Advertentie | |
|
![]() |
|
Praag!
leuke stad goedkoop! er is een hotel vlakbij het centraal station ben ff de naam kwijt maar het is 10 euro per nacht inclusief ontbijtje en je hebt een relaxte kamer en het is allemaal centraal gelegen! in praag kan je ook goed shoppen, goedkoop alleen als je uit eten wilt moet je in praag wel goed opletten.. op dat bekende plein is het duur. openbaar vervoer is goedkoop en je hebt leuke discos .. vooral 1 naam vergeten maar die ligt aan het water. het is een oud badenhuis geweest. De discotheek heeft 5 verdiepingen met op elke verdieping andere muziek en op elke verdieping ook een cafe in praag is ook veel cultuur musea mooie gebouwen! ook kan je de trein nemen naar stare splavy dat ligt aan een mooi gezellig meer! camp borny is de leukste camping ligt wel een beejte afgelegen maar ongeveer 20min lopen zit je bij een straat vol met restaurantjes je kan vanaf daar ook een bootje nemen en dan kom je in doksy is een redelijk groot stadje met een supermarkt en leuke goedkope goede restaurants als je nog wat meer wilt weten moet je maar mailen tess_a85@hotmail.com |
![]() |
|
Hier ben ik geweest. Misschien is dat leuk voor jullie?
![]() Campeggio Porticciolo Via Porticciolo 00062 Bracciano Italia Tel: (+39) 06-99803060 Fax: (+39) 06-99803030 E-mail: info@porticciolo.it Url: www.porticciolo.it |
![]() |
|
![]() |
ik zou óf Rome óf Praag kiezen. Rome is gewoon heel erg mooi, prijs valt idd ook erg mee. Ik ben er met school geweest, we zaten in een soort van jeugdhoteldinges. Als je wilt kan ik nog wel opzoeken hoe het precies heette enzo. Het was een heeel mooi hotel, zoeen met marmeren trappen hoge plafonds enz. Vlakbij het centrum, in een zijstraatje. Bezienswaardigheden in Rome zijn allemaal wel bekend denk ik. Chocolademarkt is trouwens wel een tip
![]() Praag is erg mooi en goedkoop. Wat betreft geld wisselen, je kan daar gewoon geld uit de muur halen, bij de meeste banken is dat zonder extra kosten. Wij zaten met zn zessen in een appartement, dus daar heb je waarschijnlijk niet veel aan. Het openbaar vervoer is heel goed, en vooral spot goedkoop. Je kan een kaart kopen voor meerdere dagen. Wij hadden een zevendagen kaart geloof ik. Was omgerekend 7.50 euro. De metro is erg mooi en veilig. Ik weet niet uit mn hoofd waar we precies allemaal geweest zijn, maar in de meeste reisgidsjes staan de mooiste dingen wel genoemd. Owjah, waterfietsen op de Moldau is errug leuk! Verder zijn de jazzcafétjes natuurlijk erg leuk om een keer te gaan kijken. Ik zou niet met de bus gaan. Dit is absoluut niet heel goedkoop ofzo. Bovendien zit je 12 uur in de bus en ik vond het echt k*t. Met van die goedkope vliegmaatschappijen ben je vaak beter af (basiqair&easyjet bijv). Vind het nog steeds jammer dat wij dat niet gedaan hebben.
|
ik zou zeker voor rome gaan! ik vond het er echt geweldig toen ik er vorig jaar met school was
![]() -leuke hotspots tsjah, er is vanalles te zien [denk aan colosseum, forum romanum, trevi fontijn [die is heel mooi 's avonds]] ik vond het een heel erg mooie stad. verder weet ik niet hoe het er zit met uitgaan ofzo, maar ik kan me niet voorstellen dat er daar 's avonds niks te doen is qua discotheken enzo. -goedkope en goede hotels zijn er vast wel te vinden, wij zaten toen in een redelijk net hotel, wat volgens mij ook niet al te duur was. [als je er in geinteresseerd bent wil ik wel de naam van dat hotel gaan zoeken..] -reis ernaar toe: vliegtuig of bus, liefst zo goedkoop mogelijk (dat de bus langer duurt maakt mij verder niks uit..k vind het wel leuk altijd zo'n busreis....hehe maar de andere 2 zijn een beetje wagenziek) hmm wij zijn met het vliegtuig gegaan [Alitalia] en dat beviel mij wel goed. het is behoorlijk ver met de bus [en ik ben toch ook wel wat gewend qua bus-zitten..] en vliegtuig zal wel iets duurder zijn, maar het scheelt ontzettend veel reistijd, plus dat je niet doodop bent als je er aankomt. -is het OV er goedkoop en goed? OV is daar behoorlijk goed moet ik zeggen. uitgebreid metro-netwerk, en je kan voor een paar tientjes een onbeperkt weekkaartje voor de metro kopen. daarmee kan je echt vrijwel overal komen, en de bussenverbindingen zijn daar ook best goed [alleen zitten ze vaak wel behoorlijk vol..] -Is er een strand? bij het aanvliegen voor het landen vlieg je nog over zee heen, het vliegveld ligt dus redelijk dicht bij zee.. maar vervolgens is het nog wel zo'n 3 kwartier tot een uur met de bus naar het centrum.. dus een dagje strand is wel te doen, maar je moet er wel een paar uurtjes voor in de bus zitten. -Hoe is het weer er meestal? (we gaan in juni denk ik) weer is er natuurlijk prima.. ![]() -Hoe is het eten? als je van italiaans eten houdt is het er geweldig natuurlijk.. veel pizza en spaghetti enzo gegeten toen. -Hoe zijn de mensen? tjsah.. meeste mensen zijn vrij normaal, niet onaardig, laat ik het zo zeggen.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het jaar voor mij zaten ze ook in een hittegolf met temperaturen van minstens 40 graden...
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Je moet echt naar Rome gaan, ik ben er nu twee keer geweest! En echt supermooie stad. ik heb nog wel een goedkoop hotelletje dacht ik zo, daar zit ontbijt bij, maar warm eten dacht ik niet. Dat warme eten, aten wij om de hoek van het hotel. het hotel ligt in het centrum.
Hotel Ascot, Via Monte Bello (nummer weet ik niet echt meer) Maar Rome rulezz heerlijk weer! |
![]() |
|
![]() |
Praag is leuk! Mooie stad, warm, leuke winkels (o.a. zara, lacoste boetiek, oilily boetiek) Goedkoop vooral het eten en drinken.
Wat ik zeker de moeite waard vond, was het bezoek aan Theresienstadt (strafkamp) Denk je dat in de stad zelf moet regelen via een VVV want het is een stukje buiten Praag zelf. Ook een bezoek aan de Joodse wijk is de moeite, een boottochtje over de Moldau en een bezoek aan de discotheek. Ik weet niet hoe tie heet maar hij zit aan het water (moldau) in een doodlopend stukje (sorry meer weet ik niet meer) Dublin is ook leuk, wel duurder. Weer is minder lekker dan in Praag. Het is al een tijdje geleden dat ik er ben geweest dus weet er niet zoveel meer van. Bezoekje aan de campus van de universiteit is leuk en natuurlijk de pubs bezoeken ![]() Rome is óók leuk (goh, wat leuk allemaal) Veel cultuur, winkels en zon. Ik denk niet dat het er echt goedkoop is vanwege de euro. Tja, meer kan ik hier ook niet meer over zeggen want het is 5 jaar geleden dat ik er was dus is niet allemaal blijven hangen.
|
Praag is geweldig maar daar is al veel over gezegd. Hostel Tyn zaten wij, dat kan ik nog vertellen 13 euro per nacht met zn 4en op een kamer. Aan een zijstraatje van het grote plein met de klok waarvan ik niet weet hoe het heet maar wat wel het centrum van de stad is.
Jammer dat niet meer mensen iets over Dublin weten datlijkt mij nog wel wat..
|
![]() |
zeker weten PRAAG.
* er zijn vol op culturele bezienswaardigheden * in de zomer is het weer echt niet verkeerd, zo rond de 25/30 graden (met uitschieters boven de 30 graden) * qua geld is het ook geen probleem. Goede prijzen. * er is natuurlijk geen strand, als het midden in Europa ligt. Maar genoeg andere zwem-mogelijkheden. Vooral buiten Praag. * openbaar vervoer is ook erg goed. Je kunt week-kaartjes kopen (erg voordelig) waarmee je bus, tram, metro kunt gebruiken (zeer handig binnen Praag -vooral de metro). Met de trein kun je makkelijk de omgeving buiten Praag bezoeken. * het eten is heerlijk. Je vindt er traditionele tsjechische gerechten maar ook "normaal" eten (ik bedoel hiermee wat overeenkomt met het eten hier). * vliegen lijkt me het beste. Je kunt vanaf het vliegveld met een bus naar je slaapplaats in Praag. Is niet zo ver. Taxi lijkt me niet verstandig, want zoals overal zijn dat de grootste dieven. * de mensen zijn vriendelijk en open. In het centrum zou je dat anders kunnen ervaren (zoals in elke grote stad), bijv. in sommige restaurants. Maar als het goed is, komt dit zelden voor. De jongere generaties kunnen goed Engels, en bij wat ouderen kom je met een beetje Duits ook een heel eind. Voor meer info en/of vragen kun je me ook een privé-berichtje sturen!!! ![]() |
![]() |
|
Rome en Dublin ben ik zelf nog nooit geweest, dus daar kan ik neit echt een mening over geven, al wil ik zelf nog heel graag eens naar rome toe.
Praag is een hele mooie stad, veel mooie plaatsen en gebouwen. De kraapjes in de binnenstad zijn veelal leuk, maar de daar *echte* winkels hebben redelijk westerse prijzen. Als je even buiten het centrum gaat kom je de kleinere winkels tegen met leuke spulletjes tegen een lage prijs Boedapest is een stad met veel cultuur. Er valt buiten het centrum veel te zien, maar het centrum zelf viel mij zwaar tegen. Er waren alleen maar winkels die je in bijv. Amsterdam ook hebt zitten, allemaal grote winkelketens met zlefs nog hogere prijzen dan je in Nederland ziet.
|
Verwijderd
|
Rome is vet
![]() Je hebt er hele leuke pleintjes waar je savonds kunt rondhangen (Pas op voor Italianen, ze pakken je zo in ![]() ![]() Boedapest..jah..ben er ooit geweest maar weet er niks meer van ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je blond bent, zorg dan dat je weet wat 'bella' is, je zult het nog vaak horen. |
![]() |
||
Citaat:
Verder zou ik absoluut voor Rome gaan, veel cultuur )ben er niet geweest maar k weet wel wat er aan cultuur is) En Italie is altijd leuk ![]() help, mn toetsenbord slaat enigzins op tilt
|
|
|