Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 12:47
rodina
rodina is offline
Iemand ervaring mee? Werken op een camping?

Je ziet vaak van die dingen zoals Eurocamp met allemaal jonge mensen als personeel? Is dat leuk? Verdient het een beetje? Ervaring?
Oud 17-02-2004, 15:17
Lynn
Lynn is offline
Het was dan wel niet zon Eurocamp gedoe, maar ik heb afgelopen zomer op een camping gewerkt in Zeeland en als het zou kunnen zou ik het zo weer doen! Was echt ontzettend leuk Ik ben er 3,5 week geweest, waarvan ik 5 dagen in de week savonds moest werken. Overdag dus een beetje luieren op het strand, rondhangen met je collega's, terrasjes pakken. Ik werkte in de horeca, dus moest wel tot zeker 2u snachts werken, waarna we ook nog 1,5u bezig waren met opruimen. Soms werd het 4u voordat ik in onze tent lag (ik was er samen met een vriendin), maar dat had ik er graag voor over. Onze collega's waren echt allemaal heel aardig, geinteresseerd en gezellig. Alle werknemers stonden samen op 1 veldje, dat was echt elke dag feest. Omdat het best een grote camping was, waren er ook veel medewerkers, dus altijd wel iemand om iets leuks mee te doen. De avonden dat we vrij waren gingen we vaak stappen met de rest, ook super! Onze baas was een hele jonge vent, die gewoon meeging en dan nog al eens gul was met alle drankjes.

Wat verdienen betreft: ik heb er in totaal 18 dagen gewerkt, gemiddeld zo'n 8 uur per avond. Als je even rekent zijn dat 144 uren, waar ik iets meer dan 1000euro voor heb gekregen. Een salaris van 7 euro per uur dus. Bovendien kreeg ik na 3 maanden ook nog mijn deel van de fooienpot op mijn rekening gestort, was weer bijna 100 euro.

Voordat ik helemaal af ga dwalen en je een reply krijgt van 10 minuten scrollen: ik vond het helemaal top, het verdient lekker, je hebt vakantie terwijl je eigenlijk toch werkt, je hebt vaak leuke, jonge collega's en met een beetje mazzel is het ook nog mooi weer. Ideaal vakantiebaantje dus
Oud 17-02-2004, 15:42
Balance
Balance is offline
Een kennis van mij heeft dat in Nederland op een camping gedaan. Hij vond het ontzettend leuk maar ook ontzettend zwaar.

Hij moest 's ochtends op tijd op staan om de miniclub te gaan doen. Kindertjes bezig houden dus met dingen als zingen, knippen en plakken, kleuren, spelletjes enzovoorts. Vroeg in de middag hadden ze vrij en konden ze eten. Daarna gingen ze verzinnen en instuderen wat ze 's avonds gingen doen met het entertainment. Als ze dat klaar hebben was het zo'n 3 uur en begon de middagclub. Weer veel spelletjes doen, nu met de iets oudere groep. Rond 6 uur kregen ze vrij om te eten en 's avonds moesten ze dus het entertainment gaan doen. Ze waren pas rond een uur of 11 klaar en de volgende dag moesten ze weer vroeg op voor de miniclub. Het was dus wel heel vermoeiend.
De gezelligheid was wel heel leuk. Allemaal jongeren van dezelfde leeftijd, dus veel lol. Maar voor het geld moet je het niet doen. Hij kreeg zijn verblijf en eten gratis en een kleine vergoeding, maar veel was die vergoeding niet. En echt vakantie heb je dus ook niet gehad, want hij kreeg alleen op zondag vrij. Hij was gebroken toen ie thuiskwam en echt toe aan vakantie

Regels voor berichten