Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2003, 17:04
another supergirl
another supergirl is offline
striae zijn van die rode/paarse streepjes die ik op mn bovebenen heb.... ze gaan niet meer weg, maar kunnen wel vervagen. Ze schijnen te ontstaan in de puberteit, omdat je dan sneller groeit dan je huid aan kan..... ofzo.... iig: ik baal!!! cellulitis is glukkig niet zo erg bij maar maar damn was ik maar een of andere sportvrouw die kon leven op een dieet en alleen maar spieren op dr kont/benen had.... grrr...

*vriendelijk* tips zijn welkom
Oud 14-07-2003, 17:08
Verwijderd
Iedereen heeft zijn/haar minpunten, een sportvrouw die kan leven op één of ander dieet en alleen maar spieren op dr kont/benen heeft net zo goed.

Ik heb ook straie en cellulitis, net als de meeste vrouwen (en mannen, geloof ik ook). tja, weinig aan te doen, soms vind ik het wel rot (met name de cellulitis), maar dat veranderd er niks aan. Tegen cellulitis helpt sporten, geloof ik, wel.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:54
Verwijderd
ik heb beide maar baal vooral van de straie.. maarja het is gelukkig al wat aan het vervagen en ondertussen herrinert het mij er wel aan van t snoep weg te blijven
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:20
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Ik geloof dat tegen straie je wel een middeltje kan kopen.. Weet niet precies welk maar het is van biodermal en geloof ik best duur.. Maar ik hoorde laatst van iemand die had dat gebruikt en bij diegene had het goed gewerkt..

Tegen cellulitis helpt idd sporten geloof ik..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:41
Verwijderd
Ik heb nauwelijks vet op m'n billen en bovenbenen en tóch een beetje cellulitis, dus een dieet heeft er niets mee te maken... cellulitis is een onregelmatige verdeling van vet (en iedereen heeft wel wát vet op billen en dijen, anders ben je echt ongezond... en ja, topsporters zijn ook echt ongezond) en dat komt door een gebrekkige doorbloeding, dat kun je dus verhelpen door te sporten (vooral hardlopen e.d.) en door je te laten masseren. Als je een verstelbare douchekop hebt, dan kun je die op de hardste stand zetten (en anders zet je gewoon zo veel mogelijk water aan) en dan met de straal (van een graad of dertig, de meeste mensen douchen op 35 graden maar dat is te heet voor zo'n harde straal) op zo'n vijf cm afstand langs je billen en bovenbenen gaan. Dat werkt op zich wel, ik merk al resultaat in twee weken, en dan denk ik 'mooizo' en vergeet ik om er mee door te gaan
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 18:48
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 14-07-2003 @ 19:41:
Ik heb nauwelijks vet op m'n billen en bovenbenen en tóch een beetje cellulitis, dus een dieet heeft er niets mee te maken...
Same here..
Oud 14-07-2003, 19:33
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ach ik heb ook straie op m'n bovenbenen maarja. Ik zou er niet zo mee zitten, mensen zullen er niet op letten en bijna iedereen heeft het wel ergens.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:09
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Nee ik heb ze niet, maar eigenlijk vind ik het wel wat hebben, vind t best mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:40
Qimm
Qimm is offline
Nee ik ben er heeeel blij mee
Mja ik heb het nu eenmaal, af en toe is het minder (???) maar goed, het valt gelukkig niet heel erg op, maar het voelt gek op mijn bovenbenen
Oud 14-07-2003, 20:41
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 14-07-2003 @ 21:09:
Nee ik heb ze niet, maar eigenlijk vind ik het wel wat hebben, vind t best mooi.
?
Oud 14-07-2003, 20:51
KiMZz
KiMZz is offline
Er schijnt een zalfje te bestaan dat striae erg vermindert, het vervaagt dan heel erg en met een beetje geluk is het zelfs weg. I heb zelf ook striae en ik denk er over naar de dokter te gaan om naar zo'n zalfje te vragen... Misschien ook wat voor jou?
Oud 14-07-2003, 20:55
Verwijderd
Vroeger vond ik het echt heel erg! Ik had echt het idee dat ik de enige was in heel nederland. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Gelukkig. Nu boeit t met niet zo heel erg meer, want ja, dat ben ik gewoon en ze moeten me maar nemen zoals ik ben.
Ik heb zalfjes geprobeerd, maar dat doe ik al heel lang niet meer. Ik laat het gewoon. Als het vervaagt, dan vervaagt t.. anders niet.
En mijn vriend is heel dun, en ja, ook hij heeft striae..

Kop op. Het is niet het ergste.. Ze moeten je maar accepteren hoe je bent.. Met of zonder striae..

KUS
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 21:21
Gimson of Gloin
Gimson of Gloin is offline
Ik heb wel striae, maar dan op mijn buik

Ik zit er niet zo mee, heb mezelf nu aanvaardt, maar op zich, als ik iets slanker was vond ik het niet erg en had ik striae ook nooit gekregen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 21:48
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
ZHAzha schreef op 14-07-2003 @ 21:41:
?
gewoon zoals ik t zeg, tis mooi!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 22:19
another supergirl
another supergirl is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 14-07-2003 @ 22:48:
gewoon zoals ik t zeg, tis mooi!

jullie klinke allemaal erg vol met zelfvertrouwe i envy you... en hoe zit t dan als je een keer wil zwemme.. dan zie je t met een bikini aan wel erg.. dat zit me wel ut meeste dwars denk ik...
Oud 15-07-2003, 01:38
Ilsje
Ilsje is offline
ik heb vooral cellulitis als ik me kont aanspan verschrikkelijk maar vin t soms ook wel lachwekkend. als ik gewoon rechtop sta valt t allemaal wel mee. gelukkig zit t op plekken die ik zelf niet echt goed kan zien zonder spiegel. gewoon schijt aan hebben meid!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:11
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
another supergirl schreef op 14-07-2003 @ 23:19:
en hoe zit t dan als je een keer wil zwemme..
Dan ga je lekker zwemmen

Joh er rennen ook nijlpaarden verkleed als mens over het strand, dus het kan al-tijd erger

Maar misschien heb ik wel makkelijk praten..

En Gimson of Gloin; je krijgt straie meestal als je té snel groeit. Bv je borsten, buik, heupen, etc.
Het heeft weinig met je gewicht te maken.. Hoewel het vaak wel meespeelt..
Oud 15-07-2003, 08:14
Gimson of Gloin
Gimson of Gloin is offline
Citaat:
Qamra schreef op 15-07-2003 @ 09:11:

En Gimson of Gloin; je krijgt straie meestal als je té snel groeit. Bv je borsten, buik, heupen, etc.
Het heeft weinig met je gewicht te maken.. Hoewel het vaak wel meespeelt..
uhm, als je buik te snel groeit doordat vet zich daar gaat ophopen???
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Gimson of Gloin schreef op 14-07-2003 @ 22:21:
Ik heb wel striae, maar dan op mijn buik

Ik zit er niet zo mee, heb mezelf nu aanvaardt, maar op zich, als ik iets slanker was vond ik het niet erg en had ik striae ook nooit gekregen
ach ik heb t dus overal. ik zal ns wat noemen:
mn armen, mn heupen, mn bovenbenen, knieholtes en natuurlijk ook mn borsten..

en zoals ik al in de post boven jou zei: mn vriend is dun en ja, ook hij heeft striae.. Maarja, hij is dus ook heel lang.. --> snel gegroeid dus ..
et voilá
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:22
Verwijderd
Citaat:
another supergirl schreef op 14-07-2003 @ 23:19:
jullie klinke allemaal erg vol met zelfvertrouwe i envy you... en hoe zit t dan als je een keer wil zwemme.. dan zie je t met een bikini aan wel erg.. dat zit me wel ut meeste dwars denk ik...
naja, dat had ik eerst niet hoor. Maar je kan er wel de hele tijd depri van worden en weet ik wat allemaal, maar het heeft toch geen nut.
Bij mij (en nog meer mensen) gaat t gewoon niet weg met zalfjes etc. Sommigen vervagen nu gewoon en ach, mn vriend vind het helemaal niet storend of erg ofzo (hij moest ns )..
En zwemmen doe ik dus gewoon. Tuurlijk valt het me zelf ook wel op, maarja, kan er weinig aan doen toch? En als je bruiner word, vallen ze ook minder op dus --> bikini aan
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 10:15
Fleur
Fleur is offline
Cellulitis heb ik gelukkig niet, straie wel helaas.
Wat zover ik weet helpt is veel water drinken, lekker invetten met babyolie oid (de striae dus) zo houd je je huid elastisch en sporten kan nooit kwaad natuurlijk om cellulitis te voorkomen/verminderen.

Maarja ik zou me idd niet teveel zorgen maken over straie, dat heeft bijna iedereen en als je wat bruiner wordt valt het denk ik ook wel minder op.
Oud 15-07-2003, 12:31
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Qamra schreef op 14-07-2003 @ 19:48:
Same here..
And here, maar volgens mij kan ik van geluk spreken want ik heb van beide geen last!! Maar ik denk niet echt dat je er iets tegen kunt doen!! Het zal heus wel na een tijdje vervagen of je let er niet eens meer op! En zoals je leest, je bent niet de enige die het heeft dus don't worry!

Laatst gewijzigd op 15-07-2003 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:46
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik sta van onder tot boven onder de straie (oke, niet helemaal maar van bovenbenen tot aan onder mijn armen)
Op mijn buik is het echt heel erg. Tja, lastig als je altijd enorme gewichtsschommelingen hebt... (ik ben zo'n beetje een spons wat het aankomt op vet )

Maar goed, ik ga dan eens kijken naar dat biodermal ofzo wat ze hier hebben genoemd. Misschien als het werkt dat ik mezelf daarna weer in een zwemshort durf te vertonen....
(niet dat ik het niet tegen kan dat anderen het zien maar ik wil het zelf niet zien )

PS: Ik = mannelijk
Dus helemaal vrouwelijk is het niet
Oud 17-07-2003, 16:33
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Ik heb het op mijn rug, ik ben best dun maar in korte tijd erg lang geworden. Ik heb een zalfje gebruikt dat ik bij een of andere reform winkel heb gekocht, hierdoor vervaagde de strepen wel, ze gingen van rood/roze naar een iets tint die iets donkerder is dan mijn huidskleur. Ik weet niet meer hoe het heet, wat ik wel weet is dat er vitamine E en caffeine in zat. Het koste iets van 7 of 8 euro.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 16:37
Catootjuh
Catootjuh is offline
Ik heb zelf ook (best veel) last van striae, maar who cares? Maak me er niet druk om. Je leeft maar 1 keer hoor en om daar nu je druk om te maken. Vind ik beetje heel zonde (van de tijd)
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 22:28
Ilsje
Ilsje is offline
wat is oorzaak van cellulitis? ik ben op 13e/14e 12,5 kilo afgevallen en binnen 1 jaar weer 6 kilo aangekomen (en nu op me 18e weeg ik weer net zoveel als op me 14e) zal dat ermee te maken hebben?

en waarom heb ik geen straie dan?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 15-07-2003 @ 09:11:
Dan ga je lekker zwemmen
Precies. Je kunt alles wel niet gaan doen, omdat er iets is. Drie kwart van de mensen heeft het, denk ik, je bent echt niet de enige. En denk je dat al die mensen die het hebben niet gaan zwemmen? Zou rustig worden dan in de zwembaden en op de stranden.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Ilsje schreef op 17-07-2003 @ 23:28:
wat is oorzaak van cellulitis? ik ben op 13e/14e 12,5 kilo afgevallen en binnen 1 jaar weer 6 kilo aangekomen (en nu op me 18e weeg ik weer net zoveel als op me 14e) zal dat ermee te maken hebben?

en waarom heb ik geen straie dan?
Jij hebt heel veel geluk
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 23:29
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-07-2003 @ 23:44:
Jij hebt heel veel geluk
ik had liever die gewichtsschommeling niet gehad en wel straie, dan wel gewichtsschommeling en geen straie
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 19:26
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb t allebei erg veel en baal er van omdat mijn vriend me nu niet meer mooi vindt . Hij houdt alleen van dunne, strakke meisjes.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Ilsje schreef op 18-07-2003 @ 00:29:
ik had liever die gewichtsschommeling niet gehad en wel straie, dan wel gewichtsschommeling en geen straie
Altijd nog beter dan gewichtschommeling mét striae
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 18-07-2003 @ 20:26:
Ik heb t allebei erg veel en baal er van omdat mijn vriend me nu niet meer mooi vindt . Hij houdt alleen van dunne, strakke meisjes.
Dumpen die hap. Alsof hij niet begint een bierbuik te krijgen en overal van dat enge haar heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:01
Maddan
Maddan is offline
waarom heb ik het allebij niet ik voel me buitengesloten!
Oud 18-07-2003, 22:05
frozenfountain
frozenfountain is offline
Straie
Op m'n heupen vooral....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:30
Verwijderd
Ik baal van de cellulitus maar ga er iets aan doen. Ik ga baantjes zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 12:53
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Ik heb super veel straie op mijn buik, bovenarmen en borsten, maar dit komt door mijn zwangerschap. En omdat ik ook nog in mijn puberteit zit wordt dat nog eens verergerd.....
Mja, je moet er iets voor over hebben om moeder te worden he
Oud 19-07-2003, 15:22
Mara
Mara is offline
Ik heb straie op m'n borsten en benen. Dit komt omdat ik een paar maanden geleden met de pil ben begonnen en toen zo'n 10 kg ben aangekomen binnen zeer korte tijd. Benen is het niet zoveel, borsten wel en ook heel erg. 't Zit 'r helemaal onder, Met 'n bikini zie je 't zelfs.

Cellulitis heb ik heel erg op m'n dijen. Heb ik al sinds groep 5 ofzo.

Hele domme vraag misschien, maar hoe spreek je straie eigenlijk uit

Laatst gewijzigd op 19-07-2003 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:49
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
strajjuh
Oud 19-07-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 19-07-2003 @ 16:49:
strajjuh
Ik zeg altijd 'strié'...en de meeste mensen die ik ken volgens mij ook...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 18:02
Muizzz
Muizzz is offline
ik heb het ook op mijn bovenbenen maar bij mij is het witter dan mijn huidskleur.
ik vind het ook lelijk maar aan striae is niet zoveel te doen volgens mij
Oud 19-07-2003, 21:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2003 @ 16:57:
Ik dacht wel dat 's zo moest.. dat was tenminste hoe ik dacht dat je 't moest uitspreken toen ik 't voor 't eerst las.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 21:39
Bijoux
Bijoux is offline
Ik vind t echt vreselijk. Ik heb alleen straie, maar toch, voel me niet echt op m'n gemak drmee (zwemmen enzo). Cellulitis heb ik niet.
Oud 19-07-2003, 22:40
Verwijderd
Jah, beetje cellilutis op bovenbenen ik heb geen striae though

sinaasappelhuid echt ook stom dat alleen vrouwen dat hebben..mannen hebben ook altijf mazzel
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 22:54
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik heb heel erg straie gehad maar das al bijna helemaal weg zijn eigelijk alleen nog maar groeven in me huid. Zijn bij mij vanzelf weggetrokken....
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 14:19
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Citaat:
Maakt toch nix uit, wel?
Oud 20-07-2003, 14:53
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Strie-jee?
Oud 20-07-2003, 15:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Quiana schreef op 20-07-2003 @ 15:53:
Strie-jee?
Straa-jee?

Het wordt bijna een Moderne Talen-topic
Oud 26-02-2004, 20:23
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik dacht strij-uh
maar natuurlijk haat ik het ook
Oud 26-02-2004, 20:40
Dolores
Dolores is offline
Ik heb dr ook last van, maar echt heel storend vind ik het niet.. k ben dr natuurlijk niet blij mee, maarja, tis niet anders.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:42
Divina Flor
Divina Flor is offline
Volgensmij heb ik het niet, ik zal er nog eens naar kijken.
Maar; het valt alleen jezelf op, een ander ziet dat soort dingen echt niet. Ja, het is misschien cliche, maar het is wel zo. (iig bij mij, mij valt het niet op als iemand zoiets heeft)
Calendula zalf ofzo (van VSM) wil wel wat helpen, vervaagd littekens een beetje.

Regels voor berichten