Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: Heb jij professionele hulp?
Ja. 43 24.29%
Nee, niet nodig. 61 34.46%
Nee, maar het zou wel moeten. 43 24.29%
Nee, ik ben ermee gestopt. 30 16.95%
Aantal stemmers: 177. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2004, 16:26
Miracle
Miracle is offline
Stemmen maar!

En dan kun je nog de volgende vragen beantwoorden:
vraag beantwoorden die achter jou stem van de poll staat
Ja: Waarom heb je hulp en hoelang al?
Nee, maar het zou wel moeten: Wat houdt je tegen?
Nee, ik ben ermee gestopt: Waarom ben je gestopt?
Oud 16-01-2004, 16:37
Fantôme
Fantôme is offline
nee, maar ik zou wel moeten heb ik gestemd.
wat me tegenhoud is, wanneer ik me wel goed voel voelt het als onzinnig om hulp te gaan zoeken, en wanneer ik me dan down voel, en niet een btje down... maargoed, dan durf ik niet meer. want dan heb ik ook echt geen zelfvertrouwen in de perioden.
xxx
Oud 16-01-2004, 16:41
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ben er al een tijdje mee gestopt, omdat ik het niet meer nodig ben...
Oud 16-01-2004, 16:42
dyfusica
dyfusica is offline
nee

Ik heb de hulp vanwege mijn klachten. Ik heb sinds november 2002 hulp.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:43
Quiana
Quiana is offline
Nee, ik ben ermee gestopt.

Ik ben ermee gestopt omdat ik het gevoel had niet verder
te komen, en absoluut geen vertrouwen erin had. Daarbij
was ik ook niet gemotiveerd, (afspraken niet nakomen,
niet meewerken enz), en wilde ik ontzettend graag die periode achter me laten.

Bovendien werd er vrij slecht op gereageerd thuis,
iets wat uiteindelijk wel de doorslag gaf. En ik had
het gevoel de dingen zelf aan te kunnen en er zelf
uit te kunnen komen.

Soms twijfel ik wel, of ik weer hulp zou moeten zoeken.
Maar oa om de redenen waarom ik gestopt ben, wil
ik dat niet doen.
Oud 16-01-2004, 17:03
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Nou, Nee, maar zou wel moeten.

Het is tamelijk ongezond dat je gaat samenwonen en in 2 jaar van 80 naar 130 kilo gaat.

Nog ongezonder is het als je na die 2 jaar uit elkaar gaat en in 1 maand van 130 naar 102 kilo gaat. Senel afvallen, leuk, maar ongezond.

Tja, ik heb eigenlijk meer psychishe problemen dan lichamelijke, 1 keer bij het RIAGG geweest met m'n moeder [die daar eens per maand komt] en ze vonden daar dat ik ook maar moest komen, praten en mezelf op orde stellen. Dat kan ik helemaal niet, de enige waarmee ik over problemen face-to-face kon praten was m'n ex-vriendin [niet de laatste, maar die daarvoor]. Praat ik gelukkig nog steeds mee.

Ik wil het allemaal gewoon niet, die vreemde mensen met mijn problemen, ik los het zelf wel op ...
Oud 16-01-2004, 17:09
coopergirl
coopergirl is offline
Ja, ik heb al ruim 4 jaar professionele hulp.
* Dynamische psycho-therapie

Waarom?
Ik heb moeite met het verwerken van traumatische dingen uit het verleden. (met 3 fam. leden incest, door 2 mannen 7 jaar sexueel misbruikt, scheiding ouders, geen contact met vader, mishandeld door vader e.d.) Vaak last van zware depressies, derealisatie, depersonalisatie enz.

PTSS (post traumatisch stess syndroom)
Oud 16-01-2004, 17:10
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
Fledderpoep schreef op 16-01-2004 @ 18:03:
Nou, Nee, maar zou wel moeten.

Het is tamelijk ongezond dat je gaat samenwonen en in 2 jaar van 80 naar 130 kilo gaat.

Nog ongezonder is het als je na die 2 jaar uit elkaar gaat en in 1 maand van 130 naar 102 kilo gaat. Senel afvallen, leuk, maar ongezond.

Tja, ik heb eigenlijk meer psychishe problemen dan lichamelijke, 1 keer bij het RIAGG geweest met m'n moeder [die daar eens per maand komt] en ze vonden daar dat ik ook maar moest komen, praten en mezelf op orde stellen. Dat kan ik helemaal niet, de enige waarmee ik over problemen face-to-face kon praten was m'n ex-vriendin [niet de laatste, maar die daarvoor]. Praat ik gelukkig nog steeds mee.

Ik wil het allemaal gewoon niet, die vreemde mensen met mijn problemen, ik los het zelf wel op ...
Jee.. Weet je zeker dat je geen hulp wilt? Denk dat je er dan alleen maar sneller vanaf bent..
Oud 16-01-2004, 17:34
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
Sandpaper Tears schreef op 16-01-2004 @ 18:10:
Jee.. Weet je zeker dat je geen hulp wilt? Denk dat je er dan alleen maar sneller vanaf bent..
Ik ben geen persoon om m'n problemen bij anderen neer te pleuren. Ik hou ervan om anderen te helpen en dat doe ik ook, gaat meestal wel ten koste van mezelf, maar dat is bijzaak. Als ik iets goeds doe voel ik me gewoon goed, wat de consequenties wel niet mogen zijn.

Nou ja, laatste 13 jaar nooit echt happy geweest, maar komt nog wel ...
Oud 16-01-2004, 17:35
Dolores
Dolores is offline
Nee, niet nodig... Natuurlijk heb ik ook wel eens slechte buien en voel ik me ook écht kut en heb ik het idee dat ik heel depressief ben en het liefst dood wil, maar dat is altijd maar tijdelijk. Dus nee, gelukkig geen hulp nodig
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:44
Gothic
Gothic is offline
Nee, niet nodig. Ik heb het ook nooit nodig gevonden.
Oud 16-01-2004, 19:27
Verwijderd
ja, ik heb nu hulp..

het helpt niet en ik moet ergnes anders heen denk ik zelf maar dat durf ik dan weer niet te zeggen

dus eigenlijk

ja, ik heb nu hulp
nee, maar het zou wel moeten..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:32
Verwijderd
Nee, ben er mee gestopt.

Al een tijdje geleden hoor, en eigenlijk was het meer omdat het op dat moment volgens mijn psych *niet meer nodig* leek.

Ik vind het wel okee zo, soms denk ik dat het wel fijn zou zijn als ik het zou hebben, maar over het algemeen red ik me prima.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:05
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:10
shy girl
shy girl is offline
ja , nu ongeveer 3jaar. eerst voor faalangst en sociale angst (slecht zelfbeeld) later kwamen de thuisproblemen die me teveel werden met als gevolg automutilatie..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:59
Verwijderd
ouiii
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 03:02
IAMTEHWALRUS
IAMTEHWALRUS is offline
ja.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 09:20
Miss Helena
Miss Helena is offline
Nee, ik ben er mee gestopt.
Mijn mentoren vonden dat ik naar een psych moest omdat ik in een diep dal zat, waar zij mij ook niet meer uit kregen. Na een gesprek met mijn vader hebben ze besloten dat dat het beste voor mij zou zijn. In het begin wilde ik echt niet, maar toch besloot ik door te zetten, gelukkig. Mn psycholoog heeft me op de goede weg geholpen, en ik ben gestopt omdat ik vond dat ik het zelf wel weer kon.
Oud 17-01-2004, 10:13
floortje bloem
floortje bloem is offline
ik heb op ja gestemd,
heb denk ik al nu al ongeveer 4 jaar hulp, eerst iemand van de jeugdzorg, toen een psycholoog, toen weer iemand van de jeugdzorg, toen een maatschappelijk werkster en op dit moment al ongeveer 1,5 jaar een psychiater. veel mensen gehad dus .
waarom? 13 lichamelijk en geestelijk mishandeld door mijn vader, sexueel misbruikt, erg gepest, last van zelfmoordgedachtes, automutilatie enz.
verder zou ik in de pol er ook nog bij zetten de keuze, ja, maar het moet anders, want ik denk dat ik op dit moment niet genoeg heb aan een psychiater (zo denkt zij er ook over) en dat ik beter kan worden opgenomen. dus.. die zou ik er ook nog bij zetten
Oud 17-01-2004, 10:20
nightwish
nightwish is offline
Ik liep jaren bij het RIAGG, omdat ik problemen thuis had en totaal niet met mijn ouders op kan schieten.
Omdat ik het gevoel had dat zij mij alleen maar bij het RIAGG 'dumpten' om zelf niet met het probleem om te hoeven gaan ben ik ermee gestopt. De psych vond het wel ok, omdat hij vond dat hij me niet kon helpen als ik zelf niet wou, en mijn ouders waren tegen, maar ze konden me niet dwingen te gaan. Ok in theorie wel, maar ze hebben het niet gedaan.
Nu heb ik nog steeds veel ruzie met vooral mijn moeder, en eigenlijk wil zij dat ik weer hulp zoek...Ik wil dat absoluut niet, maar ze is nu wel bereid om me te dwingen...echt kut
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:28
Verwijderd
Nu niet meer, heb wel een soort van gehad. Met vertrouwens persoon op school gepraat vorig schooljaar en aan het begin van dit schooljaar ook.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:39
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ja, ik heb proffesionele hulp nu. Ik zit nu bij jeugdzorg en ga naar altrecht. (soorrt riagg)
ik heb ook al veel hulp gehad op school. Op mijn oude school heb ik veel hulp gehad van een lerares en daarna ook nog bij een leerlingenbegeleidster.
Op mijn school nu heb ik veel hulp van de coordinator en mijn mentor, ook daar heb ik bij de leerlingenbegeleidster geweest.

waarom ik hulp krijg? tja.. Ik heb best veel problemen thuis, maar zit ook met mezelf in de knoop om het zo maar te zeggen.
Heb verder niet zo'n zin in om dat allemaal te vertellen..

Iig hoop ik dat die hulp eindelijk gaat helpen..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:40
mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb zelf sinds begin vorig jaar gesprekken met een psychiater bij het RIAGG in Helmond. Ik heb me daar aangemeld omdat ik als kind nooit goed vertrouwd ben geraakt met sexualiteit, wat zich de afgelopen jaren in bepaalde conflicten geuit heeft. Vorig jaar ben ik er op 18 maart achter gekomen dat ik een stoornis in het autistische spectrum (het syndroom van Asperger) heb, waarmee tevens duidelijk is geworden waar mijn sexuele problemen door werden veroorzaakt.
Oud 17-01-2004, 12:43
Verwijderd
goede vraag

ik denk dat ik t wel nodig heb... ik stort zowat in, maar ja, ouders hé?

ach, who cares..

ik zie wel, ik kom er wel overheen.. ik moet gewoon ff hard knokken (mentaal)

maar ik kan t zelf wel.. en als ik erover zou denken om hulp te vragen zou ik die gedachte niet meer uit mn hoofd krijgen.... tjah..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:15
Verwijderd
Ja.. ik ben er vorige week mee begonnen, misschien dat hij me kan helpen alles uit de knoop te halen want ik ben een beetje gefrustreerd door van alles de laatste tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 13:37
Verwijderd
ja, eerst maatschappelijk werk, voor een half jaar ofzo.
toen stopte ik daarmee, en een half jaar daarna kwam ik bij t GGZ terecht. daar zit ik nou onderhand al 2 jaar ofzo.
en waarom... bij maatschappelijk werk kwam ik door aanranding. daarna ging t steeds slechter en ging ik am doen en werd ik depressief en toen ging ik dus naar t GGZ. zijn onderhand nog wel meer dingen bij gekomen, en kweet af en toe nie of ik daar wel goed zit...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:14
Nona
Nona is offline
Ja.
Sinds eind vorig jaar, vanwege een paniekstoornis (ik raak in paniek als ik me in menigten begeef) en mijn sociale onzekerheid. Ik ben er nog niet zo veel geweest, maar ik merk dat ik het fijn vind om er gewoon over te kunnen praten met iemand die dat zo goed opneemt.
Oud 18-01-2004, 18:32
Gilrups
Gilrups is offline
ja, iets langer dan een maand voor sipheid for no reason.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:36
lennuzz
lennuzz is offline
nee, ik ben ermee gestopt.
waarom? omdat ik vond dat ik niet echt serieus genomen werd. de hoofdgedachte van alle gesprekken was dat ik zo snel mogelijk weer weg moest zijn, en dat het niet de bedoeling was dat ik daar al mijn verhalen kwijt kon, en kon vertellen wat mij precies dwarszat.
dat is niet echt mijn idee van helpen, wel?
Oud 18-01-2004, 19:47
Verwijderd
ja, voor borderline persoonlijkheids stoornis en een disthyme stoornis, nu umz... 2 jaar? 3jaar? zoiets. eerst riagg, toen dagbehandeling en crisis steeds afwisselend, nou sinds juli weer riagg met 1x nog een opname op de crisis. ik heb nu 2x per week gesprek met een psychologe en soms zit de psychiater er ook bij en als het goed is start binnenkort de meidengroep waar ik in kom en ik moet gaan beslissen of ik een jaar-opname ga doen in een psychotherapeutische kliniek...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:55
Anne
Anne is offline
Ja. Sinds oktober en daarna sinds januari. Waarom? Heb momenteel geen idee.
Oud 18-01-2004, 20:23
Verwijderd
Nee, niet nodig. Het ging een periode niet super met me, en sommige vrienden vonden dat ik er wat aan moest doen. Maar ik weigerde, ik moest en zou bewijzen dat ik het ook zonder kon. De laatste tijd gaat het ook beter met me.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:19
Famke
Famke is offline
Heb sins dec weer hulp kwam er alleen niet meer uit
Ga nu proberen mezelf t accepteren..
vinnut erg moeilijk maar hoop dat t strax beter gaat..
Oud 18-01-2004, 21:38
BrightEyes
BrightEyes is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 16-01-2004 @ 17:37:
nee, maar ik zou wel moeten heb ik gestemd.
wat me tegenhoud is, wanneer ik me wel goed voel voelt het als onzinnig om hulp te gaan zoeken, en wanneer ik me dan down voel, en niet een btje down... maargoed, dan durf ik niet meer. want dan heb ik ook echt geen zelfvertrouwen in de perioden.
xxx
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:57
zeep007
zeep007 is offline
ik heb op gestopt gestemd.
Vorig jaar zat ik in therapie, en dat redelijk succesvol afgerond.

Maar aan de andere kant zou ik wel weer moeten, de reden waarom ik dat niet doe, is omdat ik alles relativeer en niet meer echt de ernst ervan kan inschatten of niet.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 16-01-2004 @ 18:44:
Nee, niet nodig. Ik heb het ook nooit nodig gevonden.
Ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 23:28
Eva*
Eva* is offline
Nee. Niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 09:56
kleinedraak
Nee, wel beetje nodig. maar nee
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 20:29
moon
moon is offline
Ik ben er net 2 dagen terug mee gestopt....is best wel zwaar eerlijk gezegd, maar 't kon niet anders.
Oud 25-01-2004, 20:53
Guinevere03
Guinevere03 is offline
nee, maar het zou we moeten. Daar is mijn stem naar gegaan.
Wat me tegenhoud?
Het feit dat ik alles dan tegen een vreemde moet gaan vertellen, daar zit ik niet echt op te wachten. Bovendien voelt het voor mij onzinnig om hulp te gaan vragen op momenten dat ik me wel redelijk goed voel.
Als ik me kut voel, wil ik me terugtrekken en niet praten en al helemaal niet praten met een vreemde...
Oud 26-01-2004, 16:48
Belle87
Belle87 is offline
Ik heb "nee ben er mee gestopt" aangeklikt...
Heb van "mn" psych (pas 3 gesprekken gehad) de vraag gekregen of ik nog wel doorwil. Ze denkt dat ik niet gemotiveerd genoeg ben en ze zei dat ik best wel onmogelijk en niet leuk was nou ehm... bedankt dan maar he!
Had vanaf het begin al het idee dattet niet klikte dus ehm... ga dr maar opbellen om te zeggen dat ik niet meer terugkom... en dan moet ik eigenlijk aanklikken "nee, maar het zou wel moeten"
Oud 26-01-2004, 19:30
Anteverta
Anteverta is offline
Ja, ik heb professionele hulp
Ik kom sinds juli 2003 bij een maatschappelijkwerkster. Dit komt doordat in 1996 mijn zusje, op 8jarige leeftijd, is overleden aan leukemie. Hier heb ik het best moeilijk mee, vooral omdat ik nu vaak 'alleen' ben. Als ik op familiegelegenheden ben is altijd iedereen met hun broer of zus, en ik kom altijd in mijn eentje aan want ik ben nu dus enigskind. En dat zou opzich niet zo erg zijn, maar door dat ik weet hoe het is om wel een zus te hebben zal ik dat altijd missen. En dit is niet alleen op familiegelegenheden. Ik kom het overal tegen, en op die manier word ik er iedere keer weer mee geconfronteerd.
Verder heb ik nog wat persoonlijke problemen, ik ben erg onzeker, hecht me sterk aan mensen, en als die dan weer uit mijn leven verdwijnen kan ik daar slecht mee om gaan. Ik heb soort van pieken en dalen. Het ene moment gaat het geweldig en voelt het alsof ik de hele wereld aan kan. En het volgende moment weet ik echt niet wat ik aan moet met mezelf.
Vandaar het maatschappelijk werk. Morgen ga ik weer. En ik weet niet hoe lang ik er nog naar toe blijf gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 13:18
bloemkool
bloemkool is offline
ik heb het niet nodig
ik kan met problemen bij mn vriend terecht (die overigens wel ergens hulp voor heeft)
Oud 27-01-2004, 21:22
Anteverta
Anteverta is offline
Ik mag niet nog een keer stemmen, maar nu moet ik zeggen: nee niet meer...
Ben vanochtend gestopt
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 11:32
Guy,Interrupted
Guy,Interrupted is offline
nee, niet nodig. ben het niet waard. (en nee, echt niet...anderen die dat zeggen zijn t wel waard)
Oud 28-01-2004, 11:37
perfectme
perfectme is offline
Nee, maar het zou wel moeten.

Wat me tegenhoud? Ik hou er niet van om over mijn problemen te praten
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:00
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Nee, en geen idee of ik dat zou moeten, daar zit ik juist over te twijfelen...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:13
MoO
MoO is offline
Ja: Waarom heb je hulp en hoelang al?
Ehm, vanaf gister heeft de dokter gezegt dat ik naar een therapeut moet. Gelukkig is mijn moeder dat!
Ik heb nog geen 'sessie' gehad, maar 1 uur therapie in de week.
Het komt omdat ik hyperventileer, en ik heb een grote angst voor de dood dus tja. Dan hoop ik wel dat het gaat helpen! En voor de rest moet ik op fysiotherapie.
Oud 28-01-2004, 14:24
Luna
Luna is offline
Nee, en ik heb het ook niet nodig. Al heb ik soms wel behoefte om met een wijs persoon te praten over de dingen die in mijn leven gebeuren, hoe zo iemand(als buitenstaander) daar tegenaan kijkt. Maar ik heb het niet echt nodig
Oud 28-01-2004, 16:21
ekki
ekki is offline
Nee, niet nodig.
Reageren

Regels voor berichten