Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 15:41
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
een vriendin van mij krijgt regelmatig stomme opmerkingen
(ze ziet er gewoon uit en doet normaal tegen iedereen) naar d'r hoofd van een of andere dikke teringsnol, en dan krijg ik vaak de neiging om dat wijf gigantisch te "mutileren" maar dat is niet normaal heeft iemand wel een oplossing om die domme opmerkingen van die dikke teringsnol te stoppen.
Oud 23-04-2002, 16:18
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
zachtjes doen helpt helaas amper tot niets . Mutileer d'r maar niet maar probeer als je de kans heb haar terug te pakken op wat zij doet.
Oud 23-04-2002, 21:29
Verwijderd
Gewoon schelden. Zulke sneue types heb je nou eenmaal altijd. Negeren wil vaak ook nog wel eens helpen, of echt van die opmerkingen maken waaruit opvalt dat je sowieso meters boven die snol staat...

*denkt even na* Nope, ik ken de situatie niet, dus ik kan er geen bedenken. Maar dat kun je vast zelf ook wel
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 03:39
ick
ick is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Gewoon schelden. Zulke sneue types heb je nou eenmaal altijd. Negeren wil vaak ook nog wel eens helpen, of echt van die opmerkingen maken waaruit opvalt dat je sowieso meters boven die snol staat...

*denkt even na* Nope, ik ken de situatie niet, dus ik kan er geen bedenken. Maar dat kun je vast zelf ook wel
negeren helpt nix

ikzelf heb op de basisschool wat gezeik gehad... ook niet echt om 'n reden.... ben 1x helemaal over de rooie gegaan en die eikel beetje erg hard geslagen... volgens mij als ze ons niet met 'n stuk of 8 man uit mekaar geslingerd hadden wassie zwaar dood geweest nu... was echt 100% pisseg... maar toen schroken ze en was opeens 90% van de school gewoon BANG voor me.... da's ook nie positief maar wel beter... vind ik.... is nooit meer teruggekomen gelukkig
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 09:22
light fighter
light fighter is offline
negeren helpt wel.

hier het bewijs. ik had maandag ochtend een t-shirt aan naar school wat ik twee keer heb 1 voor gym en de andere voor normaal. ik had dus die voor normaal aan getrokken. en dan krijg ik te horen van je hebt je gym t-shirt aan dat doe je toch niet (achter mijn rug om). hele maal niks gezegd en gedaan alsof het me niets deed en ja hoor daarna helemaal niks meer van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 10:08
ick
ick is offline
Citaat:
skatboard schreef:
negeren helpt wel.

hier het bewijs. ik had maandag ochtend een t-shirt aan naar school wat ik twee keer heb 1 voor gym en de andere voor normaal. ik had dus die voor normaal aan getrokken. en dan krijg ik te horen van je hebt je gym t-shirt aan dat doe je toch niet (achter mijn rug om). hele maal niks gezegd en gedaan alsof het me niets deed en ja hoor daarna helemaal niks meer van gehoord.
dat is iets eenmaligs... daar gaat de lol ook vanaf als 't nieuwe der vanaf is
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 15:42
light fighter
light fighter is offline
maar dat is met pesten net zo. als je er niet op reageert dan is het niet meer leuk.
ik spreek uit ervaring ik ben zelf gepest en reageerde wel! waardoor het steeds erger werd
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:26
*InANna*
*InANna* is offline
Ze vinden het leuk als je hapt. Hihi, mij plagen ze alleen en als ik dan net doe of ik het erg vind en er op in ga gaan ze alleen maar door, maar als ik er ff geen zin in heb en het negeer stoppen ze wel idd.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 09:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
skatboard schreef:
negeren helpt wel.
Verschilt hoor. Hoe wil je lichamelijke pijn negeren? Stel iemand schopt je elke pauze? Of meerdere? Dat kun je niet negeren.

Pesten is puur een machtspelletje. Probeer de zwakke plek van de pester te vinden. Als-ie niet zo intelligent is lul je 'm met woorden eruit en pak je zijn zwakke plek. Begin je een verhaal van waarom mensen pesten en dat pesters zwaar depressief zijn anders lichamelijk eens flink van je afbijten. Een paar harde, rake stoten en het verhaal doet de ronde dat jij niet met je laat fokken.

Bij een flauw grapje of een plagerijtje kan negeren ook wel helpen ja, of je geeft er zelf een leuke draai aan
Oud 26-04-2002, 12:05
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Pesten is puur een machtspelletje. Probeer de zwakke plek van de pester te vinden. Als-ie niet zo intelligent is lul je 'm met woorden eruit en pak je zijn zwakke plek. Begin je een verhaal van waarom mensen pesten en dat pesters zwaar depressief zijn
Oeh, en dan trappen ze je pas goed in elkaar .. wie is er dan depri?

Soms kun je er weinig aan doen :/
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 12:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Oeh, en dan trappen ze je pas goed in elkaar .. wie is er dan depri?
Nee hoor. Kwestie van het goede moment kiezen. Als de grootste pestkop (die met het meeste aanzien) flink op z'n plaats gewezen wordt, met woorden dan wel daden, zul je zien dat de rest van de meelopergang al gauw ook stopt of bang wordt Want ze kiezen iemand die niks of weinig terug doet. Het dus zgn. negeerd. Uiteraard doen op een moment dat 't niet verwacht wordt.

Wanneer mensen jou schoppen en slaan etc. zeker als ze dat met meerdere doen zou ik ten eerste naar m'n klassenleraar gaan, daarna naar de coordinator/conrector, dan naar de rector en mochten die allemaal niet meewerken naar het schoolbestuur, tuchtcommissie en de politie. Dat is nl. m.i. een vorm van mishandeling.

Maw: aan de bel trekken en er iets tegen doen. Negeren = weglopen. Helpt meestal geen reet, alleen bij een plagerijtje. Je moet jezelf uiten en het niet opkroppen. Beetje van je afbijten is niks mis mee. Ik heb 't nu niet meteen over geweld, 't kan uiteraard ook met woorden; nog liever zelfs. En dan heb ik 't niet meteen over een scheldpartij van laagstaand niveau, ik heb 't over een flinke discussie met die pester of je doet gewoon even dom mee. Bijv. zelfspot. Als men ziet dat je lacht om hun pesterijtjes is voor hen ook de lol ervan af want ze willen juist een negatieve reactie.

Zelf ook een keer zoiets meegemaakt in de brugklas. Gast van de 2de stootte me aan, allemaal 7up over m'n hand. Heb ik de rest van het bekertje in z'n smoel gegooid. Nooit meer last van die gast gehad.
Oud 26-04-2002, 12:43
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Zelf ook een keer zoiets meegemaakt in de brugklas. Gast van de 2de stootte me aan, allemaal 7up over m'n hand. Heb ik de rest van het bekertje in z'n smoel gegooid. Nooit meer last van die gast gehad.
Is dat alles?

Ik werd meermaals door een groepje van rond de 10 mensen in het nauw gedreven, ze haalden mijn rugzak open, gooiden die in het rond.. ikzelf werd op de grond gegooid en een paar keer getrapt en daar konden ze met z'n allen over lachen.

Dit gebeurde een paar keer.

Zo, wat wou je daar direct tegen doen? Naar de rector? Ja, sorry maar ik was geen model-leerling. De rector had ook al een hekel aan mij wat dan? Het is geen echte mishandeling, ze trapten niet hard, ik bloedde niet, had misschien hier en daar blauwe plekken.

Tsja, wat dan?

Ik was toen zo ver dat ik in de les zat en vroeg of ik naar de WC mocht. Ik ben toen naar buiten gelopen en stond voor de deur van de andere klas. Iets tintelde in mij, ik wilde naar binnen lopen en degene die ermee begon helemaal verrot schoppen, maar ik deed het niet. Ik stond hele 10 minuten voor die deur en ging toen maar weer terug naar mijn les..

Het is dan opgekropt, je bouwt een haat op. Hoe wou je jezelf uiten? En praten, laat me niet lachen die gozers kwamen uit de MAVO en waren zo simpel als het maar kan.. "depressief", ik betwijfel dat die gozer wel wist wat dat betekent

Ik kwam hem overigens 2 jaar geleden in de bus tegen. Zijn gezicht was kapot geslagen, helemaal bont en blauw .. ik zei heel vriendelijk "goedemorgen" tegen hem en liep vrolijk verder
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 12:47
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Wanneer mensen jou schoppen en slaan etc. zeker als ze dat met meerdere doen zou ik ten eerste naar m'n klassenleraar gaan, daarna naar de coordinator/conrector, dan naar de rector en mochten die allemaal niet meewerken naar het schoolbestuur, tuchtcommissie en de politie. Dat is nl. m.i. een vorm van mishandeling.

Ja en dan?
Denk je nou echt dat die mensen wat doen.
En echt,als je in zo'n situatie zit durf je dat niet hoor,dan ben je juist bang dat het nog erger word.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 13:23
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Ja en dan?
En echt,als je in zo'n situatie zit durf je dat niet hoor,dan ben je juist bang dat het nog erger word.
psies!
Als je er "volwassen" mensen bij haalt ben je helemaal goed de lul krijg je te horen van: "Kon je het weer niet alleen op lossen ben je zo triest en zwak" blablabla

jammer genoeg kan ik het weten dat dat toch niet echt een goeie oplossing is......Ik heb het lang genegeerd tot ik flipte en woedeuitbarsting kreeg en heb ik er 1tje helemaal in elkaar getrapt...(ja niet echt goed maar ja ik heb ook emoties en als je die wegstopt komt het er 10 keer zohard uit..) nu was ik wel een hele goeie en brave leerling en daarom kreeg ik niet op me donder en werd er wel goed opgelet maar ja wat geberud er buiten school in het steegje waar je doorheen moet....daar kunnen ze je niet echt helpen
Oud 26-04-2002, 13:43
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Missy_shy schreef:

psies!
Als je er "volwassen" mensen bij haalt ben je helemaal goed de lul krijg je te horen van: "Kon je het weer niet alleen op lossen ben je zo triest en zwak" blablabla
Yup.
En meestal probeer je zo min mogelijk op te vallen,had ik tenminste,dus dan ga je het niet tegen iemand van school vertellen.

Citaat:
jammer genoeg kan ik het weten dat dat toch niet echt een goeie oplossing is......Ik heb het lang genegeerd tot ik flipte en woedeuitbarsting kreeg en heb ik er 1tje helemaal in elkaar getrapt...(ja niet echt goed maar ja ik heb ook emoties en als je die wegstopt komt het er 10 keer zohard uit..)
Mjah toch geef ik je groot gelijk hoor.
Had ik eigenlijk ook moeten doen,gewoon eentje in elkaar trappen,maar ipv dat trok ik me nog meer terug,werd nog stiller etc
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 14:41
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Yup.
En meestal probeer je zo min mogelijk op te vallen,had ik tenminste,dus dan ga je het niet tegen iemand van school vertellen.
ik werd juist gepest omdat ik opviel hehehe (paars haar hannekam punk kleren enzv.)

Citaat:

Mjah toch geef ik je groot gelijk hoor.
Had ik eigenlijk ook moeten doen,gewoon eentje in elkaar trappen,maar ipv dat trok ik me nog meer terug,werd nog stiller etc
ach ik werd ook heel stil.....en op sommige momenten juist heeeelll druk (dat drukken heb ik nu nog als van als ik zenuwachtig ben...) maar ja toen wilde iemand me slaan en ik wist wel hoe ik me moest verweren door thuis......
maar ja...daarna is het gewoon weer doorgegaan
Oud 26-04-2002, 16:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Is dat alles?
Ehm nee is nog wel veel meer gebeurd hoor. Doet er ook niet toe. Dit is een voorbeeld waar ik van me afbeet en waar het effect heeft gehad.

Citaat:
Ik werd meermaals door een groepje van rond de 10 mensen in het nauw gedreven, ze haalden mijn rugzak open, gooiden die in het rond.. ikzelf werd op de grond gegooid en een paar keer getrapt en daar konden ze met z'n allen over lachen.
Openbare geweldpleging.

Citaat:
Zo, wat wou je daar direct tegen doen? Naar de rector? Ja, sorry maar ik was geen model-leerling. De rector had ook al een hekel aan mij wat dan? Het is geen echte mishandeling, ze trapten niet hard, ik bloedde niet, had misschien hier en daar blauwe plekken.
Who cares dat je geen model-leerling bent? Op een goede school is de rector er voor iedereen die hulp nodig heeft het is toch niet een vriendendienstje van ik doe aardig tegen jou en jij tegen mij? Het is zijn werk om orde te handhaven op school en hij kan die lui aanpakken. Hekel of niet, als hij dat een rol zou laten spelen dus in de trand van: ik help jou niet met dit probleem want ik mot je niet, zou ik serieus een andere school zoeken.

Citaat:
Ik was toen zo ver dat ik in de les zat en vroeg of ik naar de WC mocht. Ik ben toen naar buiten gelopen en stond voor de deur van de andere klas. Iets tintelde in mij, ik wilde naar binnen lopen en degene die ermee begon helemaal verrot schoppen, maar ik deed het niet. Ik stond hele 10 minuten voor die deur en ging toen maar weer terug naar mijn les..
Da's angst ja. Stel je had dat gedaan, dan had 't aan de grote klok gehangen. Dan wist de hele school wat er gebeurd was. En ook waarom. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer men weet wat er allemaal is gebeurd, men diep veel respect voor je heeft. Ik wil nu niet aansporen tot geweld ik wil aansporen tot van je af bijten, en daar zijn meerdere manieren voor.

Citaat:
Het is dan opgekropt, je bouwt een haat op. Hoe wou je jezelf uiten? En praten, laat me niet lachen die gozers kwamen uit de MAVO en waren zo simpel als het maar kan.. "depressief", ik betwijfel dat die gozer wel wist wat dat betekent
Juist en die haat moet eruit. Ehm ook met MAVO mensen kun je gewoon discussieren. Wellicht op een ander niveau maar die mensen zijn ook gewoon mensen. Kijk als je een arrogante houding aanneemt van ik ben beter dan komt er weinig uitvoort. Eventueel kun je zo'n gesprek beginnen waaar een leraar of rector bij is. Oh en als die mensen je allemaal niet steunen (rector, leraren etc. etc.) zou ik toch ook 'ns overwegen een andere school te nemen. Uiteraard moet je het dan wel ggeprobeerd hebben enzo.

Citaat:
Ik kwam hem overigens 2 jaar geleden in de bus tegen. Zijn gezicht was kapot geslagen, helemaal bont en blauw .. ik zei heel vriendelijk "goedemorgen" tegen hem en liep vrolijk verder
Dikke smile op he gezicht. Zo zie je maar weer, recht van de sterkste - en hij kan niet de hele wereld aan. Oeh, gezichtsverlies voor die gast methinks is goed voor 'm, leert ie wat van
Oud 26-04-2002, 16:09
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Ja en dan?
Angsten zijn er om je overheen te zitten. Hulpeloos blijven wachten tot het vanzelf overgaat helpt ook niet. Natuurlijk, wie weet wordt 't erger. Wie weet wordt 't minder. Stort je in het diepe en probeer iets. Niet geschoten is altijd mis.

En ik denk dat op een goede school die mensen idd wat doen. En anders zijn er ook praatgroepen en vanalles zoals www.pesten.net enzo.

Wat je iig MOET doen, ja, dat MOET, is je uiten. Erover praten. Met wie dan ook. Al is 't via 't net. Iig met iemand. Opkroppen dan gebeuren er rare dingen zo zou je dan buien van woede kunnen krijgen of beginnen met automutilatie dat soort dingen zijn nou het gevolg van bijv. pesten. Dus...

En overigens als je denkt dat 't vanzelf overgaat: is niet zo. Is niet alleen op school. Pesten is overal. SOTF. Ook later op je werk kun je het tegenkomen al dan niet met een ander die dan de zondebok is. En dan is het handig wanneer je weet hoe je ermee om kunt gaan. Systematisch iemand kleineren gebeurd overal en nergens. Als ik alleen al in de politiek kijk zie ik daar een P. Fortuyn. Prachtig voorbeeld vind ik.
Oud 27-04-2002, 10:16
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Wat je iig MOET doen, ja, dat MOET, is je uiten. Erover praten. Met wie dan ook. Al is 't via 't net. Iig met iemand. Opkroppen dan gebeuren er rare dingen zo zou je dan buien van woede kunnen krijgen of beginnen met automutilatie dat soort dingen zijn nou het gevolg van bijv. pesten. Dus...

Mjah,in mijn tijd dat ik "gepest" werd had ik geen internet,geen vrienden,niks.
Ik kon er dus met niemand over praten.
En bij mij bleef het alleen maar bij schelden,dus ja...om daarvoor nou naar de school te stappen?Ze hadden me dan toch uitgelacht,die leraren waren ook niet veel beter.

Bij iemand anders werkt het misschien wel,ligt aan de mensen op die school,als het een goede school is helpen ze je maybe,als het een slechte school is dus niet en dan wordt het alleen maar erger,omdat je wel naar iemand van school toegestapt bent.
En zoals hierboven al werd gezegd,dan letten ze misschien op je op school,maar na school dan?
Als je op straat loopt en je komt dat groepje tegen?
Juist....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 13:27
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
*InANna* schreef:
Ze vinden het leuk als je hapt. Hihi, mij plagen ze alleen en als ik dan net doe of ik het erg vind en er op in ga gaan ze alleen maar door, maar als ik er ff geen zin in heb en het negeer stoppen ze wel idd.
Ze vinden het over het algemeen nog veel leuker als je ze negeert, dan gaan ze net doen als of je een soort levende pop bent. Er op slaan hielp bij mij altijd goed, maar dan moet je wel zeker weten dat je ze aan kunt.
Oud 28-04-2002, 13:42
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef:

Ze vinden het over het algemeen nog veel leuker als je ze negeert, dan gaan ze net doen als of je een soort levende pop bent. Er op slaan hielp bij mij altijd goed, maar dan moet je wel zeker weten dat je ze aan kunt.
Hmz, ze vinden het juist helemaal niet leuk als je ze negeert... Sommige lui hebben zo'n ernstig aandachtstekort, dat ze er ALLES aan doen om aandacht te krijgen. En als je ze negeert, flippen ze door... Tja, zielige lui...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 14:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
klinkt stom, maar negeren en normaal blijven doen... tegen werken heeft alleen maar een negatief effect... je moet ook gewoon aardig tegen haar blijven doen, dan gaat ze je vriendin van zelf wel accepteren. zo van: ze valt toch best wel mee...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 16:36
tacidvs
tacidvs is offline
Even off-topic: Niet alleen in dit topic zie ik dat jongens ervan overtuigd zijn dat eentje neerslaan de oplossing is, terwijl de meiden wegkruipen. Is het pesten van een jongen en een meisje hetzelfde, of verschilt het? Als het niet hetzelfde is, moet je ook geen oplossing voor de andere sekse geven lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 16:52
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:

Ben ik het niet mee eens....
Als je ze negeert,net doet of het je niks doet,gaat de lol er gauw genoeg af voor ze.
En slaan is ook geen oplossing,met geweld los je niks op....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 09:39
flowergirl
flowergirl is offline
Ik heb zelf duidelijk gemerkt dat negeren niet helpt. Pesters weten dat je het je aantrekt en daar kicken ze op.
Pesters zoeken vaak een 'zwakkere' op, die weten ze ook goed te vinden doordat de gepeste jongere meestal een onzekere uitstraling heeft.

Ik denk dat je je boven hen moet stellen. Denk dat je beter bent dan hen en kijk ze strak in de ogen aan, net zo lang tot hij/zij haar ogen wegdraait (vaak is degene die de ander het langst aankijkt ook geestelijk de sterkste). Laat zien dat je niet bang voor ze bent, hierdoor krijgen ze een soort van respect voor je.

Dit heeft bij mij iig goed gewerkt. Ik werd zwaar gepest, nu twee jaar later durven ze me amper aan te kijken of doen ze alsof ze er nooit wat gebeurd is en zijn ze poeslief tegen me. F*ck them!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 18:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
flowergirl schreef:
Ik heb zelf duidelijk gemerkt dat negeren niet helpt. Pesters weten dat je het je aantrekt en daar kicken ze op.
Pesters zoeken vaak een 'zwakkere' op, die weten ze ook goed te vinden doordat de gepeste jongere meestal een onzekere uitstraling heeft.

dat wil nog niet zeggen dat dit nooit helpt.
k heb er ook ervaring mee, k zat op dansen in een groep waar k niet veel tegen in durfde te brengen. zij zaten wel eens te kutten op mij en ik liet het maar gaan. ik bleef gewoon normaal doen, en nu we een jaar verder zijn accepteren ze me volledig en vinden ze me ook gewoon aardig. nu durf ik ook gewoon een grote mond terug te geven als t nodig is omdat k nu wel goed in de groep functioneer.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:33
Liedje
Liedje is offline
Tis een cliche , maar gewoon laten praten... je kunt toch niks anders doen...terug schelden werkt waarschijnlijk alleen maar averechts, de pester krijgt aandacht en dat is wat ie wil...
En verder moet je maar proberen te denken dat die pester waarschijnlijk een probleem met zichzelf heeft of onzeker is, waardoor ze zich zo uit tegen je vriendin...
Heb er zelf ook wel eens last van en daar wordt ik dan vreselijk ik onzeker en boos om... omdat ik me gewoon gedraag en niemand tot last ben ..... maar dan probeer ik ook maar gewoon daarboven te staan.. want het gaat hen niet om hoe je bent , want ze kennen je niet eens...en ik gun het die mensen niet om me rot te aan voelen, ze kennen me niet eens en ze betekenen niks voor me...
.. maar meestal is dit ook niet op te lossen door terug te schelden of te praten...omdat die mensen gewoon die opmerkingen blijven maken..
Maar ik heb het hier dan niet over ECHT pesten, dat ze gewoon echt je leven zuur maken, dan kan je beter wel maatregelen nemen .. ik bedoel, je hoeft je leven niet te laten verpesten door mensen die denken dat zij wel even mensen kunnen gaan vernederen en pijn doen!

*Hug for everyone!!!!!* ( er is toch al genoeg negativiteit in de wereld)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten