Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2004, 16:34
Fantôme
Fantôme is offline
daar hoorde ik wat over?
wat is dat nou eigenlijk? (en nou niet beginnen van: 'wat is een forum? wat is een krant?) ik bedoel, wat moet ik van de inhoud verwachten, staat het hier op internet, wie heeft het opgezet en alles.
*sorry voor mijn domme vraag*
Oud 03-02-2004, 16:38
Nona
Nona is offline
Dat is een krantje dat buiten dit forum om in elkaar is gezet. In de eerste plaats is het een roddelblad, maar er staan ook foto's in van forummers die nogal onbeschoft zijn. Daarom is de link in het profanity filter gezet en mag niet gepost worden.
Oud 03-02-2004, 16:38
Verwijderd
Wat ik ervan begrijp, is het een roddelkrant over leden van scholieren.com, veelal verzonnen zaken... Wie het maakt weet ik niet, volgens mij is dat ook geheim.
't Is in ieder geval soms nogal ongepast en daarom ook niet erg leuk. (Ja, het lijkt leuk, tot het over jezelf gaat of tot je er achter komt dat mensen erdoor gekwetst worden.)
Oud 03-02-2004, 16:42
Verwijderd
een digitale krant met allemaal roddels over forummers (en soms een interview) , en daarnaast een groot aantal foto's die je hier niet op het forum zou mogen posten.
Oud 03-02-2004, 16:44
AngelLena
AngelLena is offline
En nogmaals voor alle duidelijkheid: een veboden vertoning op dit forum.
Oud 03-02-2004, 16:49
Fantôme
Fantôme is offline
oke niet al te positief dus?
heeft iemand het al gelezen dan?
en zijn de dingen echt zo lullig die gezegd worden?
oja, enne, er staat toch niks over mij in he, mag ik hopen
Oud 03-02-2004, 16:50
mmmm
mmmm is offline
Jij bent niet bekend genoeg, en zat mensen hebben het gelezen.
Oud 03-02-2004, 16:54
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
mmmm schreef op 03-02-2004 @ 17:50:
Jij bent niet bekend genoeg, en zat mensen hebben het gelezen.
gelukkig
nou, toen die forumsoap werd gemaak (herinner je je die?) was ik wel een personage (beter: een type).
maar ik ben blij dat ik daarvoor niet bekend genoeg ben.
ik wil het eigenlijk wel zien om te oordelen of het echt zo erg is allemaal (niet dat ik jullie niet geloof) en ik ben niet nieuwsgierig, maar ik wil wel weten wie dat hebben gemaakt.
vooral de fb's komen er cker in voor? en jij mmmm??? kom jij erin voor dan?
Oud 03-02-2004, 16:58
Fantôme
Fantôme is offline
bah, het is echt niet leuk nee :@
Oud 03-02-2004, 17:06
Wawl
Wawl is offline
Veel dingen die erin staan zijn waar, maar dat terzijde.
Oud 03-02-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-02-2004 @ 17:38:
Wat ik ervan begrijp, is het een roddelkrant over leden van scholieren.com, veelal verzonnen zaken... Wie het maakt weet ik niet, volgens mij is dat ook geheim. (...)
Je zou er verbaasd over staan hoeveel daarvan waar is.
Oud 03-02-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2004 @ 18:09:
Waarop het gebasseerd is wel, maar hoe het overdreven wordt dus niet.

Maar goed, 't blijft een stomme krant... maar misschien leren mensen zo dat je misschien toch anoniemer moet blijven dan je denkt... als je niet wil dat iedereen je privé foto's kan zien, zet ze dan ook niet op internet... net zoals andere persoonlijke dingen. Misschien een lesje voor velen.
Oud 03-02-2004, 17:49
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-02-2004 @ 18:27:
Misschien een lesje voor velen.
Dat is waar, maar dan blijft het mijns inziens toch smakeloos dat deze mensen er zo gebruik van gemaakt hebben.
Oud 03-02-2004, 18:14
grensgeval
grensgeval is offline
Een forumkrant KAN een leuk iets worden, maar dan moet het zeker niet in strijd zijn met het beleid,

Misschien een idee?
Oud 03-02-2004, 18:14
mmmm
mmmm is offline
Ik ben hier nog niet echt zo lang dus ken ik ook nog niet echt zo veel gasten, maar wie denken jullie dan die het misschien hebben gemaakt?
Oud 03-02-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 03-02-2004 @ 18:49:
Dat is waar, maar dan blijft het mijns inziens toch smakeloos dat deze mensen er zo gebruik van gemaakt hebben.
Smakeloos is het zeker. Aan de andere kant vind ik mensen die naakt voor hun webcam gaan staan en die foto's niet heel veilig opbergen ook erg dom. Natuurlijk is het niet goed wat deze mensen gedaan hebben, maar érgens wel een beetje uitgelokt.

En eerlijk is eerlijk: het is allemaal informatie die openbaar toegankelijk is. Wij als leden vergeten dat misschien wel eens, maar voor elke forummer die ingelogd is kunnen er tig gasten meelezen. Het zijn echt niet alleen forummers die die gewaagde-fototopics inkijken en zich daarbij rukken.
Oud 03-02-2004, 19:11
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 03-02-2004 @ 19:14:
Een forumkrant KAN een leuk iets worden, maar dan moet het zeker niet in strijd zijn met het beleid,

Misschien een idee?
Leuk dat je dat zegt
Een poos geleden hadden we de OnzinKrant, met flauwe, maar leuk bedoelde artikeltjes en roddels (maar zeker geen negatieve)
Het was in het begin erg leuk, maar door tijdgebrek werden ze niet meer gemaakt (door NielZ die zo leuk kon schrijven).
Later is er nog een korte comeback geweest, die snel doodbloedde.
Oud 03-02-2004, 19:27
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2004 @ 19:15:
Smakeloos is het zeker. Aan de andere kant vind ik mensen die naakt voor hun webcam gaan staan en die foto's niet heel veilig opbergen ook erg dom. Natuurlijk is het niet goed wat deze mensen gedaan hebben, maar érgens wel een beetje uitgelokt.

En eerlijk is eerlijk: het is allemaal informatie die openbaar toegankelijk is. Wij als leden vergeten dat misschien wel eens, maar voor elke forummer die ingelogd is kunnen er tig gasten meelezen. Het zijn echt niet alleen forummers die die gewaagde-fototopics inkijken en zich daarbij rukken.
Ik wil niet veel zeggen, maar niet alle info die daarin staat is voor iedereen toegankelijk. Daar ga ik verder niet op in, maar persoonlijk ben ik van mening dat een aantal dingen gewoonweg niet gezegd hadden mogen worden en niet vertoond. Andere dingen die zwaar overdreven zijn, vaak geen klap van waar maar verder niet beledigend zijn, tja, vind ik allemaal wel lollig... Kan ik de humor wel van inzien. Maar sommige dingen worden gewoonweg te gek.
Oud 03-02-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Remqo schreef op 03-02-2004 @ 20:11:
(door NielZ die zo leuk kon schrijven).
en door Remqo die zo mooi kon tekenen....

Oud 03-02-2004, 20:57
Verwijderd
Eigenlijk is het gewoon een Underground krant zoals het Verzet dat in de 2e wereld oorlog ook hadden..

Nee, maar even zonder gein..
Het gaat idd tever, alhoewel die foto's voor vele forummers echt niet nieuw meer waren..
Ik wist er nl zelf al een aantal die ze hadden, maar ga er dan geen uitspraken over doen..
'Wat niet weet, wat niet deert' in dit geval..

Nu is het uitgekomen (wat wel te verwachten was) en nu komen de problemen..

Ik hoop iig dat de betreffende gebruiker gebanned word..
Oud 03-02-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 03-02-2004 @ 20:27:
Ik wil niet veel zeggen, maar niet alle info die daarin staat is voor iedereen toegankelijk. Daar ga ik verder niet op in, maar persoonlijk ben ik van mening dat een aantal dingen gewoonweg niet gezegd hadden mogen worden en niet vertoond. Andere dingen die zwaar overdreven zijn, vaak geen klap van waar maar verder niet beledigend zijn, tja, vind ik allemaal wel lollig... Kan ik de humor wel van inzien. Maar sommige dingen worden gewoonweg te gek.
Daar heb je wel gelijk in. Ik heb in de wandelgang al het éen en ander opgevangen en ik weet dat het niet allemaal openbaar toegankelijke informatie is. Het onderstreept in elk geval wél de relevantie van het uitgangspunt dat op internet eigenlijk niemand te vertrouwen is. Maar aan de andere kant, dat geldt ook voor het echte leven.

In elk geval heb ik wel te doen met de mensen die er nu naakt instaan, zeker nu een site als GeenStijl er lucht van heeft gekregen.
Oud 03-02-2004, 22:44
Escapism
Escapism is offline
ik wil em ook lezen
Oud 04-02-2004, 00:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2004 @ 19:15:
Het is niet uitgelokt als je denkt dat t wel veilig is om ze ergens neer te zetten in een (klaarblijkelijk) open dirretje.

Als je die foto's gebruikt, is dat gewoon misbruik maken van iemands onwetendheid.

Oud 04-02-2004, 00:31
Gatara
Gatara is offline
t was me btw nog niet opgevallen dat ze t ontdekt hadden bij geenstijl. t is dat nare man t zei.

Van geenstijl geplukt
"Laat u door de titel scholierenforum niet misleiden, de subjecten schijnen allemaal al lang te studeren of een baan te hebben"

Oud 04-02-2004, 08:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 03-02-2004 @ 17:42:
een digitale krant met allemaal roddels over forummers (en soms een interview)
Welke overigens allemaal fake zijn, net zoals de andere artikelen uit de duim gezogen zijn.
Advertentie
Oud 04-02-2004, 08:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2004 @ 18:09:
Dat ik gebanned geweest ben is waar, maar niet dat ik dreigmail naar Simon en Koen gestuurd heb bijvoorbeeld.
Oud 04-02-2004, 08:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
********** schreef op 03-02-2004 @ 21:57:
Ik hoop iig dat de betreffende gebruiker gebanned word..
Beetje lastig aangezien hij al tijden gebanned is.
Oud 04-02-2004, 11:15
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 01:31:

Van geenstijl geplukt
"Laat u door de titel scholierenforum niet misleiden, de subjecten schijnen allemaal al lang te studeren of een baan te hebben"
Dat was een mooi zinnetje inderdaad

Misschien moet Simon maar eens manier vinden om al die overjarige studenten van het forum te schoppen
Oud 04-02-2004, 11:28
Gatara
Gatara is offline
Is geenstijl.nl op de hoogte gebracht van de ware aard van deze forumkrant? Dat het dus los staat van s.com en dat 1 of andere fipo die ooit op het forum zat - maar geband is - dit heeft opgezet en dat de verhalen smeuiger zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn?

Dus m.a.w.: dat er naast waarheden ook onwaarheden in te vinden zijn?
Oud 04-02-2004, 11:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:28:
Welke waarheden?
Oud 04-02-2004, 11:54
juno
juno is offline
Op zich zijn die stukjes best grappig geschreven en leuk gevonden, zeker als je ervan uitgaat dat het allemaal ontzettend uit de duim gezogen is. Ik zie er wel een zekere humor in.

De naaktfoto's echter gingen te ver, ondanks de (minimale) censuur. Iemand met naam en toenaam en met hoofd bloot op internet zetten zonder toestemming, dat kan niet.

Wie ze naar Geenstijl heeft gelekt is nog niet bekend. Opvallend is wel dat later ook de ongecensureerde foto's naar Geenstijl gingen.

De oorspronkelijke foto's zijn aan de Forumkrant geleverd door Sinix.
Oud 04-02-2004, 11:56
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-02-2004 @ 12:38:
Welke waarheden?
Dat jij gebanned was. Veel meer waarheden zijn er niet gemakkelijk te ontdekken.
Oud 04-02-2004, 12:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Boogie schreef op 04-02-2004 @ 12:56:
Dat jij gebanned was.
bijvoorbeeld
Oud 04-02-2004, 12:19
Wawl
Wawl is offline
@Gatara.

Ik denk niet dat GS weet dat deze krant niet door scholieren.com is geschreven. Dat onderscheid heb ik nergens aan kunnen treffen dus ik betwijfel of men weet dat een gekke ex-forummer (of meerdere forummers) dit allemaal in elkaar heeft gezet. Of men er dan ook vanuit gaat dat er enkel waarheden in staan is mij ook niet geheel duidelijk. Beschouw het maar als een exorbitant roddelblad. Geloof ervan wat jij denkt dat waar is. Meer kom je zeer waarschijnlijk toch niet te weten.
Oud 04-02-2004, 12:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Boogie schreef op 04-02-2004 @ 12:56:
Dat jij gebanned was.
Ik quote Gatara: "Dus m.a.w.: dat er naast waarheden ook onwaarheden in te vinden zijn?"

Die krant bestond voor 99% uit verzinzels. Dat ik gebanned was, is correct (dat mag iedereen weten), maar niet dat ik dreigmail naar Simon en Koen gestuurd heb.
Oud 04-02-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:28:
Is geenstijl.nl op de hoogte gebracht van de ware aard van deze forumkrant? Dat het dus los staat van s.com en dat 1 of andere fipo die ooit op het forum zat - maar geband is - dit heeft opgezet en dat de verhalen smeuiger zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn?

Ja, die mensen van GeenStijl zijn niet dom of idioot..
Ze weten echt wel dat het niet door de beheerders van S.com gedaan is..
Of de krant waarheid bevat intereseert GS zich echt niet hoor..
Alhoewel het meeste wat erin staat op waarheid berust is..
Oud 04-02-2004, 12:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-02-2004 @ 13:38:
Ik quote Gatara: "Dus m.a.w.: dat er naast waarheden ook onwaarheden in te vinden zijn?"

Die krant bestond voor 99% uit verzinzels. Dat ik gebanned was, is correct (dat mag iedereen weten), maar niet dat ik dreigmail naar Simon en Koen gestuurd heb.
Dus waarheden EN onwaarheden
waarheid: je was geband
onwaarheid: je had een dreigmail gestuurd.

Nouja, lees mijn zin +enkele en +vele. Dus:
"Dus m.a.w.: dat er naast enkele waarheden ook veel onwaarheden in te vinden zijn?"
Oud 04-02-2004, 12:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 13:54:
Nouja, lees mijn zin +enkele en +vele. Dus:
"Dus m.a.w.: dat er naast enkele waarheden ook veel onwaarheden in te vinden zijn?"
Maak er lieverd "dat er voornamelijk onwaarheden" in te vinden zijn. Vergeet niet dat die GS losers alles in hun straatje laten passen, dus jouw zin zou waarschijnlijk als "op waarheden gebaseerd" op de site komen. Die GS lui zijn niks beters dat de nono's die de forumkrant gemaakt hebben.
Oud 04-02-2004, 13:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
********** schreef op 04-02-2004 @ 13:53:
Ja, die mensen van GeenStijl zijn niet dom of idioot..
Ik heb met ze op MSN gepraat, ze zijn zowel dom als idioot als gespeend van enig gevoel voor ethiek.
Oud 04-02-2004, 13:06
juno
juno is offline
De enige waarheden in de Forumkrant is dat de genoemde personen ook inderdaad bestaan. En wat droge feitjes dat sommige FB's ermee stoppen en opgevolgd zijn door anderen. Tjee.

Maar ja, GS heeft baat bij zoveel mogelijk bezoekers, die zullen hun bronnen heus niet als ongeloofwaardig onderuit halen.
Oud 04-02-2004, 13:08
juno
juno is offline
Waarschuwing dus: s.com is nu bij de rioolratten van Geenstijl bekend als visvijvertje voor leuke blote jonge meisjes, dat doet het goed voor kijkcijfers.

Iedereen kan maar beter alles verwijderen wat hij niet buiten s.com wil laten komen.
Oud 04-02-2004, 13:13
Koen
Koen is offline
Citaat:
juno schreef op 04-02-2004 @ 14:08:
Iedereen kan maar beter alles verwijderen wat hij niet buiten s.com wil laten komen.
Men is vanaf heden gewaarschuwd.
Oud 04-02-2004, 13:15
Chimera
Chimera is offline
Nog een ding: foto's die je op bijvoorbeeld photptru zet kun je niet meer verwijderen, die blijven gewoon staan.
Oud 04-02-2004, 13:25
Verwijderd
Bij dutch-ix kun je ook niet verwijderen, ik niet tenminste, maar dan kun je er wel een andere foto met dezelfde naam overheen uploaden, dan komt er een andere foto op die url te staan.
Oud 04-02-2004, 13:43
Gwinnie
Gwinnie is offline
jemig hey..
dat ze al die foto's zomaar op geenstijl knallen....

arme dusjcrib
Oud 04-02-2004, 13:55
Verwijderd
hihi, ik vind het wel een kewl krantje... ik ben benieuwd naar het volgende nummer mijn complimenten aan de makers
Oud 04-02-2004, 13:58
Verwijderd
eigen schuld ......
Oud 04-02-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-02-2004 @ 14:25:
Bij dutch-ix kun je ook niet verwijderen, ik niet tenminste, maar dan kun je er wel een andere foto met dezelfde naam overheen uploaden, dan komt er een andere foto op die url te staan.
Er staan email adressen op, als je mailt word het gewoon verwijderd..
Oud 04-02-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 04-02-2004 @ 14:08:
Waarschuwing dus: s.com is nu bij de rioolratten van Geenstijl bekend als visvijvertje voor leuke blote jonge meisjes, dat doet het goed voor kijkcijfers.

GeenStijl is gewoon slim bezig..

Ik vind het pas triest anderew af te gaan zeiken omdat jezelf zo naief bent..

En ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat iets op s.com ook niet binnen s.com blijft,
daarvoor is het internet..
het is openbaar voor iedereen..
Oud 04-02-2004, 14:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-02-2004 @ 14:13:
Men is vanaf heden gewaarschuwd.
goede waarschuwing.

Regels voor berichten