Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 18:37
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Hey,
Ik heb al een maand of 3 heel vaak heel erg hoofdpijn. Het ging de laatste tijd wel een beetje beter, maar ik heb nu sinds een week echt ontzettend hoofdpijn schuin boven mn rechteroog en achter mn rechteroog. Vooral als je op die plek boven mn oog drukt doet het ontzettend pijn en als ik buk (iig mn hoofd naar beneden houd). Asperines helpen niet (heb paracetemol en aleve geprobeerd, helpt normaal wel).
Ik ben deze week ook abnormaal duizelig, sta af entoe bijna te trillen op me benen.
Ik weet echt niet hoe het komt.. ben voor de hoofdpijn naar de huisarts geweest en die zij dat het door de stress kwam. Maarja nu voelt het echt heel anders en ik vind het zo raar dat het maar op 1 plek zit...
Weet iemand misschien hoe het komt of heeft tips om het weg te krijgen?

[edit: mn rechteroog traant er ook bij]

Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:40
Verwijderd
www.hoofdpijntest.nl (oid)

Geeft je misschien een idee? 't kan misschien best stress zijn...ook dan bestaan er veel verschillende soorten hoofdpijn... Als het aanhoud zou ik zeker een keer terug gaan naar je huisarts (lijkt me sowieso geen slecht idee). Hoofdpijn kan zo verschrikkelijk veel oorzaken hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:43
marrel
marrel is offline
ik zou ook ff naar de docter gaan, ik ken ook een meisje dat daar last van had, die kreeg eerst testjes of ze misschien een bril nodig had, uiteindelijk bleek dat ze een goedaardig gezel daar ergens had zitten wat druk veroorzaakte...
Oud 09-02-2004, 18:49
Mira Dos Santos
Uw uitslag
Uw klachten wijzen op clusterhoofdpijn. Deze vorm van hoofdpijn is zeldzaam. Het komt vaker voor bij mannen en treedt op in clusters van meerdere korte aanvallen per dag. Uw huisarts kan hiervoor specifieke middelen voorschrijven.

Bij het bezoek aan uw huisarts is het verstandig de uitslag van deze test mee te nemen.

Uw antwoorden
1. Bent u een man of een vrouw?

Antwoord: Vrouw

2. Komt uw hoofdpijn meestal in aanvallen die langer dan vier uur duren?

Antwoord: Nee

3. Heeft u (bijna) dagelijks last van hoofdpijn?

Antwoord: Ja

4. Voelt uw hoofdpijn drukkend/klemmend?

5. Voelt uw hoofdpijn alsof u een band om het hoofd heeft?

6. Ervaart u hoofdpijn als een doffe pijn die door het hele hoofd zit?

7. Ervaart u hoofdpijn als hevig stekende pijn aan één kant van het hoofd?

8. Heeft u tijdens een hoofdpijnaanval een rood tranend oog en/of een loopneus?

Tsja...
Oud 09-02-2004, 18:53
Verwijderd
Toch terug gaan naar je huisarts dus.
Lijkt mij sowieso ook wel zo verstandig (wat ik al zei).

En als het spanningshoofdpijn is, dan heeft hij/zij daar misschien ook wel tips voor. Of je kunt zelf dingen zoeken waardoor je kunt ontspannen (een lekker bad, lezen, tekenen, muziek luisteren/maken, even slapen of liggen, sporten, desnoods yoga).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:10
Mira Dos Santos
Citaat:
Leonoor schreef op 09-02-2004 @ 19:53:
Toch terug gaan naar je huisarts dus.
Lijkt mij sowieso ook wel zo verstandig (wat ik al zei).

En als het spanningshoofdpijn is, dan heeft hij/zij daar misschien ook wel tips voor. Of je kunt zelf dingen zoeken waardoor je kunt ontspannen (een lekker bad, lezen, tekenen, muziek luisteren/maken, even slapen of liggen, sporten, desnoods yoga).
Nou, het probleem is, is dat de spanning bij mij niet komt door bijv. school, maar omdat mn vader vorige maand is overleden. Ik weet dus niet echt of je dat stress kunt noemen.
Maarja, ik zal morgen even een afspraak met de huisarts maken (heb je die zeikerd ook weer, zal ie wel denken...)
Oud 09-02-2004, 19:20
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 09-02-2004 @ 20:10:
Nou, het probleem is, is dat de spanning bij mij niet komt door bijv. school, maar omdat mn vader vorige maand is overleden. Ik weet dus niet echt of je dat stress kunt noemen.
Maarja, ik zal morgen even een afspraak met de huisarts maken (heb je die zeikerd ook weer, zal ie wel denken...)
Ik denk wel dat het overlijden van je vader je toch wel wat doet en dus zeker ook op het vlak van stress. Hopelijk is het van voorbijgaande aard voor jou.

En je moet echt niet inzitten met wat een dokter van je denkt, hij is er om je te helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:21
Mira Dos Santos
Citaat:
phensicske schreef op 09-02-2004 @ 20:20:
Ik denk wel dat het overlijden van je vader je toch wel wat doet en dus zeker ook op het vlak van stress. Hopelijk is het van voorbijgaande aard voor jou.

En je moet echt niet inzitten met wat een dokter van je denkt, hij is er om je te helpen.
Het overlijden van mijn vader doet mij ongelovelijk veel, sterker, ik word er compleet gestoord van!!!! Ik weet alleen niet of dat de benaming 'stress' mag hebben.

Jezus, hoe kan dat van voorbijgaande aard zijn?!
Oud 09-02-2004, 19:24
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 09-02-2004 @ 20:21:
Het overlijden van mijn vader doet mij ongelovelijk veel, sterker, ik word er compleet gestoord van!!!! Ik weet alleen niet of dat de benaming 'stress' mag hebben
Maar het is denk ik wel iets dat een behoorlijke last/spanning
op je schouders legt, en ik denk dat dát best een grote invloed
op hoofdpijn ed kan hebben.

En of je nou echt aan de "eisen" van stress moet voldoen..
(zijn die er überhaupt wel?)
Oud 09-02-2004, 19:45
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 09-02-2004 @ 20:21:
Het overlijden van mijn vader doet mij ongelovelijk veel, sterker, ik word er compleet gestoord van!!!! Ik weet alleen niet of dat de benaming 'stress' mag hebben.

Jezus, hoe kan dat van voorbijgaande aard zijn?!
Ik bedoelde dat ik hoop voor jou dat de hoofdpijn van voorbijgaande aard is, niet dat jouw verdriet van voorbijgaande aard zou zijn. Het was zeker niet mijn bedoeling om het overlijden en het leed die daarbij komt te bagatelliseren, echt niet!

Stress is niet enkel een gevolg van een druk werkschema op school of zo, het kan veel oorzaken hebben.

Het kan goed zijn dat men sterk verdriet benoemt als stress, dat is toch niet erg? Denk je mss dat stress een minderwaardig begrip is? Zeker niet, hoor. Het kan grote gevolgen hebben, zoals die vervelende hoofdpijn van je.

Als het overlijden van je vader de oorzaak zou zijn (het is mogelijk), zou ik mss proberen om (nog meer) erover te praten met je gezin of met vrienden.

Ik heb ook wel eens hoofdpijn gehad (paar maanden na elkaar) en het was ook te wijten aan stress. Bij mij noemde de dokter het spanningshoofdpijn en pijnstillers hielpen niet. Ik heb toen vooral veel gepraat met anderen en manieren gezocht om me meer te kunnen ontspannen.
Ook nam (en nu nog soms) ik sint-janskruid om wat minder te piekeren en wat rustiger te worden.

Sorry als mijn vorige reply je kwetste, dat bedoelde ik niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten