Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 08:16
konijntje18
konijntje18 is offline
naja tis nie zo smakelijk maja k moet het wel even kwijt...

gister toen ik moest poepen, lag er bloed in de wc.. naja ik dacht dat kan een keertje gebeuren jah (dat er iets scheurde of wat dan ook)..
vanmorgen werd ik wakker met hele erge buik krampen, het voelde als een soort van weeen.. (dan voelde ik het aankomen en zakte het even later ook weer af) naja even later ben ik dus naar de wc gegaan en weer bloed in de wc. (bij het poepen dus) dat water wat een beetje in de wc ligt was dus echt rood gekleurd dus dat moet er bij het poepen zijn uitgekomen..

nu zijn de krampen in mn buik wel weer over maar toch heb ik nog lichte steken door mijn buik..

ik maak me best wel zorgen eigenlijk, dus iemand een idee wat het kan zijn...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 08:24
Raven
Raven is offline
kan zijn dat je aambeien hebt .. en je je gister daar druk om zat te maken ... krijg je ook buikpijn van ..

kan ook zijn dat je darmen erg van streek zijn ..

was't echt knal rood dan is er niet zoveel aan de hand .. waarschijnlijk iets gescheurt aambei ofzo ..

als je je er echt druk om maakt f naar de dokter gaan ..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 08:27
konijntje18
konijntje18 is offline
aambeien verneem je toch wel? en dan heb je toch jeuk enzow??
ik heb namelijk nerens last van..
alleen van dat bloed dat er uit komt als ik moet poepen...en die buikkrampen van vanmorge..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 08:51
Auntie M
Auntie M is offline
Naar de dokter.
Oud 05-02-2004, 09:07
Fieneke
Fieneke is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 05-02-2004 @ 09:51:
Naar de dokter.
Oud 05-02-2004, 09:21
konijntje18
konijntje18 is offline
k wil nie naar de dokter

maja k ben nu dus in de diaree.. en jah t blijft hetzelfde.. steeds maar weer dat bloed terwijl het dus niet kan komen doordat ik te hard druk ofzow..

naja en als het met een paar dagen nog zo is, jah dan zal het de dokter wel worde.. k stel het alleen liever zolang mogelijk uit.. (omdat ik dus niet graag bij de dokter kom..)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:23
Raven
Raven is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 05-02-2004 @ 10:21:
k wil nie naar de dokter

maja k ben nu dus in de diaree.. en jah t blijft hetzelfde.. steeds maar weer dat bloed terwijl het dus niet kan komen doordat ik te hard druk ofzow..

naja en als het met een paar dagen nog zo is, jah dan zal het de dokter wel worde.. k stel het alleen liever zolang mogelijk uit.. (omdat ik dus niet graag bij de dokter kom..)

wa's er zo erg aan om ff naar de dokter te gaan ?
weet je tenminste wat er aan de habnd is .. en ben je er ook misschien zo weer vanaf ..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:24
Fieneke
Fieneke is offline
Citaat:
k wil nie naar de dokter

kan ik me voorstellen, ben er ook niet echt fan van, maar ik zou toch niet te lang wachten voor het erger wordt, en dan ben je er ook meteen vanaf en daarbij valt t altijd mee als je naar de dokter gaat, t lijkt vooraf erger dan het is
Oud 05-02-2004, 09:48
Verwijderd
als je niet graag bij de dokter komt moet je misschien een andere zoeken waar je makkelijker heen kan...Hier kunnen we wel advies en tips geven maar de dokter is uiteindelijk degene die er voor gestudeerd heeft en je echt kan onderzoeken en eventueel doorverwijzen. Zeker in dit geval is het denk ik het beste dat je er even langs gaat. Okee, ik zou dit ook niet graag aan mn dokter vertellen maar ik ben er wel met raardere dingen geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:49
shiningstars
shiningstars is offline
Ik heb precies hetzelfde gehad...ik heb toen pilletjes bij de apotheek gehaald waardoor de poep dunner werd. Ook veel sinaasappelsap drinken kan helpen. Bij mij heeft het geholpen en ik heb er sindsdien geen last meer van gehad. Waarschijnlijk heb je een wondje die nu telkens openspringt en door de pilletjes wordt je poep dunner en "glijdt" het er makkelijker doorheen, waardoor het wondje niet meer openspringt en kan genezen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:10
LittleLucille
LittleLucille is offline
heb je dan ook hele donkere ontlasting of donkerder dan normaal..?
Oud 05-02-2004, 12:03
Verwijderd
Ik heb soortgelijke symptomen gehad en ik had toen een darminfectie. In principe gaat het vanzelf over maar je moet veel drinken en Oral Rehydration Salts halen bij de apotheek om uitdroging te voorkomen. Als je ontlasting donkerder wordt of het bloed krijgt een andere kleur, dan moet je even langs de dokter.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 13:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmm, heb ik ook wel eens gehad, maar dat was alleen als t heel dik was ...
Misschien moet je wat meer voedsel eten was het dunner maakt, dat helpt denk ik wel. Doe ik nu ook wat meer en sindsdien is het nooit meer gebeurd
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:28
moon
moon is offline
Citaat:
k wil nie naar de dokter

Toevallig ben ik net een uur geleden nog voor ongeveer hetzelfde naar de dokter geweest! Ik had geen bloed maar slijm in mijn ontlasting, ik had ook hele erge buikkrampen en had ook diarree. In eerste instantie was ik ook heel bang en wilde ik absoluut niet naar de dokter! Ik vroeg me af wat hij zou onderzoeken, nou...er is niks engs aan hoor! Het einge wat hij deed was op mijn buik drukken en vragen waar het pijn deed. Dat heb ik verteld en daarna kreeg ik een soort van dieet mee! Ik zou me echt niet zo druk maken als ik jou was, bij mij was het alleen maar een enorme opluchting toen ik bij de dokter vandaan kwam en eindelijk wist dat het niks ergs was! Gewoon doen dus, dat geeft je veel meer rust!
Oud 05-02-2004, 17:24
ekki
ekki is offline
Ik zou direct en onmiddelijk naar de dokter gaan en absoluut niet afwachten! Het hoeft niets ernstigs te zijn, maar bloed in de ontlasting is nooit goed! Die dokter is er voor dit soort dingen en als het zo veel bloedt zou ik zeker gaan.
Oud 05-02-2004, 19:48
Yaantjuh
Yaantjuh is offline
stomme vraag misschien maar ben je niet gwoon ongesteld...
Buikpijn...bloed

Anders misschien iets mis met je darmen en lijkt t me verstandig dat je er een arts naar laat kijken, want dat kan echt niet goed zijn!
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 20:59
konijntje18
konijntje18 is offline
hoihoi
mn krampen zijn weer wat over, heb der trouwens wel de hele dag last van gehad.. ik ben nog niet weer naar de wc geweest dus kan nu ook niet zeggen hoe het nou met het bloeden is..

Citaat:
stomme vraag misschien maar ben je niet gwoon ongesteld...
enne nee k ben niet ongesteld, zon buikpijn is het wel trouwens alleen dan iets erger..

maja ik kijk het nog even aan...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 21:03
mijwn
mijwn is offline
na het lezen van enkel de titel zeg ik:

Ga naar de dokter
Oud 06-02-2004, 08:43
Verwijderd
Citaat:
k wil nie naar de dokter

Ik zou toch gaan.

Want bloed bij de omtlasting en diaree dat zijn 90% zeker geen aambeien.
Heb zelf een darm ziekte en heb daarmee al het een en ander in meegemaakt. Misschien is het gewoon een simpele darm ontsteking, die zijn erg makkelijk optelossen. Dus ik zou niet telang wachten dta maakt het alleen erg lastig voor jou.

Als je meer info wil stuur maar PB
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 11:27
Allure
Citaat:
mijwn schreef op 05-02-2004 @ 22:03:
na het lezen van enkel de titel zeg ik:

Ga naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
konijntje18 schreef op 05-02-2004 @ 21:59:

NIET DOEN GEWOON NAAR DE DOKTER GAAN!

Het is niet eng en wie weet ben je er dan zo vanaf... kop in het zand steken heeft geen zin!

Even moed verzamelen en gaan... en trouwens, waar ben je bang voor bij de dokter??
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 11:47
konijntje18
konijntje18 is offline
k ben nie echt bang.. maja gewoon het vertellen enzow, en uitleggen..

k heb der trouwens nog steeds last van
en tis alleen het laatste beetje dat der uitkomt

maja als het dit weekend nog zo blijft ga ik maandag heen..moet wel he..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 11:58
Raven
Raven is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 06-02-2004 @ 12:47:
k ben nie echt bang.. maja gewoon het vertellen enzow, en uitleggen..

k heb der trouwens nog steeds last van
en tis alleen het laatste beetje dat der uitkomt

maja als het dit weekend nog zo blijft ga ik maandag heen..moet wel he..
gewoon gaan joh ...
dokters zijn wel wat gewend hoor
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:13
beestje
beestje is offline
ga gewoon naar de dokter..

die hoort echt wel eens veeeel raardere verhalen

dan kan ie je tenminste helpen zodat het overgaat
Oud 06-02-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
konijntje18 schreef op 05-02-2004 @ 21:59:
Je bent nu officieel een van die mensen die liever doodgaan dan 5 minuten bij de dokter zitten en het probleem uitleggen. Als je niet naar je eigen dokter durft, ga dan naar een andere.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:46
Binatone
Binatone is offline
Gewoon naar de dokter gaan, als je inwendig bloedt kan dat nooit goed zijn. En een dokter ziet idd wel eens vreemdere dingen hoor, ik hoor wel eens wat van me vader....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:04
Verwijderd
Ik up het omdat ik er echt niet tegen kan dat iemand dan niet naar een dokter gaat.. hij stelt wat vragen en THAT'S IT!

Ga nou maar! Als je je kop in het zand steekt, is het echt niet inene over hoor!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 06-02-2004 @ 21:04:
Ik up het omdat ik er echt niet tegen kan dat iemand dan niet naar een dokter gaat.. hij stelt wat vragen en THAT'S IT!

Ga nou maar! Als je je kop in het zand steekt, is het echt niet inene over hoor!!!!!!!
Achja. Zelfregulatie, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 13:29
ekki
ekki is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 09-02-2004 @ 14:23:
Waarschijnlijk heb je een salmonella infectie
Waarschijnlijk? euh...? Hoe kom je daarbij? Mag ik een link waaruit blijkt dat dit de symptomen zijn? Want dit is wel heel gemakkelijk diagnose stellen.
Oud 09-02-2004, 13:42
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-02-2004 @ 14:29:
Waarschijnlijk? euh...? Hoe kom je daarbij? Mag ik een link waaruit blijkt dat dit de symptomen zijn? Want dit is wel heel gemakkelijk diagnose stellen.

Dit was inderdaad te voorbarig...salmonella geeft wel bloed bij ontlasting en ook krampen maar ook koorts en dat lees ik hier niet.
Nee, het kan ook colitis ulcerosa of ziekte van Crohn zijn.
Goed dat je me er op wees.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 09-02-2004 @ 14:42:
Dit was inderdaad te voorbarig...salmonella geeft wel bloed bij ontlasting en ook krampen maar ook koorts en dat lees ik hier niet.
Nee, het kan ook colitis ulcerosa of ziekte van Crohn zijn.
Goed dat je me er op wees.
Ze kan er aan doodgaan. Dat probeer je te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 21:12
konijntje18
konijntje18 is offline
Citaat:
nou lekker is dat...

tis volgens mij alweer over en naaj als het weer komt sta ik direct bij de dokter jah.. enne misschien was het een buikgriepje ofzow?!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 13:43
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Jadie schreef op 09-02-2004 @ 22:03:
Nee hoor, dat probeer ik niet te zeggen.

Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 13:44
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
konijntje18 schreef op 09-02-2004 @ 22:12:
nou lekker is dat...

tis volgens mij alweer over en naaj als het weer komt sta ik direct bij de dokter jah.. enne misschien was het een buikgriepje ofzow?!
Neem de klachten wel serieus,je darmen zijn erg belangrijk.
Bij een buikgriepje heb je vaak wel krampen maar niet zo snel bloedverlies.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 15:21
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou gewoon naar een dokter gaan.. Daar is niks ergs aan..
Ik zou liever niet een hele tijd met pijn rondlopen en mezelf continu afvragen wat ik nou zou kunnen hebben...
Als je gewoon even bij je arts langs gaat weet je snel of je je zorgen moet maken of niet.. Nu zit je in spanning en dat is niet echt bevordelijk voor je buikkrampen/pijn..
Oud 11-02-2004, 14:16
Verwijderd
Dovemansoren...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten