Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
negeren helpt wel.
hier het bewijs. ik had maandag ochtend een t-shirt aan naar school wat ik twee keer heb 1 voor gym en de andere voor normaal. ik had dus die voor normaal aan getrokken. en dan krijg ik te horen van je hebt je gym t-shirt aan dat doe je toch niet (achter mijn rug om). hele maal niks gezegd en gedaan alsof het me niets deed en ja hoor daarna helemaal niks meer van gehoord. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Pesten is puur een machtspelletje. Probeer de zwakke plek van de pester te vinden. Als-ie niet zo intelligent is lul je 'm met woorden eruit en pak je zijn zwakke plek. Begin je een verhaal van waarom mensen pesten en dat pesters zwaar depressief zijn ![]() Bij een flauw grapje of een plagerijtje kan negeren ook wel helpen ja, of je geeft er zelf een leuke draai aan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Soms kun je er weinig aan doen :/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wanneer mensen jou schoppen en slaan etc. zeker als ze dat met meerdere doen zou ik ten eerste naar m'n klassenleraar gaan, daarna naar de coordinator/conrector, dan naar de rector en mochten die allemaal niet meewerken naar het schoolbestuur, tuchtcommissie en de politie. Dat is nl. m.i. een vorm van mishandeling. Maw: aan de bel trekken en er iets tegen doen. Negeren = weglopen. Helpt meestal geen reet, alleen bij een plagerijtje. Je moet jezelf uiten en het niet opkroppen. Beetje van je afbijten is niks mis mee. Ik heb 't nu niet meteen over geweld, 't kan uiteraard ook met woorden; nog liever zelfs. En dan heb ik 't niet meteen over een scheldpartij van laagstaand niveau, ik heb 't over een flinke discussie met die pester of je doet gewoon even dom mee. Bijv. zelfspot. Als men ziet dat je lacht om hun pesterijtjes is voor hen ook de lol ervan af want ze willen juist een negatieve reactie. Zelf ook een keer zoiets meegemaakt in de brugklas. Gast van de 2de stootte me aan, allemaal 7up over m'n hand. Heb ik de rest van het bekertje in z'n smoel gegooid. Nooit meer last van die gast gehad.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik werd meermaals door een groepje van rond de 10 mensen in het nauw gedreven, ze haalden mijn rugzak open, gooiden die in het rond.. ikzelf werd op de grond gegooid en een paar keer getrapt en daar konden ze met z'n allen over lachen. Dit gebeurde een paar keer. Zo, wat wou je daar direct tegen doen? Naar de rector? Ja, sorry maar ik was geen model-leerling. De rector had ook al een hekel aan mij ![]() Tsja, wat dan? Ik was toen zo ver dat ik in de les zat en vroeg of ik naar de WC mocht. Ik ben toen naar buiten gelopen en stond voor de deur van de andere klas. Iets tintelde in mij, ik wilde naar binnen lopen en degene die ermee begon helemaal verrot schoppen, maar ik deed het niet. Ik stond hele 10 minuten voor die deur en ging toen maar weer terug naar mijn les.. Het is dan opgekropt, je bouwt een haat op. Hoe wou je jezelf uiten? En praten, laat me niet lachen ![]() ![]() Ik kwam hem overigens 2 jaar geleden in de bus tegen. Zijn gezicht was kapot geslagen, helemaal bont en blauw .. ik zei heel vriendelijk "goedemorgen" tegen hem en liep vrolijk verder ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Denk je nou echt dat die mensen wat doen. En echt,als je in zo'n situatie zit durf je dat niet hoor,dan ben je juist bang dat het nog erger word. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je er "volwassen" mensen bij haalt ben je helemaal goed de lul krijg je te horen van: "Kon je het weer niet alleen op lossen ben je zo triest en zwak" blablabla jammer genoeg kan ik het weten dat dat toch niet echt een goeie oplossing is......Ik heb het lang genegeerd tot ik flipte en woedeuitbarsting kreeg en heb ik er 1tje helemaal in elkaar getrapt...(ja niet echt goed maar ja ik heb ook emoties en als je die wegstopt komt het er 10 keer zohard uit..) nu was ik wel een hele goeie en brave ![]() ![]()
|||
Citaat:
En meestal probeer je zo min mogelijk op te vallen,had ik tenminste,dus dan ga je het niet tegen iemand van school vertellen. Citaat:
Had ik eigenlijk ook moeten doen,gewoon eentje in elkaar trappen,maar ipv dat trok ik me nog meer terug,werd nog stiller etc |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
maar ja...daarna is het gewoon weer doorgegaan
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
En ik denk dat op een goede school die mensen idd wat doen. En anders zijn er ook praatgroepen en vanalles zoals www.pesten.net enzo. Wat je iig MOET doen, ja, dat MOET, is je uiten. Erover praten. Met wie dan ook. Al is 't via 't net. Iig met iemand. Opkroppen dan gebeuren er rare dingen zo zou je dan buien van woede kunnen krijgen of beginnen met automutilatie dat soort dingen zijn nou het gevolg van bijv. pesten. Dus... En overigens als je denkt dat 't vanzelf overgaat: is niet zo. Is niet alleen op school. Pesten is overal. SOTF. Ook later op je werk kun je het tegenkomen al dan niet met een ander die dan de zondebok is. En dan is het handig wanneer je weet hoe je ermee om kunt gaan. Systematisch iemand kleineren gebeurd overal en nergens. Als ik alleen al in de politiek kijk zie ik daar een P. Fortuyn. Prachtig voorbeeld vind ik.
||
Citaat:
Ik kon er dus met niemand over praten. En bij mij bleef het alleen maar bij schelden,dus ja...om daarvoor nou naar de school te stappen?Ze hadden me dan toch uitgelacht,die leraren waren ook niet veel beter. Bij iemand anders werkt het misschien wel,ligt aan de mensen op die school,als het een goede school is helpen ze je maybe,als het een slechte school is dus niet en dan wordt het alleen maar erger,omdat je wel naar iemand van school toegestapt bent. En zoals hierboven al werd gezegd,dan letten ze misschien op je op school,maar na school dan? Als je op straat loopt en je komt dat groepje tegen? Juist.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Even off-topic: Niet alleen in dit topic zie ik dat jongens ervan overtuigd zijn dat eentje neerslaan de oplossing is, terwijl de meiden wegkruipen. Is het pesten van een jongen en een meisje hetzelfde, of verschilt het? Als het niet hetzelfde is, moet je ook geen oplossing voor de andere sekse geven lijkt me.
|
![]() |
||
Citaat:
Als je ze negeert,net doet of het je niks doet,gaat de lol er gauw genoeg af voor ze. En slaan is ook geen oplossing,met geweld los je niks op.... |
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf duidelijk gemerkt dat negeren niet helpt. Pesters weten dat je het je aantrekt en daar kicken ze op.
Pesters zoeken vaak een 'zwakkere' op, die weten ze ook goed te vinden doordat de gepeste jongere meestal een onzekere uitstraling heeft. Ik denk dat je je boven hen moet stellen. Denk dat je beter bent dan hen en kijk ze strak in de ogen aan, net zo lang tot hij/zij haar ogen wegdraait (vaak is degene die de ander het langst aankijkt ook geestelijk de sterkste). Laat zien dat je niet bang voor ze bent, hierdoor krijgen ze een soort van respect voor je. Dit heeft bij mij iig goed gewerkt. Ik werd zwaar gepest, nu twee jaar later durven ze me amper aan te kijken of doen ze alsof ze er nooit wat gebeurd is en zijn ze poeslief tegen me. F*ck them!! |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
k heb er ook ervaring mee, k zat op dansen in een groep waar k niet veel tegen in durfde te brengen. zij zaten wel eens te kutten op mij en ik liet het maar gaan. ik bleef gewoon normaal doen, en nu we een jaar verder zijn accepteren ze me volledig en vinden ze me ook gewoon aardig. nu durf ik ook gewoon een grote mond terug te geven als t nodig is omdat k nu wel goed in de groep functioneer. |
![]() |
|
![]() |
Tis een cliche , maar gewoon laten praten... je kunt toch niks anders doen...terug schelden werkt waarschijnlijk alleen maar averechts, de pester krijgt aandacht en dat is wat ie wil...
En verder moet je maar proberen te denken dat die pester waarschijnlijk een probleem met zichzelf heeft of onzeker is, waardoor ze zich zo uit tegen je vriendin... Heb er zelf ook wel eens last van en daar wordt ik dan vreselijk ik onzeker en boos om... omdat ik me gewoon gedraag en niemand tot last ben ..... maar dan probeer ik ook maar gewoon daarboven te staan.. want het gaat hen niet om hoe je bent , want ze kennen je niet eens...en ik gun het die mensen niet om me rot te aan voelen, ze kennen me niet eens en ze betekenen niks voor me... .. maar meestal is dit ook niet op te lossen door terug te schelden of te praten...omdat die mensen gewoon die opmerkingen blijven maken.. Maar ik heb het hier dan niet over ECHT pesten, dat ze gewoon echt je leven zuur maken, dan kan je beter wel maatregelen nemen .. ik bedoel, je hoeft je leven niet te laten verpesten door mensen die denken dat zij wel even mensen kunnen gaan vernederen en pijn doen! *Hug for everyone!!!!!* ( er is toch al genoeg negativiteit in de wereld) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |