Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 15:40
TrUeKiLL
TrUeKiLL is offline
Lieve mensen..
Ik heb een vraagje en wie zou me daarbij kunnen helpen.
Zelf heb ik er al n hele poos aan besteed maar ik kom er maar niet uit.. Wie helpt mij ?
Ik moet een betoog schrijven over de volgende vraag..
In hoeverre zijn kinderboeken de spiegels van opvoedingsidealen uit een bepaalde periode?
Graag ook argumenten als dat kan

Alvast bedankt allemaal,

Groetjes Quincy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2004, 16:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
van opvoedingsidealen mwa...

Er zit altijd zo'n schraal overdreven moraal in. En aangezien je bij opvoeding een moraal wil bijbrengen, kan je het moraal uit zo'n boek of disneyfilm ofzo gebruiken om het de kindjes bij te brengen, want die willen netzo zijn al,s hun coole held
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
TrUeKiLL schreef op 09-02-2004 @ 16:40:
In hoeverre zijn kinderboeken de spiegels van opvoedingsidealen uit een bepaalde periode?
Vooraf: je vraagstelling impliceert een beschouwing en niet een betoog. In een betoog verdedig je altijd jouw mening over een bepaald onderwerp.

Verder:
Je probleem zit hem vooral in je vraag. Dit is moeilijk, zo niet onmogelijk onderzoekbaar.

Stel je vraag anders, bijvoorbeeld bij een beschouwing: "welke kenmerken van het dominante opvoedingsideaal tijdens periode A zien we terug in de tekst van kinderboek 1, kinderboek 2, et cet."

of bijvoorbeeld een betoog: "In Nederlandse kinderboeken in de periode A tot B zien we te veel kenmerken van opvoedingsideaal X terug"

Daarna kun je volop aan de gang. Leg eerst uit wat het opvoedingsideaal inhoudt. Laat zien dat die kenmerken terug komen in een aantal succesvolle Nederlandse kinderzoekn uit die periode. Concludeer dat dat volgens jou te veel en geeft maximaal drie argumenten waarom dat volgens jou zo is.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:21
TrUeKiLL
TrUeKiLL is offline
Sjonge jonge.. tis gewoon een doodnormale vraag.. al dat gelul erom heen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:21
Gatara
Gatara is offline
di's huiswerk
Oud 12-02-2004, 15:40
Fantôme
Fantôme is offline
houd je nou een betoog of een beschouwing?
als je een betoog houd moet je inderdaad een eigen standpunt verdedigen. (en dan is dit wat je nu hebt niet goed)
<<heb jij topniveau (zo heten die nou eenmaal) boeken? daarin staat dat helemaal uitgelegd>>
Reageren

Regels voor berichten