![]() |
|
Tsjetsjenië
Fleeing for the war A war is going on in Tsjetsjenië, a war that’s already lasting for months. Russian soldiers invaded Tsjetsjenië more then 300000 people are fleeing for the Russian terror. Tsjetsjenië is an area in the south of Russia. In 1994 a war broke loose a war for independence against the Russian oppressor. Tsjetsjenië freedom fighters want their own nation without interfering of the Russian Federation. In Grozny almost everybody is used to the sounds of gunfire. Going outside in the dark is suicide because Russian soldiers will see you as a rebel and open fire. Russia says everything is under control both all the fighting proves they are wrong. In Grozny every day you live is one day more. The sewers are bad, there are only a few water holes and the hospital isn’t much better then a normal home in Grozny if it still stands. The only food source is bread that is traded at on of the many markets. The terror is big really big young boys and men are picked of the streets just like you pick your next fry. If you have some luck you can by you family member back but most of the time you won’t see them for months even years or they are just dead. The Russian are just invading houses and killing and raping is just a normal thing sometimes even pregnant women aren’t allowed to go to the hospital because there houses are swiped out. First most of the Tsjetsjenië didn’t want to be independent and they were happy when the Russian soldiers arrived to restore order again. But in a few weeks they had a whole new idea about them. They were treated as animals’ beasts just as nothing and there will to become free and fighting for their one nation got stronger with the day. Still this war is going one and the Tsjetsjenië people don’t know how the next day will and both parties have committed crimes against civilians and rebels/soldiers. When it ands nobody know Will be continued By Laurens Schreuders Sources http://www.rnw.nl/achtergronden/html...nie020103.html http://www.rnw.nl/achtergronden/html...nie020225.html http://www.libertarian.nl/artikelen/...29_175801.html wat vinden jullie ervan waardig om op een site te komen. kijk ook ff op www.risistandrefuse.tk
|
![]() |
||
Citaat:
ik stuur m wel naar de kantine ![]()
||
Citaat:
Help die gast anders ff met z'n Engels ipv het af te zeiken. Het is dat ik geen ster ben in Engels anders had ik hem best willen helpen..
||
![]() |
Citaat:
Op 1 voorwaarde: dat iemand dit topic naar MT schopt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Chechnya
Fleeing war In Chechnya a war is going on for months already (volgens mij wel langer, hoor) Russian soldiers invaded Chechnya (wanneer?) causing 300.000 people fleeing Russian terror. Chechnya is an area in the south of Russia. I In 1994 a war broke out. It was a war of independence against the Russian oppressor. Chechnyan freedom fighters want their own nation without the Russian Federation interfering. (dr lopen wel wat tijden door elkaar. Moet je aanpassen. Niet van het ene moment tegenwoordige tijd en de andere tijd verleden tijd gebruiken). In Grozny almost everybody is (of got) used to the sounds of gunfire. Going outside in the dark is risking your life, because Russian soldiers will see you as a rebel and open fire. Russia says everything is under control: both all the fighting proves they are wrong. ![]() (snap die zin niet) Maar misschien: The continuous fighting proves they are wrong. In Grozny every day you live is one day more. (erm.. dat is ook hier zo, hoor ![]() The sewers are bad, there are only a few water holes (wat maakt dat uit dat er slechts enkele poelen zijn? ![]() The only food source is bread that is traded at on of the many markets. (bedoel je hiermee te zeggen dat brood de enige voedselbron is dat nog op de markten verhandeld wordt?) The terror is big. Really big. Young boys and men are picked up from the streets just like you pick up your next fry. (wat betekent dat laatste? ![]() If you have some luck you can by you family member back ![]() but most of the time you won’t see them for months, maybe even years or they are just dead. The Russian are invading houses and killing and raping is just a normal thing. Sometimes even pregnant women aren’t allowed to go to the hospital, because their houses are wiped out. Firstly, most of the Chechens didn’t want to be independent and they were happy when the Russian soldiers arrived to restore order again. But in a few weeks they had a whole new idea about them. They were treated as animals as if they were nothing. There will to become free and fighting for their own nation got stronger every day. This war is still going on and the Chechen people don’t know what the next day will bring. Both parties have committed crimes against civilians and rebels/soldiers. When it ends nobody knows Will be continued Sources: http://www.rnw.nl/achtergronden/html...nie020103.html http://www.rnw.nl/achtergronden/html...nie020225.html http://www.libertarian.nl/artikelen/...29_175801.html Heb wat Engels proberen te verbeteren. De zinnen zouden wel wat mooier kunnen en het verhaal minder warrig. Zorg voor een structuur: Wat is Tsjetsjenie? Waar ligt het? Geschiedenis van Tsjetsjenie. Oorlog in Tsjetsjenie: - positie Russen - positie Tsjetsjenen Gevolgen oorlog in Tsjetsjenie Toekomstverwachting Mogelijke oplossing conflict Conclusie (Bijvoorbeeld)
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Ja, ik heb een zusje dat heel slecht Engels kan en mij soms om hulp vraagt, dus ik ben het gewend. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
oo dacht een vis ![]() Citaat:
ohja. ![]()
||
Citaat:
je kent de woorden maar je kan de taal
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ja sorry mensen ben dyslectisch(als ik het goed schrijf ???)
maar alvast bedankt voor de vertaling hier heb ik tenminste wat aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Topicstarter: als je engels al niet zo goed is (en al helemaal als het je 'eerste' keer is), waarom begin je dan niet met iets wat iets makkelijker is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goed vind ik: 1. Je afwisseling van lange en korten zinnen. Probeer te onthouden dat de meeste mensen zinnen langer 15 woorden ingewikkeld vinden. 2. Sommige metaforen zijn vermakelijk en origineel, zoals: "[...] just like you pick your next fry" Beter moet: 1. Leg begrippen als "Grozny" uit. Niet iedereen weet dat dit de hoofdstad is. 2. Let op je werkwoordstijden. Schrijf of alles in de tt of alles in de vt. De tt verdient de voorkeur, omdat dit de lezer meer in je verhaal trekt. 3. let ERG op je interpunctie. Voorbeeld: "The terror is big, really big. Young boys and men are picked of the streets just like you pick your next fry. " Denk onder meer aan de regel, dat een natuurlijke pauze interpunctie nodig heeft. (naast alle andere interpunctieregels natuurlijk) 4. Hak nevenschikkende zinnen in twee. Voorbeeld vna een DRAAAAK van een zin: "The Russian are just invading houses and killing and raping is just a normal thing sometimes even pregnant women aren’t allowed to go to the hospital because there houses are swiped out. " is beter zo: "The Russian are just invading houses. Killing and raping is just a normal thing - sometimes even pregnant women aren’t allowed to go to the hospital, because their houses are demolished. " 5. Je engels is niet bepaald om naar huis te schrijven. Voorbeeld: "They were treated as animals’ beasts just as nothing and there will to become free and fighting for their one nation got stronger with the day. " is beter: "They were treated like animals, like they were nothing, which caused their will to be free and fight for their nation grow stronger" Zoals het nu geschreven is - afgezien van de VELE taalfouten die erin staan - is het niet publiceerbaar. Een goede tip is dat vooraf een opzet maakt van alle argumenten die je gaat behandelen en vertel in het begin waarom je dat stuk hebt geschreven, je punt van het verhaal. Hierdoor krijg je meer een lijn in je verhaal en is je tekst een stuk leesbaarder. Zet alinea's daar waar je een nieuw punt behandelt. Zet in je inleiding de journalistieke 5w's en h: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. Begin je stuk met een pakkende, liefst korte, eerste zin. Als je meer wilt weten over schrijven, dan raad ik je dit boek aan. Het is enigzins dik, maar zelfs voor je bevreesde niet-lezer is leuke en snelle leeskost: Burger, J./Jong, J. de, "Handboek stijl:adviezen voor aantrekklijk schrijven", SDU Uitgevers 2002 (1997) "Ja, dag!", hoor ik je zeggen, "zo'n vet boek ga ik niet lezen". Lees het toch. Waarom? Omdat je serieus wilt worden genomen. En omdat je gelezen wilt worden. Of niet soms? Niets is vervelender dan een slecht geschreven tekst lezen. Zorg ervoor dat je een goede stijl hebt en je spelling en grammatica in orde zijn. Anders leest niemand wat je te zeggen hebt, hoewel je dat misschien wel hebt. Nog een meer inhoudelijke tip: Je bronnen zijn niet bepaald ontzagwekkend te noemen. Als je over dit soort zaken schrijft, probeer je dan wat meer te verdiepen in de stof (lees goede boeken, en zo). Vorm daarna pas je mening. Op die manier zal je serieuzer genomen worden door anderen. Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 16:00. |
![]() |
||
Citaat:
maar heb nog steeds een ruime 8 omdat ik goed ben in luistertoetsen en spreekvaardigheid. zelfde geld voor duits
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het zijn dingen die mij ook een stuk verder hebben geholpen. Als je wilt kun je hier vaker teksten posten (begin in het nederlands). Als ik tijd heb kan ik er naar kijken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Meestal zijn de pro-Palestijnen ook pro-Tsjetsjenen. ![]() |
![]() |
|
|