo geforceerd. En het is niet helemaal consequent. Maar ik snap je dilemma hoor, daar heb ik ook een beetje last van ![]() |
![]() |
|
Je probeerd een beetje 'te leuk' te doen naar mijn idee.
Gewoon schrijven is veel beter dan over elke zin 10 keer nadenken. De boeken van zwagerman zijn toch ook goed? Hij heeft ook niet over elke zin zo lang nagedacht (hoe had hij anders zo veel kunnen schrijven?)
|
*is blij dat er nog een paar mensen zijn die er iets in zien*
![]() Ik denk dat het gewoon een kwestie van smaak is wanneer mensen een verhaal wel of niet goed vinden, maar ik zal in ieder geval proberen het verhaal wat losser te schrijven. Ik zie nu ook in dat dat deftige beter weggelaten kan worden. Maar schrijfstijl terzijde - doet het begin van het verhaal (of misschien beter, de 'belofte' van het verhaal) jullie uitnodigen om verder te lezen? Ik ben niet middenin het verhaal begonnen, of post-rem, maar meer vanaf het begin. Maakt het dat minder spannend voor jullie, zijn jullie dan minder geneigd om door te lezen, of niet? Het moet een verhaal worden over een jong en naief meisje (Aurelia) dat wegloopt en bij een jongen in Engeland (Scott) - die ze via Internet kent - gaat wonen. Die jongen blijkt echter helemaal niet te zijn wie hij is, en hij blijkt een drugsdealer te zijn en losse handjes te hebben. Uiteindelijk zal het op verkrachting uitlopen en zijn vriend (Roy) mag ook van het meisje meegenieten. Toch blijft ze een tijdje bij hem wonen, omdat ze illegaal in het land is en niet weet waar ze anders toemoet - terug naar Nederland wil ze namelijk niet. Maar op een dag wordt de mishandeling te erg en loopt ze weg van Scott. Ze zwerft op straat, en ontmoet daar een meisje (Lolly) met wie ze vanaf dan samen op straat leeft. Na de dood van Lolly (in verdachte omstandigheden) gaat ze weer verder, intens verdrietig om haar nieuwe vriendin. Het is echter winter en op een gegeven moment vriest ze op straat bijna dood. Gelukkig vindt een man (John) haar die haar meeneemt naar zijn huis en voor haar zorgt - naar een ziekenhuis wou ze niet, bang dat haar illegale verblijf in Engeland dan bekend zou worden. John blijkt een verbitterde, sarcastische man met een scherpe tong te zijn die zo zijn eigen verleden heeft (daarover ga ik nu niet in details treden) en vanwege zijn verleden een kluizenaarsleven leidt. Aurelia weet hem op een gegeven moment uit zijn schulp te halen, maar dan haalt haar 'verleden' haar in - Scott vindt haar en ontvoert haar. Hoe het verder gaat, weet ik nog niet. Maar dit lijkt me een goed plot, en ik wil het verhaal goed kunnen schrijven. Daarom vind ik jullie mening heel belangrijk. Als jullie nog tips hebben, hoor ik het heel graag. ![]() Groetjes, Ripper
|
ik kan naive meisjes altijd zo dom vinden en daarom zou ik het verhaal maar irritant vinden.
Een beetje te cliche naar mijn mening zeg maar. Maar goed, dat is puur omdat ik dit soort verhalen niet zo geweldig vind, dat wil nog niet zeggen dat het verhaal en de lijn ervan ook slecht is. (Ik hekel ook fantasy, maar genoeg mensen die dat helemaal geweldig vinden) Ga dus maar niet op mijn oordeel af..
|
Moet ik dat van die ratjes trouwens in het verhaal laten, of niet? Wat denken jullie?
Ik heb het zelf echt meegemaakt, dat met die ratjes - dat stukje is autobiografisch en het leek me leuk om in het verhaal te werken. Maar misschien vinden mensen het saai of kinderachtig, daarom vroeg ik me af of jullie vinden dat het beter uit het verhaal moet blijven, of niet. Groetjes, Ripper
||
Citaat:
Persoonlijk heb ik een grondige hekel aan ik-perspectieven, en al helemaal wanneer ze in de tegenwoordige tijd geschreven zijn. Ik weet niet echt waarom, ik vind de alwetende verteller veel leuker. ![]() Ripper
||
Citaat:
|
![]() |
ben het wel eens met het commentaar op dat "ge-toen". Staat er echt heel vaak in, terwijl het niets aan de zin toevoegt.
"Tegenover haar zat een jong koppel, waarvan beide helften niet ouder dan zestien konden zijn." vind ik trouwens wel een goede zin. Geen alledaags taalgebruik, maar leest toch lekker door. Het laatste stukje vind ik een beetje te snel gaan eigenlijk. Binnen een paar regels leg je uit hoe het met haar diploma zit (hoezo met havo-diploma geen baan in een supermarkt trouwens?) en begin je over basisbehoeftes. Dit kun je volgens mij wel mooier zeggen. Je bent erg specifiek, terwijl dat niet altijd nodig is. In een verhaal zijn zelf in te vullen stukjes nooit verkeerd, vind ik dan. maar goed, succes met de rest van je verhaal |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ripper
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Mijn verhaal Undertow | 21 | 10-05-2011 15:39 | |
Psychologie |
Ik wil m'n verhaal graag kwijt. Zalrina | 3 | 12-07-2007 15:10 | |
Verhalen & Gedichten |
soms is de wereld zwartwit (graag meningen) Verwijderd | 8 | 29-04-2007 02:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin v/e verhaal Saarah | 4 | 16-04-2004 20:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Begin van een verhaal... meningen aub :) ?? Poziomka | 6 | 11-08-2003 20:55 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 |