Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 16:54
RomeoP
RomeoP is offline
Ik zit nu in 4vwo, en had vorig jaar lo2 gekozen. Nu zit ik te twijfelen of ik niet beter Informatica had kunnen kiezen, omdat ik denk dat ik hier meer aan heb. Beide vakken beginnen trouwens pas in de 5e.

Nu is mijn vraag, of Informatica nu nog wat voorsteld. Ik heb af en toe reacties gezien, dat het niet verder gaat dan werken met Excel of iets dergelijks. Dus, mensen die ook informatica hebben, Wat houdt het vak precies in? Heb je er wat van geleerd? en wat vindt jij ervan?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2004, 17:26
frizzle
frizzle is offline
Ik doe informatica op Havo maar het gaat dus echt wel verder als excel. We zijn begonnen met html en java maar nu hebben we SQL dat is een programmeertaal voor databases, en is snap er de ballen niet van . Als ik nu nog zou kunnen kiezen zou ik het niet meer kiezen.
Oud 04-02-2004, 17:36
Fatality
Fatality is offline
Als je al redelijk wat van computers weet is informatica(bij ons op school) absoluut overbodig. Verder dan visual basic en SQL kom je qua programmeren niet. En de preciese werking van hardware komt ook niet in de methode voor.
Het is vooral veel diagrammen, dataflowshit, en andere ICT spul. Niet bepaald boeiend vond ik het. HEb het dus uit mijn pakket geflikkerd.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:59
Boogie
Boogie is offline
Een aantal jaar geleden stelde het helemaal niets voor. Je moest wat queries bij een database maken (access) en een internetsite maken voor een bestaand bedrijf, instelling of vereniging. Maar als je in de goede groep gaat zitten, is er geen vuiltje aan de lucht. De theorie is eenvoudig te leren.
Oud 07-02-2004, 18:43
RomeoP
RomeoP is offline
Hmm, je leert dus niet echt superveel ofzo. Hebben jullie er trouwens wat aan gehad?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 18:53
Verwijderd
hmz? ik dacht dat ik hier al gepost had maar ik zie niks staan

Ik heb zelf geen informatica maar misschien heb je wat aan de informaticasite van onze school (kun je zien wat ze bij ons zoal leren) www.heijmeriks.tk .Nog slimmer is 't om het op je eigen school na te vragen natuurlijk want het programma verschilt volgens mij nogal per school.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:37
telluriet
telluriet is offline
Informatica is moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 10:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
bij ons (vroeger, 5 jaar geleden , wij waren de eerste lichting 2de fasers) mochten de verder gevorderden andere dingen doen dan excel en word enzo. ze mochten kloten met unix enzo, meen ik mij te herinneren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 07:38
SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
RomeoP schreef op 04-02-2004 @ 17:54:
Ik zit nu in 4vwo, en had vorig jaar lo2 gekozen. Nu zit ik te twijfelen of ik niet beter Informatica had kunnen kiezen, omdat ik denk dat ik hier meer aan heb. Beide vakken beginnen trouwens pas in de 5e.

Nu is mijn vraag, of Informatica nu nog wat voorsteld. Ik heb af en toe reacties gezien, dat het niet verder gaat dan werken met Excel of iets dergelijks. Dus, mensen die ook informatica hebben, Wat houdt het vak precies in? Heb je er wat van geleerd? en wat vindt jij ervan?

Alvast bedankt
Ik heb zelf nu informatica 1,2 en zit in 5 havo. Ik heb dit vak nu twee jaar. Er zijn hier niet veel mensen die informatica gekozen hebben. Ik vind het opzich wel een leuk vak. Je leert er wel van. Je krijgt inderdaad ook exel in het eerste jaar, maar het gaat gelukkig verder dan dat. Je moet alleen wel echt interesse in computers hebben. Sommige dingen vind ik behoorlijk moeilijk, zoals databases en FCO-IM en SQL. Dit kwam trouwens ook omdat ik daar verder weinig hulp of begeleiding bij gehad heb.....

Ik zou t gewoon kiezen als je zeker weet dat je er wat mee wilt gaan doen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 07:31
Qamra
Qamra is offline
Owja, java. En als je dan een domme docent hebt dan haal je gewoon oude bestanden uit de computer tijdens je proefwerk

Nee, even serieus: ik heb er tot nu toe echt geen reet aan gehad, ben geslaagd met een 7 en dat zonder al te veel moeite (alleen SQL was lastig, maar echt wel te doen). Verder heb ik nogal slechte ervaringen met de lessen, maar dat lag aan de school en niet aan het vak
Oud 12-02-2004, 18:42
marrel
marrel is offline
wij kunnen op school een cursus informatica kiezen meer niet.

Ik ben nu bezig met visual bezig maar je kon ook pascal, HTML , powerpoint of robotica kiezen.

Met robotica en HTML stelde het niet veel voor ehb ik gehoord maar dat zegt meer over de leraar dan over het vak
en nu met visual basic, pascal en powerpoint krijg je gewoon een boek voor je neus (lees ga naar de bieb en je hebt het zelfde maar dan gratis), je moet erin gaan werken en de leraar weet nog minder dan jij, terwijl je nog niet eens ooit het programma hebt gezien...

Bij ons is het dus een ramp maar dat zegt dus niet zo veel over informatica... maar wel over onze school
Oud 12-02-2004, 19:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 08-02-2004 @ 11:38:
Als je een beetje met computers overweg kunt dan valt Informatica best mee. Wij gebruiken de methode Turing (http://www.turing-online.nl/turing/pagina.asp) waar we Java, SQL en hardware tot nu toe krijgen. Zo hebben we ook nog eens in de zoveel tijd een praktische opdracht waarbij je dan een applet mag maken.
Jep, ik had ook Turing.
2 jaar informatica (5e en 6e).

Als je gewoon simpel de theorie leert, en goede practicums maakt (eerst maak een website, geef een powerpoint presentatie, dan FCO-IM casetool, iets met Java en dobbelstenen en later Gamemaker), dan kom je wel op een mooi 7tje uit

Had ik ook en ik ben een n00b met programmeren
Oud 12-02-2004, 19:57
Bloompje
Bloompje is offline
Hoi,

ik ben ook van plan om informatica te gaan doen, al is het alleen maar om beter met computers om te gaan dan mijn pa

Hoe wisten jullie dat jullie het wilden gaan doen?
Oud 13-02-2004, 04:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik moest perse een extra vak kiezen.
Aangezien ik geen economie, frans, duits, natuurkunde 2, scheikunde 2 of wiskunde b2 wilde kiezen... koos ik maar Informatica

Het heeft me eigenlijk niet veel opgeleverd (omdat ik er niet zo in geintereseerd ben), maar ja, ik moest een extra vak. En met wat leren kom je dus gewoon op een 7 uit
Oud 13-02-2004, 08:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fatality schreef op 04-02-2004 @ 18:36:
Als je al redelijk wat van computers weet is informatica(bij ons op school) absoluut overbodig. Verder dan visual basic en SQL kom je qua programmeren niet. En de preciese werking van hardware komt ook niet in de methode voor.
Het is vooral veel diagrammen, dataflowshit, en andere ICT spul. Niet bepaald boeiend vond ik het. HEb het dus uit mijn pakket geflikkerd.
Mee eens, voor mij is het dus een internetuur waar ik mijn vrije ruimte mee vul. Voor mensen die niet zo heel erg veel van programmeren, websites en hardware afweten kan het hardstikke interessant zijn. Ik heb mensen zien uitgroeien tot ware computernerds
Reageren

Regels voor berichten