Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2004, 19:44
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
In de Amsterdamse en Rotterdamse homoscene waart momenteel de seksueel overdraagbare infectieziekte LGV (lymphogranuloma venereum). Al zo'n 20 homo's zijn besmet geraakt met deze zeldzame infectie. Het gaat in alle gevallen om mannen met homoseksuele contacten in voornamelijk de leer- en partyscene.

Klachten die door de infectie kunnen voorkomen, zijn zweren in het laatste stuk van de darm, verstopping en bloed in de ontlasting. Een groot aantal gezondheidsdiensten zoals de GGD Rotterdam, GG&GD Amsterdam, SOA Aids Nederland en de HIV-vereniging gaan de bestrijding van LGV gezamenlijk uitvoeren.

LGV komt normaal alleen in de tropen voor. De aandoening kan men krijgen via seksueel contact, waarbij slijmvliezen met elkaar in aanraking komen. De infectie is goed te genezen, maar alleen middels een drie weken durende antibiotica kuur.

Bron:anp

Ja, wat moet ik hiervan zeggen? Dat de endeldarm hier niet voor bedoeld is?
Oud 28-02-2004, 19:55
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ja, wat moet ik hiervan zeggen? Dat de endeldarm hier niet voor bedoeld is? [/B][/QUOTE]

Oud 28-02-2004, 19:59
Dannemann
Dannemann is offline
Tja, een van die flikkers is dus blijkbaar in de tropen op vakantie geweest
Oud 28-02-2004, 20:02
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 28-02-2004 @ 20:44:
Ja, wat moet ik hiervan zeggen? Dat de endeldarm hier niet voor bedoeld is?
Inderdaad, want aan vaginale seks kun je absoluut geen SOA overhouden, dat gebeurt alleen bij anale seks

Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat sommige homo's niet voorzichtig genoeg zijn, en dat ene rubbertje blijkbaar wel eens vergeten. Net als sommige hetero's.

Waarom moet dit topic eigenlijk met een worden aangekondigd? Zo lijkt het wel alsof je blij bent met dit bericht, en ik mag toch hopen dat dat niet zo is

Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 20:08.
Oud 28-02-2004, 20:08
Verwijderd
Dat bepaalde geslachtsziektes bij homo's meer voorkomen dan bij hetero's is vrij simpel te verklaren. Homo's zitten nu eenmaal vaker in dubieuze milieus: denk aan gayclubs, darkrooms enz. Daar wordt het met de veiligheid niet altijd even nauw genomen. Dus zullen die ziekten zich onder homo's sneller verspreiden. Maar dat wil niet zeggen dat die ziekten uit het homoseksueel zijn voortkomen.

En verder: tsja.
Oud 28-02-2004, 20:39
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Dit keer ben ik het met nare man eens.
Oud 28-02-2004, 21:04
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 28-02-2004 @ 21:39:
Dit keer ben ik het met nare man eens.
hij heeft wel vaker een correcte post hoor...
Oud 28-02-2004, 21:16
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 28-02-2004 @ 22:04:
hij heeft wel vaker een correcte post hoor...
Heb je mij ooit horen zeggen dat dat niet zo is?
Oud 28-02-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-02-2004 @ 21:02:
Waarom moet dit topic eigenlijk met een worden aangekondigd? Zo lijkt het wel alsof je blij bent met dit bericht, en ik mag toch hopen dat dat niet zo is
Gezien Ertan's uitspraken over homo's ('als het aan mij lag kwam er een wet die homoseksualiteit verbood' enz.) zal het wel serieus bedoeld zijn.
Oud 28-02-2004, 21:43
REIE
REIE is offline
Leedvermaak is leuk he, Ertan?
Oud 28-02-2004, 21:46
Verwijderd
het is toevallig op zo'n gayparty gebeurt maja het kan ook in een hoerentent gebeuren.
Oud 28-02-2004, 22:36
Verwijderd
Ach zolang ze er niet aan dood gaan.
Oud 28-02-2004, 22:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Vanwaar die achterlijke thumbs-up?
Oud 28-02-2004, 23:08
Friedman
Friedman is offline
Ach, binnenkort lopen er ongetwijfeld ook wat moslim-jochies rond die het hebben opgelopen in het Anne Frankplantsoen.
Oud 28-02-2004, 23:11
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
Friedman schreef op 29-02-2004 @ 00:08:
Ach, binnenkort lopen er ongetwijfeld ook wat moslim-jochies rond die het hebben opgelopen in het Anne Frankplantsoen.
Oud 28-02-2004, 23:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 29-02-2004 @ 00:11:
Je spoort niet. Dat besef je zelf toch ook wel, hoop ik?
Oud 28-02-2004, 23:48
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 21:08:
Homo's zitten nu eenmaal vaker in dubieuze milieus: denk aan gayclubs,
Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt in de gay-scene, maar ik vind de gemiddelde homo-discotheek nou niet dubieus. Of heb je het nu alleen over ranzige leatherbar-toestanden?
Oud 28-02-2004, 23:49
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
De mond is ook niet gemaakt voor orale seks, maar ik hoor nooit iemand mekkeren wanneer jongens gepijpt worden door meisjes. Vreemd.
Oud 29-02-2004, 03:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Waarom schijnt meneer de kutmarokkaan te denken dat ALLE homo's anale seks hebben?
Oud 29-02-2004, 04:06
McCaine
McCaine is offline
Ach, een antibioticakuurtje is niet zo'n probleem. Heb ik ook net gehad. Niet echt iets om je erg druk om te maken.
Oud 29-02-2004, 09:30
Joostje
Joostje is offline
Ik ben er net vanaf, gelukkig

Voor de rest kan dit wel bij tiswa.

Regels voor berichten