Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 18:30
suikerprinses
suikerprinses is offline
Kreeg vanmiddag bovenstaande stelling naar mn hoofd geslingerd. Mocht er ook nog voor op tv
Wat vinden jullie?
Advertentie
Oud 11-02-2004, 18:41
ESCO
ESCO is offline
Wat heeft dat met het nieuws te maken.
Oud 11-02-2004, 18:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
www.telegraaf.nl
Oud 11-02-2004, 18:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is simpelweg generaliserend.

Dat was het ontopic gedeelte...

Nu toch maar even om een zwaar, roestvrij stalen kettingslot bedelen!
Oud 11-02-2004, 18:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
dis·cri·mi·ne·ren (ov.ww., ook abs.)
1 (iem.) achterstellen op grond van niet ter zake doende kenmerken
Oud 11-02-2004, 20:06
NN
NN is offline
Gaat dit over dat beleid dat de politie in Rotterdam nu ook mensen mag gaan volgen omdat ze bv. een dure auto hebben?

Dat lijkt me wel bediscussiëerbaar.

Ik vraag me af waar ze daar heen willen in R'dam.

Eerst de allochtonen er uit. Vervolgens alle mensen met een minimuminkomen. En dan nu de patsers. Blijven er wel mensen over zo in die stad?
Oud 11-02-2004, 20:14
Verwijderd
Als het gaat over het plan om mensen na te trekken die in een voor hun uiterlijk en sociale klasse veel te dure auto rijden: prima idee
Oud 11-02-2004, 20:16
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 21:14:
Als het gaat over het plan om mensen na te trekken die in een voor hun uiterlijk en sociale klasse veel te dure auto rijden: prima idee
Houden uiterlijk en sociale klasse verband met de soort auto die iemand wel of niet mag rijden?
Oud 11-02-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 11-02-2004 @ 21:16:
Houden uiterlijk en sociale klasse verband met de soort auto die iemand wel of niet mag rijden?
Nee, maar ze kunnen wel grondslag zijn voor een mogelijke verdenking. Als van persoon A bekend is dat hij een bijstandsuitkering geniet en geregistreerd staat als 80% of meer arbeidongeschikt, dan is het wel heel opvallend als die ineens in een SLK 230 rondrijdt. Je hoeft niet eens dogmatisch creatief te zijn om daar een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit uit te construeren.
Oud 11-02-2004, 20:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 21:25:
Nee, maar ze kunnen wel grondslag zijn voor een mogelijke verdenking. Als van persoon A bekend is dat hij een bijstandsuitkering geniet en geregistreerd staat als 80% of meer arbeidongeschikt, dan is het wel heel opvallend als die ineens in een SLK 230 rondrijdt. Je hoeft niet eens dogmatisch creatief te zijn om daar een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit uit te construeren.
tata maneer

Uiterlijk is TOTAAL geen indicatie. Bezittingen wel, en ik meen dat het daar om ging. Dat is een prima idee.
Oud 11-02-2004, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-02-2004 @ 21:41:
tata maneer

Uiterlijk is TOTAAL geen indicatie. Bezittingen wel, en ik meen dat het daar om ging. Dat is een prima idee.
Zei ik uiterlijk? Ik bedoelde in meer algemene zin 'hun voorkomen'.
Oud 11-02-2004, 21:07
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 21:14:
Hoe kom je erbij dat het hierom gaat, even by the way?
Oud 11-02-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-02-2004 @ 22:07:
Hoe kom je erbij dat het hierom gaat, even by the way?
Opmerking van NN hierboven.
Oud 11-02-2004, 21:21
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 22:18:
Opmerking van NN hierboven.
Juh, het was ook op NN gericht

Maar ok, speculeren om toch nog tot een zinnig onderwerp te komen lijkt me niet helemaal de bedoeling
Oud 11-02-2004, 21:25
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Het schijnt te werken dus waarom niet deze methode aanhouden. Bij iemand die geen inkomen heeft of in de bijstand zit en met een BMX X5 rondrijdt mag best wel gecontroleerd worden of het legaal is.
Oud 11-02-2004, 21:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 11-02-2004 @ 22:25:
Het schijnt te werken dus waarom niet deze methode aanhouden.
Bij iedereen in de huiskamer, en in alle steegjes, alle cafe's en alle winkels camera's hangen, werkt ook. Dus waarom niet die methode gaan gebruiken? Losstaand is dat geen argument, je moet met veel rekening houden, zoals privacy.
Oud 11-02-2004, 21:34
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Dus laat ze maar lekker rondrijden, vind ik belachelijk. Iemand die met een nieuwste model Mercedesje zijn bijstandje komt ophalen, daarvan weet je toch minimaal 75% van dat het niet legaal is.
Oud 12-02-2004, 09:50
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 11-02-2004 @ 21:16:
Nou ...

Ik bedoel, als je bijv. iemand ziet rijden in een Mercedes van € 100.000 en die woont ergens in een achterstandsbuurt waarbij de auto nog meer waard is dan de hele straat bij elkaar, dan vind ik het geen enkel probleem om gewoon even na te trekken hoe degene aan zijn geld komt.

Logisch toch? Ik had zo'n iemand op school! Die had eerst helemaal niks, ging van school af en kwam een half jaar later in de pauzes naar school toe om een beetje rond te hangen in een BWM 5 serie cabrio (en dat was echt een aso bak)! Allemaal hartstikke leuk, maar dat is niet legaal gebeurd. Hij is ook later opgepakt voor iets anders.
Oud 12-02-2004, 10:57
Isa
Isa is offline
nee absoluut niet, tenminste stoer gedrag is dat niet. angst bestrijden is iets nobels. ik heb persoonlijk dergelijke mensen in de bus ontmoet... heerlijk is dat als er homo wij gaan jouw vermoorden tegen je geroepen word alleen op het moment zelf vond ik het wat minder
Oud 12-02-2004, 11:32
Gatara
Gatara is offline
Enkele belangrijke regeltjes mbt het posten

Probeer maar opnieuw.

Regels voor berichten